Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ναυτεμπορική] Αρχές Φεβρουαρίου σε διαβούλευση το ν/σ για τα ταξί
#1
Στις αρχές Φεβρουαρίου φιλοδοξεί να θέσει σε διαβούλευση ο υπουργός Μεταφορών και Δικτύων το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του επαγγέλματος των αυτοκινητιστών ταξί.

Απαντώντας σε ερωτήσεις μετά τη σημερινή συνάντησή του με τον αρμόδιο τομεάρχη της Δημοκρατικής Συμμαχίας Λευτέρη Αυγενάκη, ο κ. Βορίδης σημείωσε πως ήδη υπάρχει ένα προσχέδιο σχεδίου νόμου, το οποίο έχει τεθεί υπόψη της τρόικας και εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι «μέσα από τον ορθό λόγο θα βρούμε τις σωστές συνθέσεις».

«Η τρόικα», ανέφερε ο υπουργός, «θα έλθει αύριο στο υπουργείο προκειμένου να συζητήσουμε μία σειρά από ζητήματα τα οποία είναι ανοικτά και αποτελούν διεθνείς δεσμεύσεις της χώρας και θεωρώ ότι το υπουργείο μας ως ένα βαθμό έχει ανταπεξέλθει σε αυτά τα οποία πρέπει η χώρα μας να κάνει. Σε στενή συνεννόηση με όλους τους φορείς και τα κόμματα, και με τους δανειστές μας, πρέπει να βρίσκουμε την καλύτερη συνθήκη, την καλύτερη λύση-τομή, προκειμένου να επιτυγχάνουμε το άνοιγμα της αγοράς, αλλά ταυτόχρονα», επεσήμανε, «αυτό να μην οδηγεί σε μια κατάσταση άναρχη με τον παράλληλο σεβασμό των παραμέτρων που κάθε τέτοιο άνοιγμα και κάθε τέτοια παρέμβαση έχει».

Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο αντιδράσεων επί του ν/σ από την πλευρά της τρόικας, ο κ. Βορίδης αρκέστηκε να πει πως «σε ένα διάλογο μπορεί να υπάρχουν αντιθέσεις», ενώ σε άλλη ερώτηση για το πότε θα έρθει το ν/σ στη Βουλή, σημείωσε πως αφού τελειώσουν ορισμένα ζητήματα με την τρόικα, υπάρχει ένας δεύτερος κύκλος συζητήσεων με τα κόμματα και το συνδικάτο των αυτοκινητιστών. «Αν οριστικοποιήσουμε τη συζήτηση με την τρόικα, σε διαβούλευση θα το δώσουμε αρχές Φεβρουαρίου», εκτίμησε ο υπουργός Μεταφορών.
Απάντηση
#2
Στο «μικροσκόπιο» του κλιμακίου της Τρόικας μπαίνει σήμερα στις 2 το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των ταξί κατά τη διάρκεια κρίσιμης συνάντησης που θα έχει με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μαυρουδή Βορίδη.

Οι εκπρόσωποι της Τρόικας έχουν στα χέρια τους το προσχέδιο του σχετικού νομοσχεδίου από την περασμένη εβδομάδα και σήμερα θα διατυπώσουν στον υπουργό Υποδομών τις θέσεις για το περιεχόμενο του.

Το ενδεχόμενο των διαφωνιών του κλιμακίου στο ζήτημα της θέσπισης κριτηρίων για την έκδοση καινούριων αδειών είναι ανοιχτό μετά μάλιστα την παρέμβαση της στο νομοσχέδιο των φορτηγών και βυτιοφόρων Δ.Χ. όπου το υπουργείο χρειάστηκε να καταθέσει τροπολογία μετά από έντονες πιέσεις της Τρόικας.

Ο κ. Βορίδης απαντώντας πάντως σε ερώτηση δεν απέκλεισε αλλαγές στο νομοσχέδιο: «Πάντοτε σε ένα διάλογο, μπορεί να υπάρχουν αντιθέσεις. Είμαστε πάντοτε υπέρ του αναλυτικού διαλόγου με βάση τον ορθό λόγο. Μέσα από τον ορθό λόγο θα βρούμε τις σωστές συνθέσεις».

Αν το νομοσχέδιο πάρει το «πράσινο φως» την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να δοθεί σε διαβούλευση σε διαφορετική περίπτωση μπορεί να υπάρξει και νέα καθυστέρηση.

