03-05-2012, 10:44 PM
Κατασκευή τεσσάρων ανισόπεδων κόμβων σε περιοχή 25 χλμ
Λευκωσία: Την κατασκευή τεσσάρων ανισόπεδων κόμβων προβλέπει μελέτη που ετοιμάστηκε για λογαριασμό του Τμήματος Δημοσίων Έργων και αφορά τον προκαταρκτικό σχεδιασμό του κόμβου Σταυρού και μιας σειράς συνοδευτικών έργων, την ανάλυση κυκλοφοριακών επιπτώσεων, την τεχνοοικονομική ανάλυση και τη μελέτη εκτίμησης επιπτώσεων στο περιβάλλον των έργων αυτών.
Το έργο αφορά τη δημιουργία του ανισόπεδου κόμβου στη συμβολή του αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας - Λεμεσού με τη λεωφόρο Σταυρού, τη δημιουργία ανισόπεδου κόμβου στη συμβολή των λεωφόρων Σπ. Κυπριανού και Ι. Χ’’Ιωσήφ, την αναβάθμιση του ανισόπεδου κόμβου βιομηχανικής Στροβόλου με βύθιση δύο λωρίδων του άξονα λεωφ. Σπ. Κυπριανού/ Καλαμών και τη δημιουργία ανισόπεδου κυκλικού κόμβου στη συμβολή των λεωφ. Ι. Χ’’ Ιωσήφ/ Σταυρού.
Η μελέτη που τέθηκε ενώπιον της Περιβαλλοντικής Αρχής για αξιολόγηση αποσκοπεί στην τοπογραφική αποτύπωση στους κόμβους, στον προκαταρκτικό γεωμετρικό σχεδιασμό τους, τη συλλογή μεγάλου αριθμού κυκλοφοριακών στοιχείων με μετρήσεις, η ανάλυση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων σε μορφή 16 σεναρίων για το έτος 2016 και 2036 στην πρωινή και απογευματινή αιχμή, την αξιολόγηση 28 διασταυρώσεων του δικτύου για όλα τα σενάρια, την οικονομοτεχνική ανάλυση των τεσσάρων κόμβων και τη μελέτη εκτίμησης των επιπτώσεων στο περιβάλλον για τους τέσσερις αυτούς κόμβους με την προκριθείσα θέση.
Η ευρύτερη περιοχή μελέτης καταλαμβάνει έκταση γύρω στα 25 τετραγωνικά χιλιόμετρα και ανήκει διοικητικά στους δήμους Στροβόλου και Αγλαντζιάς. Διασχίζεται σχεδόν εξ ολοκλήρου από τον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας Λεμεσού και ορίζεται από τους οδικούς άξονες Χατζηιωσήφ στα δυτικά, Σπ. Κυπριανού - Καλαμών στα νότια, Λ. Αθαλάσσης ανατολικά και Λ. Αγλαντζιάς και οδό Ιφιγενείας στα βόρεια.
Επηρεάζονται συνολικά 10 βασικοί οδικοί άξονες στην περιοχή:
Λ. Λεμεσού - Αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας - Λεμεσού (Α1)
Λ. Χατζηιωσήφ (Ε1302)
Λ Αθαλάσσας από Λ. Στροβόλου προς Φώτα Καλησπέρα (δυτικά Ε116)
Λ. Αθαλάσσας από τη Λ. Λάρνακος προς Γέρι (ανατολικά Ε119)
Λ. Σπ. Κυπριανού - πρώην Τροόδους (Β22)
Λ. Καλαμών (Β22)
Λ. Ακαδημίας (Ε123)
Λ. ΡΙΚ (Ε121)
Λ. Σταυρού (Ε122) και Λ. Ακροπόλεως (Ε1302).
