09-07-2012, 09:25 PM
του Λευτέρη Ζαβλιάρη
Μόνο ευχάριστη δεν μπορεί να χαρακτηριστεί η αναμονή των επιβατών στις στάσεις του ΟΑΣΘ, στη Θεσσαλονίκη μιας και η εικόνα εγκατάλειψης που παρουσιάζουν οι περισσότερες, δείχνουν ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα όσον αφορά τη συντήρηση τους.
Καλυμμένες με αυτοκόλλητα, μπογιές και αφίσες, με σπασμένη σε πολλές περιπτώσεις τη γυάλινη υποδοχή για την τοποθέτηση διαφήμισης, τα στέγαστρα των στάσεων του ΟΑΣΘ αποτελούν πέρα από αντιαισθητικά απομεινάρια και επικίνδυνες κατασκευές για τη σωματική ακεραιότητα των επιβατών.
Ο λόγος για τον οποίο έχουν περιέλθει τα στέγαστρα σε αυτήν την κατάσταση είναι κατά πρώτο λόγο η κρίση. Οι δήμοι που έχουν την ευθύνη εγκατάστασης στεγάστρων στα όρια ευθύνης τους αναθέτουν τη συντήρηση και παράλληλα την εκμετάλλευση των στεγάστρων σε διαφημιστικές εταιρείες, προκειμένου να τα εκμεταλλεύονται και να πληρώνουν το αντίτιμο στο δήμο. Ωστόσο, όπως σημειώνει στην «Κ» ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών και πρόεδρος της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας, Σίμος Δανιηλίδης, «οι συμβάσεις με τις εν λόγω εταιρείες έχουν λήξει και δεν υπάρχει διάθεση να ανανεωθούν, αφού η έλλειψη χρημάτων λόγω κρίσης, σημαίνει και ανύπαρκτο ενδιαφέρον». Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα στέγαστρα να ρημάζουν κυριολεκτικά, με τους δήμους να είναι ανήμποροι να αντιδράσουν, αφού δεν υπάρχει κάτι νεότερο όσον αφορά το θέμα των συμβάσεων.
Το πρόβλημα παρατηρείται εντονότερα στα στέγαστρα του κεντρικού δήμου, με μερικά από αυτά να βρίσκονται σε άθλια κατάσταση. «Υπήρξε στο παρελθόν διαγωνισμός για αναλάβει κάποια εταιρεία την εκμετάλλευση των στεγάστρων του ΟΑΣΘ, όμως κυρήχθηκε άγονος αφού δεν υπήρξε κάποιο ενδιαφέρον», σημειώνει ο αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού του δήμου Θεσσαλονίκης Αντρέας Κουράκης.
Όπως τονίζει, μέσα στον Ιούλιο θα υπάρξει νέος διαγωνισμός προκειμένου να υπάρξει ανάδοχος για την αποκατάσταση και την αντικατάσταση των στεγάστρων. Μάλιστα ανέφερε την πρόθεση του δήμου να τοποθετηθούν στέγαστρα φιλικότερα στον επιβάτη, τα οποία θα φωτίζονται το βράδυ με τη χρήση φωτοβολταϊκών κατόπτρων που θα διαθέτουν.
Δαπανηρή η αντικατάσταση
Βέβαια, η πρόθεση για αντικατάσταση των κατεστραμμένων στεγάστρων μπορεί να υπάρχει, ωστόσο είναι μια δαπανηρή υπόθεση όπως τονίζει ο πρόεδρος των εργαζόμενων του ΟΑΣΘ, Γιώργος Τσερμενίδης. «Το κόστος απομάκρυνσης ενός στεγάστρου και τοποθέτησης νέου είναι υψηλό και δε νομίζω να μπορούν οι δήμοι να το αντέξουν», τονίζει. Από την πλευρά του ΟΑΣΘ, όπως τόνισε, υπάρχει μόνο η ευθύνη της τοποθέτησης του ιστού της στάσης, μιας και για όλα τα υπόλοιπα ευθύνονται η δήμοι. Βέβαια, προσέθεσε ότι έχουν καταγραφεί τα στέγαστρα που είναι επικίνδυνα και έχουν αποστείλει τις αναφορές αυτές στους δήμους.
karfitsa.gr
Μόνο ευχάριστη δεν μπορεί να χαρακτηριστεί η αναμονή των επιβατών στις στάσεις του ΟΑΣΘ, στη Θεσσαλονίκη μιας και η εικόνα εγκατάλειψης που παρουσιάζουν οι περισσότερες, δείχνουν ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα όσον αφορά τη συντήρηση τους.
