Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Voria.gr] Πεζοδρομούνται μια φορά το μήνα δρόμοι της Θεσσαλονίκης
#1
Φέτος για πρώτη φορά –αντί της μίας Ημέρας Χωρίς Αυτοκίνητο- ο Δήμος Θεσσαλονίκης συμμετέχει στο θεσμό με ένα πρόγραμμα κυλιόμενων ημερήσιων πεζοδρομήσεων

Να κλείνει μια φορά το μήνα κάποια βασική οδός της πόλης σκοπεύει ο δήμος Θεσσαλονίκης, στην προσπάθειά του να βάλει στο επίκεντρο τους πεζούς και να ελαχιστοποιήσει τη χρήση των οχημάτων.

Τις δράσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης κατά τη διάρκεια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας που βάζουν στο επίκεντρο τους πεζούς, τα ποδήλατα και τα μέσα μαζικής συγκοινωνίας, παρουσίασαν σήμερα, σε συνέντευξη Τύπου ο Δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης και ο Αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού Πολεοδομίας και Δικτύων Ανδρέας Κουράκης.

Φέτος για πρώτη φορά –αντί της μίας Ημέρας Χωρίς Αυτοκίνητο- ο Δήμος Θεσσαλονίκης συμμετέχει στο θεσμό με ένα πρόγραμμα κυλιόμενων ημερήσιων πεζοδρομήσεων σε όλες τις δημοτικές κοινότητες, που κορυφώνεται την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου με το κλείσιμο του ιστορικού κέντρου για τα ΙΧ αυτοκίνητα, τόνισε ο Αντιδήμαρχος Ανδρέας Κουράκης.

«Μέριμνά μας είναι οι δράσεις της Βιώσιμης Κινητικότητας να πάρουν ένα τακτικό χαρακτήρα και να κλείνει μία φορά κάθε μήνα κάποια βασική οδός όπως η Λεωφόρος Νίκης. Στην προσπάθεια μας αντιμετωπίζουμε αντιστάσεις και γραφειοκρατικά προβλήματα, τα οποία ελπίζουμε να αλλάξουμε» τόνισε ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Ανδρέας Κουράκης.

Συνολικά 50 δρόμοι σε όλες τις περιοχές του Δήμου εντάσσονται στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου και πρόκειται να πεζοδρομηθούν, όπως ανακοίνωσε ο κ. Κουράκης. Σημειώνεται ότι ήδη πραγματοποιούνται πεζοδρομήσεις και εργασίες ανάπλασης (Δαγκλή, Ρογκότη, Χρ. Σμύρνης και την Αγ. Σοφίας που βρίσκεται εν αναμονή έγκρισης από την Περιφέρεια).

«Αποφασίσαμε, όπως είχαμε δεσμευθεί και προεκλογικά, τη σύγκρουση με το ΙΧ. Οι εκτεταμένες δράσεις που υιοθετούμε και το γεγονός ότι επεκτείνονται και στις έξι Δημοτικές Κοινότητες, δείχνουν τη διαφορετική αντίληψη της Δημοτικής Αρχής, που έχει στον πυρήνα της την εφαρμογή της βιώσιμης Κινητικότητα σε όλη την πόλη», δήλωσε ο Πρόεδρος της Ομάδας Βιώσιμης Κινητικότητας, Δημοτικός Σύμβουλος, Εντεταλμένος Σύμβουλος σε θέματα Κυκλοφορίας, Γιώργος Δημαρέλος.

