Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[In.gr] Να δέσει τα πλοία της απειλεί η NEL λόγω αδυναμίας να προμηθευτεί καύσιμα
#1
Αθήνα
Την άμεση καταβολή των χρημάτων, που οφείλονται σε μισθώματα εκτέλεσης δρομολογίων άγονων γραμμών προκειμένου να μπορέσει να προμηθευτεί καύσιμα και να μη «δέσει» τα πλοία της από αύριο, Τετάρτη ζητεί από το υπουργείο Ανάπτυξης η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (NEL Lines).

Όπως δηλώνει στο ΑΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος και γενικός διευθυντής της NEL Γιάννης Αβραντίνης, οι οφειλές από το υπουργείο Ανάπτυξης προς τη Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου και τη θυγατρική της εταιρεία «Σι-Λίνγκ Φέρρις» από πέρυσι τον Οκτώβριο για την εκτέλεση δρομολογίων άγονων γραμμών, ξεπερνούν τα 8.800.000 ευρώ.

Ο κ.Αβραντίνης τόνισε ότι η εταιρεία θα προχωρήσει σε επίσχεση υπηρεσιών η οποία θα επιδοθεί μέσω δικηγορικού γραφείου στον υπηρεσιακό υπουργό Ανάπτυξης, Γιάννη Στουρνάρα το απόγευμα της Τρίτης, ενώ δεν αποκλείει τα πλοία της NEL από αύριο, Τετάρτη, να μην μπορούν να πραγματοποιήσουν δρομολόγια άγονων γραμμών, καθώς καμία εταιρεία πετρελαιοειδών δεν δίνει επί πιστώσει πλέον ακτοπλοϊκό καύσιμο, ενώ οι τράπεζες δεν διευκολύνουν τις εταιρείες με χρηματοδότηση.

Στην εξώδικη δήλωση, που κοινοποιείται προς το Γενικό Γραμματέα Ναυτιλίας, το Διευθυντή των Θαλασσίων Συγκοινωνιών, το Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και το Γενικό Γραμματέα Ασφάλεια Ναυσιπλοΐας, αναφέρεται, ότι ενώ έχουν υποβληθεί από την εταιρεία NEL και τη θυγατρική της εταιρεία «Σι-Λίνγκ Φέρρις» ανά μήνα οι σχετικές αιτήσεις δρομολογήσεων για την περίοδο Σεπτεμβρίου 2011 έως τον Απρίλιο του 2012 προς τις αρμόδιες διευθύνσεις, συνοδευόμενες από όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά και ενώ η εταιρεία εκτελεί ανελλιπώς κάθε συμβατική της υποχρέωση ως ανάδοχος βάσει των όρων της σύμβασης, το ελληνικό δημόσιο αρνείται να εξυπηρετήσει στοιχειωδώς τις συμβατικές υποχρεώσεις και να αποδώσει εμπροθέσμως και προσηκόντως το μεγαλύτερο μέρος των οφειλομένων μισθωμάτων από την εκτέλεση δημόσιας υπηρεσίας και γι' αυτό το λόγο και οι δύο εταιρείες προβαίνουν σε δήλωση επίσχεσης υπηρεσιών.

Όπως λένε στελέχη της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου σε περίπτωση που δεν δοθούν τα χρήματα, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο η NEL να προχωρήσει σε αγωγές αποζημίωσης.

Πηγές από το υπουργείο Ανάπτυξης αναφέρουν ότι στην περίπτωση αδυναμίας μιας εταιρείας να εκτελέσει δρομολόγιο άγονης γραμμής, εξαιτίας του γεγονότος ότι δεν τις έχουν καταβληθεί χρήματα από επιδότηση και δεν μπορεί να προμηθευτεί καύσιμα, τότε εντός πέντε ημερών, επιδίδεται με δικαστικό κλητήρα επιστολή ακρόασης.

Αν δεν βρεθεί λύση και τα στελέχη της συγκεκριμένης εταιρείας δεν μπορούν να δώσουν πειστικές εξηγήσεις, τότε ο υπουργός έχει δικαίωμα να προκηρύξει νέο διαγωνισμό και να αναθέσει σε άλλη εταιρεία το δρομολόγιο.

