Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Πρώτο θέμα] Μinoan Lines: Έκαναν αίτηση για δρομολόγηση 2 πλοίων στα Χανιά
#1
Δυναμώνει ο ανταγωνισμός στην ελληνική ακτοπλοΐα σε μία περίοδο που ο κλάδος αντιμετωπίζει προβλήματα οικονομικά. Ειδικότερα, ο Εμμανουέλ Γκριμάλντι αποφάσισε να επεκτείνει τις δραστηριότητές της Minoan Lines και στην αγορά των Χανιών εντείνοντας τον ανταγωνισμό με την ΑΝΕΚ όπου κυριαρχεί στο λιμάνι αυτό.

Σύμφωνα με πληροφορίες η Minoan Lines κατέθεσε αίτημα για να δρομολογηθούν στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά από την 1η Απριλίου τα επιβατηγά-οχηματαγωγά:

1) H/S/F OLYMPIA PALACE με Μήκος: 214 μέτρα, ταχύτητα: 31,5 κόμβοι, μεταφορική ικανότητα Αυτοκινήτων: 821 και 1.922 επιβάτες. Ολική χωρητικότητα: 36.825 τόνοι. Γκαράζ χωρητικότητα: 1.932 γραμμικά μέτρα

2) H/S/F EUROPA PALACE με μήκος: 214 μέτρα. Ταχύτητα: 31,5 κόμβοι Αυτοκίνητα: 821, Ολική χωρητικότητα: 36.825 τόνοι Γκαράζ χωρητικότητα: 1.932 γραμμικά μέτρα Επιβάτες: 1.922.

Ο Εμμανουέλ Γκριμάλντι που μέχρι τώρα είχε εστιάσει το επιχειρηματικό του ενδιαφέρον στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο κάνει ένα άνοιγμα που ανακατεύει την τράπουλα στην ελληνική ακτοπλοία και θα δημιουργήσει απόνερα και στις γραμμές Πάτρας –Ιταλίας.
Απάντηση
#2
Ρότα για τα Χανιά φαίνεται να βάζει η Minoan Lines φέρνοντας στα άκρα την κόντρα που υποβόσκει τρία χρόνια τώρα τόσο με την ΑΝΕΚ όσο και με την Attica Group για τον έλεγχο των γραμμών στην Αδριατική.

Ο ιταλικός όμιλος Grimaldi μέσω της θυγατρικής του Minoan Lines, αξιοποιώντας το μέγεθός του και την κρίση που μαστίζει τον κλάδο και κυρίως τα προβλήματα χρηματοδότησης των ελληνικών συμφερόντων ακτοπλοϊκών εταιρειών, επιχειρεί να ασκήσει ακόμη μεγαλύτερη πίεση στους ανταγωνιστές του στις γραμμές της Αδριατικής, προκειμένου να κυριαρχήσει και να βελτιώσει τα αποτελέσματά του.

Η Minoan Lines κατέθεσε την 1η Φεβρουαρίου στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας αίτηση για μεταδρομολόγηση του επιβατηγού-οχηματαγωγού «Europa Palace» από τη γραμμή της Βενετίας στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά και επίσης αίτηση έκτακτης δρομολόγησης στην ίδια γραμμή του επιβατηγού-οχηματαγωγού «Olympia Palace».

Τα αιτήματά της θα συζητηθούν για την έκφραση γνώμης στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ΣΑΣ το οποίο θα πραγματοποιηθεί την προσεχή Παρασκευή στη Μυτιλήνη.

Σημειώνεται ότι μια ανάλογη κίνηση είχε κάνει η Minoan Lines και τον Απρίλιο του 2011 όταν κατέθεσε στο ΣΑΣ αίτημα έκτακτης δρομολόγησης του πλοίου του «Ολυμπία Παλλάς» στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά για το διάστημα 10-6-2011 μέχρι και 11-9-2011.

Υστερα από λίγες ημέρες η εταιρεία απέσυρε το αίτημά της, ωστόσο η κίνηση αυτή φαίνεται να είχε «αποτελέσματα» αφού λίγες ημέρες αργότερα συγκροτήθηκε η κοινοπραξία ΑΝΕΚ-Attica η οποία προχώρησε στην αφαίρεση χωρητικότητας από τις γραμμές Πάτρα - Ανκόνα (αποχώρησε ένα πλοίο της ΑΝΕΚ) και Πειραιάς-Ηράκλειο (έφυγε επίσης ένα πλοίο της ΑΝΕΕΚ). Παράλληλα, λίγο αργότερα και συγκεκριμένα τον Ιούλιο εξελέγησαν στο διοικητικό συμβούλιο της Hellenic Seaways τρεις Ιταλοί ως εκπρόσωποι του ομίλου Grimaldi.

