Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Το Βήμα] Διέλυσαν τον μοναδικό προσομοιωτή μετρό στα Βαλκάνια!
#1
Αποτελούσε την υπερηφάνεια των ανθρώπων της Αττικό Μετρό που εργάστηκαν σκληρά για να φτιαχτεί ο πιο σύγχρονος Μητροπολιτικός Σιδηρόδρομος στην Ευρώπη. Από το λογισμικό του εκπαιδεύθηκαν δεκάδες ηλεκτροδηγοί της ΑΜΕΛ, οι οποίοι μετακινούν σήμερα εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες με ασφάλεια καθημερινά.

Και όμως, ο μοναδικός προσομοιωτής οδήγησης μετρό στα Βαλκάνια και ένας από τους ελάχιστους σε ολόκληρη την Ευρώπη, ο οποίος αγοράστηκε αντί ενός εκατομμυρίου ευρώ το 2000, σήμερα βρίσκεται στην κυριολεξία διαλυμένος στις εγκαταστάσεις της ΣΤΑΣΥ, εν γνώσει της διοίκησης, τεθείς εκτός λειτουργίας και σε πλήρη αχρηστία!

Το θλιβερό γεγονός, που αντανακλά και την κακή πορεία της ΣΤΑΣΥ, αναφέρεται σε φάκελο με σοβαρότατες καταγγελίες κατά του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΣΤΑΣΥ ΑΕ κ. Κ. Βασιλειάδη, που εστάλη πρόσφατα στο γραφείο του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης κ. Λ. Ρακιντζή και στον υπουργό Υποδομών κ. Μ. Βορίδη και βρίσκεται στη διάθεση του «Βήματος».

Ο φάκελος περιέχει βαριές κατηγορίες για κακοδιαχείριση και κακοδιοίκηση κατά του ισχυρού άνδρα της ΣΤΑΣΥ, ο οποίος ορίστηκε επικεφαλής της εταιρείας από τον κ. Ι. Ραγκούση τον περασμένο Σεπτέμβριο και συνδέεται φιλικά με τον αδελφό του πρόεδρου του ΠαΣοΚ κ. Ν. Παπανδρέου. Η καταγγελία για τη διάλυση του προσομοιωτή δεν χωρεί καμία διάψευση, όπως προδίδουν οι φωτογραφίες του κατεστραμμένου εξοπλισμού που εξασφάλισε «Το Βήμα».

«Στα τέλη Οκτωβρίου πετάχτηκαν στα σκουπίδια κυριολεκτικά μηχανήματα αξίας ενός εκατ. ευρώ που είχαν χρησιμοποιηθεί το 2000 για την αγορά ειδικού προσομοιωτή οδήγησης για το μετρό της Αθήνας. Το συγκεκριμένο μηχάνημα (από τα ελάχιστα το 2000 στον κόσμο) έδινε τη δυνατότητα εκπαίδευσης όχι μόνο για αρχάριους οδηγούς του μετρό, αλλά και για επανεκπαιδεύσεις για ειδικές συνθήκες που αφορούν ασφάλεια και έκτακτα περιστατικά. Τα μηχανήματα παρουσίασαν κάποιες ανάγκες συντήρησης και για τα τελευταία χρόνια έμειναν αχρησιμοποίητα» αναφέρεται στο κείμενο της καταγγελίας.

Οπως σημειώνεται, το συμβάν είναι ακόμη πιο σοβαρό διότι «τα συγκεκριμένα μηχανήματα είναι περιουσία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και όχι της ΣΤΑΣΥ, η οποία και δεν είχε ποτέ ενημερωθεί, η καταστροφή έγινε χωρίς πρωτόκολλο και έλεγχο από επιτροπή και οι ανάγκες για εκπαίδευση νέων οδηγών, αλλά και μετεκπαιδεύσεων αυτή την περίοδο είναι τεράστιες για τη μείωση των υπερωριών και την καλή λειτουργία της εταιρείας».

Οπως πληροφορείται «Το Βήμα», ο προσομοιωτής είναι ο μοναδικός στα Βαλκάνια και ένας εκ των ελάχιστων στην Ευρώπη. Εχει αποσυναρμολογηθεί βίαια, βρίσκεται διαμελισμένος και κλειδωμένος στο Αμαξοστάσιο των Σεπολίων και τα εξαρτήματά του κείτονται διάσπαρτα σε διάφορους χώρους των εγκαταστάσεων της ΣΤΑΣΥ.

Πηγές με γνώση του ζητήματος εκτιμούν ότι η επανασυναρμολόγηση και η εγκατάστασή του θα στοιχίσουν περισσότερο από ό,τι θα κόστιζε η αγορά του ίδιου εξοπλισμού σήμερα. Οι ίδιες πηγές θεωρούν βέβαιο ότι στο επόμενο διάστημα, όταν και θα γίνει απογραφή υλικού από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, θα εντοπιστεί η απουσία του και θα ζητηθούν οι νόμιμες εξηγήσεις.