Τα πλοία της NEL που πραγματοποιούν δρομολόγια άγονων γραμμών είναι το «Ταξιάρχης», το «Θεόφιλος» το «Παναγιά Θαλασσινή» το «Μυτιλήνη» το «Aqua jewel» το «Aqua spirit» και το «Αίολος Κεντέρης 1».

Ειδικότερα δεν θα μπορούν να πραγματοποιηθούν τα δρομολόγια:

Λαύριο- Αγ. Ευστράτιος - Λήμνος
Θεσσαλονίκη- Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ Σάμου
Καβάλα- Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ Σάμου
Καβάλα- Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Καρλόβασι - Αγ. Κήρυκος
Λαύριο/Ραφήνα - Ψαρά - Μεστά Χίου
Σύρος - Κύθνος - Κέα - Λαύριο
Σύρος - Πάρος - Νάξος - Ίος - Σίκινος - Φολέγανδρος - Κίμωλος - Μήλος
Σύρος - Πάρος - Σέριφος - Σίφνος - Κίμωλος - Μήλος
Σύρος - Τήνος - Άνδρος
Σύρος - Πάρος - Νάξος - Δονούσα - Αιγιάλη -Κατάπολα - Κουφονήσι - Σχοινούσα - Ηράκλεια - Νάξος - Πάρος - Σύρος
Σύρος - Πάρος - Νάξος - Φολέγανδρος - Σίκινος- Ίος - Θηρασιά - Θήρα - Ανάφη


Σημειώνεται ότι η τιμή των ακτοπλοϊκών καυσίμων που ανέρχεται περίπου στο 60% της λειτουργικότητας του κόστους ενός πλοίου αποτελεί πονοκέφαλο για τις εταιρείες οι οποίες έχουν μειώσει ήδη ταχύτητες στα καράβια, ενώ κάποιες προχώρησαν και σε μικρή αύξηση των εισιτηρίων, πριν τη θερινή περίοδο.

Σύμφωνα με στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών ο τόνος του πετρελαίου που χρησιμοποιούν συμβατικά πλοία ως καύσιμο κοστίζει περίπου 594 ευρώ όταν το 2011 είχε 480 ευρώ και το 2010 380 ευρώ. Για τα ταχύπλοα επιβατηγά οχηματαγωγά το ακτοπλοϊκό καύσιμο είναι πιο ακριβό καθώς το 2011 ο τόνος είχε 675 ευρώ, ενώ το 2010, 480.

Ένα συμβατικό πλοίο που πραγματοποιεί για παράδειγμα το δρομολόγιο Πειραιά -Χίο - Μυτιλήνη και επιστροφή, χρειάζεται περίπου σε καύσιμα 30.000 ευρώ, όταν στα περισσότερα δρομολόγια του χειμώνα, οι επιβάτες είναι 250 με 300 άτομα.
Απάντηση
#2
Η NEL υπογραμμίζει στην ανακοίνωση, ότι κατόπιν τούτου, τα δρομολόγια όλων των άγονων γραμμών θα συνεχίσουν να εκτελούνται κανονικά και ελπίζει πως, με το σχηματισμό της νέας κυβέρνησης, το πρόβλημα θα λυθεί οριστικά.

Τη διαβεβαίωση ότι έως αύριο θα έχει καταβληθεί μέρος των χρημάτων που της οφείλονται σε μισθώματα, για την εκτέλεση δρομολογιακών αναγκών άγονων γραμμών έλαβε, από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου, καθώς επίσης και ότι θα υπάρξει προσπάθεια να αντιμετωπιστούν οποιεσδήποτε γραφειοκρατικές διαδικασίες και να εκταμιευθεί το υπόλοιπο του οφειλόμενου ποσού.