Έρχονται αυστηρά πρόστιμα για την παράνομη στάθμευση
Την πρόθεση της Δημοτικής Αρχής να ελαχιστοποιήσει τη χρήση και την παράνομη στάθμευση των αυτοκινήτων σε όλες τις Δημοτικές Κοινότητες, επιβάλλοντας αυστηρά πρόστιμα εξέφρασε ο Γιάννης Μπουτάρης. «Θα δώσουμε όσες περισσότερες δυνατότητες μπορούμε στη Βιώσιμη Κινητικότητα, στον πεζό, στα ποδήλατα και στα μέσα μαζικής μεταφοράς και δεν θα δείξουμε καμία ανοχή στην παράνομη στάθμευση. Είναι αδιανόητο η αντικοινωνική συμπεριφορά ορισμένων να λειτουργεί εις βάρος των πολιτών» είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Μπουτάρης σημείωσε ότι σχεδιάζεται εκ νέου το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων το οποίο αποδείχθηκε «πρόχειρο και κακοφτιαγμένο». Υποστήριξε, παράλληλα, την κατασκευή έργων που διευκολύνουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ενώ εξέφρασε την αντίθεση του στην κατασκευή της Εξωτερικής Περιφερειακής «γιατί θα επιβαρύνει την πόλη με περισσότερα αυτοκίνητα». Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης τάχθηκε υπέρ ενός μέσου σταθερής τροχιάς όπως το monorail, το τραμ ή ο προαστιακός σιδηρόδρομος.

Όπως ανακοινώθηκε επίσης εκτός από τις πεζοδρομήσεις στη διάρκεια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας προετοιμάζονται εκδηλώσεις, όπως χαριστικό παζάρι σχολικών βιβλίων, μικροαντικειμένων, ρούχων και παιχνιδιών, μουσικά δρώμενα και άλλες καλλιτεχνικές παρεμβάσεις.

Στις εκδηλώσεις και στις δράσεις, εκτός από τις τέσσερις αντιδημαρχίες, συμμετέχουν και οι έξι δημοτικές κοινότητες, καθώς και μέλη του Δικτύου Εθελοντικών Οργανώσεων Θεσσαλονίκης και συλλογικοτήτων όπως η Ένωση για τα δικαιώματα των πεζών, οι Ποδηλάτες Θεσσαλονίκης, οι Πολύχρωμοι Ποδηλάτες, η οργάνωση Bikerespect, η πρωτοβουλία πολιτών 5ης κοινότητας, η “συνέλευση Φαλήρου”.

Αναλυτικά οι οδοί, οι ημέρες και οι ώρες που θα γίνουν πεζοδρομήσεις, ανά Δημοτική Κοινότητα:
Δευτέρα 19 / 09 / 2011
Δημ. Κοινότητα Τριανδρίας (από 12:00 έως 18:00)
Οδός Ελευθερίας (Αμμουλιανής-Βενιζέλου)
Οδός Χαρ. Τρικούπη (Γυμναστηρίου-Αγ. Σπυρίδωνος)
5η Δημ. Κοινότητα (από 15:00 έως 22:00)
Οδός Βαφοπούλου
Τρίτη 20 / 09 / 2011
4η Δημ. Κοινότητα (από 18:00 έως 22:00)
Οδός Ανατολικής Θράκης (Κλεάνθους-Ιλισού)
Οδός Ιλισού (Αν. Θράκης-Πόντου)
2Η Δημ. Κοινότητα (από 17:00 έως 21:00)
Οδός Αγ. Πάντων (Αγάθωνος-Γρ. Κολωνιάρη)
Οδός Αμπελώνων (Αγ. Πάντων -Καλλιθέας)
Τετάρτη 21 / 09 / 2011
5η Δημ. Κοινότητα (από 15:00 έως 22:00)
Οδός Αρχ. Μουσείου (Β. Όλγας-Κων/πόλεως)
3η Δημ. Κοινότητα (ΑΠΟ 17:00 ΕΩΣ 22:00)
Οδός Απ. Παύλου (Αθηνάς-Πλ. Καλλιθέας)
Πλ. Καλλιθέας (Περιμετρικά)
Πέμπτη 22 / 09 / 2011
1η Δημ. Κοινότητα (Κέντρο) από 16:00 έως 21:00
Στην περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Αγγελάκη-Εγνατία-Ι. Δραγούμη-Νίκης
Να σημειωθεί ότι η κυκλοφορία στις παραπάνω οδούς, όπως και στις κάθετες οδούς Βενιζέλου και Εθνικής Αμύνης, θα διεξάγεται κανονικά.
Απάντηση
#2
Οχι, δεν πρόκειται για φάρσα... Το ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα η περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Αγγελάκη, Εγνατία, Ιωνος Δραγούμη και Λεωφόρο Νίκης θα αποτελεί απαγορευμένη ζώνη για τα Ι.Χ στις 22 Σεπτεμβρίου.

