15-12-2011, 09:00 PM
Αρνητική εικόνα για τις δημόσιες συγκοινωνίες της Αθήνας έχει η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών, παρά το γεγονός ότι αυτές συνεχίζουν να αποτελούν το αγαπημένο μέσο μετακίνησης στην πόλη, σύμφωνα με έρευνα για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της πρωτεύουσας, την οποία πραγματοποίησαν φοιτητές του Κέντρου Σπουδαστικών Ερευνών του ΙΕΚ ΞΥΝΗ.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με αφορμή την ταλαιπωρία που προκάλεσαν στους Αθηναίους οι συνεχείς απεργίες στα ΜΜΜ κι έλαβαν μέρος συνολικά 151 άτομα. Από αυτούς, το 47,02% ήταν άντρες και το 52,98% γυναίκες, με την πολυπληθέστερη ηλικιακή ομάδα να είναι οι νέοι ηλικίας 25-29 ετών, ακολουθούμενοι από την ομάδα 20-24 ετών.
Παρά το σχετικά μικρό δείγμα των συμμετεχόντων, τα ευρήματα της έρευνας είναι ενδεικτικά του χαμηλού επίπεδου υπηρεσιών που φαίνεται ότι προσφέρουν στους επιβάτες τα αθηναϊκά ΜΜΜ. Συγκεκριμένα, το 68,1% των ερωτηθέντων χαρακτηρίζει αρνητικά τις τηρούμενες προδιαγραφές των μέσων, σε αντίθεση με το 19,21% που δηλώνουν ευχαριστημένοι από αυτές. Επίσης, το 92,05% πιστεύει ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης του δικτύου των ΜΜΜ στο Λεκανοπέδιο, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία (80,79%) θεωρεί ακριβή την τιμή των εισιτηρίων.
Πάντως, οι δημόσιες συγκοινωνίες εξακολουθούν να εμφανίζονται ως το αγαπημένο μέσο μεταφοράς των πολιτών, καθώς το 51,66% των ερωτηθέντων τις χρησιμοποιεί αποκλειστικά για τις μετακινήσεις του. Με μικρότερα ποσοστά ακολουθούν το Ι.Χ. (18,54%), η μοτοσυκλέτα και η συνδυαστική χρήση των μέσων (11,26% έκαστο), το ποδήλατο (5,30%), ενώ ουραγός στις προτιμήσεις είναι το ταξί.
Αναφορικά με τα επιμέρους ΜΜΜ, το Μετρό αναδεικνύεται «νικητής» στις προτιμήσεις των επιβατών, ακολουθούμενο από τον Προαστιακό και το Τραμ, τα Λεωφορεία της ΕΘΕΛ, τα Τρόλεϊ και τέλος τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο.
Ωστόσο, σημαντική χρονοκαθυστέρηση χαρακτηρίζει τα έργα επέκτασης του Μετρό, σύμφωνα με τη συντριπτική πλειοψηφία (84,11%).
Τέλος, ως βασικότερο πρόβλημα των μέσων της πρωτεύουσας, οι ερωτηθέντες υπέδειξαν την ασφάλεια των χώρων στάθμευσης των οχημάτων (οι στάσεις αναμονής των επιβατών), ενώ ως δεύτερο πρόβλημα υποδεικνύεται η καθαριότητα και οι κανόνες υγιεινής που εφαρμόζονται στα μέσα. Τρίτο στη σειρά έρχεται το πρόβλημα της βελτίωσης της ηλικίας των οχημάτων.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με αφορμή την ταλαιπωρία που προκάλεσαν στους Αθηναίους οι συνεχείς απεργίες στα ΜΜΜ κι έλαβαν μέρος συνολικά 151 άτομα. Από αυτούς, το 47,02% ήταν άντρες και το 52,98% γυναίκες, με την πολυπληθέστερη ηλικιακή ομάδα να είναι οι νέοι ηλικίας 25-29 ετών, ακολουθούμενοι από την ομάδα 20-24 ετών.
Παρά το σχετικά μικρό δείγμα των συμμετεχόντων, τα ευρήματα της έρευνας είναι ενδεικτικά του χαμηλού επίπεδου υπηρεσιών που φαίνεται ότι προσφέρουν στους επιβάτες τα αθηναϊκά ΜΜΜ. Συγκεκριμένα, το 68,1% των ερωτηθέντων χαρακτηρίζει αρνητικά τις τηρούμενες προδιαγραφές των μέσων, σε αντίθεση με το 19,21% που δηλώνουν ευχαριστημένοι από αυτές. Επίσης, το 92,05% πιστεύει ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης του δικτύου των ΜΜΜ στο Λεκανοπέδιο, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία (80,79%) θεωρεί ακριβή την τιμή των εισιτηρίων.
Πάντως, οι δημόσιες συγκοινωνίες εξακολουθούν να εμφανίζονται ως το αγαπημένο μέσο μεταφοράς των πολιτών, καθώς το 51,66% των ερωτηθέντων τις χρησιμοποιεί αποκλειστικά για τις μετακινήσεις του. Με μικρότερα ποσοστά ακολουθούν το Ι.Χ. (18,54%), η μοτοσυκλέτα και η συνδυαστική χρήση των μέσων (11,26% έκαστο), το ποδήλατο (5,30%), ενώ ουραγός στις προτιμήσεις είναι το ταξί.
Αναφορικά με τα επιμέρους ΜΜΜ, το Μετρό αναδεικνύεται «νικητής» στις προτιμήσεις των επιβατών, ακολουθούμενο από τον Προαστιακό και το Τραμ, τα Λεωφορεία της ΕΘΕΛ, τα Τρόλεϊ και τέλος τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο.
Ωστόσο, σημαντική χρονοκαθυστέρηση χαρακτηρίζει τα έργα επέκτασης του Μετρό, σύμφωνα με τη συντριπτική πλειοψηφία (84,11%).
Τέλος, ως βασικότερο πρόβλημα των μέσων της πρωτεύουσας, οι ερωτηθέντες υπέδειξαν την ασφάλεια των χώρων στάθμευσης των οχημάτων (οι στάσεις αναμονής των επιβατών), ενώ ως δεύτερο πρόβλημα υποδεικνύεται η καθαριότητα και οι κανόνες υγιεινής που εφαρμόζονται στα μέσα. Τρίτο στη σειρά έρχεται το πρόβλημα της βελτίωσης της ηλικίας των οχημάτων.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
Stephen Hawking.