11-11-2010, 01:34 PM
Τη δέσμευση ότι κανείς από τους μόνιμους υπαλλήλους στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας δεν πρόκειται να απολυθεί, στο πλαίσιο της επιχειρούμενης αναδιάρθρωσης των συγκοινωνιακών ΔΕΚΟ, ανέλαβε ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρης Ρέππας.
''Δεν πρόκειται να γίνουν απολύσεις μόνιμων υπαλλήλων στις ΔΕΚΟ του υπουργείου Υποδομών'', ξεκαθάρισε ο κ. Ρέππας, ο οποίος όμως δεν έκανε καμία αναφορά στους συμβασιούχους που απασχολούνται στους φορείς αυτούς, κυρίως στο μετρό και στο τραμ, και οι οποίοι θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα ανανεώσουν τις συμβάσεις τους μόλις αυτές λήξουν.
Ο κ. Ρέππας μιλώντας στο Ράδιο 9 για την αναδιάρθρωση των συγκοινωνιακών εταιριών τόνισε ότι θα προχωρήσει η συγχώνευση και από τις πέντε εταιρίες που είναι σήμερα θα μειωθούν σε δύο.
Η μία εταιρία θα ενσωματώσει τα μέσα σταθερής τροχιάς (ΗΣΑΠ, μετρό, τραμ), που θα αναλάβουν κυρίαρχο ρόλο στην παροχή συγκοινωνιακού έργου, ενώ στη δεύτερη θα ενοποιηθούν η ΕΘΕΛ και ο ΗΛΠΑΠ, που θα εκτελούν συμπληρωματικό έργο. Μεταξύ άλλων, όφελος από τη συγχώνευση θα προκύψει στο επίπεδο της μεταφοράς προσωπικού από τη μία εταιρία σε άλλη, για την κάλυψη αναγκών χωρίς να χρειαστεί να γίνουν νέες προσλήψεις.
Επιπλέον, οικονομίες κλίμακας θα προκύψουν και σε ό,τι αφορά τα λειτουργικά έξοδα, καθώς θα σταματήσει να υφίσταται το σημερινό καθεστώς όπου ο κάθε οργανισμός έχει για το ίδιο αντικείμενο δική του υπηρεσία. Με τον τρόπο αυτόν θα εξοικονομηθούν σημαντικοί ανθρώπινοι πόροι για την ανάπτυξη του συγκοινωνιακού έργου.
Περιορισμός λειτουργικού κόστους
Οι συγχωνεύσεις των εταιριών θα έχουν επίσης ως στόχο και τον δραστικό περιορισμό του μισθολογικού κόστους. Προς την κατεύθυνση αυτή θα περικοπούν, κυρίως, επιδόματα και υπερωρίες, από τη μείωση των οποίων το υπουργείο Οικονομικών υπολογίζει για το τρέχον έτος όφελος της τάξης των 200 εκατ. ευρώ. Επίσης, θα εξορθολογιστούν οι δαπάνες, ώστε οι δευτερεύουσες απολαβές να μην ξεπερνούν το 8% των τακτικών αποδοχών των εργαζομένων.
Προκειμένου να επιτευχθεί η μείωση του λειτουργικού κόστους η Ειδική Γραμματεία ΔΕΚΟ του υπουργείου Οικονομικών έχει ήδη ζητήσει να περικοπούν κατά 15% οι λειτουργικές δαπάνες το τελευταίο τρίμηνο φέτος.
Από τα οικονομικά αποτελέσματα που θα έχει η αναδιάρθρωση θα εξαρτηθεί τελικώς και το ποσό της επιδότησης που θα καταβάλει το κράτος στις εταιρίες συγκοινωνιακού έργου. Στόχος είναι η κρατική επιδότηση να φτάσει στο μισό της τιμής του εισιτηρίου και όχι στο 75% που είναι σήμερα. Προκειμένου να συμβεί αυτό θα ληφθούν και μέτρα που αφορούν στο σκέλος της αύξησης των εσόδων, όπου υπάρχουν εισηγήσεις για αύξηση της τιμής του εισιτηρίου κατά 20% (στο 1,20 ευρώ), εντατικοποίηση των ελέγχων, μείωση ή και κατάργηση δρομολογίων που αλληλοεπικαλύπτονται και ενίσχυση των γραμμών με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση.
Λαθρεπιβίβαση
Ειδικά σε ό,τι αφορά τον έλεγχο της λαθρεπιβίβασης, που έχει ετήσιο κόστος της τάξης των 40 εκατομμυρίων ευρώ, φαίνεται ότι είναι ένα πεδίο όπου θα επιχειρηθεί να αναπτυχθούν συμπράξεις με ιδιώτες στους οποίους θα ανατεθεί η ανάπτυξη και λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος αυτόματης συλλογής κομίστρου.
Σύμφωνα με υπολογισμούς που έχουν γίνει, η μείωση της λαθρεπιβίβασης στα λεωφορεία στο μισό, δηλαδή 20%, θα μπορούσε να οδηγήσει σε πτώση του ετήσιου ελλείμματος κατά 36 εκατομμύρια ευρώ, ενώ αντίστοιχη μείωση στο 10% για τα τρόλεϊ θα πρόσθετε έσοδα 25,6 εκατ. ευρώ.