Η λεωφόρος Σταυρού παραδόθηκε πρόσφατα στην κυκλοφορία μέχρι τον Α1, χωρίς ανισόπεδο κόμβο και όχι με την τελική της μορφή που προβλέπεται με 2+2 λωρίδες και κεντρική νησίδα, ενώ σε ένα σχετικά μέτριο βάθος χρόνου εκτιμάται ότι θα κατασκευαστεί και ο κόμβος στο Αluminium Τower, ο οποίος βρίσκεται σε στάδιο μελέτης. Επίσης, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής του νέου ανισόπεδου κόμβου στο νέο γήπεδο ΓΣΠ και διαπλάτυνση του αυτοκινητοδρόμου Α1 από την Αγία Βαρβάρα μέχρι τον κόμβο του ΓΣΠ.
Οι χρήσεις γης στην περιοχή περιλαμβάνουν τη γενική κατοικία, τις εμπορικές χρήσεις, το νέο νοσοκομείο, υπηρεσίες και σε κάποια σχετική απόσταση το πανεπιστήμιο Κύπρου, καθώς και το πάρκο Αθαλάσσας.
Στον κόμβο βιομηχανικής Στροβόλου, η κατάσταση στο βορειοδυτικό τεταρτημόριο οι χρήσεις περιλαμβάνουν κυρίως κατοικίες και πρατήριο υγρών καυσίμων με πρόσωπο στην Κυπριανού. Βορειοανατολικά υπάρχει πληθώρα αναπτύξεων (ΙΚΕΑ, Μall) και το γενικό νοσοκομείο. Νοτιοδυτικά υπάρχουν εμπορικές χρήσεις και η βιομηχανική περιοχή, ενώ νοτιοανατολικά υπάρχει το οικοδομικό συγκρότημα του πρώην ΧΑΚ, όπου λειτουργεί σημαντική εμπορική ανάπτυξη (Sun Τower Ηome), καθώς και άλλες εμπορικές χρήσεις.
Στον κόμβο Κυπριανού - Χατζηιωσήφ, βορειοανατολικά υπάρχουν αρκετές αδόμητες εκτάσεις και στο βορειοδυτικό κυρίως κατοικίες. Νοτιοδυτικά δεσπόζει μία σημαντική εμπορική χρήση (Ορφανίδης) και νοτιοανατολικά εμπορικές χρήσεις.
Μικρότερες έντασης εμπορικής χρήσης υπάρχουν και στον κόμβο Κυπριανού - Χατζηιωσήφ, καθώς και κατοικίες. Στον κόμβο Σταυρού - Α1, βορειοδυτικά υπάρχουν σημαντικές χρήσεις υπηρεσιών (όπως μεγάλα συγκροτήματα γραφείων, τράπεζας και της ΑΗΚ) και νοτιοδυτικά αδόμητες εκτάσεις. Στα ανατολικά του Α1 δεσπόζει το πάρκο Αθαλάσσας, ενώ βορειότερα υπάρχουν κατοικίες και εμπορικές χρήσεις. Σε πολύ μικρή απόσταση υπάρχει ο λεγόμενος ισόπεδος κόμβος της ηλεκτρικής (φώτα Καλησπέρα), από όπου ουσιαστικά αρχίζει ο αυτοκινητόδρομος Α1.
Κόστος
Η δαπάνη κατασκευής των έργων, σύμφωνα με την προσέγγιση του προκαταρκτικού σχεδιασμού ξεπερνά τα €50 εκατ. για την κατασκευή, ενώ μετά το σύνολο με τις απαλλοτριώσεις και τις μελέτες- επίβλεψη θα φθάσει στα €70 εκατ. με σημερινές τιμές.
Η λύση που προτείνεται
Κυπριανού - Χ’’Ιωσήφ ανισόπεδου και με αναβάθμιση της Χ’’Ιωσήφ σε αρτηρία 2+2 λωρίδων με κεντρική νησίδα.
Σταυρού - Χ’’Ιωσήφ ισόπεδου και με αναβάθμιση της Χ’’Ιωσήφ σε αρτηρία 2+2 λωρίδων με κεντρική νησίδα.
Βιομηχανικής Στροβόλου με βύθιση του ρεύματος Κυπριανού - Καλαμών.
