30-04-2012, 12:52 PM
Διαφορετικές τάσεις παρουσιάζει η κίνηση στα λιμάνια της χώρας, στην ακτοπλοΐα και την μεταφορά και διακίνηση εμπορευμάτων, δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 2011.
Σύμφωνα με αυτά, οι επιβάτες που χρησιμοποίησαν την ακτοπλοΐα για να μετακινηθούν στο εσωτερικό της Ελλάδας, ήταν 16,6 εκατ. άτομα, αριθμός μειωμένος κατά 3,9% σε σχέση με πέρυσι. Η μείωση του 2011 είναι μεγαλύτερη από αυτήν του 2010 (3,5%), ένδειξη ότι η κατάσταση επιδεινώνεται στον κλάδο.
Αντίστοιχα, τα τροχοφόρα που μετακινήθηκαν με πλοία στο εσωτερικό της χώρας, έφτασαν τα 4,3 εκατ. οχήματα, μειωμένα κατά 1,1% σε σχέση με το 2010. Πέρυσι ωστόσο η μείωση ήταν πολύ μεγαλύτερη, στο 5,1%.
Όσον αφορά την διεθνή ακτοπλοΐα, οι επιβάτες έφτασαν το 1 εκατ. άτομα με μικρή μείωση 0,3%, παρουσιάζοντας σαφή βελτίωση σε σχέση με το -11,9% του 2010. Τα τροχοφόρα αντίστοιχα έφτασαν τα 0,35 εκατ. οχήματα, μειωμένα κατά 2,1% (το 2010 είχαν μειωθεί κατά 3,5%).
Καλπάζει η εμπορευματική δραστηριότητα
Αντίθετα με τα προβληματικά στοιχεία για την ακτοπλοΐα, η ποντοπόρος ναυτιλία δίνει ζωή στους λιμένες της χώρας, με κορυφαίο αυτό του Πειραιά.
Έτσι, σε όλη την χώρα το 2011 διακινήθηκαν 8,9 εκατ. τόνοι εμπορευμάτων στο εσωτερικό, μέγεθος αυξημένο κατά 16,1% σε σχέση με το 2010, όταν είχε σημειωθεί κάθετη πτώση 21,2%.
Η εισαγωγική και εξαγωγική δραστηριότητα έφερε τα εμπορεύματα που πέρασαν τα σύνορα στους 20 εκατ. τόνους με αύξηση 11%, επιταχύνοντας από το 8% του 2010.
Σύμφωνα με αυτά, οι επιβάτες που χρησιμοποίησαν την ακτοπλοΐα για να μετακινηθούν στο εσωτερικό της Ελλάδας, ήταν 16,6 εκατ. άτομα, αριθμός μειωμένος κατά 3,9% σε σχέση με πέρυσι. Η μείωση του 2011 είναι μεγαλύτερη από αυτήν του 2010 (3,5%), ένδειξη ότι η κατάσταση επιδεινώνεται στον κλάδο.
Αντίστοιχα, τα τροχοφόρα που μετακινήθηκαν με πλοία στο εσωτερικό της χώρας, έφτασαν τα 4,3 εκατ. οχήματα, μειωμένα κατά 1,1% σε σχέση με το 2010. Πέρυσι ωστόσο η μείωση ήταν πολύ μεγαλύτερη, στο 5,1%.
Όσον αφορά την διεθνή ακτοπλοΐα, οι επιβάτες έφτασαν το 1 εκατ. άτομα με μικρή μείωση 0,3%, παρουσιάζοντας σαφή βελτίωση σε σχέση με το -11,9% του 2010. Τα τροχοφόρα αντίστοιχα έφτασαν τα 0,35 εκατ. οχήματα, μειωμένα κατά 2,1% (το 2010 είχαν μειωθεί κατά 3,5%).
Καλπάζει η εμπορευματική δραστηριότητα
Αντίθετα με τα προβληματικά στοιχεία για την ακτοπλοΐα, η ποντοπόρος ναυτιλία δίνει ζωή στους λιμένες της χώρας, με κορυφαίο αυτό του Πειραιά.
Έτσι, σε όλη την χώρα το 2011 διακινήθηκαν 8,9 εκατ. τόνοι εμπορευμάτων στο εσωτερικό, μέγεθος αυξημένο κατά 16,1% σε σχέση με το 2010, όταν είχε σημειωθεί κάθετη πτώση 21,2%.
Η εισαγωγική και εξαγωγική δραστηριότητα έφερε τα εμπορεύματα που πέρασαν τα σύνορα στους 20 εκατ. τόνους με αύξηση 11%, επιταχύνοντας από το 8% του 2010.