20-04-2012, 11:58 AM
Το Μετρό και οι αυτοκινητόδρομοι μπαίνουν στο στόχαστρο των Κινέζων οι οποίοι ζητούν... «τα φώτα μας» για να κατασκευάσουν αντίστοιχα έργα.
Λίγο πριν από το Πάσχα, οι υπεύθυνοι της κατασκευής του Μετρό στην πόλη Τσιντάο ζήτησαν την τεχνογνωσία της «Αττικό Μετρό» σχετικά με την αντισεισμική τεχνολογία, την προστασία των αρχαιολογικών χώρων κατά τη διάρκεια κατασκευής του Μετρό, αλλά και των συνοικιών απ' όπου διέρχονται οι συρμοί.
Την Τετάρτη, μια άλλη αντιπροσωπεία Κινέζων, από την περιφέρεια Γκουανγκντόνγκ, πήγε στο υπουργείο Υποδομών και ζήτησε να ενημερωθεί για τα έργα στους υπό κατασκευήν αυτοκινητοδρόμους.
Όπως επισημαίνουν στελέχη της «Αττικό Μετρό» στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» το υπέδαφος της πόλης Τσιντάο μοιάζει πολύ με αυτό της Ελλάδας για αυτό και οι Κινέζοι ζήτησαν να μάθουν για τα έργα που γίνονται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Η επίσκεψη στα γραφεία της εταιρείας έγινε στις 10 Απριλίου, ημέρα που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο νόμος που δίνει στην Αττικό Μετρό τη δυνατότητα να εξάγει τεχνολογία. Έτσι, από την εταιρεία δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να ξεκινήσει η ανταλλαγή της τεχνογνωσίας με τους Κινέζους.
Μάλιστα σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας Χρήστο Τσίτουρα, η Αττικό Μετρό ετοιμάζει... βαλίτσες για το εξωτερικό, καθώς δρομολογείται πιθανή συνεργασία με την Κύπρο για την κατασκευή τραμ ενώ θα ξεκινήσουν και διερευνητικές κινήσεις με το Κουβέιτ, το Κατάρ και το Αμπού Ντάμπι για ανάλογα έργα.
Πλέον με την αλλαγή του καταστατικού η εταιρεία μπορεί να εκπονεί για λογαριασμό τρίτων, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, αντί αμοιβής, μελέτες μεταφορών και συγκοινωνιακών έργων, οποιουδήποτε τύπου και σταδίου.
Επίσης μπορεί να πραγματοποιεί και μελέτες οργάνωσης και διαχείρισης, επίβλεψης, ερευνητικά προγράμματα, καθώς και να παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης και διαχείρισης αντίστοιχων έργων σε τρίτους.
Λίγο πριν από το Πάσχα, οι υπεύθυνοι της κατασκευής του Μετρό στην πόλη Τσιντάο ζήτησαν την τεχνογνωσία της «Αττικό Μετρό» σχετικά με την αντισεισμική τεχνολογία, την προστασία των αρχαιολογικών χώρων κατά τη διάρκεια κατασκευής του Μετρό, αλλά και των συνοικιών απ' όπου διέρχονται οι συρμοί.
Την Τετάρτη, μια άλλη αντιπροσωπεία Κινέζων, από την περιφέρεια Γκουανγκντόνγκ, πήγε στο υπουργείο Υποδομών και ζήτησε να ενημερωθεί για τα έργα στους υπό κατασκευήν αυτοκινητοδρόμους.
Όπως επισημαίνουν στελέχη της «Αττικό Μετρό» στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» το υπέδαφος της πόλης Τσιντάο μοιάζει πολύ με αυτό της Ελλάδας για αυτό και οι Κινέζοι ζήτησαν να μάθουν για τα έργα που γίνονται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Η επίσκεψη στα γραφεία της εταιρείας έγινε στις 10 Απριλίου, ημέρα που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο νόμος που δίνει στην Αττικό Μετρό τη δυνατότητα να εξάγει τεχνολογία. Έτσι, από την εταιρεία δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να ξεκινήσει η ανταλλαγή της τεχνογνωσίας με τους Κινέζους.
Μάλιστα σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας Χρήστο Τσίτουρα, η Αττικό Μετρό ετοιμάζει... βαλίτσες για το εξωτερικό, καθώς δρομολογείται πιθανή συνεργασία με την Κύπρο για την κατασκευή τραμ ενώ θα ξεκινήσουν και διερευνητικές κινήσεις με το Κουβέιτ, το Κατάρ και το Αμπού Ντάμπι για ανάλογα έργα.
Πλέον με την αλλαγή του καταστατικού η εταιρεία μπορεί να εκπονεί για λογαριασμό τρίτων, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, αντί αμοιβής, μελέτες μεταφορών και συγκοινωνιακών έργων, οποιουδήποτε τύπου και σταδίου.
Επίσης μπορεί να πραγματοποιεί και μελέτες οργάνωσης και διαχείρισης, επίβλεψης, ερευνητικά προγράμματα, καθώς και να παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης και διαχείρισης αντίστοιχων έργων σε τρίτους.