Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Έθνος] «Μαγεύει» το τρενάκι του Πηλίου
#1
Ελληνες και ξένοι τουρίστες ανεβαίνουν μαζικά στον θρυλικό «μουντζούρη» τα Σαββατοκύριακα για να απολαύσουν την ονειρική θέα που προσφέρει το βουνό των Κενταύρων. Η μεγάλη ζήτηση οδήγησε τους υπευθύνους του ΟΣΕ να κάνουν καθημερινά τα δρομολόγια από τα μέσα του καλοκαιριού.

[Εικόνα: 2003012700127_120398297_type12128.jpg]
Το τρενάκι του Πηλίου περνάει πάνω από τις μοναδικές γέφυρες που κατασκεύασε ο Ντε Κίρικο


Το αδιαχώρητο δημιουργείται στο τρενάκι του Πηλίου που διαγράφει μια μαγευτική διαδρομή στο βουνό των Κενταύρων από τα Άνω Λεχώνια ως τις Μηλιές. Προς το παρόν τα δρομολόγια γίνονται μόνο τα Σαββατοκύριακα, η μεγάλη ζήτηση ωστόσο από Έλληνες και ξένους τουρίστες οδηγεί τους υπευθύνους του ΟΣΕ στο να τα κάνουν καθημερινά από τις 16 Ιουλίου.

Οι επιβάτες του θρυλικού «μουντζούρη» απολαμβάνουν την ονειρική θέα από την κορυφή του βουνού μέχρι την απεραντοσύνη της θάλασσας, πάνω στις ράγες της ευθύγραμμης και καμπύλης σιδηροτροχιάς, της μοναδικής στην Ευρώπη, και πάνω από τις μοναδικές γέφυρες του Ντε Κίρικο.

Η διαδρομή στη γραμμή, μήκους 15 χλμ, διαρκεί 90 λεπτά, μέχρι τις Μηλιές, με μια 15λεπτη στάση στην Ανω Γατζέα, και η μέγιστη ταχύτητα του τρένου είναι 20-25 χιλιόμετρα την ώρα. Οι τουρίστες επιβιβάζονται είτε σε παραδοσιακό τροχαίο υλικό, ατμάμαξες του 1903 και του 1912, με ξύλινα βαγόνια και εξώστες, είτε σε δύο καινούργιες δηζελάμαξες που αποκτήθηκαν από τον ΟΣΕ το 2000.

[Εικόνα: 2012062001151_120398296_type12128.jpg]
Μέχρι τη δεκαετία του 1950 το τρενάκι του Πηλίου εξυπηρετούσε τις ανάγκες της περιοχής. Τα δρομολόγια σταμάτησαν το 1971 και ξαναξεκίνησαν το 1996 για τουριστικούς λόγους


Το εισιτήριο κοστίζει 18 ευρώ για τους ενήλικες μετ' επιστροφής, 10 ευρώ η απλή μετάβαση, ενώ χαμηλότερες είναι οι τιμές για τα παιδιά. Η διαδρομή κάνει στάση 3 ωρών στις Μηλιές, όπου οι επιβάτες φτάνουν στην κεντρική πλατεία μέσα από ένα πέτρινο καλντερίμι. Εκεί περνούν από τον ναό των Παμμεγίστων Ταξιαρχών, αλλά και την ιστορική βιβλιοθήκη των δασκάλων του Γένους Γαζή και Κωνσταντά, ενώ δεν παραλείπουν να ψωνίσουν τοπικές λιχουδιές. Η αναχώρηση από τα Ανω Λεχώνια είναι στις 10 το πρωί και η επιστροφή στις 16.30, και τα βαγόνια είναι πάντα γεμάτα από κόσμο.

[Εικόνα: 2003111900278_120398295_type12128.jpg]

Ιστορικός σιδηρόδρομος
Ταξίδι στις γέφυρες του Ντε Κίρικο


Ο ιστορικός σιδηρόδρομος από τον Βόλο στις Μηλιές κατασκευάστηκε σε δύο στάδια από το 1894 ως το 1903 και συνέδεε το εμπορικό και βιομηχανικό κέντρο του Βόλου με την εύφορη και πλούσια περιοχή του δυτικού Πηλίου.

Μέχρι τη δεκαετία του 1950 εξυπηρετούσε τις ανάγκες της πόλης και την αστική συγκοινωνία και για 80 χρόνια υπήρξε σημείο αναφοράς για ολόκληρη τη Θεσσαλία. Το 1971 τα δρομολόγια καταργήθηκαν και το 1996 ο «μουντζούρης» μπήκε και πάλι σε λειτουργία στην κατηγορία τουριστικές, σιδηροδρομικές διαδρομές.

Η γραμμή Άνω Λεχώνια - Μηλιές ήταν ένα πολύ δύσκολο τεχνικά έργο, με 6 πέτρινες γέφυρες και 1 μεταλλική, τοίχους αντιστήριξης, σήραγγες, εναέριες πεζογέφυρες, όλα αριστουργήματα αρχιτεκτονικής σύλληψης και κατασκευής, τέλεια εναρμονισμένα με το περιβάλλον.

Δημιουργός του μεγαλεπήβολου έργου ήταν ο Εβαρίστο Ντε Κίρικο, -πατέρας του ζωγράφου Τζιόρτζιο Ντε Κίρικο- ο οποίος γεννήθηκε στον Βόλο και εμπνεύστηκε από τη σιδηροδρομική ιστορία, τη μυθολογία και την παράδοση.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)