12-02-2012, 01:56 PM
«Παγώνει» για μερικούς μήνες η ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΘ, αφού η διοίκηση του Οργανισμού αποφάσισε να ζητήσει την παράταση της κυκλοφορίας ενενήντα λεωφορείων, 45 αρθρωτών και 45 απλών.
Ειδικότερα, το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ προχώρησε στη ματαίωση δύο διαγωνισμών που είχε προκηρύξει για τις 10 Φεβρουαρίου, για την προμήθεια των 45 συν 45 λεωφορείων, λόγω του... PSI.
«Από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης ανακοινώνεται ότι το διοικητικό συμβούλιο, λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική κρίση, την αστάθεια και την αβεβαιότητα που αυτήν τη χρονική περίοδο υπάρχει στην Ελλάδα, ματαιώνει το διαγωνισμό για την προμήθεια 45 αρθρωτών και 45 κανονικών καινούργιων πετρελαιοκίνητων λεωφορείων, η διεξαγωγή του οποίου είχε προκηρυχθεί για τη 10η Φεβρουαρίου 2012 και είχε δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων», επισημαίνεται στη σχετική διακήρυξη του ΟΑΣΘ.
Ταυτόχρονα ο Οργανισμός ζήτησε από τα υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων την παράταση του χρόνου κυκλοφορίας των 90 αστικών του που συμπληρώνουν 15 χρόνια ζωής, τα οποία, με βάση το νόμο που διέπει το καθεστώς λειτουργίας του, πρέπει να αντικατασταθούν.
Πάντως, δεν είναι η πρώτη φορά που ο ΟΑΣΘ ζητά παράταση του χρόνου ζωής και κατ' επέκταση κυκλοφορίας των λεωφορείων του, καθώς και στο παρελθόν ζήτησε, και πέτυχε, την παραμονή στην κυκλοφορία αστικών πέραν της δεκαπενταετίας. Πρόσφατο παράδειγμα αποτελούν τα 18 αστικά που μέχρι πρότινος κάλυπταν τις ανάγκες της εξπρές γραμμής κορμού του ΟΑΣΘ από το σταθμό μετεπιβίβασης του Λαγκαδά μέχρι τα πανεπιστήμια.
Λόγω... PSI
Γιατί όμως καθυστερεί ο διαγωνισμός; Διότι ομόφωνα οι 13 σύμβουλοι του δ.σ. του ΟΑΣΘ, έπειτα από γνωμοδότηση της νομικής υπηρεσίας, αποφάσισαν να ζητήσουν χρόνο, έως ότου ξεκαθαριστεί τι θα γίνει στην Ελλάδα. «Όταν είχαμε προκηρύξει τους δημόσιους διεθνείς διαγωνισμούς για τις 10 Φεβρουαρίου, δεν γνωρίζαμε ότι η οικονομική κατάσταση θα ήταν τόσο περίπλοκη. Για να προχωρήσουν οι διαδικασίες, θα πρέπει να ολοκληρωθεί το PSI. Διότι όσο δεν ολοκληρώνεται, υπάρχει ο κίνδυνος να επικρατήσει το απευκταίο σενάριο, με βάση το οποίο θα βρεθούμε έξω από το ευρώ. Σε μια τέτοια περίπτωση ο Οργανισμός θα έπρεπε, παρ' όλα αυτά, να πληρώσει σε ευρώ, κάτι το οποίο θα σήμαινε την καταστροφή του. Γι' αυτό ζητήσαμε τη ματαίωση των διαγωνισμών, ώστε μόλις εξομαλυνθεί η κατάσταση να μπορούμε να επανέλθουμε», αναφέρει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης.
Ο ίδιος εκτιμά ότι την άνοιξη το τοπίο θα είναι ξεκάθαρο και ο Οργανισμός θα μπορέσει να προχωρήσει στους διαγωνισμούς για την προμήθεια των 45 συν 45 αστικών λεωφορείων, που αποτελεί μία επένδυση της τάξης των 23 εκατ. ευρώ.
«Η ματαίωση των διαγωνισμών έγινε, επειδή δεν ολοκληρώθηκε εγκαίρως η συμφωνία της κυβέρνησης με την τρόικα. Αναμένουμε τις εξελίξεις και θεωρώ ότι σύντομα θα μπορέσουν να γίνουν οι διαγωνισμοί. Στο μεταξύ, πιστεύω ότι τα αρμόδια υπουργεία θα δώσουν το "πράσινο φως" για την παράταση της κυκλοφορίας των αστικών που θα συμπληρώσουν 15 χρόνια ζωής», επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ και εκπρόσωπος των εργαζομένων στο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού, Δημήτρης Τσερμενίδης.