''Δεν πρόκειται να γίνουν απολύσεις μόνιμων υπαλλήλων στις ΔΕΚΟ του υπουργείου Υποδομών'', ξεκαθάρισε ο κ. Ρέππας, ο οποίος όμως δεν έκανε καμία αναφορά στους συμβασιούχους που απασχολούνται στους φορείς αυτούς, κυρίως στο μετρό και στο τραμ, και οι οποίοι θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα ανανεώσουν τις συμβάσεις τους μόλις αυτές λήξουν.
Ο κ. Ρέππας μιλώντας στο Ράδιο 9 για την αναδιάρθρωση των συγκοινωνιακών εταιριών τόνισε ότι θα προχωρήσει η συγχώνευση και από τις πέντε εταιρίες που είναι σήμερα θα μειωθούν σε δύο.
Η μία εταιρία θα ενσωματώσει τα μέσα σταθερής τροχιάς (ΗΣΑΠ, μετρό, τραμ), που θα αναλάβουν κυρίαρχο ρόλο στην παροχή συγκοινωνιακού έργου, ενώ στη δεύτερη θα ενοποιηθούν η ΕΘΕΛ και ο ΗΛΠΑΠ, που θα εκτελούν συμπληρωματικό έργο. Μεταξύ άλλων, όφελος από τη συγχώνευση θα προκύψει στο επίπεδο της μεταφοράς προσωπικού από τη μία εταιρία σε άλλη, για την κάλυψη αναγκών χωρίς να χρειαστεί να γίνουν νέες προσλήψεις.
Επιπλέον, οικονομίες κλίμακας θα προκύψουν και σε ό,τι αφορά τα λειτουργικά έξοδα, καθώς θα σταματήσει να υφίσταται το σημερινό καθεστώς όπου ο κάθε οργανισμός έχει για το ίδιο αντικείμενο δική του υπηρεσία. Με τον τρόπο αυτόν θα εξοικονομηθούν σημαντικοί ανθρώπινοι πόροι για την ανάπτυξη του συγκοινωνιακού έργου.
Περιορισμός λειτουργικού κόστους
Οι συγχωνεύσεις των εταιριών θα έχουν επίσης ως στόχο και τον δραστικό περιορισμό του μισθολογικού κόστους. Προς την κατεύθυνση αυτή θα περικοπούν, κυρίως, επιδόματα και υπερωρίες, από τη μείωση των οποίων το υπουργείο Οικονομικών υπολογίζει για το τρέχον έτος όφελος της τάξης των 200 εκατ. ευρώ. Επίσης, θα εξορθολογιστούν οι δαπάνες, ώστε οι δευτερεύουσες απολαβές να μην ξεπερνούν το 8% των τακτικών αποδοχών των εργαζομένων.
Προκειμένου να επιτευχθεί η μείωση του λειτουργικού κόστους η Ειδική Γραμματεία ΔΕΚΟ του υπουργείου Οικονομικών έχει ήδη ζητήσει να περικοπούν κατά 15% οι λειτουργικές δαπάνες το τελευταίο τρίμηνο φέτος.
Από τα οικονομικά αποτελέσματα που θα έχει η αναδιάρθρωση θα εξαρτηθεί τελικώς και το ποσό της επιδότησης που θα καταβάλει το κράτος στις εταιρίες συγκοινωνιακού έργου. Στόχος είναι η κρατική επιδότηση να φτάσει στο μισό της τιμής του εισιτηρίου και όχι στο 75% που είναι σήμερα. Προκειμένου να συμβεί αυτό θα ληφθούν και μέτρα που αφορούν στο σκέλος της αύξησης των εσόδων, όπου υπάρχουν εισηγήσεις για αύξηση της τιμής του εισιτηρίου κατά 20% (στο 1,20 ευρώ), εντατικοποίηση των ελέγχων, μείωση ή και κατάργηση δρομολογίων που αλληλοεπικαλύπτονται και ενίσχυση των γραμμών με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση.
Λαθρεπιβίβαση
Ειδικά σε ό,τι αφορά τον έλεγχο της λαθρεπιβίβασης, που έχει ετήσιο κόστος της τάξης των 40 εκατομμυρίων ευρώ, φαίνεται ότι είναι ένα πεδίο όπου θα επιχειρηθεί να αναπτυχθούν συμπράξεις με ιδιώτες στους οποίους θα ανατεθεί η ανάπτυξη και λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος αυτόματης συλλογής κομίστρου.
Σύμφωνα με υπολογισμούς που έχουν γίνει, η μείωση της λαθρεπιβίβασης στα λεωφορεία στο μισό, δηλαδή 20%, θα μπορούσε να οδηγήσει σε πτώση του ετήσιου ελλείμματος κατά 36 εκατομμύρια ευρώ, ενώ αντίστοιχη μείωση στο 10% για τα τρόλεϊ θα πρόσθετε έσοδα 25,6 εκατ. ευρώ.