Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ναυτεμπορική] Πειραιάς: Με το βλέμμα στο μεγάλο λιμάνι οι επενδυτές
#1
Στην εκκίνηση βρίσκεται ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά προκειμένου να ενεργοποιήσει τους μηχανισμούς ανάπτυξης λιμενικών υποδομών, μετά το πράσινο φως που έδωσε η τρόικα για τις παραχωρήσεις στα λιμάνια, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.

Σε πρώτο πλάνο ο ΟΛΠ βάζει τη δημιουργία νέων υποδομών και την ανάδειξη νέων προορισμών κρουαζιέρας, σε συνεργασία με άλλα μικρότερα λιμάνια, αλλά και την ολοκλήρωση των επενδύσεων του Car Terminal στο λιμένα του Ηρακλέους στον Πειραιά, για το οποίο όπως τονίζει υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον.

Πιο συγκεκριμένα, με αφορμή την κίνηση εξαμήνου στο car terminal, όπου σημειώθηκε αύξηση κατά 58,12% στο transit φορτίο κατά τη διάρκεια του β' τριμήνου του 2012, ο κ. Ανωμερίτης σημείωσε: «Μέσα σε μία δύσκολη περίοδο για την εγχώρια αγορά αυτοκινήτου, η στρατηγική επιλογή του ΟΛΠ Α.Ε. να επεκτείνει τους χερσαίους του χώρους και να τους παραδώσει για εκμετάλλευση στο transit φορτίο δικαιώνονται απόλυτα», και προσέθεσε: «Με τους ρυθμούς του α' εξαμήνου, αναμένεται η κίνηση transit αυτοκινήτων να ξεπεράσει το 2012 τα 400.000 οχήματα, καθιστώντας έτσι τον Πειραιά σημαντική δύναμη της μεσογειακής λιμενικής βιομηχανίας.

Εντός του έτους

Εντός του 2012 αναμένεται να ξεκινήσει και ο επενδυτικός σχεδιασμός του νέου car terminal στο λιμένα Ηρακλέους για τον οποίο έχει εκδηλωθεί επενδυτικό ενδιαφέρον από μεγάλους διεθνείς μεταφορείς. Το έργο του transit φορτίου έχει επιφέρει και μεγάλες (θετικές) περιβαλλοντικές επιπτώσεις στην περιοχή του εμπορικού λιμένα, αφού η πολιτική μεταφορτώσεων καινούργιων αυτοκινήτων - εμπορευμάτων δεν επιβαρύνει τους ιστούς των γύρω περιοχών. Ήδη ο ΟΛΠ Α.Ε. ολοκληρώνει τις μελέτες του για νέους χερσαίους χώρους, ενισχύοντας έτσι το έργο transit και τις πολιτικές logistics».

Σημειώνεται ότι κατά το παρελθόν για το Car Terminal του ΟΛΠ έχουν επιδείξει επενδυτικό ενδιαφέρον η Wallenlus Wilhelmsen Logistics και ο όμιλος Grimaldi, ενώ στο Car Terminal δένουν και πλοία άλλων πολύ μεγάλων παικτών στη διακίνηση αυτοκινήτων, όπως είναι η ΝΥΚ Line, η οποία βράβευσε πρόσφατα τον ΟΛΠ επειδή έβγαλε μηδενικές ζημιές, η Mitsui Lines, η K Lines και άλλες.

Την ίδια ώρα, στο πλαίσιο της προσπάθειας που γίνεται για τη δημιουργία λιμενικών υποδομών κρουαζιέρας και την ανάδειξη νέων προορισμών, ο ΟΛΠ υπέγραψε προγραμματική συμφωνία με το Δήμο Χίου για το master plan και την προώθηση των υποδομών κρουαζιέρας της νήσου Χίου.

Στη συμφωνία αυτή κατέληξαν οι δύο πλευρές έπειτα από ευρεία σύσκεψη, η οποία έγινε στο Δήμο Χίου, υπό την προεδρία του δημάρχου Χίου, Πολύδωρα Λαμπρινούδη, και του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ Α.Ε., Γιώργου Ανωμερίτη. Παρότι στη συζήτηση εξετάσθηκαν όλα τα θέματα λιμένων και ακτοπλοΐας του νησιού, κυριάρχησε το θέμα της κρουαζιέρας. Όπως τόνισε ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης: «Η Χίος έχει όλα εκείνα τα προτερήματα για να γίνει σταθμός στη ρότα των μεγάλων κρουαζιερόπλοιων.

Δεν είναι νοητό οι παγκόσμιοι μεταφορείς να διακινούνται στο Αιγαίο από την Κρήτη μέχρι την Κωνσταντινούπολη και να μη συμπεριλαμβάνουν στους προορισμούς τους τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και ιδιαίτερα τη Χίο. Πολύ περισσότερο που, όπως έδειξε το SeaTrade για την κρουαζιέρα στη Σμύρνη, η Τουρκία προσπαθεί ακριβώς απέναντι από τη Χίο να δημιουργήσει λιμενικό κόμβο για την κρουαζιέρα. Οφείλουμε να λάβουμε τις τελικές μας αποφάσεις για την κρουαζιέρα στο Αιγαίο και τη Χίο, δημιουργώντας άμεσα τις πολυσυζητημένες υποδομές.

Η κρουαζιέρα είναι εθνική υπόθεση και αφορά όλους τους κλασικούς και νέους προορισμούς με άξονα το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο ήδη μετατρέπεται στον μεγαλύτερο κόμβο κρουαζιέρας της Μεσογείου».

Ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης και οι εκπρόσωποι του ΟΛΠ Α.Ε. επισκέφθηκαν στη συνέχεια το Ίδρυμα Μαρίας Τσάκου, όπου ενημερώθηκαν από το διευθυντή, Σταύρο Μιχαηλίδη, για τις σημαντικές δραστηριότητες του Ιδρύματος για το νησί και τη ναυτιλία.

Διακίνηση τράνζιτ

Κατά τη διάρκεια του α' εξαμήνου του 2012 η διακίνηση στο τράνζιτ φορτίο αυτοκινήτου διαμορφώθηκε στο 26,19% σε σχέση με το 2011, το εγχώριο φορτίο μειώθηκε κατά 39,04% αντίστοιχο, και το συνολικό φορτίο αυξήθηκε κατά 11,77%.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)