Η «παράπλευρη απώλεια» για τα οικονομικά της εταιρείας βρίσκεται στα μεγάλα ποσά που καταβάλλει για υπερωρίες, καθώς ελλείψει του προσομοιωτή, η εκπαίδευση γίνεται νυχτερινές ώρες από τους υπάρχοντες ηλεκτροδηγούς.

Ετσι, η κίνηση των συρμών αναγκαστικά κρατά σε επιφυλακή όλο το σύστημα της ΣΤΑΣΥ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις καταβαλλόμενες υπερωρίες. Διόλου τυχαίο ότι στο κείμενο της καταγγελίας αναφέρεται ότι ο πρόσφατος νόμος 3899, που προβλέπει τη μείωση των υπερωριών, απλώς δεν εφαρμόζεται, με αποτέλεσμα να καταγράφεται αύξηση εξόδων από τη μισθοδοσία, λόγω υπερωριών, που ξεπερνούν τις 6.000 ώρες μηνιαίως.

Επιβάρυνση μισό εκατ. ευρώ άνευ λόγου!
Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ πέταξε στα σκουπίδια ένα υπερσύγχρονο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ), το οποίο ήταν συγχρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ενωση, είχε παραληφθεί από την ΤΡΑΜ ΑΕ και στοίχιζε συνολικά 1,6 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Βασιλειάδης με επιστολή του προς την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών στις 28 Νοεμβρίου 2011 ενημέρωνε για την πρόθεσή του να μην προωθήσει το υποέργο 3 του ΟΠΣ (δηλαδή την προμήθεια του συστήματος αδιάλειπτης επιχειρησιακής λειτουργίας), το οποίο και δεν θα ολοκλήρωνε, καθώς, όπως υπογράμμισε, η ΣΤΑΣΥ δεν θα χρησιμοποιούσε τελικώς το υπερσύγχρονο ΟΠΣ του ΤΡΑΜ, αλλά το BaaN της ΑΜΕΛ, το οποίο αγοράστηκε το 2000 και θεωρείται απαρχαιωμένο. Ωστόσο, αυτό είναι το μικρό πρόβλημα, διότι υπάρχει και ένα μεγαλύτερο.

Στις 9 Δεκεμβρίου η Διαχειριστική Αρχή απάντησε στη ΣΤΑΣΥ με τη θριαμβευτική απένταξη των πρώτων υποέργων του ΟΠΣ, με το μη επιλέξιμο ποσό να προσεγγίζει το 1,1 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, καθ' ότι το σύστημα είχε παραληφθεί, χρησιμοποιούνταν από την ΤΡΑΜ ΑΕ και είχε πληρωθεί, τα κοινοτικά χρήματα (50% της αξίας) δεν θα δοθούν, με αποτέλεσμα το υπουργείο Υποδομών να ψάχνει σήμερα να βρει πόρους ύψους μισού εκατ. ευρώ για να καλύψει την «τρύπα».

Η ΣΤΑΣΥ απάντησε στη διαχειριστική αρχή με πόρισμα επιτροπής που είχε συστήσει για το ζήτημα, η οποία ανέφερε ότι το παρωχημένο BaaN μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της εταιρείας για το επόμενο διάστημα «μέχρι την τελική επιλογή του λογισμικού ΟΠΣ εκ μέρους της ΣΤΑΣΥ, αφού αξιολογηθεί και η πρόσφατη επένδυση της ΤΡΑΜ στο ΟΠΣ της ORACLE», όπως είναι και το όνομα της εταιρείας που προμήθευσε το καινούργιο σύστημα. Το παράδοξο όμως είναι ότι το ΟΠΣ της ORACLE παρακολουθήθηκε και αξιολογήθηκε από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το οποίο μάλιστα αμείφθηκε για αυτή την εργασία!
Απάντηση
#2
Αναπάντητα τα ερωτήματα που έθεσε το ρεπορτάζ - Τι λένε συνεργάτες του κ. Ραγκούση

Απάντηση στο ρεπορτάζ του «Βήματος» για την καταστροφή του μοναδικού προσομοιωτή Μετρό στα Βαλκάνια και την άνευ λόγου απένταξη ενός πανάκριβου πληροφοριακού συστήματος, που θα κοστίσει στον φορολογούμενο 550.000 ευρώ, έστειλε την Πέμπτη η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ ΑΕ.

