16-09-2013, 08:28 PM
“Θα προσπαθήσουμε να αποφύγουμε τις αυξήσεις 25% των εισιτηρίων στα ΜΜΜ που προβλέπει το Μεσοπρόθεσμο, αλλά δεν εγγυόμαστε τίποτα”.
Με αυτή την φράση, στελέχη του υπουργείου Μεταφορών συνόψισαν τις επερχόμενες διαπραγματεύσεις με την τρόικα, στο περιθώριο της συνέντευξης τύπου για την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ. Πολλά θα εξαρτηθούν από το ύψος της ετήσιας κρατικής επιδότησης που θα εγκρίνει το υπουργείο Οικονομικών για τις συγκοινωνίες, καθώς εάν υπάρξει "κούρεμα", τότε ίσως οδηγηθούμε σε αυξήσεις εισιτηρίων.
Η μη αύξηση 25% των εισιτηρίων (το ενιαίο εισιτήριο ανέρχεται σήμερα στα 1,4 ευρώ, στα 1,2 ευρώ το εισιτήριο για λεωφορεία - τρόλει) που προβλέπει το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, έχει μετατεθεί για τον Οκτώβριο, με το υπουργείο Μεταφορών να επισημαίνει ότι θα προσπαθήσει να την αποφύγει.
Η μη αύξηση των εισιτηρίων εξαρτάται από τους ακόλουθους παράγοντες:
α) Από την αύξηση των εσόδων των συγκοινωνιακών φορέων και τη πάταξη της λαθρεπιβίβασης.
β) Από τη μείωση των λειτουργικών εξόδων.
γ) Από το ύψος της ετήσιας κρατικής επιδότησης. Σύμφωνα με τον επίσημο ισολογισμό του ΟΑΣΑ (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός, λεωφορεία, τρόλεϊ), το 2012 η κρατική επιχορήγηση ανήλθε στα 197,6 εκατ., έναντι 157,8 εκατ. το 2011.
Το μεγαλύτερο ποσοστό αυτής διοχετεύτηκε στις “Οδικές Συγκοινωνίες” (λεωφορεία, τρόλεϊ). Σύμφωνα με τον επίσημο ισολογισμό των “Οδικών Συγκοινωνιών” (λεωφορεία, τρόλεϊ), το 2012 η επιδότηση ανήλθε στα 156,2 εκατ., έναντι 127,9 εκατ. το 2011.
Το μέγα ερώτημα είναι τι κονδύλι θα εγκρίνει, ως κρατική επιδότηση, το υπουργείο Οικονομικών για το 214.
Εάν υπάρξει “κούρεμα” επιδότησης στις “Οδικές Συγκοινωνίες” (οι “Σταθερές Συγκοινωνίες” φαίνεται ότι δεν θα χρειαστούν επιδότηση, όπως υποστηρίζει η διοίκηση της εταιρείας), τότε αυτομάτως μπαίνει στη συζήτηση το ενδεχόμενο αύξησης του εισιτηρίου. Το τοπίο αναμένεται ότι θα ξεκαθαρίσει τους ερχόμενους 2 μήνες.
Το ενιαίο εισιτήριο αυξήθηκε 87,5% σε 5 χρόνια
Συνοπτικά, από το 2009 έως σήμερα, τα μέσα μεταφοράς υπολογίζεται ότι έχασαν 1 στους 5 επιβάτες. Σε απόλυτα νούμερα, η επιβατική κίνηση του ομίλου ΟΑΣΑ (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ) συρρικνώθηκε, τουλάχιστον, κατά 167 εκατ. χρήστες από το 2009.
Οι επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών ανήλθαν πέρσι στα 684 εκατ. (η πιο αισιόδοξη εκτίμηση), έναντι 851 εκατ. το 2009, ήτοι μείωση 20%. Οι παράγοντες που επιδεινώνουν τη συρρίκνωση των χρηστών των μέσων μεταφοράς είναι η μείωση των μετακινήσεων και του διαθέσιμου εισοδήματος, η εκτόξευση της ανεργίας και φυσικά, η αύξηση του ενιαίου εισιτηρίου, το οποίο από 0,8 ευρώ το 2008, έφτασε 1,5 ευρώ το 2013, στις περιπτώσεις αγοράς εισιτηρίου από τους οδηγούς! Με άλλα λόγια, αύξηση 87,5%, μέσα σε 5 χρόνια, όταν οι υπηρεσίες των μέσων μεταφοράς, με εξαίρεση ίσως το μετρό, επιδεινώνονται!
Όπως παραδέχονται στελέχη των αστικών συγκοινωνιών, όσο παρατείνεται η ύφεση και η ανεργία, η λαθρεπιβίβαση και η ανταλλαγή εισιτηρίων θα παραμένουν υπαρκτά φαινόμενα.