Στη γραμμή Λαγκαδά
Στο μεταξύ, ολοκληρώθηκε η παραλαβή και μάλιστα έχουν ήδη δρομολογηθεί τα 18 νέα λεωφορεία που κάλυψαν τις ανάγκες της γραμμής κορμού «Λαγκαδάς - Θεσσαλονίκη». Πρόκειται για απλά λεωφορεία των 100 θέσεων, της ιταλικής Irisbus, που κέρδισε το δημόσιο διεθνή διαγωνισμό, τον οποίο είχε προκηρύξει ο ΟΑΣΘ στις αρχές του περασμένου έτους. Τα 12 έχουν τρεις πόρτες και τα υπόλοιπα έξι δύο πόρτες.
Ο ΟΑΣΘ πρόκειται να παραλάβει ακόμη 15 νέα λεωφορεία, τα οποία αναμένονται σταδιακά στη Θεσσαλονίκη το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Πρόκειται για αρθρωτά λεωφορεία των 165 θέσεων, μάρκας Mercedes, τα οποία θα αντικαταστήσουν μέρος των μπλε αρθρωτών αστικών που έχουν παραμείνει στην κυκλοφορία και πρόκειται να αποσυρθούν.
Τα νέα αστικά, απλά και αρθρωτά, διαθέτουν κλιματισμό, είναι προσβάσιμα στους ανθρώπους με αναπηρίες, έχουν ένα μόνο σκαλοπάτι και είναι αντιρρυπαντικά, αφού διαθέτουν κινητήρα Euro 5.
Με τα 18 συν 15 νέα λεωφορεία ο μέσος όρος ζωής του στόλου του ΟΑΣΘ θα πέσει από τα εξήμισι με επτά χρόνια που είναι σήμερα, ενώ όταν ολοκληρωθούν οι δύο διαγωνισμοί και έρθουν στη Θεσσαλονίκη και τα υπόλοιπα 90 νέα λεωφορεία, θα φτάσει στα μόλις πέντε χρόνια.
«Καθαρά» αστικά
Τα νέα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, τόσο αυτά που έχουν φτάσει στην πόλη, όσο και αυτά που αναμένονται, είναι «καθαρά» και «πράσινα», αφού εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους. Πρόκειται για αντιρρυπαντικά οχήματα τεχνολογίας Euro 5, τα οποία, εκτός των άλλων, αναμένεται να δώσουν «ανάσα» στην ποιότητα του αέρα της Θεσσαλονίκης. Οι κινητήρες τεχνολογίας Euro 5 αποτελούν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας όσον αφορά την εκπομπή καυσαερίων, η οποία πληροί τη σχετική οδηγία της ΕΕ σχετικά με τη ρύπανση της ατμόσφαιρας.
Ειδικότερα, το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ προχώρησε στη ματαίωση δύο διαγωνισμών που είχε προκηρύξει για τις 10 Φεβρουαρίου, για την προμήθεια των 45 συν 45 λεωφορείων, λόγω του... PSI.
«Από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης ανακοινώνεται ότι το διοικητικό συμβούλιο, λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική κρίση, την αστάθεια και την αβεβαιότητα που αυτήν τη χρονική περίοδο υπάρχει στην Ελλάδα, ματαιώνει το διαγωνισμό για την προμήθεια 45 αρθρωτών και 45 κανονικών καινούργιων πετρελαιοκίνητων λεωφορείων, η διεξαγωγή του οποίου είχε προκηρυχθεί για τη 10η Φεβρουαρίου 2012 και είχε δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων», επισημαίνεται στη σχετική διακήρυξη του ΟΑΣΘ.
Ταυτόχρονα ο Οργανισμός ζήτησε από τα υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων την παράταση του χρόνου κυκλοφορίας των 90 αστικών του που συμπληρώνουν 15 χρόνια ζωής, τα οποία, με βάση το νόμο που διέπει το καθεστώς λειτουργίας του, πρέπει να αντικατασταθούν.
Πάντως, δεν είναι η πρώτη φορά που ο ΟΑΣΘ ζητά παράταση του χρόνου ζωής και κατ' επέκταση κυκλοφορίας των λεωφορείων του, καθώς και στο παρελθόν ζήτησε, και πέτυχε, την παραμονή στην κυκλοφορία αστικών πέραν της δεκαπενταετίας. Πρόσφατο παράδειγμα αποτελούν τα 18 αστικά που μέχρι πρότινος κάλυπταν τις ανάγκες της εξπρές γραμμής κορμού του ΟΑΣΘ από το σταθμό μετεπιβίβασης του Λαγκαδά μέχρι τα πανεπιστήμια.