Αύξηση πίεσης

Παράγοντες του κλάδου εκφράζουν την εκτίμηση ότι με τη νέα κίνησή του ο ιταλικός όμιλος στοχεύει στο να πιέσει ακόμη περισσότερο την ΑΝΕΚ προκειμένου να αποσύρει πλοία από τις γραμμές της Ιταλίας οι οποίες υποφέρουν και αυτές από το υψηλό κόστος καυσίμων και τη μειωμένη επιβατική και μεταφορική κίνηση.

Παράλληλα επιδιώκει τη διευθέτηση της εκκρεμότητας που υφίσταται με τη διοίκηση της Hellenic Seaways. Σημειώνεται ότι μετά την άρνηση της ΑΝΕΚ να καταβάλει το υπόλοιπο των 77,5 εκατ. ευρώ για την αγορά του 33,35% των μετοχών της HSW που κατέχει η Minoan Lines, η θυγατρική του ομίλου Grimaldi πήρε πίσω τις μετοχές της, ωστόσο ουσιαστικά η διοίκηση της HSW παρέμεινε στα χέρια του διευθύνοντος συμβούλου της ΑΝΕΚ, Γιάννη Βαρδινογιάννη.

Μάλιστα η HSW και η ANEK συνεργάζονται σε μία σειρά θεμάτων (ναυλώσεις πλοίων, κ.λπ.) με τη δεύτερη να οφείλει στην πρώτη περί τα 16 εκατ. ευρώ όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις της χρήσης 2010.

Πόλεμος τιμών

Η κόντρα ΑΝΕΚ-Minoan στα Χανιά εάν εξελιχθεί σε πόλεμο τιμών θα επηρεάσει αρνητικά και τη γραμμή του Ηρακλείου, άρα και την Attica Group, η οποία συνεργάζεται με την ΑΝΕΚ. Μια ελληνοϊταλική σύγκρουση θα είναι πλέον σε πλήρη εξέλιξη.

Στο μεταξύ η ΑΝΕΚ φαίνεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να λαμβάνει ορισμένα μέτρα βελτίωσης της χρηματοοικονομικής της θέσης. Σύμφωνα με πληροφορίες, προχωρά στην πώληση ενός πλοίου της, ενώ δυο ακόμη («Λευκά Ορη» και «Σοφοκλής Β») είναι έτοιμα να αναχωρήσουν για Κορέα όπου ναυλώθηκαν με οψιόν και ενδεχόμενη πώλησή τους.

Νέα κατάσταση

Το κρίσιμο επίσης θέμα είναι πώς θα αντιμετωπίσει το ΣΑΣ τα αιτήματα της Minoan Lines. Ηδη τα πρώτα επιχειρήματα κατά της κίνησης της ηρακλειώτικης εταιρείας, όπως ότι η μέχρι τώρα εξυπηρέτηση της γραμμής δεν δικαιολογεί έκτακτες ανάγκες, άρχισαν να ακούγονται στην Ακτή Μιαούλη.

Σε κάθε περίπτωση εάν η Minoan Lines επιμείνει μέχρι τέλους στο αίτημά της, μια νέα κατάσταση δημιουργείται στον κλάδο και για πρώτη φορά ουσιαστικά ένας ξένος μεγάλος όμιλος θα δηλώνει παρουσία σε δύο μεγάλες γραμμές της ελληνικής ακτοπλοΐας.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ
Απάντηση
#3
Και όμως ο ανταγωνισμός στην ελληνική ακτοπλοΐα σε μία περίοδο που ο κλάδος αντιμετωπίζει προβλήματα, μπορεί να προκαλέσει ακρίβεια στα εισιτήρια για τους πελάτες.

Ο Εμμανουέλ Γκριμάλντι αποφάσισε να επεκτείνει τις δραστηριότητές της Minoan Lines, στην ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς - Χανιά, εντείνοντας τον ανταγωνισμό με την ΑΝΕΚ όπου κυριαρχεί στο λιμάνι αυτό.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Minoan Lines κατέθεσε αίτημα για να δρομολογηθούν στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά από την 1η Απριλίου δύο επιβατηγά - οχηματαγωγά.

Όμως εδώ ο ανταγωνισμός δεν λειτουργεί προς όφελος του καταναλωτή, γιατί ακόμα και αν αυξηθεί ο τζίρος, η γραμμή είναι προβληματική, καθώς πληρότητα παρατηρείτε μόνο τους μήνες του καλοκαιριού, ενώ τους άλλους μήνες, η αγορά δουλεύει κυρίως με τη μεταφορά φορτηγών.