Σε σημερινή ανακοίνωση της, η εταιρεία τονίζει ότι το συνολικό οφειλούμενο ποσό προς τη NEL και της θυγατρικής της, «C Link Ferries» (Σι Λινκ Φέρρις), ξεπερνά τα 8.500.000 ευρώ και ότι, μετά από επικοινωνία με τις αρμόδιες υπηρεσίες των υπουργείων Ανάπτυξης και Οικονομικών, εδόθη η διαβεβαίωση για άμεση καταβολή μέρους των οφειλούμενων μισθωμάτων.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΝEL, Γιάννης Αβραντίνης, είχε δηλώσει χθες στο ΑΜΠΕ, ότι η εταιρεία, όπως και η θυγατρική της, «C Link Ferries» αδυνατούν, πλέον, να εξασφαλίσουν πίστωση από τράπεζες για καύσιμα και λειτουργικά έξοδα, καθώς το υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας οφείλει, από πέρυσι τον Οκτώβριο, στη Nαυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου, για την κάλυψη δρομολογίων άγονων γραμμών, το ποσό των 8.800.000 ευρώ. Μάλιστα, δεν απέκλειε το γεγονός η εταιρεία να «δέσει» τα πλοία από σήμερα καθώς καμία εταιρεία πετρελαιοειδών δεν δέχεται πλέον να δώσει, επί πιστώσει, ακτοπλοϊκά καύσιμα.

Ας σημειωθεί ότι γι' αυτό το λόγο, η NEL όπως και η θυγατρική της, «C Link Ferries» επέδωσαν, χθες, μέσω δικηγορικού γραφείου, εξώδικο επίσχεσης υπηρεσιών στον υπηρεσιακό υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Γιάννη Στουρνάρα, με κοινοποίηση προς τον γενικό γραμματέα Ναυτιλίας, τον διευθυντή των Θαλασσίων Συγκοινωνιών, τον γενικό γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και τον γενικό γραμματέα Ασφάλεια Ναυσιπλοΐας.

Στη δήλωση, αναφερόταν ότι ενώ έχουν υποβληθεί από την εταιρεία NEL και τη θυγατρική της εταιρεία «C Link Ferries», ανά μήνα, οι σχετικές αιτήσεις δρομολογήσεων για την περίοδο Σεπτέμβριος 2011- Απρίλιος 2012 προς τις αρμόδιες διευθύνσεις, συνοδευόμενες από όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά και ενώ η εταιρεία εκτελεί, ανελλιπώς, κάθε συμβατική της υποχρέωση ως ανάδοχος, βάσει των όρων της σύμβασης, το ελληνικό δημόσιο αρνείται να εξυπηρετήσει στοιχειωδώς τις συμβατικές υποχρεώσεις του και να αποδώσει εμπροθέσμως το μεγαλύτερο μέρος των οφειλομένων μισθωμάτων για την εκτέλεση δημόσιας υπηρεσίας.

Τα πλοία της NEL που πραγματοποιούν δρομολόγια άγονων γραμμών είναι το «Ταξιάρχης», το «Θεόφιλος», το «Παναγιά Θαλασσινή», το «Μυτιλήνη», το «Aqua Jewel», το «Aqua Spirit» και το «Αίολος Κεντέρης 1». Στελέχη ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών επισήμαναν στο ΑΜΠΕ ότι η διαδικασία στον τρόπο καταβολής των επιδοτήσεων θα πρέπει να αλλάξει, όπως και ο νόμος 2932 του 2000, που αναφέρεται σε όλα τα θέματα της ακτοπλοίας και στον οποίο διευκρινίζεται το πλασίο έγκρισης των έκτακτων ή ελεύθερων δρομολογήσεων από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ).

Τα στελέχη των εταιρειών που επικαλούνται γι' αυτό το λόγο τις νέες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στην αγορά, ανέφεραν μάλιστα ότι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών- που έχει γνωμοδοτικό χαρακτήρα, αλλά τις τελικές αποφάσεις τις λαμβάνει ο υπουργός- καλύπτει, πολλές φορές, τα κενά αυτού του νόμου.
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  [NewsBomb] Πλοία άγονης γραμμής δεν έχουν χρήματα για καύσιμα Konstantinos MercedesBenz 2 3.560 13-12-2011, 09:40 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Konstantinos MercedesBenz

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)