Η εταιρία υποστηρίζει ότι ο προσομοιωτής «αποσυναρμολογήθηκε και δεν "διαμελίστηκε" ...προκειμένου να μετεγκατασταθεί στο αμαξοστάσιο του Ελαιώνα, όπου υπάρχει μεγαλύτερη επάρκεια χώρων, αφού στο αμαξοστάσιο των Σεπολίων- όπου βρισκόταν- μεταφέρθηκαν πρόσφατα όλες οι Διοικητικές Υπηρεσίες της πρώην ΑΜΕΛ (εταιρεία λειτουργίας του Μετρό), προκειμένου να εγκαταλειφθεί το ενοικιαζόμενο κτίριο επί της οδού Κηφισού».

Η διοίκηση της εταιρίας υποστηρίζει ότι ο προσομοιωτής χρησιμοποιήθηκε «μόλις για ένα χρόνο, καθώς στα τέλη του 2001 παρουσιάστηκαν προβλήματα στο λογισμικό του, τα οποία δεν μπόρεσαν να αντιμετωπιστούν, καθώς η εταιρεία που το εγκατέστησε δεν λειτουργούσε στην Ελλάδα».
Επίσης, ότι «είναι αδύνατη η χρήση του προσομοιωτή για την εκπαίδευση των οδηγών» για τους συρμούς 2ης και 3ης γενιάς, «οι οποίοι επίσης δεν είναι συμβατοί με τον εν λόγω προσομοιωτή».

Η ΣΤΑΣΥ σημειώνει ότι «από το 2001 η εκπαίδευση γίνεται είτε στο Αμαξοστάσιο των Σεπολίων είτε στο δίκτυο και σε πραγματικές συνθήκες και σε ώρες που δεν επιβαρύνουν την εταιρεία με υπερωρίες», ενώ «στους ήδη πιστοποιημένους οδηγούς δεν καταβάλλεται καμία υπερωρία για την συνεχή μετεκπαίδευσή τους και αυτή ποτέ δεν γίνονταν στον προσομοιωτή».
Σχετικά με το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα που απεντάχθηκε, η εταιρία υποστηρίζει ότι έπρεπε να επιλεγεί ένα ΟΠΣ «που θα υποστήριζε άμεσα τις επιχειρησιακές δραστηριότητες της νέας ενιαίας εταιρείας» και γι'αυτό κι διάλεξε το BaaΝ που χρησιμοποιεί τόσο το Μετρό όσο και οι ΗΣΑΠ, διότι είναι «ένα σύστημα "ώριμο" και αξιόπιστο, σε αντίθεση με το ΟΠΣ του ΤΡΑΜ που έχει ακόμα πολλά προβλήματα προς επίλυση, τόσα που το λογιστήριο του ΤΡΑΜ χρησιμοποιούσε παράλληλα και άλλο σύστημα καταγραφής των οικονομικών δοσοληψιών του και έκδοσης των αναγκαίων καταστάσεων»

«Όλα τα μεγάλα ΟΠΣ απαιτούν ικανό χρόνο (3-4 χρόνια) για να "ωριμάσουν" και να αρχίσουν να λειτουργούν αποδοτικά και παραγωγικά» υποστηρίζει η ΣΤΑΣΥ και συμπληρώνει ότι η εγκατάσταση του συστήματος «παρακολουθήθηκε και αξιολογήθηκε από την Bechtel Inc., την εταιρεία που είχε την ευθύνη κατασκευής του Μετρό της Αθήνας και έναρξης της λειτουργίας του».
Σε κάθε περίπτωση η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ σημειώνει ότι «δεν μπορούσε να τεκμηριώσει την δαπάνη 230.000 ευρώ για το 3ο υποέργο» του ΟΠΣ του ΤΡΑΜ, «το οποίο μάλιστα είχε προκηρυχτεί 10 ημέρες πριν την επίσημη (και με πολλά προβλήματα προς επίλυση) παραλαβή του».

Σειρά αναπάντητων ερωτημάτων
Η επιστολή της ΣΤΑΣΥ δεν απαντά στα βασικά ερωτήματα, που προκύπτουν από το ρεπορτάζ.

Εφ' όσον ο προσομοιωτής είναι ακατάλληλος, όπως υποστηρίζει ο κ. Κ. Βασιλειάδης, γιατί τότε επελέγη να μεταφέρθει προς αξιοποίηση στον Ελαιώνα;

Επίσης, δεν απαντά για ποιο λόγο ακύρωσε την εντολή που είχε δώσει ο προκάτοχός του στην ΣΤΑΣΥ, κ. Β. Σπυράκος για την επισκευή του προσομοιωτή, ενώ μένει αναπάντητο για ποιον λόγο, ενώ διαμελίστηκε πριν από 3,5 μήνες για να μεταφερθεί, όπως αναφέρει, στον Ελαιώνα, παραμένει χαντακωμένος στο Αμαξοστάσιο των Σεπολίων, με τον κίνδυνο να υποστεί φθορές ή κλοπές, όπως άλλωστε έχει συμβεί στο παρελθόν στις εν λόγω εγκαταστάσεις.