Έτσι ακόμα και αν ο αυξηθεί ο τζίρος από 30 σε 35 εκατ. ευρώ, το χρόνο η εταιρεία που θα κάνει καθημερινό δρομολόγια θα είναι ζημιογόνα καθώς υπολογίζεται ότι θα ξοδεύει για καύσιμα τουλάχιστον 45 εκατ. ευρώ ετησίως

Όλοι αυτοί οι υπολογισμοί γίνονται με δεδομένο ότι σήμερα στη συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή πλέουν 2 επιβατηγά πλοία και θα γίνουν τέσσερα.

Ναυτιλιακοί πράκτορες όμως εκτιμούν ότι ακόμα και αν αρχικά η εταιρεία της Minoan lines, προσφέρει οικονομικά πακέτα, για να προσελκύσει πελάτες και να επικρατήσει στον ανταγωνισμό με την ANEK, σε βάθος χρόνου η επιβάρυνση για τους επιβάτες θα είναι ακόμα και 70% στα εισιτήρια.

Έτσι οι οικονομικές προσφορές θα περιοριστούν μόνο κατά τους θερινούς μήνες.

Σύμφωνα πάντα με ναυτιλιακούς πράκτορες, πρόκειται καθαρά για μια κόντρα των δύο εταιρειών και ο επεκτατισμός της Minoan Lines, έχει ως στόχο την αποχώρηση της ΑΝΕΚ από τη συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΑΝΕΚ είναι μια ελληνική εταιρεία με Κρητικούς μεγαλομετόχους, ενώ η Minoan Lines, είναι κατά 93% ιταλική.
Απάντηση
#4
Απορριπτική, σύμφωνα με πληροφορίες των 'Χ.Ν.', ήταν η απάντηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στο αίτημα των Μινωικών Γραμμών για δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Σούδα - Πειραιάς.

Το Συμβούλιο συνεδρίασε χθες στη Μυτιλήνη και ολοκλήρωσε τις εργασίες του λίγο μετά τις 5.30 μ.μ., χωρίς πάντως να εκδώσει επίσημη ανακοίνωση για τις αποφάσεις, αλλά και για το σκεπτικό του. Οπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, στη συνεδρίαση δεν παραβρέθηκε ο δήμαρχος Ηρακλείου, Γιάννης Κουράκης, ο οποίος είναι τακτικό μέλος του Συμβουλίου.

Η εξέλιξη αυτή σημαίνει ότι στη γραμμή Σούδα - Πειραιάς θα παραμείνουν μόνο τα πλοία της ΑΝΕΚ.

Υπενθυμίζεται ότι οι Μινωικές είχαν καταθέσει αίτημα για δρομολόγηση δύο πλοίων, του 'Ευρώπη Παλλάς' και του 'Ολυμπία Παλλάς'.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Εικόνα: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
Απάντηση
#5
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας θα αποφασίσει τελικά για τη δρομολόγηση ή όχι των δύο επιβατηγών πλοίων της Minoan Lines στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά, όπου δραστηριοποιείται μόνο η ΑΝΕΚ.

Η ηρακλειώτικη εταιρεία καλεί, με χθεσινή ανακοίνωσή της, το υπουργείο Ανάπτυξης να κάνει δεκτό το αίτημά της θεωρώντας ότι αυτό επιβάλλεται από την τήρηση των συνθηκών του υγιούς ανταγωνισμού και από την ανάγκη αύξησης της απασχόλησης και της τουριστικής κίνησης σε μία περίοδο ιδιαίτερα δύσκολη για τον τόπο.

Επισημαίνεται ότι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ΣΑΣ , που συνεδρίασε πρόσφατα στη Μυτιλήνη, κατά πλειοψηφία απέρριψε το αίτημα της εταιρείας, χωρίς να αναφέρονται στην επίσημη ανακοίνωση οι λόγοι.

Πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης ανέφεραν ότι οι αιτήσεις δρομολόγησης κατατέθηκαν εκπρόθεσμα, ενώ στο ΣΑΣ η ΑΝΕΚ σύμφωνα με πληροφορίες επικαλέσθηκε την ισχύουσα νομοθεσία η οποία προβλέπει ότι εκπρόθεσμη αίτηση δρομολόγησης γίνεται δεκτή εφόσον ικανοποιούνται συγκοινωνιακές ανάγκες που δεν καλύπτονται από τα ήδη δρομολογημένα πλοία.

