Η νέα ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος θεωρεί ότι η γραμμή Μπιρμπίλη στο ρυθμιστικό σχέδιο κρίνεται ως ανεπίκαιρη. Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου, η λογική της συμπαγούς πόλης που υιοθέτησε το ρυθμιστικό, αν και είναι στη σωστή κατεύθυνση, ωστόσο δεν έχει λάβει υπόψη την οικονομική κρίση
ΤΟΥ ΚΑΣΣΙΑΝΟΥ ΤΖΕΛΗ
Οριστικό τέλος στην «πράσινη» πολιτική γραμμή της Τίνας Μπιρμπίλη φαίνεται ότι βάζει πλέον η νέα ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος με την απόσυρση του νέου ρυθμιστικού σχεδίου που ανακοινώθηκε πριν από δύο μήνες.
Πλέον τίθεται εν αμφιβόλω το έργο της πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου, ενώ φαίνεται ότι μπαίνει και «ταφόπλακα» στην πολιτική παροχής οικονομικών και φορολογικών κινήτρων για επιστροφή των κατοίκων στο κέντρο της πόλης, κάτι που πιλοτικά έχει αποφασιστεί να ξεκινήσει από τις περιοχές Γερανίου και Μεταξουργείου.
Επίσης, φαίνεται ότι ανοίγει και πάλι ο δρόμος για νέες εντάξεις στα σχέδια πόλης καθώς και για την υλοποίηση μεγαλύτερων έργων υποδομής, όπως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
Επισήμως, όπως ανέφερε και στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Νίκος Σηφουνάκης, αναβάλλεται η κατάθεση του νέου ρυθμιστικού στη Βουλή, κάτι το οποίο είχε προγραμματιστεί να γίνει για τον Οκτώβριο. Ουσιαστικά, όμως, πρόκειται για απόσυρση και δημιουργία νέου ρυθμιστικού σχεδίου.
«Αφοριστικό και δογματικό»
Η νέα ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος θεωρεί ότι η γραμμή Μπιρμπίλη στο ρυθμιστικό σχέδιο κρίνεται ως ανεπίκαιρη. Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου, η λογική της συμπαγούς πόλης που υιοθέτησε το ρυθμιστικό, αν και είναι στη σωστή κατεύθυνση, ωστόσο δεν έχει λάβει υπόψη την οικονομική κρίση. Πάντως, δεν διστάζουν να χαρακτηρίσουν το σχέδιο που παρουσιάστηκε ως «αφοριστικό και δογματικό».
Επίσης, αναφέρουν με νόημα ότι «τα οράματα μπορούν να δημιουργήσουν άλλοθι σε επιχειρηματίες», σχολιάζοντας ότι αρκετοί είναι αυτοί που έχουν σπεύσει να αγοράσουν πολύ φτηνά στις υποβαθμισμένες περιοχές αναμένοντας τις υπεραξίες που θα δημιουργούσε στο εγγύς μέλλον το ρυθμιστικό που παρουσιάστηκε και είχε τη λογική της προηγούμενης υπουργού.
Σενάρια ανάπτυξης
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν συγκεκριμένο μεγαλο-επιχειρηματία ο οποίος έχει αποκτήσει, όπως δηλώνουν, μεγάλο αριθμό ακινήτων σε υποβαθμισμένες περιοχές του κέντρου.
Σημαντικό ρόλο στην αλλαγή της γραμμής φαίνεται ότι έχει παίξει και η Περιφέρεια Αττικής, η οποία ζητά να έχει λόγο στη διαμόρφωση των ρυθμιστικών κανόνων για την Αττική της επόμενης δεκαετίας.