Τα μόνα οχήματα που θα διέρχονται εντός του ιστορικού κέντρου θα είναι τα ποδήλατα και τα λεωφορεία κι αυτό σημαίνει ότι οι πεζοί θα μπορούν να περπατούν ελεύθερα στην Τσιμισκή, την Μητροπόλεως, τη Βενιζέλου και άλλους δρόμους στο κέντρο της πόλης.

Η «απαγόρευση» θα ισχύει από τις 16:00 μέχρι τις 21:00 και αποφασίστηκε στο πλαίσιο των τετραήμερων εκδηλώσεων που διοργανώνει η δημοτική αρχή της Θεσσαλονίκης για να γιορτάσει την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Βιώσιμης Κινητικότητας που σημαίνει προτεραιότητα στον πεζό, στα ποδήλατα και στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Το κλείσιμο του κέντρου για τα Ι.Χ. θα είναι το αποκορύφωμα των εκδήλώσεων που έχουν προγραμματιστεί και περιλαμβάνουν πεζοδρομήσεις δρόμων με μουσική, δρώμενα και χαριστικό παζάρι σχολικών βιβλίων (!) ρούχων, μικροέπιπλων, παιχνιδιών και ότι δεν χρησιμοποιούμε που θα μπορούσε όμως να είναι χρήσιμο για άλλους.

Οι δρόμοι που θα παραδοθούν στους πεζούς

Η αρχή ξεκινά τη Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου με την πεζοδρόμηση της οδού Ελευθερίας (Αμμουλιανής-Βενιζέλου) και με την οδό Χαριλάου Τρικούπη (Γυμναστηρίου-Αγίου Σπυρίδωνος) στην Τριανδρία από τις 12:00 μέχρι τις 18:00 και της οδού Βαφοπούλου, στην ανατολική πλευρά της πόλης, από τις 15:00 έως τις 22:00.

Ακολουθεί την Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου η Κάτω Τούμπα και η Αγίων Πάντων. Θα πεζοδρομηθούν στην Κάτω Τούμπα από τις 18:00 μέχρι τις 22:00 η οδός Ανατολικής Θράκης (Κλεάνθους-Ιλισού) και η οδός Ιλισού (Αν.Θράκης-Πόντου). Ακόμη, θα πεζοδρομηθούν η οδός Αγίων Πάντων (Αγάθωνος-Γρ.Κολωνιάρη) και η οδός Αμπελώνων (Αγ.Πάντων-Καλλιθέας) στις 17:00-21:00.

Την Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου ακολουθούν η Αρχαιολογικού Μουσείου και η Ανω Πόλη. Θα παραδοθούν στους πεζούς και στους ποδηλάτες η οδός Αρχαιολογικού Μουσείου με το Γενί Τζαμί (από Β.Ολγας μέχρι Κωνσταντινουπόλεως) άπό τις 15:00 ώς τις 22:00 και στην Ανω Πόλη, η οδός Αποστόλου Παύλου (Αθηνάς-Καλλιθέας) και η Πλατεία Καλλιθέας (περιμετρικά).

«Οι δρόμοι που θα πεζοδρομηθούν για αυτές τις ημέρες θα παραδοθούν στους πεζούς και στους ποδηλάτες και οι περίοικοι σε αυτούς θα αντιληφθούν ότι είναι προτιμότερο να ζούνε σε πεζόδρομους. Οι εκδηλώσεις αποσκοπούν στο σχέδιό μας να μετατρέψουμε δρόμους σε πεζόδρομους με παγκάκια, όπου θα πραγματοποιούνται συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις και άλλα καλλιτεχνικά δρώμενα», δήλωσε ο αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων, Ανδρέας Κουράκης, στη σημερινή συνέντευξη Τύπου.

Ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης επανέλαβε την πρόταση του για καθιέρωση πεζοδρομήσεων σε τακτική βάση σε βασικές οδούς στο κέντρο της πόλης αλλά και σε άλλα πολυσύχναστα σημεία της πόλης. «Θα διοργανώσουμε μια μέρα χωρίς αυτοκίνητο ανά ένα ή δύο μήνες για να συνειδητοποιήσει πόσο καλύτερα είναι χωρίς αυτοκίνητο, δήλωσε ο κ. Μπουτάρης.

Είναι η πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη που η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας εορτάζεται με πεζοδρομήσεις για τέσσερις ημέρες της εβδομάδας και όχι για μία και που οι πεζοδρομήσεις δεν περιορίζονται στο κέντρο, αλλά πραγματοποιούνται και σε άλλους δρόμους της πόλης.

«Τριτοκοσμική η κατάσταση στην πόλη για το κυκλοφοριακό»

«Δεν υπάρχει ούτε ένα λογισμικό κυκλοφοριακό μοντέλο για τη Θεσσαλονίκη, ούτε στον Οργανισμό Ρυθμιστικού, ούτε στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, ούτε και σε άλλες αρμόδιες υπηρεσίες με αποτέλεσμα να είναι δύσκολο να κατατεθούν ολοκληρωμένες προτάσεις και να μετρηθούν τα αποτελέσματα και οι τυχόν συνέπειές τους» δήλωσε ο Γιώργος Δημαρέλλος, που ασχολήθηκε με αρκετές μελέτες που άπτονται του κυκλοφοριακού προβλήματος της Θεσσαλονίκης και επιμελείται των εκδηλώσεων από τις 19 έως τις 22 Σεπτεμβρίου.

«Αυτό είναι απαράδεκτο και είναι τριτοκοσμική η κατάσταση στην πόλη» πρόσθεσε.

Ο κ. Δημαρέλλος συμμετείχε στην μελέτη σκοπιμότητας για την λειτουργία θαλάσσιας συγκοινωνίας, στη μελέτη σκοπιμότητας για την κατασκευή του μετρό, στη μελέτη αξιολόγησης των παρεχόμενων υπηρεσιών του ΟΑΣΘ, και στη μελέτη κυκλοφοριακών επιπτώσεων από τη κατασκευή του μετρό, ενώ συμμετείχε και σε πολλές μελέτες σχετικές με τη σκοπιμότητα και τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις δημιουργίας ιδιωτικών χώρων στάθμευσης σε διαφορές περιοχές της Θεσσαλονίκης.

«Με περιοδικές πεζοδρομήσεις θα δείξουμε ότι υπολογίζουμε και τα άλλα δημοτικά διαμερίσματα και όχι μόνο το κέντρο. Η πόλη έχει φτωχό σύστημα μέσων μαζικής μεταφοράς και για να λύσουμε το κυκλοφοριακό πρόβλημα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί τουλάχιστον το μετρό. Σαν δήμος, για να βελτιώσουμε την κατάσταση στην πόλη θα έρθουμε σε σύγκρουση με το αυτοκίνητο», δήλωσε ο κ. Δημαρέλλος.

Διεθνής Χάρτα για το Περπάτημα

Τη Διεθνή Χάρτα για το Περπάτημα ίσως υιοθετήσει ο δήμος Θεσσαλονίκης, δήλωσε ο πρόεδρος της Ενωσης Πεζών, Γιάννης Μαυράκης, τονίζοντας ότι η Χάρτα είναι η βάση για μια πιο βιώσιμη πόλη για τους πεζούς και επιπλέον περιλαμβάνει προτάσεις για τη μείωση της ρύπανσης και την ανάπτυξη του δημόσιου χώρου.
Απάντηση
#3
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ

Στις αρχές Οκτωβρίου ξεκινούν οι εργασίες ανάπλασης και πεζοδρόμησης της οδού Μεταμορφώσεως, η οποία, μαζί με τον πεζόδρομο της Κομνηνών που θα ανακατασκευαστεί, αποτελεί την καρδιά της Καλαμαριάς.

Μετά το πέρας των εργασιών, η οδός Μεταμορφώσεως θα διαθέτει μόνο μία λωρίδα για τη διέλευση των αυτοκινήτων, ποδηλατόδρομο, ράμπες, οδηγό τυφλών, ζώνη περιπάτου, διαβάσεις πεζών, παγκάκια, ειδικές εσοχές για τις φορτοεκφορτώσεις, αλλά και ελεγχόμενους χώρους ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων.