Κύκλοι πάντως της Minoan Lines δήλωσαν στη «Ν» ότι είναι δικαίωμα της εταιρείας να επεκταθεί και στη γραμμή των Χανίων, όπως άλλωστε βρίσκονται στη γραμμή του Ηρακλείου τόσο η ΑΝΕΚ όσο και ο όμιλος Attica μέσω της κοινοπραξίας ΑΝΕΚ-Superfast και προσθέτουν ότι εάν το αίτημά τους δεν γίνει δεκτό θα προσφύγουν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού.

Με χθεσινή ανακοίνωσή της η Minoan Lines επισημαίνει ότι τα δυο υπερσύγχρονα πλοία «Eυρώπη Παλάς» και «Ολυμπία Παλλάς», που επιζητεί να δρομολογήσει στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά, αποτελούν στην Ελλάδα «τα μεγαλύτερα, ταχύτερα και πολυτελέστερα πλοία στην κατηγορία τους».

Η ναυπήγησή τους ολοκληρώθηκε το 2002 και το 2001 αντίστοιχα, όταν τα δύο πλοία της ΑΝΕΚ που εξυπηρετούν σήμερα τη δρομολογιακή γραμμή Πειραιάς-Χανιά, ναυπηγήθηκαν το μεν «Ελυρος» το 1998 (14 ετών) και το δε «Λατώ» το 1975 (37 ετών), προσθέτει στην ανακοίνωσή της η Minoan συγκρίνοντας άμεσα τα πλοία της με αυτά της χανιώτικης εταιρείας.

Με τη νέα επιχειρηματική τους κίνηση οι Μινωικές Γραμμές στοχεύουν, όπως αναφέρουν, στη δημιουργία εν μέσω ύφεσης επιπλέον θέσεων εργασίας, με δεδομένο ότι τα δύο υπό ελληνική σημαία πλοία της θα επανδρωθούν με Ελληνες ναυτικούς, ενώ χάριν της λειτουργίας της νέας αυτής γραμμής θα δημιουργηθούν επιπλέον θέσεις εργασίας στην πόλη, αλλά και στο λιμάνι των Χανίων.

Επίσης όπως επισημαίνει η εταιρεία, η δρομολόγηση των δύο πλοίων θα συμβάλει στην αύξηση της τουριστικής κίνησης προς τα Χανιά μέσω του διεθνούς δικτύου μεταφορών που «μόνο οι Μινωικές Γραμμές διαθέτουν στην Ελλάδα, ως μέλος ενός εκ των μεγαλύτερων ομίλων μεταφορών διά θαλάσσης στην Ευρώπη».

Η Minoan Lines τονίζει ακόμη ότι η δρομολόγηση των πλοίων της είναι σε πλήρη συνάφεια με τις αρχές του ελεύθερου ανταγωνισμού, όπως αυτός ορίζεται από την Ευρωπαϊκή Ενωση.

Τα δεδομένα της γραμμής

Η γραμμή Πειραιάς-Χανιά είναι «αποκλειστικότητα» της ΑΝΕΚ. Τα τελευταία χρόνια δυο φορές η Blue Star του ομίλου Attica προσπάθησε να την «εκπορθήσει», τελικά όμως ύστερα απο ένα διάστημα αποχώρησε.

Οπως αναφέρουν εκτιμήσεις ακτοπλοϊκών παραγόντων, η αγορά των Χανίων είναι της τάξης των 30-35 εκατ. ευρώ το χρόνο και συνεπώς είναι δύσκολο τέσσερα πλοία υπό τις παρούσες μάλιστα συνθήκες της αγοράς να είναι κερδοφόρα.

Εξ αυτού του λόγου θεωρούν ότι η κίνηση της Minoan Lines για κάθοδο στα Χανιά εντάσσεται στον ευρύτερο επιχειρηματικό πόλεμο για την ανακατανομή των γραμμών κυρίως στην Αδριατική, όπου ο όμιλος Grimaldi μέσω της Minaon Lines δραστηριοποιείται με δύο υπερσύγχρονα πλοία πολύ μεγάλης χωρητικότητας.

Υπερσύγχρονα δίδυμα

Η διοίκηση των Μινωικών Γραμμών θεωρεί βέβαιο ότι οι υποβληθείσες δηλώσεις της για δρομολόγηση των δύο υπερσύγχρονων δίδυμων πλοίων της «Ευρώπη Παλάς» και «Ολυμπία Παλάς», στην προαναφερόμενη γραμμή από την 1η Απριλίου 2012, «θα τύχουν της θετικής αποδοχής του αρμόδιου υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, χάριν της αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, τον εμπορικό κόσμο και περαιτέρω της ενίσχυσης του υγιούς ανταγωνισμού», καταλήγει στην ανακοίνωσή της η Minoan Lines.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ
Απάντηση
#6
Στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα απειλούν ότι θα προσφύγουν οι Μινωικές Γραμμές, σε περίπτωση που απορριφθεί από το υπουργείο Ανάπτυξης το σχέδιο δρομολόγησης δυο νέων πλοίων στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά.

