19-01-2012, 12:58 PM
Διαφωνούν οι ελεγκτές με το κλείσιμο της ελληνικής αγοράς σε μεταφορείς τρίτων χωρών
Μείζων εμπλοκή στην απελευθέρωση των φορτηγών σημειώθηκε την Τετάρτη, κατά τη διάρκεια της συνάντησης μεταξύ στελεχών του υπουργείου Υποδομών και του τεχνικού κλιμακίου της τρόικας.
Οι ελεγκτές διαφώνησαν ανοιχτά με την πρόνοια του ν/σ του υπουργείου Υποδομών για την απελευθέρωση των Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης (ΦΔΧ) που απαγορεύει την δραστηριοποίηση μεταφορέων τρίτων χωρών στην Ελληνική αγορά κι επιτρέπει μόνο εταιρίες του Κοινοτικού Χώρου να επιχειρήσουν στη χώρα μας.
Σημειωτέον ότι το συγκεκριμένο σημείο ανατρέπει τον νόμο Ρέππα, ο οποίος αφήνει την Ελληνική αγορά πλήρως ελεύθερη σε κάθε ημεδαπή ή αλλοδαπή εταιρία, αλλά και το νομοσχέδιο Ραγκούση που επιτάχυνε το άνοιγμα της εν λόγω αγοράς.
Όπως σημειώνουν κύκλοι του υπουργείου Υποδομών η τρόικα θεωρεί ότι η συγκεκριμένη διάταξη πρέπει να αποσυρθεί, όμως η ηγεσία του υπουργείου πιστεύει ότι αποτελεί το μοναδικό ανάχωμα στον αθέμιτο ανταγωνισμό των μεταφορέων τρίτων χωρών, όπως η Τουρκία και η Αλβανία, που υφίστανται οι αυτοκινητιστές στη χώρα μας.
Έτσι, εκ των πραγμάτων ο κ. Μ. Βορίδης οδηγείται σε σύγκρουση με τους δανειστές για το συγκεκριμένο θέμα, με ό,τι επιπτώσεις μπορεί αυτό να έχει.
Σημειωτέον ότι αυτό είναι το πλέον σημαντικό σημείο για το οποίο υπήρξε συμφωνία μεταξύ ΛΑΟΣ και ΝΔ στην απελευθέρωση των φορτηγών και τυχόν αλλαγή του θα επηρεάσει και τις ισορροπίες στην κυβέρνηση συνεργασίας.
Επίσης, όπως μεταδίδουν οι ίδιες πηγές με σχετική δυσαρέσκεια υποδέχθηκε το τεχνικό κλιμάκιο των ελεγκτών και το σχέδιο νόμου για τα Ταξί, όμως επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί στο αμέσως επόμενο διάστημα.
Όπως εκτιμούν κύκλοι με εξαιρετική γνώση της υπόθεσης, η τρόικα έχει κάνει αισθητή την ενόχλησή της για το διαρκές πλέον «ράβε – ξήλωνε» στο νομικό πλαίσιο για το άνοιγμα των φορτηγών και των ταξί, καθώς, όπως λένε, «κάθε φορά που έρχονται για έλεγχο, αντικρίζουν ένα νέο νομοσχέδιο!».
Για την τρόικα, το ζήτημα του ανοίγματος των φορτηγών είναι ψηλά στην ατζέντα, καθώς οι δανειστές εκτιμούν πως οι εμπορευματικές μεταφορές συμβάλλουν στην ανάπτυξη.
Όμως, είναι χαρακτηριστικό ότι ο νόμος Ρέππα πέρασε δια πυρός και σιδήρου από την τρόικα, αφού γράφτηκε και ξαναγράφτηκε. Στη συνέχεια οι διαδικασίες απελευθέρωσης επιταχύνθηκαν με το νομοσχέδιο Ραγκούση, που καθόρισε και την απελευθέρωση των ΦΔΧ την 1η Ιανουαρίου 2012, εντάσσοντάς την στο Μνημόνιο, ενώ πλέον με το σχέδιο νόμου του κ. Βορίδη, η αγορά ανοίγει μεν το 2012, αλλά με φραγμούς εισόδου για τρίτες χώρες.
Το ίδιο θα μπορούσε να πει κανείς και για την απελευθέρωση των ταξί, ζήτημα το οποίο, βέβαια, είναι χαμηλότερα στην «τροϊκανή» ατζέντα.
Επί του κ. Δ. Ρέππα παρουσιάστηκε ένα σχέδιο προεδρικού διατάγματος που άνοιγε απλώς μία χαραμάδα στην αγορά, για να ανατραπεί πλήρως επί του κ. Ι. Ραγκούση με την δοκιμαστική απελευθέρωση του κλάδου. Στη συνέχεια, ο κ. Βορίδης έριξε «ταφόπλακα» στο νομοσχέδιο Ραγκούση για να παρουσιάσει ένα δικό του, που ξαναπιάνει το νήμα του σχεδίου Ρέππα, κλείνοντας άρον – άρον την αγορά, αφού συνδέει την έκδοση νέων αδειών με τα αποτελέσματα περιβαλλοντικών και συγκοινωνιακών μελετών ανά περιοχή.
