21-06-2012, 07:34 PM
Την ανάγκη άμεσης επανασύστασης υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, με την ενσωμάτωση σε αυτό του Λιμενικού Σώματος, τη μείωση της γραφειοκρατίας και την ενίσχυση της διαφάνειας προτάσσει η ελληνική επιτροπή ναυτιλιακής συνεργασίας του Λονδίνου (Committee), η οποία πραγματοποιεί την Πέμπτη την ετήσια τακτική γενική συνέλευσή της, για την ανάδειξη του νέου διοικητικού της συμβουλίου.
Σε μήνυμά της, ενόψει της παρουσίασης της ετήσιας έκθεσής της, επισημαίνεται ότι εάν επιτευχθούν όλα αυτά, θα αποτελέσουν τις βασικές προϋποθέσεις προκειμένου η χώρα να προσελκύσει ναυτιλιακές επενδύσεις.
Ο πρόεδρος του Committee, κ. Χαράλαμπος Φαφαλιός, στην εισήγησή του σημειώνει ότι η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να αξιοποιήσει την ισχυρή θέση της χώρας μας ως κορυφαίας ναυτιλιακής δύναμης και προβλέπει ότι η ναυτιλία θα αποτελέσει έναν από τους βασικούς κινητήρες της νέας αναπτυξιακής πορείας της χώρας.
Επίσης αναφέρεται στη στροφή της νεολαίας προς τα ναυτικά επαγγέλματα και στην επιτυχία της έκθεσης «Ποσειδώνια», τονίζοντας ότι για άλλη μία φορά πέτυχε ρεκόρ συμμετοχών, αποδεικνύοντας τον μεγάλο προοδευτικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας.
Στην έκθεση υπογραμμίζεται ότι το 2011 η ελληνική ναυτιλία συνέβαλε με 14,097 δισ. ευρώ σε συνάλλαγμα, έναντι 15,418 δισ. ευρώ το 1010, ενώ στις 2 Μαρτίου 2012 τα πλοία ελληνικών συμφερόντων άνω των 1.000 τόνων ανέρχονταν σε 3.760, μέγεθος που αντιστοιχεί στο 7,4% του παγκόσμιου στόλου, με συνολική χωρητικότητα 264.054.167 τόνων.
Σημειώνεται, ωστόσο, ότι λόγω των συνεχιζόμενων ανησυχιών σχετικά με τη διαρθρωτική οργάνωση της διοίκησης της σημαίας, ο συνολικός αριθμός των ελληνόκτητων πλοίων, στα οποία περιλαμβάνονται και 437 υπό ναυπήγηση, κατέγραψε μείωση κατά 88 πλοία σε σχέση με πέρυσι. Παρά ταύτα η χωρητικότητα είχε αύξηση κατά 2.378.186 τόνους.
Από τα 3.760 πλοία ελληνικών συμφερόντων, τα υπό ελληνική σημαία είναι 862 αντί 917 το 2011 και 969 το 2010. Το 2012 παραγγέλθηκαν 85 νέα πλοία ελληνικών συμφερόντων, έναντι 127 το 2011 και 189 το 2010.
Οι χαμηλές αγορές εμπορευμάτων σε διάφορους τομείς, όπως ξηρού χύδην φορτίου, εμπορευματοκιβωτίων και δεξαμενόπλοιων, η απροθυμία ή ακόμα και αδυναμία των τραπεζών να δανείζουν χρήματα, οι διακυμάνσεις στις τιμές των καυσίμων και οι διάφορες κυρώσεις που εφαρμόζονται σε ορισμένα μέρη του κόσμου, είναι μερικά από τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας σήμερα υπογραμμίζεται στην έκθεση.
Σε μήνυμά της, ενόψει της παρουσίασης της ετήσιας έκθεσής της, επισημαίνεται ότι εάν επιτευχθούν όλα αυτά, θα αποτελέσουν τις βασικές προϋποθέσεις προκειμένου η χώρα να προσελκύσει ναυτιλιακές επενδύσεις.
Ο πρόεδρος του Committee, κ. Χαράλαμπος Φαφαλιός, στην εισήγησή του σημειώνει ότι η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να αξιοποιήσει την ισχυρή θέση της χώρας μας ως κορυφαίας ναυτιλιακής δύναμης και προβλέπει ότι η ναυτιλία θα αποτελέσει έναν από τους βασικούς κινητήρες της νέας αναπτυξιακής πορείας της χώρας.
Επίσης αναφέρεται στη στροφή της νεολαίας προς τα ναυτικά επαγγέλματα και στην επιτυχία της έκθεσης «Ποσειδώνια», τονίζοντας ότι για άλλη μία φορά πέτυχε ρεκόρ συμμετοχών, αποδεικνύοντας τον μεγάλο προοδευτικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας.
Στην έκθεση υπογραμμίζεται ότι το 2011 η ελληνική ναυτιλία συνέβαλε με 14,097 δισ. ευρώ σε συνάλλαγμα, έναντι 15,418 δισ. ευρώ το 1010, ενώ στις 2 Μαρτίου 2012 τα πλοία ελληνικών συμφερόντων άνω των 1.000 τόνων ανέρχονταν σε 3.760, μέγεθος που αντιστοιχεί στο 7,4% του παγκόσμιου στόλου, με συνολική χωρητικότητα 264.054.167 τόνων.
Σημειώνεται, ωστόσο, ότι λόγω των συνεχιζόμενων ανησυχιών σχετικά με τη διαρθρωτική οργάνωση της διοίκησης της σημαίας, ο συνολικός αριθμός των ελληνόκτητων πλοίων, στα οποία περιλαμβάνονται και 437 υπό ναυπήγηση, κατέγραψε μείωση κατά 88 πλοία σε σχέση με πέρυσι. Παρά ταύτα η χωρητικότητα είχε αύξηση κατά 2.378.186 τόνους.
Από τα 3.760 πλοία ελληνικών συμφερόντων, τα υπό ελληνική σημαία είναι 862 αντί 917 το 2011 και 969 το 2010. Το 2012 παραγγέλθηκαν 85 νέα πλοία ελληνικών συμφερόντων, έναντι 127 το 2011 και 189 το 2010.
Οι χαμηλές αγορές εμπορευμάτων σε διάφορους τομείς, όπως ξηρού χύδην φορτίου, εμπορευματοκιβωτίων και δεξαμενόπλοιων, η απροθυμία ή ακόμα και αδυναμία των τραπεζών να δανείζουν χρήματα, οι διακυμάνσεις στις τιμές των καυσίμων και οι διάφορες κυρώσεις που εφαρμόζονται σε ορισμένα μέρη του κόσμου, είναι μερικά από τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας σήμερα υπογραμμίζεται στην έκθεση.