Σταυρού - Α1 ανισόπεδου. Η διαπλάτυνση της Φυτωρίου σε αρτηρία 2+2 λωρίδες, σύμφωνα με την κυκλοφοριακή ανάλυση δεν είναι απαραίτητη, πέραν από το μικρό τμήμα της πρόσβασης του κόμβου Σταυρού Α1.
Οι τέσσερις κόμβοι που προβλέπει η μελέτη
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΡΟΒΟΛΟΥ
Ο υφιστάμενος ανισόπεδος κόμβος βιομηχανικής Στροβόλου χωροθετείται στη συμβολή του αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας - Λεμεσού με τη λεωφ. Σπύρου Κυπριανού με κατεύθυνση τον Στρόβολο και την οδό Καλαμών με κατεύθυνση τα Λατσιά. Για την αύξηση της κυκλοφοριακής ικανότητας του ανισόπεδου κόμβου εξετάσθηκε λεπτομερώς η βύθιση δύο λωρίδων κυκλοφορίας στον άξονα Κυπριανού/ Καλαμών. Το έργο συνδυάζεται με την κατασκευή ανισόπεδου κόμβου στη συμβολή των λεωφ. Κυπριανού και Χ’’Ιωσήφ. Οι δυο λωρίδες κυκλοφορίας στον άξονα βυθίζονται και διέρχονται κάτω από τον κυκλικό κόμβο. Το καθαρό πλάτος της βυθισμένης διατομής είναι 11 μέτρα, το οποίο είναι επαρκές για τη χωροθέτηση δύο αντίθετης ροής λωρίδων κυκλοφορίας. Η υπόλοιπη συνδεσμολογία του κόμβου εξυπηρετείται με κατάλληλη διαμόρφωση ραμπών εισόδου/ εξόδου και τον υφιστάμενο κυκλικό κόμβο.
ΛΕΩΦ. ΣΠ. ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ ΚΑΙ Χ”ΙΩΣΗΦ
Ο υφιστάμενος ισόπεδος φωτοελεγχόμενος κόμβος βρίσκεται στη συμβολή των Σπ. Κυπριανού με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας, δύο ανά κατεύθυνση και διαχωρισμένο οδόστρωμα και του άξονα Χ”Ιωσήφ/ Βικέλα με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση σε ενιαίο οδόστρωμα. Για την αύξηση της κυκλοφοριακής ικανότητας του κόμβου εξετάσθηκε λεπτομερώς η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου που να παρέχει ανεμπόδιστη ροή οχημάτων στον άξονα της λεωφ.
Κυπριανού με βύθιση τεσσάρων λωρίδων, ενώ στο υφιστάμενο επίπεδο κατασκευή μεγάλου ανισόπεδου κυκλικού κόμβου.
Προτείνεται η κατασκευή μεγάλου ανισόπεδου κυκλικού κόσμου ανάλογου σε έκσταση με τον κόμβο βιομηχανικής Στροβόλου και βύθιση της λεωφ. Κυπριανού σε ανάλογο μήκος, με σκοπό την απευθείας διοχέτευση της Κυπριανού σε υπογειοποιημένο τμήμα δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση, και την εξυπηρέτηση των υπολοίπων κινήσεων στον κυκλικό κόμβο.
Οι τέσσερις προσβάσεις του κόμβου διαμορφώνονται με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και τις κατάλληλες διαπλατύνσεις, όπως και οι απομακρύνσεις προς Χατζηιωσήφ και Βικέλα, ενώ οι απομακρύνσεις προς Σπ. Κυπριανού διαμορφώνονται με μία λωρίδα πλάτους 5,5 μέτρων.