Καλυμμένες με αυτοκόλλητα, μπογιές και αφίσες, με σπασμένη σε πολλές περιπτώσεις τη γυάλινη υποδοχή για την τοποθέτηση διαφήμισης, τα στέγαστρα των στάσεων του ΟΑΣΘ αποτελούν πέρα από αντιαισθητικά απομεινάρια και επικίνδυνες κατασκευές για τη σωματική ακεραιότητα των επιβατών.
Ο λόγος για τον οποίο έχουν περιέλθει τα στέγαστρα σε αυτήν την κατάσταση είναι κατά πρώτο λόγο η κρίση. Οι δήμοι που έχουν την ευθύνη εγκατάστασης στεγάστρων στα όρια ευθύνης τους αναθέτουν τη συντήρηση και παράλληλα την εκμετάλλευση των στεγάστρων σε διαφημιστικές εταιρείες, προκειμένου να τα εκμεταλλεύονται και να πληρώνουν το αντίτιμο στο δήμο. Ωστόσο, όπως σημειώνει στην «Κ» ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών και πρόεδρος της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας, Σίμος Δανιηλίδης, «οι συμβάσεις με τις εν λόγω εταιρείες έχουν λήξει και δεν υπάρχει διάθεση να ανανεωθούν, αφού η έλλειψη χρημάτων λόγω κρίσης, σημαίνει και ανύπαρκτο ενδιαφέρον». Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα στέγαστρα να ρημάζουν κυριολεκτικά, με τους δήμους να είναι ανήμποροι να αντιδράσουν, αφού δεν υπάρχει κάτι νεότερο όσον αφορά το θέμα των συμβάσεων.
Το πρόβλημα παρατηρείται εντονότερα στα στέγαστρα του κεντρικού δήμου, με μερικά από αυτά να βρίσκονται σε άθλια κατάσταση. «Υπήρξε στο παρελθόν διαγωνισμός για αναλάβει κάποια εταιρεία την εκμετάλλευση των στεγάστρων του ΟΑΣΘ, όμως κυρήχθηκε άγονος αφού δεν υπήρξε κάποιο ενδιαφέρον», σημειώνει ο αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού του δήμου Θεσσαλονίκης Αντρέας Κουράκης.
Όπως τονίζει, μέσα στον Ιούλιο θα υπάρξει νέος διαγωνισμός προκειμένου να υπάρξει ανάδοχος για την αποκατάσταση και την αντικατάσταση των στεγάστρων. Μάλιστα ανέφερε την πρόθεση του δήμου να τοποθετηθούν στέγαστρα φιλικότερα στον επιβάτη, τα οποία θα φωτίζονται το βράδυ με τη χρήση φωτοβολταϊκών κατόπτρων που θα διαθέτουν.
Δαπανηρή η αντικατάσταση
Βέβαια, η πρόθεση για αντικατάσταση των κατεστραμμένων στεγάστρων μπορεί να υπάρχει, ωστόσο είναι μια δαπανηρή υπόθεση όπως τονίζει ο πρόεδρος των εργαζόμενων του ΟΑΣΘ, Γιώργος Τσερμενίδης. «Το κόστος απομάκρυνσης ενός στεγάστρου και τοποθέτησης νέου είναι υψηλό και δε νομίζω να μπορούν οι δήμοι να το αντέξουν», τονίζει. Από την πλευρά του ΟΑΣΘ, όπως τόνισε, υπάρχει μόνο η ευθύνη της τοποθέτησης του ιστού της στάσης, μιας και για όλα τα υπόλοιπα ευθύνονται η δήμοι. Βέβαια, προσέθεσε ότι έχουν καταγραφεί τα στέγαστρα που είναι επικίνδυνα και έχουν αποστείλει τις αναφορές αυτές στους δήμους.
karfitsa.gr
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
Stephen Hawking.