Μετά από συνάντηση που είχε χθες με τον τομεάρχη Μεταφορών, Υποδομών και Περιβάλλοντος της «Δημοκρατικής Συμμαχίας» και βουλευτή Ηρακλείου Λευτέρη Αυγενάκη, στο πλαίσιο της διαβούλευσης για την απελευθέρωση του επαγγέλματος των αυτοκινητιστών ταξί ο κ. Βορίδης δήλωσε:

«Αυτό το οποίο είναι σημαντικό, είναι ότι πάντοτε σε στενή συνεννόηση με όλους τους φορείς και τα κόμματα, βεβαίως και με τους δανειστές μας, πρέπει να βρίσκουμε την καλύτερη συνθήκη, την καλύτερη λύση-τομή αν θέλετε, προκειμένου να επιτυγχάνουμε το άνοιγμα της αγοράς αλλά και ταυτόχρονα αυτό να μην οδηγεί σε μια κατάσταση άναρχη με τον παράλληλο σεβασμό των παραμέτρων που κάθε τέτοιο άνοιγμα και κάθε τέτοια παρέμβαση έχει».

Μάλιστα ανέφερε ότι η τρόικα θα έρθει στο υπουργείο προκειμένου να συζητήσουν μία σειρά από ζητήματα τα οποία είναι ανοικτά και αποτελούν διεθνείς δεσμεύσεις της χώρας. «Θεωρώ ότι το υπουργείο μας ως ένα βαθμό έχει ανταπεξέλθει σε αυτά τα οποία πρέπει η χώρα μας να κάνει» είπε χαρακτηριστικά.

Όταν οριστικοποιηθεί ο διάλογος με την τρόικα το νομοσχέδιο, το οποίο θα λάβει την τελική έγκριση από το Μέγαρο Μαξίμου, θα δοθεί σε διαβούλευση με τα κόμματα και τους αυτοκινητιστές από τις αρχές Φεβρουαρίου.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με το προσχέδιο που έχει στα χέρια της η τρόικα, ο αριθμός των νέων αδειών που θα εκδοθούν, θα προκύψει από τα αποτελέσματα μελέτης περιβαλλοντικών και συγκοινωνιακών επιπτώσεων.

Στις βασικές ρυθμίσεις του νομοσχεδίου θα περιλαμβάνονται:

- Άρση της απαγόρευσης στην έκδοση αδειών και της απελευθέρωσης με βάση το νόμο 3919 για τα κλειστά επαγγέλματα.

- Καθορισμός του διοικητικού κόστους της άδειας, το οποίο θα απηχεί το πραγματικό κόστος.

- Οι άδειες ταξί θα είναι μεταβιβάσιμες σε οποιονδήποτε και όχι μόνο σε συγγενείς πρώτου βαθμού.

- Ο νέος ιδιοκτήτης να φορολογείται με το 20% της υπεραξίας του ταξί.
Απάντηση
#3
Για όλα τα «ανοιχτά μέτωπα» του υπουργείου Υποδομών συζήτησαν ο Μάκης Βορίδης και η τρόικα στη σημερινή τους συνάντηση, ενώ δεύτερος γύρος διαλόγου θα υπάρξει για το θέμα των ταξί, το οποίο όπως είπε ο υπουργός, δεν συμπεριελήφθη στην ατζέντα.

«Δεν συζητήσαμε καθόλου για τα ταξί. Το ότι δεν ετέθη στην σημερινή συζήτηση με τους εκπροσώπους της τρόικας δεν σημαίνει ότι δεν θα έχουν παρατηρήσεις», σημείωσε σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση ο υπουργός.

Κατά τα άλλα, ο κ. Βορίδης χαρακτήρισε ενδιαφέρουσα τη συζήτηση με τους εκπροσώπους της τρόικας και τόνισε ότι από την πλευρά των διεθνών υποχρεώσεων της χώρας το υπουργείο «έχει εν πολλοίς ανταποκριθεί» και δεν έχει σημαντικές και ουσιαστικές εκκρεμότητες.

Όσον αφορά στους αυτοκινητόδρομους ο κ. Βορίδης υπογράμμισε την ανάγκη να καλυφθούν τα χρηματοδοτικά κενά και στην κατεύθυνση αυτή εκτίμησε ότι σημαντικό ρόλο θα μπορούσε να παίξει η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα

Για τα φορτηγά, ενημέρωσε, όπως είπε, την τρόικα ότι ολοκληρώθηκε στην πραγματικότητα η απελευθέρωση, ενώ τους παρουσίασε το πρόβλημα του φορολογικού 'dumping' από γειτονικές χώρες, τονίζοντας την ανάγκη να ληφθούν άμεσα μέτρα.

Ερωτηθείς αν υπάρχει πίεση για αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο υπουργός σημείωσε πως είναι ένα ζήτημα στο οποίο εμπλέκονται κυρίως ζητήματα ανταγωνισμού τα οποία πρέπει να αντιμετωπισθούν στο πλαίσιο του θέματος των κρατικών ενισχύσεων.

«Είναι ξεκάθαρο ότι και η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να δώσει απαντήσεις σε αυτά τα ζητήματα. Το υπουργείο έχει αναλάβει όλες τις απαραίτητες πρωτοβουλίες που απαιτούνται», πρόσθεσε, διευκρινίζοντας πάντως ότι το θέμα των αποκρατικοποιήσεων συζητείται με το ταμείο αποκρατικοποιήσεων και όχι με το υπουργείο Υποδομών.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)