Το έργο θα διαρκέσει συνολικά ένα χρόνο και χωρίζεται σε δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση, διάρκειας έξι μηνών, θα γίνει η ανάπλαση - πεζοδρόμηση της οδού Μεταμορφώσεως, ενώ το δεύτερο εξάμηνο θα γίνει η ανακατασκευή της Κομνηνών. Οι εργασίες θα εκτελούνται τμηματικά, προκειμένου να μην αναστατωθεί όλο το κέντρο της Καλαμαριάς, με το πρώτο κομμάτι που θα κλείσει να εκτείνεται από το ύψος της οδού Πόντου μέχρι το ύψος της οδού Αργυρουπόλεως.

«Οι δύο δρόμοι αντιμετωπίζονται ως ενιαίο σύνολο. Τα έργα πιστεύουμε ότι θα συμβάλουν στην τόνωση της εμπορικής κίνησης της περιοχής, η οποία αποτελεί σημείο συνάντησης των κατοίκων της Καλαμαριάς, στοιχείο το οποίο θέλουμε όχι απλώς να διατηρήσουμε, αλλά να ενισχύσουμε», σημειώνει ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Καλαμαριάς, Δημοσθένης Σαρηγιάννης.



Νέα μορφή
Εργα θα γίνουν σε όλο το μήκος της οδού Μεταμορφώσεως, από τον ομώνυμο ιερό ναό μέχρι τη συμβολή της με την οδό Πόντου. Το ρεύμα ανόδου της οδού Μεταμορφώσεως (από την εκκλησία προς την οδό Πόντου) θα πεζοδρομηθεί πλήρως. Το αντίθετο ρεύμα, από την οδό Πόντου με μέτωπο προς την εκκλησία και τη Νέα Κρήνη, θα στενέψει σημαντικά και θα απομείνει με πλάτος 3,70 μέτρα, ώστε τελικά να επιτρέπεται η διέλευση ενός οχήματος, ενώ η στάθμευση αλλά και η προσωρινή στάση θα απαγορεύονται. Σε κάθε οικοδομικό τετράγωνο προβλέπεται η ύπαρξη μιας μεγάλης εσοχής, όπου θα σταθμεύουν τα φορτηγά για να γίνεται ομαλά η τροφοδοσία των καταστημάτων. Επιπλέον, προβλέπονται δύο εσοχές για τα ταξί. Η πεζοδρόμηση θα συνδυαστεί με σημαντική ενίσχυση του πρασίνου.

Δενδροφυτεύσεις θα γίνουν, επίσης, στον πεζόδρομο της Κομνηνών, με ταυτόχρονη ανακατασκευή του δαπέδου και τακτοποίηση των τραπεζοκαθισμάτων.

Η πεζοδρόμηση της οδού Μεταμορφώσεως θα σημάνει την κατάργηση περί των 100 θέσεων στάθμευσης, πρόβλημα το οποίο θα αντιμετωπιστεί με το μέτρο της χορήγησης κάρτας κατοίκου. Οσο για τους διερχόμενους, ήδη λειτουργεί υπόγειος χώρος στάθμευσης στο κέντρο της Καλαμαριάς, στην πλατεία Δημαρχείου, χωρητικότητας 270 θέσεων. Επιπλέον, σύντομα αναμένεται να λειτουργήσει ακόμη ένας χώρος στάθμευσης, στην οδό Μουρουζηδών, χωρητικότητας 170 θέσεων, ο οποίος έχει κατασκευαστεί και βρίσκεται στο στάδιο των αδειοδοτήσεων.

Το έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και ο προϋπολογισμός του είναι 4,35 εκατ. ευρώ.
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  [NewsBeast.gr] Δρόμοι της Θεσσαλονίκης αποκτούν «έξυπνα» φανάρια Konstantinos MercedesBenz 0 1.797 17-08-2011, 03:45 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Konstantinos MercedesBenz

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)