ΛΕΩΦ. Χ”ΙΩΣΗΦ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΥ
Ο υφιστάμενος ισόπεδος φωτοελεγχόμενος κόμβος βρίσκεται στη συμβολή των Λεωφ. Χ’’Ιωσήφ και Σταυρού με μειωμένη κυκλοφοριακή ικανότητα. Εξετάσθηκε η κατασκευή ισόπεδου κόμβου με αναβάθμιση και των δύο λεωφόρων σε δρόμους τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας με κεντρική νησίδα και πεζοδρόμια. Όλες οι στρέφουσες κινήσεις θα γίνονται με διαμόρφωση ξεχωριστών λωρίδων τόσο οι δεξιές φωτοελεγχόμενες, όσο και οι αριστερές με προτεραιότητα.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ Α1 ΜΕ ΣΤΑΥΡΟΥ
Οι αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας - Λεμεσού ξεκινά από τη φωτοελεγχόμενη διασταύρωση με τη λεωφόρο Αθαλάσσας, ο οποίος συνεχίζει απομακρυσμένος από το κέντρο της πόλης ως αστικός δρόμος τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας και στη συνέχεια προς τη Λεμεσό, με διατομή υπεραστικού αυτοκινητοδρόμου.
Εξετάσθηκε η κατασκευή ανισόπεδου κόμβου στη θέση της συμβολής με τον δρόμο προς δάσος Αθαλάσσας που να παρέχει ανεμπόδιστη ροή οχημάτων στον άξονα του αυτοκινητόδρομου Α1 με μερική βύθιση και των τεσσάρων λωρίδων, ενώ στον άξονα Σταυρού - Δάσους Αθαλάσσας κατασκευάζεται μεγάλος κυκλικός κόμβος, στο ανώτερο επίπεδο, όπου συμβάλλουν οι τέσσερις λωρίδες της λεωφ. Σταυρού, που θα επεκταθεί μέχρι τον Α1, ο δρόμος από το δάσος Αθαλάσσας, καθώς και οι ράμπες ανόδου/ καθόδου του Α1.
Στη συμβολή με τη λεωφόρο Αθαλάσσας καταργούνται τα φανάρια και αποκλείονται οι δεξιές στροφές προς και από τον Α1.
Τα σχέδια για ανισόπεδο κόμβο στη συμβολή των λεωφόρων Σπ. Κυπριανού και Ι. Χ’’Ιωσήφ.
Λευκωσία: Την κατασκευή τεσσάρων ανισόπεδων κόμβων προβλέπει μελέτη που ετοιμάστηκε για λογαριασμό του Τμήματος Δημοσίων Έργων και αφορά τον προκαταρκτικό σχεδιασμό του κόμβου Σταυρού και μιας σειράς συνοδευτικών έργων, την ανάλυση κυκλοφοριακών επιπτώσεων, την τεχνοοικονομική ανάλυση και τη μελέτη εκτίμησης επιπτώσεων στο περιβάλλον των έργων αυτών.
Το έργο αφορά τη δημιουργία του ανισόπεδου κόμβου στη συμβολή του αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας - Λεμεσού με τη λεωφόρο Σταυρού, τη δημιουργία ανισόπεδου κόμβου στη συμβολή των λεωφόρων Σπ. Κυπριανού και Ι. Χ’’Ιωσήφ, την αναβάθμιση του ανισόπεδου κόμβου βιομηχανικής Στροβόλου με βύθιση δύο λωρίδων του άξονα λεωφ. Σπ. Κυπριανού/ Καλαμών και τη δημιουργία ανισόπεδου κυκλικού κόμβου στη συμβολή των λεωφ. Ι. Χ’’ Ιωσήφ/ Σταυρού.
Η μελέτη που τέθηκε ενώπιον της Περιβαλλοντικής Αρχής για αξιολόγηση αποσκοπεί στην τοπογραφική αποτύπωση στους κόμβους, στον προκαταρκτικό γεωμετρικό σχεδιασμό τους, τη συλλογή μεγάλου αριθμού κυκλοφοριακών στοιχείων με μετρήσεις, η ανάλυση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων σε μορφή 16 σεναρίων για το έτος 2016 και 2036 στην πρωινή και απογευματινή αιχμή, την αξιολόγηση 28 διασταυρώσεων του δικτύου για όλα τα σενάρια, την οικονομοτεχνική ανάλυση των τεσσάρων κόμβων και τη μελέτη εκτίμησης των επιπτώσεων στο περιβάλλον για τους τέσσερις αυτούς κόμβους με την προκριθείσα θέση.
