Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Euro2Day] Στα 61 εκατ. οι ζημιές του ομίλου ΝΕΛ το 2011
#1
Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου της ΝΕΛ κατά τη χρήση 2011 ανήλθε σε ποσό € 83.547.196,02, έναντι ποσού € 56.544.981,56 την χρήση 2010, ήτοι παρουσίασε αύξηση 48,02 %, η οποία οφείλεται στα έσοδα από μισθωμένα πλοία κατά την χρήση 1.1.2011 – 31.12.2011, καθώς και στην δραστηριοποίηση του ομίλου σε νέες γραμμές.

Οι λειτουργικές ζημιές προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ανήλθαν σε ποσό € 48.438.312,15 κατά τη χρήση 2011, έναντι ζημιών ποσού € 27.301.142,43 στην προηγούμενη χρήση 2010.

Τα αποτελέσματα του Οµίλου, πριν και μετά από φόρους κατά τη χρήση 2011 ανήλθαν σε ζημιά ποσού € 61.015.202,83, έναντι ζημιάς ποσού € 43.365.848,64 στη χρήση 2010.

Σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των αποτελεσμάτων της χρήσης έπαιξε η μεγάλη αύξηση του κόστους καυσίμων σε σχέση με την προηγούμενη χρήση 2010.

Ο κύκλος εργασιών της μητρικής εταιρείας ‘ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΛΕΣΒΟΥ ΑΕ ‘κατά τη χρήση 2011 ανήλθε σε ποσό € 67.793.750,93, έναντι ποσού € 44.837.413,47 την χρήση 2010, ήτοι παρουσίασε αύξηση 51,20 %, η οποία οφείλεται στα έσοδα από μισθωμένα πλοία κατά την χρήση 1.1.2011 – 31.12.2011, καθώς και στην δραστηριοποίηση της εταιρείας σε νέες γραμμές.

Τα αποτελέσματα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε ζημιά ποσού € 42.589.796,14 κατά τη χρήση 2011 έναντι ζημιάς ποσού € 23.989.177,06 την προηγούμενη χρήση 2010.

Τα αποτελέσματα της εταιρείας, πριν και μετά από φόρους κατά τη χρήση 2011 ανήλθαν σε ζημιά ποσού € 52.972.110,20 έναντι ζημιάς ποσού € 36.725.958,60 τη χρήση 2010.

Σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των αποτελεσμάτων της χρήσης έπαιξε και η μεγάλη αύξηση του κόστους καυσίμων σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.

ΒΡΑΧΥΠΡΟΣΘΕΣΜΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ

Tην τρέχουσα χρήση που έληξε την 31.12.2011 ο Όμιλος και η Εταιρεία παρουσίασαν τα παρακάτω μεγέθη:

Το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων του Ομίλου της 31.12.2011 ανήλθε σε ποσό € 65.225.093 (31.12.2010: € 31.600.706), έναντι κυκλοφορούντων στοιχείων ενεργητικού ποσού € 33.607.149 (31.12.2010: € 53.825.579). Αντίστοιχα σε επίπεδο Εταιρείας το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων ανήλθε σε ποσό € 65.831.525 (31.12.2010: € 28.872.278), έναντι κυκλοφορούντων στοιχείων ενεργητικού ποσού € 71.024.227 (31.12.2010: € 69.401.466,79). Στις ανωτέρω απαιτήσεις της Εταιρείας περιλαμβάνονται ενδοεταιρικά υπόλοιπα ποσού € 40.492.797 και στις υποχρεώσεις ενδοεταιρικά υπόλοιπα ποσού € 24.373.411 αντίστοιχα.

Το λειτουργικό αποτέλεσμα από την εκμετάλλευση των πλοίων του Ομίλου για την χρήση 1.1–31.12.2011 ήταν ζημιογόνο κατά ποσό € 39.180.267 (αντίστοιχα αρνητικά λειτουργικά αποτελέσματα για την χρήση 1.1–31.12.2010 ποσού € 14.254.649). Σε επίπεδο Εταιρείας τα λειτουργικά αποτελέσματα ανήλθαν σε ζημιές € 32.900.530 (1.1–31.12.2010: € 11.304.356).

Αρνητικές ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες 1.1–31.12.2011 Ομίλου ποσού € 23.252.795 (αντίστοιχες αρνητικές ταμειακές ροές 1/1 – 31/12/2010 ποσού € 33 499.458). Επιπρόσθετα η Εταιρεία εμφάνισε αρνητικές ταμειακές ροές ποσού € 34.001.528 (αρνητικές ταμειακές ροές 1.1-31.12.2011 ποσού € 39.009.823).

Ζημίες προ φόρων 1.1–31.12.2011 Ομίλου ποσού € 61.015.202 (ζημίες 1.1-31.12.2010 ποσού € 43.365.848). Αντίστοιχα, η Εταιρεία εμφάνισε ζημίες προ φόρων 1.1–31.12.2011 ποσού € 52.972.110 (ζημίες 1.1-31.12.2010 ποσού € 36.725.958)

Είναι προφανές ότι επί τις παρούσες συνθήκες οι οποίες έχουν διαμορφωθεί στην χώρα μας εξαιτίας της ο σημέραι επιδεινούμενης δημοσιονομικής κρίσης η οποία αντικατοπτρίζει την διαρκή συρρίκνωση της πραγματικής οικονομίας της αγοράς καθιστά αδύνατο τον σχεδιασμό μακροπρόθεσμης ή και μεσοπρόθεσμης επιχειρηματικής πολιτικής. Η ραγδαία επιδείνωση των δεικτών της αγοράς δεν επιτρέπει παρά μόνο την λήψη επί καθημερινής βάσεως μέτρων αποσόβησης των επιπτώσεων της κρίσης και τη διαρκή αναθεώρηση της εφαρμοσμένης πρακτικής.

