29-03-2012, 12:56 PM
Πρωτοποριακό πρόγραμμα υπόσχεται λύση για χαμηλές εκπομπές ρύπων στην ατμόσφαιρα από την κίνηση των πλοίων.
Το «εξηλεκτρισμένο» αυτό πλοίο, θα διαθέτει ηλεκτρικούς κινητήρες για την περιστροφή της προπέλας, αντί για ντιζελοκινητήρες.
Ηλεκτρική ενέργεια θα χρησιμοποιείται επίσης και στις αντλίες, τους συμπιεστές και τα συστήματα ελέγχου. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, Marinelive, υλοποιείται στη Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ.
Το σύστημα θα διαθέτει σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως αυξημένη δυνατότητα ελιγμών, ακριβή έλεγχο της ταχύτητας του πλοίου αλλά και χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών αέριων ρύπων και θορύβου.
Το κόστος κατασκευής του ηλεκτρικού συστήματος είναι χαμηλό. Ταυτόχρονα θα βελτιώσει σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των θαλάσσιων μεταφορών.Η νέα τεχνολογία αναμένεται να επικρατήσει τόσο στην ελληνική όσο και στην ευρωπαϊκή ναυτιλία.
Στην φωτογραφία διακρίνεται το τμήμα των ηλεκτρικών μηχανών του εξομοιωτή, στο εργαστήριο του ΕΜΠ.
Το «εξηλεκτρισμένο» αυτό πλοίο, θα διαθέτει ηλεκτρικούς κινητήρες για την περιστροφή της προπέλας, αντί για ντιζελοκινητήρες.
Ηλεκτρική ενέργεια θα χρησιμοποιείται επίσης και στις αντλίες, τους συμπιεστές και τα συστήματα ελέγχου. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, Marinelive, υλοποιείται στη Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ.
Το σύστημα θα διαθέτει σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως αυξημένη δυνατότητα ελιγμών, ακριβή έλεγχο της ταχύτητας του πλοίου αλλά και χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών αέριων ρύπων και θορύβου.
Το κόστος κατασκευής του ηλεκτρικού συστήματος είναι χαμηλό. Ταυτόχρονα θα βελτιώσει σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των θαλάσσιων μεταφορών.Η νέα τεχνολογία αναμένεται να επικρατήσει τόσο στην ελληνική όσο και στην ευρωπαϊκή ναυτιλία.
Στην φωτογραφία διακρίνεται το τμήμα των ηλεκτρικών μηχανών του εξομοιωτή, στο εργαστήριο του ΕΜΠ.