Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ypodomes.com] Νέα όψη στην παραλία με τις στάσεις της νέας Θαλάσσιας Συγκοινωνίας
#1
Μορφή και σχήμα στην αναμονή για το καραβάκι της Θεσσαλονίκης ή απλά στην παραλιακή ρέμβη με θέα τον Θερμαϊκό Κόλπο, επιχείρησαν να δώσουν οι αρχιτέκτονες που κέρδισαν το πρώτο βραβείο στον Πανελλήνιο Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό που προκήρυξε το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με αντικείμενο τον σχεδιασμό των κτιριακών εγκαταστάσεων της Θαλάσσιας Αστικής Συγκοινωνίας στις προβλήτες των στάσεων.

Η υποψηφιότητα που κέρδισε το πρώτο βραβείο ανήκει στους Κωνσταντίνο Χρυσό και Μαριάνθη Τατάρη και προβλέπει τη δημιουργία κυλινδρικών δακτυλίων κατασκευασμένων με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτρέπουν στο φως να τους διαπερνά αλλά και να δημιουργούν συνθήκες σκίασης για τον ήλιο. Οι δακτύλιοι, που θα δημιουργούν ένα είδος οικίσκου, έχουν διαφορετικό πάχος και μήκος και χάρη στα προτεινόμενα φωτιστικά σώματα οι περσίδες μετατρέπονται σε αγωγούς φωτός, αναδεικνύοντας με κομψό τρόπο και το νυκτερινό τοπίο της στάσης.

Το δεύτερο βραβείο στο διαγωνισμό, στον οποίο συμμετείχαν 52 μελετητικές ομάδες, κέρδισαν οι Αλέξανδρος Τσολάκης και Μπαστιάν Βιμπρανέκ (Bastian Wibranek), χάρη σε μια ευφυή γεωμετρική χάραξη, με δύο ασύμμετρα καταστρώματα αναμονής και επιβίβασης: ένα ανοιχτό και ένα στεγασμένο. Όταν το ευνοούν οι καιρικές συνθήκες, τα δύο καταστρώματα μπορούν να ενωθούν, παράγοντας έναν ευρύχωρο ενιαίο χώρο αναμονής που επικοινωνεί με το σύνολο της επιφάνειας του προβλήτα. Επιπλέον, χάρη σε ένα εύρημα της τομής, η οροφή της προτεινόμενης κατασκευής εξελίσσεται σε μια βατή, ευθειογενή επιφάνεια διπλής καμπυλότητας, η οποία προσφέρεται ως συνέχεια της παραλιακής βόλτας, ως περιοχή ρέμβης και ως σημείο πανοραμικής θέας.

Το τρίτο βραβείο κέρδισε η πρόταση των Χρήστου Κύρου και της Γεωργίας Παρθενίου με έναν ελλειψοειδή θόλο που έχει δύο υποπεριοχές: μία στεγασμένη και άλλη μία ημιυπαίθρια. Στην τελευταία οι περσίδες μπορούν να περιστρέφονται, ώστε να παρέχεται κατά περίπτωση προστασία από τον άνεμο ή το δυνατό ήλιο. Η στιλπνή επιφάνεια του θόλου είναι στραμμένη προς Νότο και καλύπτεται από αυτοκαθαριζόμενους υαλοπίνακες, σε συνδυασμό με φωτοβολταϊκά πάνελς.

Όλες οι προτάσεις για τις στάσεις της αστικής θαλάσσιας συγκοινωνίας εκτίθενται στο συνεδριακό κέντρο της Τράπεζας Πειραιώς, όπου και έγινε η βράβευση των νικητών του διαγωνισμού.

Σε ό,τι αφορά στις διαδικασίες για την υλοποίηση του εγχειρήματος, αναμένεται το επόμενο χρονικό διάστημα η σύσταση διαδημοτικού φορέα ο οποίος θα προκηρύξει την εκδήλωση ενδιαφέροντος προς τους ιδιώτες. Παράλληλα, για να μην χαθεί χρόνος, γίνεται προσπάθεια, μέσω της αντιπεριφέρειας Θεσσαλονίκης, για την ένταξη του έργου της κατασκευής των στάσεων στα περιφερειακά προγράμματα του ΕΣΠΑ.