Μείζων εμπλοκή στην απελευθέρωση των φορτηγών σημειώθηκε την Τετάρτη, κατά τη διάρκεια της συνάντησης μεταξύ στελεχών του υπουργείου Υποδομών και του τεχνικού κλιμακίου της τρόικας.
Οι ελεγκτές διαφώνησαν ανοιχτά με την πρόνοια του ν/σ του υπουργείου Υποδομών για την απελευθέρωση των Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης (ΦΔΧ) που απαγορεύει την δραστηριοποίηση μεταφορέων τρίτων χωρών στην Ελληνική αγορά κι επιτρέπει μόνο εταιρίες του Κοινοτικού Χώρου να επιχειρήσουν στη χώρα μας.
Σημειωτέον ότι το συγκεκριμένο σημείο ανατρέπει τον νόμο Ρέππα, ο οποίος αφήνει την Ελληνική αγορά πλήρως ελεύθερη σε κάθε ημεδαπή ή αλλοδαπή εταιρία, αλλά και το νομοσχέδιο Ραγκούση που επιτάχυνε το άνοιγμα της εν λόγω αγοράς.
Όπως σημειώνουν κύκλοι του υπουργείου Υποδομών η τρόικα θεωρεί ότι η συγκεκριμένη διάταξη πρέπει να αποσυρθεί, όμως η ηγεσία του υπουργείου πιστεύει ότι αποτελεί το μοναδικό ανάχωμα στον αθέμιτο ανταγωνισμό των μεταφορέων τρίτων χωρών, όπως η Τουρκία και η Αλβανία, που υφίστανται οι αυτοκινητιστές στη χώρα μας.
Έτσι, εκ των πραγμάτων ο κ. Μ. Βορίδης οδηγείται σε σύγκρουση με τους δανειστές για το συγκεκριμένο θέμα, με ό,τι επιπτώσεις μπορεί αυτό να έχει.
Σημειωτέον ότι αυτό είναι το πλέον σημαντικό σημείο για το οποίο υπήρξε συμφωνία μεταξύ ΛΑΟΣ και ΝΔ στην απελευθέρωση των φορτηγών και τυχόν αλλαγή του θα επηρεάσει και τις ισορροπίες στην κυβέρνηση συνεργασίας.
Επίσης, όπως μεταδίδουν οι ίδιες πηγές με σχετική δυσαρέσκεια υποδέχθηκε το τεχνικό κλιμάκιο των ελεγκτών και το σχέδιο νόμου για τα Ταξί, όμως επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί στο αμέσως επόμενο διάστημα.
Όπως εκτιμούν κύκλοι με εξαιρετική γνώση της υπόθεσης, η τρόικα έχει κάνει αισθητή την ενόχλησή της για το διαρκές πλέον «ράβε – ξήλωνε» στο νομικό πλαίσιο για το άνοιγμα των φορτηγών και των ταξί, καθώς, όπως λένε, «κάθε φορά που έρχονται για έλεγχο, αντικρίζουν ένα νέο νομοσχέδιο!».
Για την τρόικα, το ζήτημα του ανοίγματος των φορτηγών είναι ψηλά στην ατζέντα, καθώς οι δανειστές εκτιμούν πως οι εμπορευματικές μεταφορές συμβάλλουν στην ανάπτυξη.
Όμως, είναι χαρακτηριστικό ότι ο νόμος Ρέππα πέρασε δια πυρός και σιδήρου από την τρόικα, αφού γράφτηκε και ξαναγράφτηκε. Στη συνέχεια οι διαδικασίες απελευθέρωσης επιταχύνθηκαν με το νομοσχέδιο Ραγκούση, που καθόρισε και την απελευθέρωση των ΦΔΧ την 1η Ιανουαρίου 2012, εντάσσοντάς την στο Μνημόνιο, ενώ πλέον με το σχέδιο νόμου του κ. Βορίδη, η αγορά ανοίγει μεν το 2012, αλλά με φραγμούς εισόδου για τρίτες χώρες.
Το ίδιο θα μπορούσε να πει κανείς και για την απελευθέρωση των ταξί, ζήτημα το οποίο, βέβαια, είναι χαμηλότερα στην «τροϊκανή» ατζέντα.
Επί του κ. Δ. Ρέππα παρουσιάστηκε ένα σχέδιο προεδρικού διατάγματος που άνοιγε απλώς μία χαραμάδα στην αγορά, για να ανατραπεί πλήρως επί του κ. Ι. Ραγκούση με την δοκιμαστική απελευθέρωση του κλάδου. Στη συνέχεια, ο κ. Βορίδης έριξε «ταφόπλακα» στο νομοσχέδιο Ραγκούση για να παρουσιάσει ένα δικό του, που ξαναπιάνει το νήμα του σχεδίου Ρέππα, κλείνοντας άρον – άρον την αγορά, αφού συνδέει την έκδοση νέων αδειών με τα αποτελέσματα περιβαλλοντικών και συγκοινωνιακών μελετών ανά περιοχή.