Λόγω... PSI
Γιατί όμως καθυστερεί ο διαγωνισμός; Διότι ομόφωνα οι 13 σύμβουλοι του δ.σ. του ΟΑΣΘ, έπειτα από γνωμοδότηση της νομικής υπηρεσίας, αποφάσισαν να ζητήσουν χρόνο, έως ότου ξεκαθαριστεί τι θα γίνει στην Ελλάδα. «Όταν είχαμε προκηρύξει τους δημόσιους διεθνείς διαγωνισμούς για τις 10 Φεβρουαρίου, δεν γνωρίζαμε ότι η οικονομική κατάσταση θα ήταν τόσο περίπλοκη. Για να προχωρήσουν οι διαδικασίες, θα πρέπει να ολοκληρωθεί το PSI. Διότι όσο δεν ολοκληρώνεται, υπάρχει ο κίνδυνος να επικρατήσει το απευκταίο σενάριο, με βάση το οποίο θα βρεθούμε έξω από το ευρώ. Σε μια τέτοια περίπτωση ο Οργανισμός θα έπρεπε, παρ' όλα αυτά, να πληρώσει σε ευρώ, κάτι το οποίο θα σήμαινε την καταστροφή του. Γι' αυτό ζητήσαμε τη ματαίωση των διαγωνισμών, ώστε μόλις εξομαλυνθεί η κατάσταση να μπορούμε να επανέλθουμε», αναφέρει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης.
Ο ίδιος εκτιμά ότι την άνοιξη το τοπίο θα είναι ξεκάθαρο και ο Οργανισμός θα μπορέσει να προχωρήσει στους διαγωνισμούς για την προμήθεια των 45 συν 45 αστικών λεωφορείων, που αποτελεί μία επένδυση της τάξης των 23 εκατ. ευρώ.
«Η ματαίωση των διαγωνισμών έγινε, επειδή δεν ολοκληρώθηκε εγκαίρως η συμφωνία της κυβέρνησης με την τρόικα. Αναμένουμε τις εξελίξεις και θεωρώ ότι σύντομα θα μπορέσουν να γίνουν οι διαγωνισμοί. Στο μεταξύ, πιστεύω ότι τα αρμόδια υπουργεία θα δώσουν το "πράσινο φως" για την παράταση της κυκλοφορίας των αστικών που θα συμπληρώσουν 15 χρόνια ζωής», επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ και εκπρόσωπος των εργαζομένων στο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού, Δημήτρης Τσερμενίδης.
Στη γραμμή Λαγκαδά
Στο μεταξύ, ολοκληρώθηκε η παραλαβή και μάλιστα έχουν ήδη δρομολογηθεί τα 18 νέα λεωφορεία που κάλυψαν τις ανάγκες της γραμμής κορμού «Λαγκαδάς - Θεσσαλονίκη». Πρόκειται για απλά λεωφορεία των 100 θέσεων, της ιταλικής Irisbus, που κέρδισε το δημόσιο διεθνή διαγωνισμό, τον οποίο είχε προκηρύξει ο ΟΑΣΘ στις αρχές του περασμένου έτους. Τα 12 έχουν τρεις πόρτες και τα υπόλοιπα έξι δύο πόρτες.
Ο ΟΑΣΘ πρόκειται να παραλάβει ακόμη 15 νέα λεωφορεία, τα οποία αναμένονται σταδιακά στη Θεσσαλονίκη το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Πρόκειται για αρθρωτά λεωφορεία των 165 θέσεων, μάρκας Mercedes, τα οποία θα αντικαταστήσουν μέρος των μπλε αρθρωτών αστικών που έχουν παραμείνει στην κυκλοφορία και πρόκειται να αποσυρθούν.
Τα νέα αστικά, απλά και αρθρωτά, διαθέτουν κλιματισμό, είναι προσβάσιμα στους ανθρώπους με αναπηρίες, έχουν ένα μόνο σκαλοπάτι και είναι αντιρρυπαντικά, αφού διαθέτουν κινητήρα Euro 5.
Με τα 18 συν 15 νέα λεωφορεία ο μέσος όρος ζωής του στόλου του ΟΑΣΘ θα πέσει από τα εξήμισι με επτά χρόνια που είναι σήμερα, ενώ όταν ολοκληρωθούν οι δύο διαγωνισμοί και έρθουν στη Θεσσαλονίκη και τα υπόλοιπα 90 νέα λεωφορεία, θα φτάσει στα μόλις πέντε χρόνια.
«Καθαρά» αστικά
Τα νέα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, τόσο αυτά που έχουν φτάσει στην πόλη, όσο και αυτά που αναμένονται, είναι «καθαρά» και «πράσινα», αφού εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους. Πρόκειται για αντιρρυπαντικά οχήματα τεχνολογίας Euro 5, τα οποία, εκτός των άλλων, αναμένεται να δώσουν «ανάσα» στην ποιότητα του αέρα της Θεσσαλονίκης. Οι κινητήρες τεχνολογίας Euro 5 αποτελούν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας όσον αφορά την εκπομπή καυσαερίων, η οποία πληροί τη σχετική οδηγία της ΕΕ σχετικά με τη ρύπανση της ατμόσφαιρας.