Ακόμη, η ΣΤΑΣΥ δεν αναφέρει ποιος «αποσυναρμολόγησε» το μηχάνημα, εάν έγινε από εξειδικευμένο προσωπικό και, κυρίως, γιατί δεν ειδοποιήθηκε η Αττικό Μετρό, που είναι και η ιδιοκτήτρια του εξοπλισμού. Σημειωτέον ότι η δεύτερη πληροφορήθηκε για το περιστατικό από το δημοσίευμα του «Βήματος».

Επίσης, για ποιο λόγο η ΣΤΑΣΥ αναφέρει ότι το μηχάνημα δούλεψε μόλις έως το 2001, ενώ είναι γνωστό ότι ήταν σε λειτουργία έως και το 2003; Γιατί ισχυρίζεται ότι ο προσομοιωτής δουλεύει μόνο με τους συρμούς Α' γενιάς, ενώ αυτό δεν ισχύει, δεδομένου ότι πρόκειται για πανάκριβο εξοπλισμό και, μάλιστα, μπορεί να «φορτώσει» λογισμικά για όλους τους συρμούς της ΑΜΕΛ, του ΤΡΑΜ και των ΗΣΑΠ; Και, εν τέλει, εάν δεν δούλευε, τι ενέργειες έκανε η ΣΤΑΣΥ για να ενεργοποιήσει τις εγγυήσεις, την συντήρηση ή την λειτουργική αναβάθμισή του;

Ακόμη, από τη στιγμή που ο προσομοιωτής είναι εκτός λειτουργίας, είναι σαφές ότι η εκπαίδευση γίνεται επί του οχήματος. Η εκπαίδευση ενός νέου ηλεκτροδηγού δεν γίνεται εν μέσω κανονικής λειτουργίας, αλλά πραγματατοποιείται δύο με πέντε το πρωί, που συνεπάγεται υπερωρίες για εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενο. Επίσης, η προσομοίωση της οδήγησης γίνεται και για εκπαίδευση σε ακραίες συνθήκες, οι οποίες δεν μπορούν να εφαρμοστούν με το δίκτυο να λειτουργεί κανονικά. Εκτός, βέβαια, εάν οι υποψήφιοι ηλεκτροδηγοί εκπαιδεύονται μόνο σε κανονικές συνθήκες.

Σχετικά για το ΟΠΣ, η εταιρία δεν απαντά γιατί δεν αποτάθηκε για τις απορίες της στο ΕΜΠ, που ήταν ο σύμβουλος της ΤΡΑΜ για το έργο και πληρώθηκε γι'αυτό. Επίσης, για ποιόν λόγο λέει ότι το σύστημα παρουσιάζει πολλά προβλήματα, αφού χρησιμοποιείται κανονικά από την ΤΡΑΜ; Ακόμη, δεν απαντά πειστικά για ποιον λόγο δεν παρέλαβε το υποέργο 3, το οποίο αφορά μόνο εξοπλισμό και όχι λογισμικό, αφού πρόκειται για το back up του συστήματος, χωρίς το οποίο δεν μπορεί να λειτουργήσει;

Όλα αυτά παρουσιάζουν ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον, καθώς η ΣΤΑΣΥ δανείζεται back up συστήματα από την Αττικό Μετρό και δεν έχει δικά της, αφού το σύστημα ΒααΝ εγκαταστάθηκε την εποχή που η ΑΜΕΛ ήταν θυγατρική της Αττικό Μετρό. Σήμερα που η εταιρική τους σχέση διαλύθηκε, τι θα γίνει, εάν «πέσει» το σύστημα της ΑΜΕΛ;

Επίσης, η ΣΤΑΣΥ υπερβάλει τόσο για την λειτουργία του BaaN, καθώς, πέραν της ΑΜΕΛ, χρησιμοποιείται από τον ΗΣΑΠ αποσπασματικά και μόνο για οικονομικά θέματα, όσο και για το ΤΡΑΜ όταν λέει ότι χρησιμοποιεί και άλλο σύστημα, όταν απλώς πρόκειται για δύο λογιστές που χρησιμοποιούν και το παλιό πληροφοριακό σύστημα για προσωπικούς επανελέγχους.

Σημειωτέον ότι την Πέμπτη συνεργάτες του κ. Ι. Ραγκούση, επί των ημερών του οποίου ο κ. Βασιλειάδης ανέλαβε την διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, δήλωναν ότι απλώς ακολουθήθηκε η διοικητική επετηρίδα της εταιρίας, καθώς τότε ο κ. Βασιλειάδης ήταν αντιπρόεδρος της εταιρίας.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Εικόνα: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)