Η ευρύτερη περιοχή μελέτης καταλαμβάνει έκταση γύρω στα 25 τετραγωνικά χιλιόμετρα και ανήκει διοικητικά στους δήμους Στροβόλου και Αγλαντζιάς. Διασχίζεται σχεδόν εξ ολοκλήρου από τον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας Λεμεσού και ορίζεται από τους οδικούς άξονες Χατζηιωσήφ στα δυτικά, Σπ. Κυπριανού - Καλαμών στα νότια, Λ. Αθαλάσσης ανατολικά και Λ. Αγλαντζιάς και οδό Ιφιγενείας στα βόρεια.
Επηρεάζονται συνολικά 10 βασικοί οδικοί άξονες στην περιοχή:
Λ. Λεμεσού - Αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας - Λεμεσού (Α1)
Λ. Χατζηιωσήφ (Ε1302)
Λ Αθαλάσσας από Λ. Στροβόλου προς Φώτα Καλησπέρα (δυτικά Ε116)
Λ. Αθαλάσσας από τη Λ. Λάρνακος προς Γέρι (ανατολικά Ε119)
Λ. Σπ. Κυπριανού - πρώην Τροόδους (Β22)
Λ. Καλαμών (Β22)
Λ. Ακαδημίας (Ε123)
Λ. ΡΙΚ (Ε121)
Λ. Σταυρού (Ε122) και Λ. Ακροπόλεως (Ε1302).
Η λεωφόρος Σταυρού παραδόθηκε πρόσφατα στην κυκλοφορία μέχρι τον Α1, χωρίς ανισόπεδο κόμβο και όχι με την τελική της μορφή που προβλέπεται με 2+2 λωρίδες και κεντρική νησίδα, ενώ σε ένα σχετικά μέτριο βάθος χρόνου εκτιμάται ότι θα κατασκευαστεί και ο κόμβος στο Αluminium Τower, ο οποίος βρίσκεται σε στάδιο μελέτης. Επίσης, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής του νέου ανισόπεδου κόμβου στο νέο γήπεδο ΓΣΠ και διαπλάτυνση του αυτοκινητοδρόμου Α1 από την Αγία Βαρβάρα μέχρι τον κόμβο του ΓΣΠ.
Οι χρήσεις γης στην περιοχή περιλαμβάνουν τη γενική κατοικία, τις εμπορικές χρήσεις, το νέο νοσοκομείο, υπηρεσίες και σε κάποια σχετική απόσταση το πανεπιστήμιο Κύπρου, καθώς και το πάρκο Αθαλάσσας.
Στον κόμβο βιομηχανικής Στροβόλου, η κατάσταση στο βορειοδυτικό τεταρτημόριο οι χρήσεις περιλαμβάνουν κυρίως κατοικίες και πρατήριο υγρών καυσίμων με πρόσωπο στην Κυπριανού. Βορειοανατολικά υπάρχει πληθώρα αναπτύξεων (ΙΚΕΑ, Μall) και το γενικό νοσοκομείο. Νοτιοδυτικά υπάρχουν εμπορικές χρήσεις και η βιομηχανική περιοχή, ενώ νοτιοανατολικά υπάρχει το οικοδομικό συγκρότημα του πρώην ΧΑΚ, όπου λειτουργεί σημαντική εμπορική ανάπτυξη (Sun Τower Ηome), καθώς και άλλες εμπορικές χρήσεις.
Στον κόμβο Κυπριανού - Χατζηιωσήφ, βορειοανατολικά υπάρχουν αρκετές αδόμητες εκτάσεις και στο βορειοδυτικό κυρίως κατοικίες. Νοτιοδυτικά δεσπόζει μία σημαντική εμπορική χρήση (Ορφανίδης) και νοτιοανατολικά εμπορικές χρήσεις.