«Το θετικό είναι ότι αυτή τη στιγμή είναι θέμα των τοπικών φορέων να προχωρήσουν την προσπάθεια και δεν υπάρχει εξάρτηση από την κεντρική εξουσία» αναφέρει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο τέως υφυπουργός Σπύρος Βούγιας, που παρακολουθεί από κοντά την εξέλιξη του έργου. Εκτιμά, άλλωστε, ότι εφόσον προχωρήσουν οι διαδικασίες, σε έναν χρόνο από τώρα θα μπορούν να ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγια της θαλάσσιας συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Εικόνα: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
Απάντηση
#2
Στα μέσα του 2013 τοποθετούν οι πιο αισιόδοξοι τα πρώτα καταμαράν στον Θερμαϊκό, καθώς η σύσταση του φορέα διαδημοτικής συνεργασίας, που θα αναλάβει τη διαχείριση του εγχειρήματος της θαλάσσιας συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης, θεωρείται θέμα ημερών. Οι σχετικές αποφάσεις ελήφθησαν τόσο από τους πέντε δήμους που θα συμμετέχουν στο σχήμα όσο και από την Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης.

Παράλληλα, η αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης αναμένει από το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας την έγκρισή του, προκειμένου να οριστούν οι τεχνικές υπηρεσίες υπεύθυνες, να προχωρήσουν στην υλοποίηση της μελέτης για την κατασκευή των στάσεων της θαλάσσιας συγκοινωνίας.

Οι παραπάνω διαδικασίες ανοίγουν το δρόμο για την υποβολή αιτήματος από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στο υπουργείο Ανάπτυξης, προκειμένου να ενταχθεί το έργο στο ΕΣΠΑ για χρηματοδότηση. Την ίδια στιγμή προγραμματίζεται για το επόμενο χρονικό διάστημα η προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος προς τους ιδιώτες για την δρομολόγηση των σκαφών, ώστε να επιβεβαιωθεί το ενδιαφέρον τους και να προχωρήσει η κατασκευή των στάσεων. Σε κάθε περίπτωση οι εμπλεκόμενοι στην όλη προσπάθεια θεωρούν τη θαλάσσια συγκοινωνία βιώσιμη, ενώ τα σχετικά αισιόδοξα σενάρια τοποθετούν τη δρομολόγηση των πρώτων καταμαράν στα μέσα του 2013. «Το όλο εγχείρημα είναι βιώσιμο όπως προκύπτει από το χρηματοοικονομικό μοντέλο που εφαρμόσαμε» εξηγεί ένας από τους μελετητές του έργου, ο Νίκος Φλώριος, με αφορμή την εκδήλωση του δήμου Θεσσαλονίκης που θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Κυριακή για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία.

Το εισιτήριο της γραμμής αναμένεται να διαμορφωθεί στα 2 με 2,5 ευρώ. Η βασική διαδρομή θα έχει τέσσερις στάσεις (πλατεία Ελευθερίας, Μέγαρο Μουσικής - Ποσειδώνιο, Μαρίνα Καλαμαριάς και Περαία) ενώ τα δρομολόγια θα εκτελούνται κάθε 15 ή 20 λεπτά. Η εξπρές διαδρομή θα διαρκεί 20 λεπτά από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μέχρι την Περαία και η κανονική διαδρομή, με όλες τις στάσεις, περίπου 35 με 40 λεπτά.

Το δημόσιο αναμένεται να αναλάβει την κατασκευή των λιμενικών υποδομών ενώ ο ιδιώτης τη συμπλήρωσή τους, την προμήθεια των πλοίων, τη συντήρησή τους και την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων. Η αρχιτεκτονική μελέτη που βραβεύτηκε στον διαγωνισμό για τον σχεδιασμό των κτιριακών εγκαταστάσεων της θαλάσσιας συγκοινωνίας στις προβλήτες των στάσεων, προβλέπει τη δημιουργία κυλινδρικών δακτυλίων κατασκευασμένων με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτρέπουν στο φως να τους διαπερνά αλλά και να δημιουργούν συνθήκες σκίασης για τον ήλιο.

Κάποιες εκκρεμότητες παραμένουν σε ό,τι αφορά την διευθέτηση νομικών ζητημάτων πριν την διεξαγωγή του διαγωνισμού που θα αναδείξει τον ιδιώτη που θα λειτουργήσει τη θαλάσσια συγκοινωνία. Τέτοιες είναι η διασφάλιση της αποκλειστικής εκμετάλλευσης, η πρόβλεψη για μελλοντικές επεκτάσεις, η εξασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και η σύνδεση του μέσου με τα άλλα μέσα μαζικής συγκοινωνίας, σε επίπεδο εισιτηρίου και δρομολογίων.

«Όλα αυτά τα ζητήματα θα ρυθμίζονται από τη σύμβαση που θα υπογραφεί ανάμεσα στον φορέα υλοποίησης του έργου και τον ιδιώτη» σχολιάζει ο πρώην υφυπουργός Μεταφορών, Σπύρος Βούγιας, που παρακολουθεί το όλο εγχείρημα και δηλώνει αισιόδοξος για την λειτουργία της θαλάσσιας συγκοινωνίας μετά το καλοκαίρι του 2013.

Πηγή:agelioforos.gr
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Εικόνα: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)