Ακόμα, το ΤΕΕ εξέφρασε την αντίθεσή του με την «πράσινη» λογική και ζητά ένα νέο ρυθμιστικό σχέδιο που θα βοηθήσει στην επανεκκίνηση της οικονομίας και δη της οικοδομικής δραστηριότητας με νέες εντάξεις και διευκόλυνση των πολιτών σε ό,τι αφορά την κατασκευή νέων οικοδομών. Όπως αναφέρουν στελέχη του ΤΕΕ, «δεν μπορούμε να δημιουργήσουμε μεγάλες υπεραξίες σε παλιές και υποβαθμισμένες περιοχές με τρόπο που η αγορά ενός σπιτιού εκεί να έχει πολλαπλάσιο κόστος σε σχέση με την ανέγερση ενός νέου σπιτιού».
Αλλαγή πλεύσης και... ηγεσίας
Το ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας που παρουσιάστηκε πριν από δύο μήνες περίπου και είχε τη σφραγίδα της Τίνας Μπιρμπίλη και του προέδρου του Οργανισμού Αθήνας, καθηγητή Γιάννη Πολύζου, ενσωμάτωνε τις αρχές της συμπαγούς πόλης. Βασικός του στόχος ήταν η ανάσχεση της πολεοδομικής επέκτασης της Αθήνας προς τα προάστια και δη τα Μεσόγεια, με εργαλεία όπως η παροχή οικονομικών κινήτρων για την επιστροφή των κατοίκων σε περιοχές του κέντρου όπως το Γεράνι, το Μεταξουργείο και τα Κάτω Πατήσια, καθώς και το πάγωμα των εντάξεων.
Επίσης, προέβλεπε εκτεταμένες πεζοδρομήσεις στο κέντρο με αιχμή τη Λεωφ. Πανεπιστημίου, την επέκταση των γραμμών του τραμ και ήταν φειδωλό ως προς τις επεκτάσεις του μετρό, του προαστιακού και των περιαστικών αυτοκινητοδρόμων. Σε ό,τι αφορά στους τελευταίους, φαίνεται πλέον ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην προωθηθεί μόνο η κατασκευή του νότιου κλάδου της περιφερειακής Υμηττού έως τη Λεωφ. Βουλιαγμένης στο ύψος του Ελληνικού αλλά να ενταχθεί και η σήραγγα της Αργυρούπολης που θα συνδέσει απευθείας τα νότια προάστια με το αεροδρόμιο και τα Μεσόγεια. Η αλλαγή πλεύσης φαίνεται ότι θα φέρει και αλλαγές στην ηγεσία του Οργανισμού Αθήνας.
ΤΟΥ ΚΑΣΣΙΑΝΟΥ ΤΖΕΛΗ
Οριστικό τέλος στην «πράσινη» πολιτική γραμμή της Τίνας Μπιρμπίλη φαίνεται ότι βάζει πλέον η νέα ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος με την απόσυρση του νέου ρυθμιστικού σχεδίου που ανακοινώθηκε πριν από δύο μήνες.
Πλέον τίθεται εν αμφιβόλω το έργο της πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου, ενώ φαίνεται ότι μπαίνει και «ταφόπλακα» στην πολιτική παροχής οικονομικών και φορολογικών κινήτρων για επιστροφή των κατοίκων στο κέντρο της πόλης, κάτι που πιλοτικά έχει αποφασιστεί να ξεκινήσει από τις περιοχές Γερανίου και Μεταξουργείου.
Επίσης, φαίνεται ότι ανοίγει και πάλι ο δρόμος για νέες εντάξεις στα σχέδια πόλης καθώς και για την υλοποίηση μεγαλύτερων έργων υποδομής, όπως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
Επισήμως, όπως ανέφερε και στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Νίκος Σηφουνάκης, αναβάλλεται η κατάθεση του νέου ρυθμιστικού στη Βουλή, κάτι το οποίο είχε προγραμματιστεί να γίνει για τον Οκτώβριο. Ουσιαστικά, όμως, πρόκειται για απόσυρση και δημιουργία νέου ρυθμιστικού σχεδίου.
«Αφοριστικό και δογματικό»
Η νέα ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος θεωρεί ότι η γραμμή Μπιρμπίλη στο ρυθμιστικό σχέδιο κρίνεται ως ανεπίκαιρη. Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου, η λογική της συμπαγούς πόλης που υιοθέτησε το ρυθμιστικό, αν και είναι στη σωστή κατεύθυνση, ωστόσο δεν έχει λάβει υπόψη την οικονομική κρίση. Πάντως, δεν διστάζουν να χαρακτηρίσουν το σχέδιο που παρουσιάστηκε ως «αφοριστικό και δογματικό».