Εν’ όψει των ανωτέρω, η Διοίκηση του Ομίλου έχει αποφασίσει να προβεί σε μία σειρά ενεργειών, οι σημαντικότερες των οποίων αφορούν:

Α) Τροποποίηση των πιστωτικών όρων με τους κύριους προμηθευτές του Ομίλου και ειδικότερα τους προμηθευτές καυσίμων, με σκοπό την σύγκλιση του χρόνου αποπληρωμής των εμπορικών του υποχρεώσεων και την είσπραξη των εμπορικών του απαιτήσεων.

Β) Την πιθανή αποεπένδυση παγίων περιουσιακών στοιχείων. Προς αυτή την κατεύθυνση η Διοίκηση εξετάζει το ενδεχόμενο να προβεί σε εύλογο χρονικό διάστημα στην πώληση πλοίων αναπόσβεστης αξίας € 36.000.000, περίπου, γεγονός που θα συμβάλει στην βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων κατά ποσό € 6.000,000 περίπου .

Γ) Συρρίκνωση της δραστηριότητας της εταιρείας, δεδομένου ότι η επέκταση των δραστηριοτήτων της, τους προηγούμενους μήνες δεν απέδωσε τα αναμενόμενα αποτελέσματα εξαιτίας της ανατροπής των γενικών οικονομικών συνθηκών της χώρας, όσο και της μεγάλης αύξησης των τιμών των καυσίμων, τα οποία αποτελούν σημαντικό μέρος του λειτουργικού κόστους του Ομίλου. Έτσι επανακαθορίστηκε η χρήση των πλοίων του Ομίλου και η γενικότερη αναδιάρθρωση των λειτουργιών της επιχείρησης, αποφασίσθηκε η διακοπή συμβάσεων ναυλώσεων συγκεκριμένων πλοίων, το αποτέλεσμα εκμετάλλευσης των οποίων, είναι ζημιογόνο, και επανεξετάσθηκαν οι συμβάσεις πρακτορεύσεως, η πιστωτική πολιτική προς τις μεταφορικές εταιρείες καθώς και η μείωση αποδοχών του προσωπικού. Σημειώνεται ότι μέσα στη χρήση 2011 και έως την ημερομηνία έγκρισης των συνημμένων Οικονομικών Καταστάσεων η εταιρεία διέκοψε την χρονοναύλωση έξι πλοίων λόγω των αρνητικών λειτουργικών αποτελεσμάτων.

Υπό το πρίσμα των ανωτέρω οι παρούσες ετήσιες καταστάσεις οικονομικής πληροφόρησης της Εταιρείας και του Ομίλου έχουν ετοιμαστεί στη βάση της δυνατότητας ομαλής συνέχισης των δραστηριοτήτων τους. Αντιστοίχως οι ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις δεν περιλαμβάνουν προσαρμογές σχετικές με την ανάκτηση και την ταξινόμηση των περιουσιακών στοιχείων του ενεργητικού, τα ποσά και την ταξινόμηση των υποχρεώσεων ή άλλες προσαρμογές οι οποίες θα ήταν ως αποτέλεσμα της μη δυνατότητας ομαλής συνέχισης της δραστηριότητας του Ομίλου.

ΑΥΞΗΣΗ ΜΕΤΟΧΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ 97.626.180 ΕΥΡΩ

Η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου με καταβολή μετρητών που ολοκληρώθηκε εντός του Δεκεμβρίου του 2010 καλύφθηκε πλήρως με συνολικό ποσό εσόδων από την αύξηση 97,626 χιλ. €. Με το ποσό αυτό ο Όμιλος αποπλήρωσε σημαντικές δανειακές υποχρεώσεις και προέβη σε αναδιάρθρωση του τραπεζικού του δανεισμού, με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο μέρος των μακροπρόθεσμων τραπεζικών υποχρεώσεων να είναι πληρωτέες πέραν της πενταετίας.
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  [Καθημερινή] Ζημίες 1 δισ. ευρώ για ακτοπλόους μέσα στην τριετία 2009-2011 Konstantinos MercedesBenz 0 1.593 22-04-2012, 07:23 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Konstantinos MercedesBenz
  [Euro2Day] Minoan Lines: Στα €39,4 εκατ. οι ζημιές το 2011 GeorgIrisbus 0 1.654 29-03-2012, 08:04 PM
Τελευταία Δημοσίευση: GeorgIrisbus
  [Euro2Day] Κρήτη: Ζημιές από την κακοκαιρία στο παλιό λιμάνι Χανίων GeorgIrisbus 0 1.757 14-03-2012, 03:50 PM
Τελευταία Δημοσίευση: GeorgIrisbus

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)