20-09-2011, 10:49 AM
Τις κυβερνητικές προτάσεις για την πετρελαιοκίνηση στα ΙΧ και τα ελαφρά φορτηγά στα πολεοδομικά συγκροτήματα Αθηνών και Θεσσαλονίκης θα παρουσιάσει την Πέμπτη στη Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής ο υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γ.Παπακωνσταντίνου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση εξετάζει να επιτρέψει την χρήση του πετρελαίου κινήσεως σε Αθηνά και Θεσσαλονίκη και να άρει την απαγόρευση χρήσεως πετρελαίου κίνησης που ισχύει από το 1991, ενώ την ίδια στιγμή εξετάζει να δώσει κίνητρα αποσύρσεις στα επαγγελματικά οχήματα που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το πετρέλαιο.
Σημειώνεται πως η συνολική κυκλοφορία των επιβατικών οχημάτων με πετρέλαιο στην Ελλάδα είναι περίπου 4%, όταν στην Ευρώπη κυκλοφορούν ευρέως με μέσο όρο 51%. Της απαγόρευσης εξαιρούνται τα ταξί, τα βαρέα οχήματα αλλά και τα φορτηγά κάτω των 4 ωφέλιμων τόνων, που χρησιμοποιούνται από παραγωγούς και εμπόρους των λαϊκών αγορών.
Το μεγαλύτερο ωστόσο πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση στο θέμα της πετρελαιοκίνησης σχετίζεται με το λαθρεμπόριο καυσίμων, το οποίο ωστόσο αναμένεται να περιορισθεί σημαντικά με την εξίσωση του ΕΦΚ του πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης.
Newsroom ΔΟΛ
Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση εξετάζει να επιτρέψει την χρήση του πετρελαίου κινήσεως σε Αθηνά και Θεσσαλονίκη και να άρει την απαγόρευση χρήσεως πετρελαίου κίνησης που ισχύει από το 1991, ενώ την ίδια στιγμή εξετάζει να δώσει κίνητρα αποσύρσεις στα επαγγελματικά οχήματα που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το πετρέλαιο.
Σημειώνεται πως η συνολική κυκλοφορία των επιβατικών οχημάτων με πετρέλαιο στην Ελλάδα είναι περίπου 4%, όταν στην Ευρώπη κυκλοφορούν ευρέως με μέσο όρο 51%. Της απαγόρευσης εξαιρούνται τα ταξί, τα βαρέα οχήματα αλλά και τα φορτηγά κάτω των 4 ωφέλιμων τόνων, που χρησιμοποιούνται από παραγωγούς και εμπόρους των λαϊκών αγορών.
Το μεγαλύτερο ωστόσο πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση στο θέμα της πετρελαιοκίνησης σχετίζεται με το λαθρεμπόριο καυσίμων, το οποίο ωστόσο αναμένεται να περιορισθεί σημαντικά με την εξίσωση του ΕΦΚ του πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης.
Newsroom ΔΟΛ