Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ypodomes.com] Στοπ στα βραδινά δρομολόγια Μετρό-τραμ λόγω κρίσης;
#1
Η κρίση κόβει και τα νυχτερινά δρομολόγια των μέσων μαζικής μεταφοράς στη Αθήνα! Η χαμηλή επιβατική κίνηση και το υψηλό κόστος λειτουργίας τις βραδινές ώρες οδηγεί σε συρρίκνωση στα βραδινά δρομολόγια στα μέσα σταθερής τροχιάς, αφήνοντας ολόκληρο το λεκανοπέδιο Αττικής των 5 εκ. κατοίκων με 2 λεωφορεία και 1 τρόλεϊ.

Η νυχτερινή λειτουργία του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου κάθε Παρασκευή και Σάββατο βράδυ (από τα μεσάνυχτα έως τις 2 π.μ.) στις αρχές του 2008 είχε πολύ θερμή υποδοχή από το επιβατικό κοινό. Στην πορεία ωστόσο ξεκίνησαν τα έργα αναβάθμισης των γραμμών των ΗΣΑΠ που ανέστειλαν προσωρινά τα νυχτερινά δρομολόγια του ηλεκτρικού, όπως είχε ανακοινώσει τότε η εταιρεία. Μετά την καθυστερημένη ολοκλήρωση των έργων στους ΗΣΑΠ, πριν από λίγους μήνες, οι επιβάτες διαπίστωσαν ότι το τελευταίο δρομολόγιο θα σταματάει τα μεσάνυχτα και όχι στις 2 π.μ. Το υψηλό κόστος και η χαμηλή επιβατική κίνηση οδήγησαν τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) σε αυτή την απόφαση.

Σήμερα, από τα μέσα σταθερής τροχιάς μόνο μετρό και τραμ πραγματοποιούν κάθε Παρασκευή και Σάββατο δρομολόγια έως τις 2 π.μ., ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι και αυτά τα δύο μέσα μπορεί σύντομα να ακινητοποιούνται στις 12 τα μεσάνυχτα.

«Το υψηλό κόστος της 2ωρης παράτασης δεν αντισταθμίζεται από τα έσοδα», εξηγεί στην εφημερίδα «Καθημερινή» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των ΣΤΑΣΥ Κων. Βασιλειάδης. Ο νόμος για την εξυγίανση του ΟΑΣΑ που δεν επιτρέπει πλέον ελλείμματα και η περιορισμένη κρατική επιχορήγηση οδήγησαν στην απόφαση να μην επανέλθει η δίωρη παράταση στα δρομολόγια των ΗΣΑΠ, Παρασκευή και Σάββατο. Την ίδια τύχη αναμένεται να έχουν τα νυχτερινά δρομολόγια του τραμ και του μετρό.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι, μολονότι η αναστολή της νυχτερινής λειτουργίας των δύο μέσων αποτελεί εισήγηση της διοίκησης των ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) προς το υπουργείο Υποδομών, η πολιτική ηγεσία αρνείται να λάβει τη σχετική απόφαση, στην παρούσα προεκλογική συγκυρία.

Υψηλό το κόστος

Η λειτουργία του μετρό, των ΗΣΑΠ και του τραμ κατά δύο επιπλέον ώρες κάθε Παρασκευή και Σάββατο κοστίζει στην εταιρεία 50.000 ευρώ το διήμερο, δηλαδή 2,5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Μόνο για τους ΗΣΑΠ η επιπλέον λειτουργία κόστιζε 25.000 ευρώ το διήμερο, ποσό που για το μετρό εκτιμάται ότι προσεγγίζει τις 20.000 ευρώ, με τα υπόλοιπα 5.000 ευρώ να αφορούν το τραμ. Υπενθυμίζεται ότι ειδικά για το τραμ είχε ισχύσει η 24ωρη λειτουργία του μέσου κάθε Παρασκευή και Σάββατο, που διεκόπη πέρυσι. Πλέον νυχτερινά δρομολόγια εκτελούν τρεις λεωφορειακές γραμμές και μία γραμμή τρόλεϊ.
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  [Ypodomes.com] Πειραιάς: Η χρονιά των εργοταξίων για ΗΣΑΠ, Μετρό, Τραμ και monorail GeorgIrisbus 0 2.125 02-01-2012, 02:14 PM
Τελευταία Δημοσίευση: GeorgIrisbus
  [Ypodomes.com] Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε Ιερά Οδό και Πειραιώς λόγω Μετρό Konstantinos MercedesBenz 0 2.288 16-11-2011, 10:25 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Konstantinos MercedesBenz

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)