Μικρότερες έντασης εμπορικής χρήσης υπάρχουν και στον κόμβο Κυπριανού - Χατζηιωσήφ, καθώς και κατοικίες. Στον κόμβο Σταυρού - Α1, βορειοδυτικά υπάρχουν σημαντικές χρήσεις υπηρεσιών (όπως μεγάλα συγκροτήματα γραφείων, τράπεζας και της ΑΗΚ) και νοτιοδυτικά αδόμητες εκτάσεις. Στα ανατολικά του Α1 δεσπόζει το πάρκο Αθαλάσσας, ενώ βορειότερα υπάρχουν κατοικίες και εμπορικές χρήσεις. Σε πολύ μικρή απόσταση υπάρχει ο λεγόμενος ισόπεδος κόμβος της ηλεκτρικής (φώτα Καλησπέρα), από όπου ουσιαστικά αρχίζει ο αυτοκινητόδρομος Α1.
Κόστος
Η δαπάνη κατασκευής των έργων, σύμφωνα με την προσέγγιση του προκαταρκτικού σχεδιασμού ξεπερνά τα €50 εκατ. για την κατασκευή, ενώ μετά το σύνολο με τις απαλλοτριώσεις και τις μελέτες- επίβλεψη θα φθάσει στα €70 εκατ. με σημερινές τιμές.
Η λύση που προτείνεται
Κυπριανού - Χ’’Ιωσήφ ανισόπεδου και με αναβάθμιση της Χ’’Ιωσήφ σε αρτηρία 2+2 λωρίδων με κεντρική νησίδα.
Σταυρού - Χ’’Ιωσήφ ισόπεδου και με αναβάθμιση της Χ’’Ιωσήφ σε αρτηρία 2+2 λωρίδων με κεντρική νησίδα.
Βιομηχανικής Στροβόλου με βύθιση του ρεύματος Κυπριανού - Καλαμών.
Σταυρού - Α1 ανισόπεδου. Η διαπλάτυνση της Φυτωρίου σε αρτηρία 2+2 λωρίδες, σύμφωνα με την κυκλοφοριακή ανάλυση δεν είναι απαραίτητη, πέραν από το μικρό τμήμα της πρόσβασης του κόμβου Σταυρού Α1.
Οι τέσσερις κόμβοι που προβλέπει η μελέτη
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΡΟΒΟΛΟΥ
Ο υφιστάμενος ανισόπεδος κόμβος βιομηχανικής Στροβόλου χωροθετείται στη συμβολή του αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας - Λεμεσού με τη λεωφ. Σπύρου Κυπριανού με κατεύθυνση τον Στρόβολο και την οδό Καλαμών με κατεύθυνση τα Λατσιά. Για την αύξηση της κυκλοφοριακής ικανότητας του ανισόπεδου κόμβου εξετάσθηκε λεπτομερώς η βύθιση δύο λωρίδων κυκλοφορίας στον άξονα Κυπριανού/ Καλαμών. Το έργο συνδυάζεται με την κατασκευή ανισόπεδου κόμβου στη συμβολή των λεωφ. Κυπριανού και Χ’’Ιωσήφ. Οι δυο λωρίδες κυκλοφορίας στον άξονα βυθίζονται και διέρχονται κάτω από τον κυκλικό κόμβο. Το καθαρό πλάτος της βυθισμένης διατομής είναι 11 μέτρα, το οποίο είναι επαρκές για τη χωροθέτηση δύο αντίθετης ροής λωρίδων κυκλοφορίας. Η υπόλοιπη συνδεσμολογία του κόμβου εξυπηρετείται με κατάλληλη διαμόρφωση ραμπών εισόδου/ εξόδου και τον υφιστάμενο κυκλικό κόμβο.
