18-01-2012, 02:40 PM
Τα 50 χρόνια του γιόρτασε εχτές ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος της Βιέννης ή για τους γνωρίζοντες «Schnellbahn», με κάθε μεγαλοπρέπεια και δωρεάν μεταφορά για τους επιβάτες. Στις μεταφορές της πόλης της Βιέννης ο Προαστιακός μαζί με το Μετρό και το Τραμ παίζουν κυρίαρχο ρόλο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Ο Προαστιακός της πόλης ονομάζεται S-Bahn το οποίο είναι η συνηθισμένη ονομασία για τον Προαστιακό σε όλα τα συστήματα των Γερμανικών πόλεων. Παρόλα αυτά από την αρχή της λειτουργίας του το 1962 έως το 2005 ο όρος Schnellbahn χρησιμοποιείται σχεδόν αποκλειστικά. Από την έναρξη της περιόδου 2005-2006 ο όρος S-Bahn επίσημα περιλαμβάνεται στις στα έντυπα και τις ανακοινώσεις.
Η Schnellbahn άνοιξε στις 17 Ιανουαρίου 1962, σε μια τελετή που παρακολούθησαν πάνω από 900 προσκεκλημένοι, με επικεφαλής τον ομοσπονδιακό πρόεδρο Schorf. Μετά τα επίσημα εγκαίνια στο Νότιο Σιδηροδρομικό Σταθμό, ένα τρένο ξεκίνησε και σταματούσε σε κάθε σταθμό της διαδρομής. Το τρένο στη συνέχεια επέστρεψε στο σταθμό Floridsdorf και ταξίδεψε για το Stockerau χωρίς επιβάτες. Οι πρώτες επιβατικές μεταφορές άρχισαν το ίδιο βράδυ στις 23.45.
Από την αρχή της λειτουργίας του ο Προαστιακός γνώρισε μεγάλη επιτυχία. Στα τρένα σύντομα έγινε συνωστισμός, ένα πρόβλημα που λύθηκε μόνο με τον διπλασιασμό της παραγωγικής τους ικανότητας. Κατόπιν συμφωνία συνάφθηκε με την Αρχή Μεταφορών της Βιέννης που επέτρεπε στους επιβάτες να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες του Μετρό χωρίς να χρειάζεται να αγοράσουν επιπλέον εισιτήριο.
Το 1963, οι πρώτες οθόνες τηλεόρασης για την ανάρτηση των δρομολογίων των αμαξοστοιχιών είχαν εγκατασταθεί ως δοκιμή στο νότιο σταθμό. Αρχικά τα τρένα λειτουργούν κατά μήκος της κεντρικής οδού, αλλά από τον Οκτώβριο του ίδιου έτους από το άνοιγμα, το δίκτυο επεκτείνεται από το Floridsdorf στη Landstrasse.
Μετά τη σταδιακή επέκταση του δικτύου κατά την τελευταία δεκαετία, μικρές μόνο επεκτάσεις επί του παρόντος έχουν προγραμματιστεί. Παρ 'όλα αυτά, σήμερα γίνεται ένα μεγάλο έργο ανακατασκευής του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της Βιέννης στη θέση που ήταν κάποτε ο Νότιος Σιδηροδρομικός Σταθμός.
Πλέον ερευνάται η δυνατότητα για μια σύνδεση μεταξύ της διαδρομής σιδηροδρόμων της Ανατολικής πλευράς και τη διαδρομής προς το αεροδρόμιο, προκειμένου να επιτευχθεί η βέλτιστη συνδυαστική διαδρομή από τη Βιέννη στο αεροδρόμιο Schwechat.
Ο Προαστιακός της πόλης ονομάζεται S-Bahn το οποίο είναι η συνηθισμένη ονομασία για τον Προαστιακό σε όλα τα συστήματα των Γερμανικών πόλεων. Παρόλα αυτά από την αρχή της λειτουργίας του το 1962 έως το 2005 ο όρος Schnellbahn χρησιμοποιείται σχεδόν αποκλειστικά. Από την έναρξη της περιόδου 2005-2006 ο όρος S-Bahn επίσημα περιλαμβάνεται στις στα έντυπα και τις ανακοινώσεις.
Η Schnellbahn άνοιξε στις 17 Ιανουαρίου 1962, σε μια τελετή που παρακολούθησαν πάνω από 900 προσκεκλημένοι, με επικεφαλής τον ομοσπονδιακό πρόεδρο Schorf. Μετά τα επίσημα εγκαίνια στο Νότιο Σιδηροδρομικό Σταθμό, ένα τρένο ξεκίνησε και σταματούσε σε κάθε σταθμό της διαδρομής. Το τρένο στη συνέχεια επέστρεψε στο σταθμό Floridsdorf και ταξίδεψε για το Stockerau χωρίς επιβάτες. Οι πρώτες επιβατικές μεταφορές άρχισαν το ίδιο βράδυ στις 23.45.
Από την αρχή της λειτουργίας του ο Προαστιακός γνώρισε μεγάλη επιτυχία. Στα τρένα σύντομα έγινε συνωστισμός, ένα πρόβλημα που λύθηκε μόνο με τον διπλασιασμό της παραγωγικής τους ικανότητας. Κατόπιν συμφωνία συνάφθηκε με την Αρχή Μεταφορών της Βιέννης που επέτρεπε στους επιβάτες να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες του Μετρό χωρίς να χρειάζεται να αγοράσουν επιπλέον εισιτήριο.
Το 1963, οι πρώτες οθόνες τηλεόρασης για την ανάρτηση των δρομολογίων των αμαξοστοιχιών είχαν εγκατασταθεί ως δοκιμή στο νότιο σταθμό. Αρχικά τα τρένα λειτουργούν κατά μήκος της κεντρικής οδού, αλλά από τον Οκτώβριο του ίδιου έτους από το άνοιγμα, το δίκτυο επεκτείνεται από το Floridsdorf στη Landstrasse.
Μετά τη σταδιακή επέκταση του δικτύου κατά την τελευταία δεκαετία, μικρές μόνο επεκτάσεις επί του παρόντος έχουν προγραμματιστεί. Παρ 'όλα αυτά, σήμερα γίνεται ένα μεγάλο έργο ανακατασκευής του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της Βιέννης στη θέση που ήταν κάποτε ο Νότιος Σιδηροδρομικός Σταθμός.
Πλέον ερευνάται η δυνατότητα για μια σύνδεση μεταξύ της διαδρομής σιδηροδρόμων της Ανατολικής πλευράς και τη διαδρομής προς το αεροδρόμιο, προκειμένου να επιτευχθεί η βέλτιστη συνδυαστική διαδρομή από τη Βιέννη στο αεροδρόμιο Schwechat.