Αξιολόγηση Θέματος:
  • 13 Ψήφοι - 2.77 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[TO BHMA] Μετωπική σύγκρουση Παπακωνσταντίνου-Ρέππα για τις ελλειμματικές ΔΕΚΟ
#1
Την έντονη δυσαρέσκεια του υπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα έχει προκαλέσει η δήλωση του υπουργού Οικονομικών Γιώργου Παπακωνσταντίνου ότι «αναδιαρθρώσεις τύπου ΟΣΕ θα ακολουθήσουν στο σύνολο των ελλειμματικών συγκοινωνιακών φορέων».

Σύμφωνα με τα Νέα, η σχετική αναφορά αιφνιδίασε το καθ' ύλην αρμόδιο υπουργείο Υποδομών, κύκλοι του οποίου υποστήριζαν ότι δεν είχε προηγηθεί οποιαδήποτε συνεννόηση.

Ανέφεραν, μάλιστα, ότι «το άνοιγμα πολλών μετώπων ταυτόχρονα, στη δεδομένη δύσκολη συγκυρία, δεν είναι υπέρ του επιθυμητού αποτελέσματος, που θα πρέπει να έχουν οι όποιες διαρθρωτικές παρεμβάσεις».

Δυσαρέσκεια προκάλεσε και η παρέμβαση του κ. Παπακωνσταντίνου στο θέμα με τις πληρωμές προσωπικού στην ΕΘΕΛ.

«Δεν μπορεί τα ανεξέλεγκτα ελλείμματα των ΔΕΚΟ να πληρώνονται πλέον από τους φορολογούμενους. Τα δάνεια με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου έχουν τελειώσει. Η κατάσταση είναι υπερβολικά σοβαρή για να παίζουμε» ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών μιλώντας σε εκπομπή του Μega, αποκαλύπτοντας παράλληλα ότι στην ΕΘΕΛ έχουν εντοπιστεί εργαζόμενοι με μηνιαίες αποδοχές 6.000 και 7.000 ευρώ «που δεν συμβαδίζουν με τα προβλήματα της εταιρείας».

Τόνισε, επίσης, ότι η «τρόικα απαιτεί οι εγγυήσεις του Ελληνικού Δημοσίου προς τις ΔΕΚΟ να γραφτούν στο δημόσιο χρέος, γεγονός που θα οδηγήσει σε αύξησή του κατά 4- 5 μονάδες».

Οι συγκεκριμένες αναφορές του Γ. Παπακωνσταντίνου χαρακτηρίστηκαν στρατηγικό λάθος από κύκλους του υπουργείου Υποδομών, οι οποίοι έλεγαν πως λόγω της ολιγωρίας ανώτερων υπαλλήλων του υπουργείου Οικονομικών που είχαν τους φακέλους επί δύο ημέρες για τη μισθοδοσία της ΕΘΕΛ στα συρτάρια τους πέρασε το μήνυμα στην κοινή γνώμη ότι η Ελλάδα πτωχεύει και ότι θα κηρύξει στάση πληρωμών.

Πάντως, η κατάσταση των συγκοινωνιακών ΔΕΚΟ για τις οποίες το υπουργείο Υποδομών έχει προαναγγείλει μεταρρυθμίσεις, επιδεινώνεται συνεχώς. Στόχος του υπουργείου είναι η μετατροπή του ΟΑΣΑ σε μητροπολιτικό φορέα αστικών συγκοινωνιών, με στόχο να περιοριστούν κατά 10% οι λειτουργικές δαπάνες των συγκοινωνιακών εταιρειών. Παράλληλα, το υπουργείο επεξεργάζεται τη συγχώνευση των συγκοινωνιακών φορέων από πέντε σε δύο (Μετρό- Τραμ- Ηλεκτρικός και ΕΘΕΛ- ΗΛΠΑΠ).
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)