Όπως αναφέρει η εταιρία σε σχετική ανακοίνωση, ελπίζει ότι το αίτημά της θα τύχει της θετικής αποδοχής του αρμόδιου Υπουργού Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.

Αναλυτικότερα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της εταιρίας σήμερα, οι Μινωικές Γραμμές έχουν υποβάλλει αίτηση δρομολόγησης των δύο υπερσύγχρονων ελληνικών πλοίων της H/S/F ΕΥΡΩΠΗ ΠΑΛΑΣ και H/S/F ΟΛΥΜΠΙΑ ΠΑΛΑΣ στη γραμμή Πειραιάς – Χανιά – Πειραιάς.

Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, 'τα ανωτέρω πλοία, αδελφά των H/S/F ΚΝΩΣΟΣ ΠΑΛΑΣ και H/S/F ΦΑΙΣΤΟΣ ΠΑΛΑΣ που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Ηράκλειο – Πειραιάς – Ηράκλειο, αποτελούν στην Ελλάδα τα μεγαλύτερα, ταχύτερα και πολυτελέστερα πλοία στην κατηγορία τους. Η ναυπήγησή τους ολοκληρώθηκε το 2002 και το 2001 αντίστοιχα, σε σχέση με τα δύο πλοία της ΑΝΕΚ που εξυπηρετούν σήμερα τη δρομολογιακή γραμμή Πειραιάς – Χανιά – Πειραιάς, «ΕΛΥΡΟΣ», (έτος κατασκευής 1998 – 14 ετών) και «ΛΑΤΩ» (έτος κατασκευής 1975 – 37 ετών).

Με αυτή τη νέα επιχειρηματική τους κίνηση οι Μινωικές Γραμμές στοχεύουν:

1. Στη δημιουργία, εν μέσω ύφεσης, επιπλέον θέσεων εργασίας, με δεδομένο ότι τα υπό ελληνική σημαία πλοία H/S/F ΕΥΡΩΠΗ ΠΑΛΑΣ και H/S/F ΟΛΥΜΠΙΑ ΠΑΛΑΣ θα επανδρωθούν με έλληνες ναυτικούς, ενώ χάριν της λειτουργίας της νέας αυτής γραμμής, θα δημιουργηθούν επιπλέον θέσεις εργασίας στην πόλη αλλά και στο λιμάνι των Χανίων.

2. Στην αύξηση της τουριστικής κίνησης προς τα Χανιά μέσω του διεθνούς δίκτυου μεταφορών που μόνο οι Μινωικές Γραμμές διαθέτουν στην Ελλάδα, ως μέλος ενός εκ των μεγαλύτερων ομίλων μεταφορών δια θαλάσσης στην Ευρώπη.

3. Στην τήρηση των αρχών του ελεύθερου ανταγωνισμού, όπως αυτός ορίζεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, για την αποκατάσταση συνθηκών ανταγωνιστικής αγοράς, με στόχο την οικονομική πρόοδο και την επίτευξη κοινωνικής ευημερίας.

Ως εκ τούτου, η διοίκηση των ΜΙΝΩΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ θεωρεί βέβαιο ότι, οι υποβληθείσες δηλώσεις της για δρομολόγηση των δύο υπερσύγχρονων δίδυμων πλοίων της H/S/F ΕΥΡΩΠΗ ΠΑΛΑΣ και H/S/F ΟΛΥΜΠΙΑ ΠΑΛΑΣ, στην προαναφερόμενη γραμμή από την 1η Απριλίου 2012, θα τύχουν της θετικής αποδοχής του αρμόδιου Υπουργού Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, χάριν της αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, τον εμπορικό κόσμο και περεταίρω της ενίσχυσης του υγιούς ανταγωνισμού'.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Εικόνα: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  [OnAir24.gr] Χανιά: Ανοίγει αύριο ο κύκλος των αφίξεων πλοίων κρουαζιέρας Konstantinos MercedesBenz 0 1.721 03-05-2012, 09:22 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Konstantinos MercedesBenz
  [Πρώτο θέμα] Επιστροφή Ε/Γ–Ο/Γ «ΛΑΤΩ» στα Χανιά λόγω αποβίβασης ασθενούς GeorgIrisbus 0 1.625 02-04-2012, 02:24 PM
Τελευταία Δημοσίευση: GeorgIrisbus

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 3 Επισκέπτης (ες)