07-04-2011, 04:54 PM
«Πράσινες» στάσεις με φωτοβολταϊκές στέγες προκειμένου να έχουν ενεργειακή αυτονομία, αλλά και με ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου τους. Στάσεις σχεδιασμένες από αρχιτέκτονες εγνωσμένου κύρους, οι οποίες θα αποτελούν σημεία κατατεθέν της Θεσσαλονίκης. Αυτά προτείνει, μεταξύ άλλων, ο συγκοινωνιολόγος Σταύρος Κωνσταντινίδης για το πέρασμα του ΟΑΣΘ σε μια νέα εποχή.
«Οι στάσεις αποτελούν αρμοδιότητα των δήμων, ωστόσο σε συνεργασία με τον ΟΑΣΘ θα μπορούσαν να γίνουν γενναίες αλλαγές. Πρόκειται, εξάλλου, για ζωντανά, πολυσύχναστα σημεία. Οι στάσεις σήμερα είναι μονότονες, χαμηλής αισθητικής και δε διαθέτουν πρόσθετο εξοπλισμό», περιγράφει ο κ. Κωνσταντινίδης και καταθέτει δημόσια πρόταση, προκειμένου να προκηρυχτεί πανευρωπαϊκός εικαστικός και αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για περίπου 20 με 30 εμβληματικές στάσεις της Θεσσαλονίκης, όπως είναι της Αριστοτέλους, του Λευκού Πύργου, της Καμάρας.
«Οι στάσεις αυτές θα μπορούσαν να σχεδιαστούν από επώνυμους αρχιτέκτονες, να είναι διαφορετικές μεταξύ τους, αλλά προσαρμοσμένες στο μικροπεριβάλλον της κάθε περιοχής. Γύρω από κάθε στάση θα μπορούσε να γίνει ανάπλαση, κυρίως διαπλάτυνση του πεζοδρομίου, προκειμένου να υπάρχει ζωτικός χώρος ώστε να εξυπηρετείται ο κόσμος. Η στάση αυτή καθαυτή θα μπορούσε να ηλεκτροδοτείται με φωτοβολταϊκές στέγες, αλλά και να αποτελεί σημείο πληροφόρησης μέσω ειδικών χαρτών», αναφέρει ο κ. Κωνσταντινίδης. Μάλιστα, λέει ότι, αν οι αναμορφωμένες στάσεις φέρουν επώνυμες υπογραφές, θα μπορούσαν να αποτελέσουν «ατραξιόν» της Θεσσαλονίκης.
«Τα ποσοστά των χρηστών των δημόσιων συγκοινωνιών είναι πολύ χαμηλά σε σχέση με τις ευρωπαϊκές πόλεις. Ωστόσο, υπάρχει το ευτύχημα ότι η προσπάθεια προσέλκυσης επιβατικού κοινού ταυτίζεται με το κεντρικό οικολογικό αίτημα της εποχής, που είναι ο περιορισμός της χρήσης του ΙΧ και η ενθάρρυνση των δημόσιων μέσων μεταφοράς. Η συγκυρία είναι τέτοια, ώστε ο ΟΑΣΘ είναι πολύ εύκολο να γίνει μόδα, ιδίως για τη νεολαία», επισημαίνει ο συγκοινωνιολόγος.
Ντόνια Κανιτσάκη
«Οι στάσεις αποτελούν αρμοδιότητα των δήμων, ωστόσο σε συνεργασία με τον ΟΑΣΘ θα μπορούσαν να γίνουν γενναίες αλλαγές. Πρόκειται, εξάλλου, για ζωντανά, πολυσύχναστα σημεία. Οι στάσεις σήμερα είναι μονότονες, χαμηλής αισθητικής και δε διαθέτουν πρόσθετο εξοπλισμό», περιγράφει ο κ. Κωνσταντινίδης και καταθέτει δημόσια πρόταση, προκειμένου να προκηρυχτεί πανευρωπαϊκός εικαστικός και αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για περίπου 20 με 30 εμβληματικές στάσεις της Θεσσαλονίκης, όπως είναι της Αριστοτέλους, του Λευκού Πύργου, της Καμάρας.
«Οι στάσεις αυτές θα μπορούσαν να σχεδιαστούν από επώνυμους αρχιτέκτονες, να είναι διαφορετικές μεταξύ τους, αλλά προσαρμοσμένες στο μικροπεριβάλλον της κάθε περιοχής. Γύρω από κάθε στάση θα μπορούσε να γίνει ανάπλαση, κυρίως διαπλάτυνση του πεζοδρομίου, προκειμένου να υπάρχει ζωτικός χώρος ώστε να εξυπηρετείται ο κόσμος. Η στάση αυτή καθαυτή θα μπορούσε να ηλεκτροδοτείται με φωτοβολταϊκές στέγες, αλλά και να αποτελεί σημείο πληροφόρησης μέσω ειδικών χαρτών», αναφέρει ο κ. Κωνσταντινίδης. Μάλιστα, λέει ότι, αν οι αναμορφωμένες στάσεις φέρουν επώνυμες υπογραφές, θα μπορούσαν να αποτελέσουν «ατραξιόν» της Θεσσαλονίκης.
«Τα ποσοστά των χρηστών των δημόσιων συγκοινωνιών είναι πολύ χαμηλά σε σχέση με τις ευρωπαϊκές πόλεις. Ωστόσο, υπάρχει το ευτύχημα ότι η προσπάθεια προσέλκυσης επιβατικού κοινού ταυτίζεται με το κεντρικό οικολογικό αίτημα της εποχής, που είναι ο περιορισμός της χρήσης του ΙΧ και η ενθάρρυνση των δημόσιων μέσων μεταφοράς. Η συγκυρία είναι τέτοια, ώστε ο ΟΑΣΘ είναι πολύ εύκολο να γίνει μόδα, ιδίως για τη νεολαία», επισημαίνει ο συγκοινωνιολόγος.
Ντόνια Κανιτσάκη
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
Stephen Hawking.