ΛΕΩΦ. ΣΠ. ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ ΚΑΙ Χ”ΙΩΣΗΦ
Ο υφιστάμενος ισόπεδος φωτοελεγχόμενος κόμβος βρίσκεται στη συμβολή των Σπ. Κυπριανού με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας, δύο ανά κατεύθυνση και διαχωρισμένο οδόστρωμα και του άξονα Χ”Ιωσήφ/ Βικέλα με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση σε ενιαίο οδόστρωμα. Για την αύξηση της κυκλοφοριακής ικανότητας του κόμβου εξετάσθηκε λεπτομερώς η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου που να παρέχει ανεμπόδιστη ροή οχημάτων στον άξονα της λεωφ.
Κυπριανού με βύθιση τεσσάρων λωρίδων, ενώ στο υφιστάμενο επίπεδο κατασκευή μεγάλου ανισόπεδου κυκλικού κόμβου.
Προτείνεται η κατασκευή μεγάλου ανισόπεδου κυκλικού κόσμου ανάλογου σε έκσταση με τον κόμβο βιομηχανικής Στροβόλου και βύθιση της λεωφ. Κυπριανού σε ανάλογο μήκος, με σκοπό την απευθείας διοχέτευση της Κυπριανού σε υπογειοποιημένο τμήμα δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση, και την εξυπηρέτηση των υπολοίπων κινήσεων στον κυκλικό κόμβο.
Οι τέσσερις προσβάσεις του κόμβου διαμορφώνονται με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και τις κατάλληλες διαπλατύνσεις, όπως και οι απομακρύνσεις προς Χατζηιωσήφ και Βικέλα, ενώ οι απομακρύνσεις προς Σπ. Κυπριανού διαμορφώνονται με μία λωρίδα πλάτους 5,5 μέτρων.
ΛΕΩΦ. Χ”ΙΩΣΗΦ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΥ
Ο υφιστάμενος ισόπεδος φωτοελεγχόμενος κόμβος βρίσκεται στη συμβολή των Λεωφ. Χ’’Ιωσήφ και Σταυρού με μειωμένη κυκλοφοριακή ικανότητα. Εξετάσθηκε η κατασκευή ισόπεδου κόμβου με αναβάθμιση και των δύο λεωφόρων σε δρόμους τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας με κεντρική νησίδα και πεζοδρόμια. Όλες οι στρέφουσες κινήσεις θα γίνονται με διαμόρφωση ξεχωριστών λωρίδων τόσο οι δεξιές φωτοελεγχόμενες, όσο και οι αριστερές με προτεραιότητα.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ Α1 ΜΕ ΣΤΑΥΡΟΥ
Οι αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας - Λεμεσού ξεκινά από τη φωτοελεγχόμενη διασταύρωση με τη λεωφόρο Αθαλάσσας, ο οποίος συνεχίζει απομακρυσμένος από το κέντρο της πόλης ως αστικός δρόμος τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας και στη συνέχεια προς τη Λεμεσό, με διατομή υπεραστικού αυτοκινητοδρόμου.
Εξετάσθηκε η κατασκευή ανισόπεδου κόμβου στη θέση της συμβολής με τον δρόμο προς δάσος Αθαλάσσας που να παρέχει ανεμπόδιστη ροή οχημάτων στον άξονα του αυτοκινητόδρομου Α1 με μερική βύθιση και των τεσσάρων λωρίδων, ενώ στον άξονα Σταυρού - Δάσους Αθαλάσσας κατασκευάζεται μεγάλος κυκλικός κόμβος, στο ανώτερο επίπεδο, όπου συμβάλλουν οι τέσσερις λωρίδες της λεωφ. Σταυρού, που θα επεκταθεί μέχρι τον Α1, ο δρόμος από το δάσος Αθαλάσσας, καθώς και οι ράμπες ανόδου/ καθόδου του Α1.
Στη συμβολή με τη λεωφόρο Αθαλάσσας καταργούνται τα φανάρια και αποκλείονται οι δεξιές στροφές προς και από τον Α1.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
Stephen Hawking.