Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Εξπρές] Εγκρίθηκε το νομοσχέδιο αντιμετώπισης της πειρατείας στο ποντοπόρα πλοία
#1
Το νομοσχέδιο για την αντιμετώπιση της πειρατείας στα ποντοπόρα πλοία, εγκρίθηκε στη σημερινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου υπό τον πρωθυπουργό Λουκά Παπαδήμο.

Το νομοσχέδιο καθορίζει τους βασικούς άξονες και τις διαδικασίες που θα δίνεται μία άδεια για να επιβιβάζονται ένοπλες ομάδες σε πλοία, ποια είναι τα δικαιώματα των ναυτικών, πότε γίνεται η χρήση όπλων, οι απαγορεύσεις για τον ελλαδικό χώρο και οι κυρώσεις.

Επίσης δίδεται ρητά σημασία τι γίνεται στα πλαίσια των διεθνών οργανισμών για το θέμα αντιμετώπισης του φαινομένου, ενώ χαρακτηρίζει τις υπηρεσίες που παρέχουν οι ένοπλες ομάδες αποτρεπτικές και άμυνας.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο η άδεια για την παροχή υπηρεσιών από ένοπλους φρουρούς δίνεται κατόπιν αίτησης του πλοιοκτήτη και πρέπει να γίνεται από άτομα που έχουν την ανάλογη πιστοποίηση και δεν είναι κάτω των 21 ετών, δεν έχουν καταδικαστικές αποφάσεις και δεν αποτελούν πλήρωμα του πλοίου.

Μπορεί να ανακληθεί με απόφαση του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος αν δεν τηρούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις και έχει ισχύ για έξι αλλά και δώδεκα μήνες, με σχετική επιβάρυνση ειδικού τέλους και με δικαίωμα παράτασης.

Η ένοπλη ομάδα που θα παρέχει υπηρεσίες, τελεί υπό την εξουσία του πλοιάρχου, ο οποίος θα έχει και την πρόσβαση στα όπλα και τα πυρομαχικά που θα φυλάσσονται εντός του πλοίου.

Η χρήση των όπλων και των πυρομαχικών δύναται να απαγορευθεί αν, από τα διατιθέμενα στοιχεία για το επίπεδο ασφαλείας δοθεί εντολή από το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής ή από άλλη ελληνική ή άλλη στρατιωτική αρχή.

Όποιος ναυτικός μέλος του πληρώματος, δεν επιθυμεί να παρέχει εργασία επί του πλοίου, ενημερώνει γραπτώς τον πλοίαρχο και δικαιούται να επιστρέψει στη χώρα του με δαπάνες του πλοιοκτήτη ή του διαχειριστή του πλοίου.

Πρόσφατα η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών στο πλαίσιο των επαφών που είχε στις Βρυξέλλες, με τους αρμόδιους επιτρόπους της ΕΕ, αλλά και ευρωβουλευτές, αναφερόμενη στις επιπτώσεις από την πειρατεία στην παγκόσμια οικονομία, έκανε λόγο για κόστος 7,5 έως 14 δισ. δολάρια ετησίως, ενώ χαρακτήρισε αναγκαίο συμπληρωματικό μέτρο τη χρήση ένοπλων φρουρών επί των πλοίων. Σύμφωνα με την ομάδα επίβλεψης για την αντιμετώπισης της πειρατείας Oceans Beyond Piracy που εδρεύει στις ΗΠΑ οι επιθέσεις σε πλοία στη Σομαλία στοίχησαν σε παγκόσμιο επίπεδο σχεδόν 7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2011, εκ των οποίων περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια δολάρια δαπανήθηκαν σε στρατιωτικές επιχειρήσεις και εξοπλισμό.

Να σημειωθεί ότι η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία αλλά και οι Ενώσεις Πλοιάρχων, έχουν εκφράσει επίσημα την κάθετη διαφωνία τους με το σχέδιο νόμου.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Εικόνα: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  [In.gr] Έως έξι ένοπλοι σε ελληνικά εμπορικά πλοία για την πάταξη της πειρατείας GeorgIrisbus 1 2.526 29-11-2011, 08:00 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Konstantinos MercedesBenz

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)