ΠΡΟΤΑΣΗ - έκπληξη για την επέκταση του ΗΣΑΠ στον Πειραιά κατατέθηκε πριν από λίγες ημέρες στον υπουργό Υποδομών Δημήτρη Ρέππα.
Η «Ι» παρουσιάζει, κατ’ αποκλειστικότητα, την αρχική πρόταση, η οποία περιλαμβάνει τη δημιουργία πέντε νέων σταθμών, με το μήκος της γραμμής να ανέρχεται στα 12 χλμ.
Το κόστος
Η προτεινόμενη γραμμή, με κατασκευαστικό κόστος άνω των 200 εκατ. ευρώ, έχει στόχο να εξυπηρετήσει το πιο πυκνοκατοικημένο κομμάτι του Πειραιά και κεντρικά σημεία, όπως το νοσοκομείο Μεταξά και το Πασαλιμάνι.
Η νέα γραμμή θα ξεκινά από το σταθμό του Μοσχάτου και θα διέρχεται από την οδό Κανελλοπούλου, όπου θα δημιουργηθεί ο 1ος σταθμός πίσω από το Γήπεδο Καραϊσκάκη. Στη συνέχεια, θα διέρχεται μέσω της οδού Ηρώων Πολυτεχνείου, με τον 2ο σταθμό να δημιουργείται στην Ευαγγελίστρια, δίπλα στο σχεδιαζόμενο σταθμό του τραμ.
O 3ος σταθμός θα κατασκευαστεί στην πλατεία Κοραή, ο 4ος στο νοσοκομείο Μεταξά, στην αρχή της οδού Σαχτούρη και ο 5ος (τέρμα) στην πλατεία Καρπάθου. Πάντως, το πιο κρίσιμο έργο για τον ΗΣΑΠ είναι η αναβάθμιση της γραμμής από την Κηφισιά ως τον Πειραιά, στο οποίο δόθηκε παράταση έξι μηνών.
Σύμφωνα με το νέο χρονοδιάγραμμα, το έργο θα παραδοθεί το καλοκαίρι του 2010 αντί του Φεβρουαρίου του ίδιου έτους. Όταν ολοκληρωθεί η αναβάθμιση της γραμμής, η διαδρομή Πειραιά Κηφισιάς θα μειωθεί κατά 7 λεπτά, δηλαδή το δρομολόγιο θα διαρκεί 44 λεπτά αντί για 51 σήμερα.
Για την επέκταση στα Βόρεια Προάστια και συγκεκριμένα μέχρι την εθνική οδό, ο ΗΣΑΠ προκήρυξε εφτά μελέτες, συνολικού προϋπολογισμού 20,5 εκατομμυρίων ευρώ. Ήδη, για δυο από αυτές, ύψους 5,5 εκατομμυρίων ευρώ, ανακηρύχτηκαν οι ανάδοχοι. Η εξαγγελθείσα επέκταση, μήκους 6,5 χλμ., αρχίζει από το σταθμό ΚΑΤ και καταλήγει στο 20ό χλμ. της Εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας.
Στο τμήμα αυτό προβλέπεται να κατασκευαστούν οι κάτωθι πέντε σταθμοί:
[Φωτο: Panos81]
Η «Ι» παρουσιάζει, κατ’ αποκλειστικότητα, την αρχική πρόταση, η οποία περιλαμβάνει τη δημιουργία πέντε νέων σταθμών, με το μήκος της γραμμής να ανέρχεται στα 12 χλμ.
Το κόστος
Η προτεινόμενη γραμμή, με κατασκευαστικό κόστος άνω των 200 εκατ. ευρώ, έχει στόχο να εξυπηρετήσει το πιο πυκνοκατοικημένο κομμάτι του Πειραιά και κεντρικά σημεία, όπως το νοσοκομείο Μεταξά και το Πασαλιμάνι.
Η νέα γραμμή θα ξεκινά από το σταθμό του Μοσχάτου και θα διέρχεται από την οδό Κανελλοπούλου, όπου θα δημιουργηθεί ο 1ος σταθμός πίσω από το Γήπεδο Καραϊσκάκη. Στη συνέχεια, θα διέρχεται μέσω της οδού Ηρώων Πολυτεχνείου, με τον 2ο σταθμό να δημιουργείται στην Ευαγγελίστρια, δίπλα στο σχεδιαζόμενο σταθμό του τραμ.
O 3ος σταθμός θα κατασκευαστεί στην πλατεία Κοραή, ο 4ος στο νοσοκομείο Μεταξά, στην αρχή της οδού Σαχτούρη και ο 5ος (τέρμα) στην πλατεία Καρπάθου. Πάντως, το πιο κρίσιμο έργο για τον ΗΣΑΠ είναι η αναβάθμιση της γραμμής από την Κηφισιά ως τον Πειραιά, στο οποίο δόθηκε παράταση έξι μηνών.
Σύμφωνα με το νέο χρονοδιάγραμμα, το έργο θα παραδοθεί το καλοκαίρι του 2010 αντί του Φεβρουαρίου του ίδιου έτους. Όταν ολοκληρωθεί η αναβάθμιση της γραμμής, η διαδρομή Πειραιά Κηφισιάς θα μειωθεί κατά 7 λεπτά, δηλαδή το δρομολόγιο θα διαρκεί 44 λεπτά αντί για 51 σήμερα.
Για την επέκταση στα Βόρεια Προάστια και συγκεκριμένα μέχρι την εθνική οδό, ο ΗΣΑΠ προκήρυξε εφτά μελέτες, συνολικού προϋπολογισμού 20,5 εκατομμυρίων ευρώ. Ήδη, για δυο από αυτές, ύψους 5,5 εκατομμυρίων ευρώ, ανακηρύχτηκαν οι ανάδοχοι. Η εξαγγελθείσα επέκταση, μήκους 6,5 χλμ., αρχίζει από το σταθμό ΚΑΤ και καταλήγει στο 20ό χλμ. της Εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας.
Στο τμήμα αυτό προβλέπεται να κατασκευαστούν οι κάτωθι πέντε σταθμοί:
- Υπόγειος σταθμός Κηφισίας (υπογειοποίηση υπάρχοντος).
- Υπόγειος σταθμός επί της Τατοΐου στο ύψος του Αθλητικού Ομίλου Κηφισιάς.
- Υπόγειος σταθμός επί της τριγωνικής νησίδας πλησίον της διασταύρωσης Τρικούπη και Θησέως, ο οποίος θα εξυπηρετήσει τη Νέα Ερυθραία.
- Υπόγειος σταθμός παράπλευρα της Θησέως στο ύψος της συμβολής Αγ. Σαράντα και Ισμήνης στη θέση Καστρί.
- Υπόγειος σταθμός στο 20ο χλμ. Εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας, ύψος «120 εργοστάσια».
[Φωτο: Panos81]