13-06-2012, 06:11 PM
Την ανάληψη πρωτοβουλιών ώστε να διασφαλιστεί η πορεία υλοποίησης των εργασιών του μετρό ζητεί ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Απόστολος Τζιτζικώστας, ενώ κάνει λόγο για «πλήρη εκτροχιασμό» του έργου, που συνοδεύεται από τη μη απόδοση των δεδουλευμένων στους εργαζομένους και την παράταση της ταλαιπωρίας των επαγγελματιών και των κατοίκων.
Υπογραμμίζει ειδικότερα: «Δυστυχώς επαληθεύθηκαν οι επισημάνσεις και οι, όπως αποδείχτηκε, βάσιμοι προβληματισμοί μου για την πορεία υλοποίησης των εργασιών του μετρό Θεσσαλονίκης, τους οποίους έγκαιρα είχα διατυπώσει με παρέμβαση, πριν από ενάμιση χρόνο, προς την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων. Εξάλλου, οι αοριστολογίες και τα κρυφά χρονοδιαγράμματα της κυβέρνησης και των τότε υπευθύνων ήταν και ο μοναδικός λόγος που η αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης δεν υπέγραψε το μνημόνιο συνεργασίας».
Αναφέρει, δε, πως «σήμερα οι ευθύνες για τον πλήρη εκτροχιασμό του μετρό Θεσσαλονίκης, που συνοδεύεται από τη μη απόδοση των δεδουλευμένων στους εργαζομένους και την παράταση της ταλαιπωρίας των επαγγελματιών και των κατοίκων, γίνονται μπαλάκι μεταξύ της αναδόχου εταιρίας, του επιβλέποντος του έργου και της αρχαιολογικής υπηρεσίας. Η κοινωνία της Θεσσαλονίκης αποτελεί την παράπλευρη απώλεια στο χαρτοπόλεμο ανακοινώσεων και εντυπώσεων, στον οποίο έχουν επιδοθεί οι συμβαλλόμενοι και οι υπηρεσίες».
Ο κ. Τζιτζικώστας καλεί όλους τους εμπλεκόμενους να αναλάβουν σοβαρά τις ευθύνες τους και επισημαίνει πως «η Θεσσαλονίκη δεν έχει πλέον την παραμικρή δυνατότητα να δει το μεγαλύτερο έργο πνοής να παραμένει σε τέλμα εξαιτίας διαχειριστικών, οικονομικών και γραφειοκρατικών δυστοκιών, από όπου και αν προέρχονται», ενώ τονίζει προς κάθε κατεύθυνση ότι «με την όποια επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης διακυβεύεται η ίδια η υπόσταση του έργου».
Υπογραμμίζει ειδικότερα: «Δυστυχώς επαληθεύθηκαν οι επισημάνσεις και οι, όπως αποδείχτηκε, βάσιμοι προβληματισμοί μου για την πορεία υλοποίησης των εργασιών του μετρό Θεσσαλονίκης, τους οποίους έγκαιρα είχα διατυπώσει με παρέμβαση, πριν από ενάμιση χρόνο, προς την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων. Εξάλλου, οι αοριστολογίες και τα κρυφά χρονοδιαγράμματα της κυβέρνησης και των τότε υπευθύνων ήταν και ο μοναδικός λόγος που η αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης δεν υπέγραψε το μνημόνιο συνεργασίας».
Αναφέρει, δε, πως «σήμερα οι ευθύνες για τον πλήρη εκτροχιασμό του μετρό Θεσσαλονίκης, που συνοδεύεται από τη μη απόδοση των δεδουλευμένων στους εργαζομένους και την παράταση της ταλαιπωρίας των επαγγελματιών και των κατοίκων, γίνονται μπαλάκι μεταξύ της αναδόχου εταιρίας, του επιβλέποντος του έργου και της αρχαιολογικής υπηρεσίας. Η κοινωνία της Θεσσαλονίκης αποτελεί την παράπλευρη απώλεια στο χαρτοπόλεμο ανακοινώσεων και εντυπώσεων, στον οποίο έχουν επιδοθεί οι συμβαλλόμενοι και οι υπηρεσίες».
Ο κ. Τζιτζικώστας καλεί όλους τους εμπλεκόμενους να αναλάβουν σοβαρά τις ευθύνες τους και επισημαίνει πως «η Θεσσαλονίκη δεν έχει πλέον την παραμικρή δυνατότητα να δει το μεγαλύτερο έργο πνοής να παραμένει σε τέλμα εξαιτίας διαχειριστικών, οικονομικών και γραφειοκρατικών δυστοκιών, από όπου και αν προέρχονται», ενώ τονίζει προς κάθε κατεύθυνση ότι «με την όποια επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης διακυβεύεται η ίδια η υπόσταση του έργου».