Πηγή
Με αυτή την φράση, στελέχη του υπουργείου Μεταφορών συνόψισαν τις επερχόμενες διαπραγματεύσεις με την τρόικα, στο περιθώριο της συνέντευξης τύπου για την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ. Πολλά θα εξαρτηθούν από το ύψος της ετήσιας κρατικής επιδότησης που θα εγκρίνει το υπουργείο Οικονομικών για τις συγκοινωνίες, καθώς εάν υπάρξει "κούρεμα", τότε ίσως οδηγηθούμε σε αυξήσεις εισιτηρίων.
Η μη αύξηση 25% των εισιτηρίων (το ενιαίο εισιτήριο ανέρχεται σήμερα στα 1,4 ευρώ, στα 1,2 ευρώ το εισιτήριο για λεωφορεία - τρόλει) που προβλέπει το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, έχει μετατεθεί για τον Οκτώβριο, με το υπουργείο Μεταφορών να επισημαίνει ότι θα προσπαθήσει να την αποφύγει.
Η μη αύξηση των εισιτηρίων εξαρτάται από τους ακόλουθους παράγοντες:
α) Από την αύξηση των εσόδων των συγκοινωνιακών φορέων και τη πάταξη της λαθρεπιβίβασης.
β) Από τη μείωση των λειτουργικών εξόδων.
γ) Από το ύψος της ετήσιας κρατικής επιδότησης. Σύμφωνα με τον επίσημο ισολογισμό του ΟΑΣΑ (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός, λεωφορεία, τρόλεϊ), το 2012 η κρατική επιχορήγηση ανήλθε στα 197,6 εκατ., έναντι 157,8 εκατ. το 2011.
Το μεγαλύτερο ποσοστό αυτής διοχετεύτηκε στις “Οδικές Συγκοινωνίες” (λεωφορεία, τρόλεϊ). Σύμφωνα με τον επίσημο ισολογισμό των “Οδικών Συγκοινωνιών” (λεωφορεία, τρόλεϊ), το 2012 η επιδότηση ανήλθε στα 156,2 εκατ., έναντι 127,9 εκατ. το 2011.
Το μέγα ερώτημα είναι τι κονδύλι θα εγκρίνει, ως κρατική επιδότηση, το υπουργείο Οικονομικών για το 214.
Εάν υπάρξει “κούρεμα” επιδότησης στις “Οδικές Συγκοινωνίες” (οι “Σταθερές Συγκοινωνίες” φαίνεται ότι δεν θα χρειαστούν επιδότηση, όπως υποστηρίζει η διοίκηση της εταιρείας), τότε αυτομάτως μπαίνει στη συζήτηση το ενδεχόμενο αύξησης του εισιτηρίου. Το τοπίο αναμένεται ότι θα ξεκαθαρίσει τους ερχόμενους 2 μήνες.
Το ενιαίο εισιτήριο αυξήθηκε 87,5% σε 5 χρόνια
Συνοπτικά, από το 2009 έως σήμερα, τα μέσα μεταφοράς υπολογίζεται ότι έχασαν 1 στους 5 επιβάτες. Σε απόλυτα νούμερα, η επιβατική κίνηση του ομίλου ΟΑΣΑ (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ) συρρικνώθηκε, τουλάχιστον, κατά 167 εκατ. χρήστες από το 2009.
Οι επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών ανήλθαν πέρσι στα 684 εκατ. (η πιο αισιόδοξη εκτίμηση), έναντι 851 εκατ. το 2009, ήτοι μείωση 20%. Οι παράγοντες που επιδεινώνουν τη συρρίκνωση των χρηστών των μέσων μεταφοράς είναι η μείωση των μετακινήσεων και του διαθέσιμου εισοδήματος, η εκτόξευση της ανεργίας και φυσικά, η αύξηση του ενιαίου εισιτηρίου, το οποίο από 0,8 ευρώ το 2008, έφτασε 1,5 ευρώ το 2013, στις περιπτώσεις αγοράς εισιτηρίου από τους οδηγούς! Με άλλα λόγια, αύξηση 87,5%, μέσα σε 5 χρόνια, όταν οι υπηρεσίες των μέσων μεταφοράς, με εξαίρεση ίσως το μετρό, επιδεινώνονται!
Όπως παραδέχονται στελέχη των αστικών συγκοινωνιών, όσο παρατείνεται η ύφεση και η ανεργία, η λαθρεπιβίβαση και η ανταλλαγή εισιτηρίων θα παραμένουν υπαρκτά φαινόμενα.
Πηγή