11-07-2012, 08:54 PM
Ξεκίνησε χθες στο Φάρνμποροου του Λονδίνου μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις αεροναυπηγικής. Η έκθεση διαρκεί μέχρι τις 15 Ιουλίου και σημαδεύεται από τον σκληρό ανταγωνισμό Boeing και Airbus.
Η αεροπορική έκθεση στο Φάρνμποροου μπορεί να μην είναι τόσο σημαντική όσο αυτή στη γαλλική Λε Μπουρζέ, ωστόσο, μαζί με την ILA στο Βερολίνο, είναι φέτος το σημαντικότερο ραντεβού του κλάδου. Οι κατασκευαστές που συμμετέχουν δηλώνουν αισιόδοξοι αλλά οι πελάτες, όπως ο Μάρκους Τούρνβαλντ, ειδικός σε θέματα αεροπορίας της τράπεζας DZ, διατηρεί επιφυλάξεις:
«Οι πελάτες έβλεπαν το μέλλον με περισσότερη αισιοδοξία πριν από δυο χρόνια. Εάν δει κανείς τώρα την τιμή της μετοχής της Lufthansa, καταλαβαίνει πως η εταιρεία πρέπει να παλέψει με την ακριβή τιμή της βενζίνης αλλά και με τη γενικότερη ύφεση. Παρόλα αυτά οι δυο μεγάλοι κατασκευαστές Boeing και Airbus τα πάνε καλύτερα από ό,τι πριν από δύο χρόνια».
Ακούγεται πάντως λίγο αντιφατικό οι κατασκευαστές να τα πηγαίνουν καλά και οι πελάτες να υποφέρουν. Η φαινομενική αυτή αντίφαση εξηγείται από το γεγονός ότι οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να επενδύσουν σε νέες τεχνολογίες που εξοικονομούν ενέργεια. Και πάλι ο Μάρκους Τούρνβαλντ παρατηρεί: «Το νέο Airbus A320 είναι μια τεράστια επιτυχία. Το νέο μοντέλο καταφέρνει να επιτύχει εξοικονόμηση κηροζίνης ανάμεσα στο 15 με 20%. Με δεδομένες τις αυξανόμενες τιμές του πετρελαίου, σημαίνει ένα σαφές προτέρημα για τις εταιρείες που θα αγοράσουν το μοντέλο. Αυτός είναι ένας φαύλος κύκλος για τις αεροπορικές εταιρείες, αλλά φυσικά βοηθάει την Airbus».
Σκληρός ανταγωνισμός
Ο ανταγωνισμός με την αμερικανική Boeing είναι σκληρός. Η Airbus πούλησε το πρώτο εξάμηνο του έτους 279 αεροπλάνα και η Boeing 287. Αλλά η ευρωπαϊκή Airbus μπορεί με το νέο μοντέλο A320 να την ξεπεράσει σε παραγγελίες μέχρι το τέλος του χρόνου.
Η Boeing απαντά πάντως στο νέο μοντέλο της ευρωπαϊκής εταιρείας με το Boeing 737 MAX, το οποίο έχει επίσης στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας. Η Airbus πάντως περνάει στην αντεπίθεση κατασκευάζοντας τα δικά της εργοστάσια στην Αμερική και συγκεκριμένα στην πολιτεία της Αλαμπάμα.
Στον τομέα της κατασκευής αεροσκαφών υπάρχουν και άλλες εταιρείες, οι οποίες όμως δεν παίζουν κανένα ρόλο. Η κυριαρχία των δυο μεγάλων δεν απειλείται από κανέναν. Η νοτιοαμερικάνικη Embraer ή οι Ρώσοι με την κατασκευή του superjet δεν απειλούν πραγματικά την Boeing και την Airbus.
Michael Braun / Μαρία Ρηγούτσου
Υπεύθ. σύνταξης: Άρης Καλτιριμτζής
Η αεροπορική έκθεση στο Φάρνμποροου μπορεί να μην είναι τόσο σημαντική όσο αυτή στη γαλλική Λε Μπουρζέ, ωστόσο, μαζί με την ILA στο Βερολίνο, είναι φέτος το σημαντικότερο ραντεβού του κλάδου. Οι κατασκευαστές που συμμετέχουν δηλώνουν αισιόδοξοι αλλά οι πελάτες, όπως ο Μάρκους Τούρνβαλντ, ειδικός σε θέματα αεροπορίας της τράπεζας DZ, διατηρεί επιφυλάξεις:
«Οι πελάτες έβλεπαν το μέλλον με περισσότερη αισιοδοξία πριν από δυο χρόνια. Εάν δει κανείς τώρα την τιμή της μετοχής της Lufthansa, καταλαβαίνει πως η εταιρεία πρέπει να παλέψει με την ακριβή τιμή της βενζίνης αλλά και με τη γενικότερη ύφεση. Παρόλα αυτά οι δυο μεγάλοι κατασκευαστές Boeing και Airbus τα πάνε καλύτερα από ό,τι πριν από δύο χρόνια».
Ακούγεται πάντως λίγο αντιφατικό οι κατασκευαστές να τα πηγαίνουν καλά και οι πελάτες να υποφέρουν. Η φαινομενική αυτή αντίφαση εξηγείται από το γεγονός ότι οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να επενδύσουν σε νέες τεχνολογίες που εξοικονομούν ενέργεια. Και πάλι ο Μάρκους Τούρνβαλντ παρατηρεί: «Το νέο Airbus A320 είναι μια τεράστια επιτυχία. Το νέο μοντέλο καταφέρνει να επιτύχει εξοικονόμηση κηροζίνης ανάμεσα στο 15 με 20%. Με δεδομένες τις αυξανόμενες τιμές του πετρελαίου, σημαίνει ένα σαφές προτέρημα για τις εταιρείες που θα αγοράσουν το μοντέλο. Αυτός είναι ένας φαύλος κύκλος για τις αεροπορικές εταιρείες, αλλά φυσικά βοηθάει την Airbus».
Σκληρός ανταγωνισμός
Ο ανταγωνισμός με την αμερικανική Boeing είναι σκληρός. Η Airbus πούλησε το πρώτο εξάμηνο του έτους 279 αεροπλάνα και η Boeing 287. Αλλά η ευρωπαϊκή Airbus μπορεί με το νέο μοντέλο A320 να την ξεπεράσει σε παραγγελίες μέχρι το τέλος του χρόνου.
Η Boeing απαντά πάντως στο νέο μοντέλο της ευρωπαϊκής εταιρείας με το Boeing 737 MAX, το οποίο έχει επίσης στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας. Η Airbus πάντως περνάει στην αντεπίθεση κατασκευάζοντας τα δικά της εργοστάσια στην Αμερική και συγκεκριμένα στην πολιτεία της Αλαμπάμα.
Στον τομέα της κατασκευής αεροσκαφών υπάρχουν και άλλες εταιρείες, οι οποίες όμως δεν παίζουν κανένα ρόλο. Η κυριαρχία των δυο μεγάλων δεν απειλείται από κανέναν. Η νοτιοαμερικάνικη Embraer ή οι Ρώσοι με την κατασκευή του superjet δεν απειλούν πραγματικά την Boeing και την Airbus.
Michael Braun / Μαρία Ρηγούτσου
Υπεύθ. σύνταξης: Άρης Καλτιριμτζής
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
Stephen Hawking.