Επίσης, αναφέρουν με νόημα ότι «τα οράματα μπορούν να δημιουργήσουν άλλοθι σε επιχειρηματίες», σχολιάζοντας ότι αρκετοί είναι αυτοί που έχουν σπεύσει να αγοράσουν πολύ φτηνά στις υποβαθμισμένες περιοχές αναμένοντας τις υπεραξίες που θα δημιουργούσε στο εγγύς μέλλον το ρυθμιστικό που παρουσιάστηκε και είχε τη λογική της προηγούμενης υπουργού.
Σενάρια ανάπτυξης
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν συγκεκριμένο μεγαλο-επιχειρηματία ο οποίος έχει αποκτήσει, όπως δηλώνουν, μεγάλο αριθμό ακινήτων σε υποβαθμισμένες περιοχές του κέντρου.
Σημαντικό ρόλο στην αλλαγή της γραμμής φαίνεται ότι έχει παίξει και η Περιφέρεια Αττικής, η οποία ζητά να έχει λόγο στη διαμόρφωση των ρυθμιστικών κανόνων για την Αττική της επόμενης δεκαετίας.
Ακόμα, το ΤΕΕ εξέφρασε την αντίθεσή του με την «πράσινη» λογική και ζητά ένα νέο ρυθμιστικό σχέδιο που θα βοηθήσει στην επανεκκίνηση της οικονομίας και δη της οικοδομικής δραστηριότητας με νέες εντάξεις και διευκόλυνση των πολιτών σε ό,τι αφορά την κατασκευή νέων οικοδομών. Όπως αναφέρουν στελέχη του ΤΕΕ, «δεν μπορούμε να δημιουργήσουμε μεγάλες υπεραξίες σε παλιές και υποβαθμισμένες περιοχές με τρόπο που η αγορά ενός σπιτιού εκεί να έχει πολλαπλάσιο κόστος σε σχέση με την ανέγερση ενός νέου σπιτιού».
Αλλαγή πλεύσης και... ηγεσίας
Το ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας που παρουσιάστηκε πριν από δύο μήνες περίπου και είχε τη σφραγίδα της Τίνας Μπιρμπίλη και του προέδρου του Οργανισμού Αθήνας, καθηγητή Γιάννη Πολύζου, ενσωμάτωνε τις αρχές της συμπαγούς πόλης. Βασικός του στόχος ήταν η ανάσχεση της πολεοδομικής επέκτασης της Αθήνας προς τα προάστια και δη τα Μεσόγεια, με εργαλεία όπως η παροχή οικονομικών κινήτρων για την επιστροφή των κατοίκων σε περιοχές του κέντρου όπως το Γεράνι, το Μεταξουργείο και τα Κάτω Πατήσια, καθώς και το πάγωμα των εντάξεων.
Επίσης, προέβλεπε εκτεταμένες πεζοδρομήσεις στο κέντρο με αιχμή τη Λεωφ. Πανεπιστημίου, την επέκταση των γραμμών του τραμ και ήταν φειδωλό ως προς τις επεκτάσεις του μετρό, του προαστιακού και των περιαστικών αυτοκινητοδρόμων. Σε ό,τι αφορά στους τελευταίους, φαίνεται πλέον ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην προωθηθεί μόνο η κατασκευή του νότιου κλάδου της περιφερειακής Υμηττού έως τη Λεωφ. Βουλιαγμένης στο ύψος του Ελληνικού αλλά να ενταχθεί και η σήραγγα της Αργυρούπολης που θα συνδέσει απευθείας τα νότια προάστια με το αεροδρόμιο και τα Μεσόγεια. Η αλλαγή πλεύσης φαίνεται ότι θα φέρει και αλλαγές στην ηγεσία του Οργανισμού Αθήνας.