02-01-2012, 02:14 PM
Ο Πειραιάς συγκοινωνιακά εδώ και πολλά χρονιά είναι σχεδόν αποκλεισμένος. Η χρονιά του 2012 θα έρθει να ανατρέψει τα δεδομένα καθώς τέσσερα μεγάλα έργα θα ξεκινήσουν και τρία νέα μέσα θα κατέβουν στο λιμάνι του Πειραιά. Μετρό, Τραμ και monorail έρχονται λιμάνι και τα εργοτάξια αναμένεται να «πνίξουν» την πόλη με στόχο όταν ολοκληρωθούν ο Πειραιάς να γίνει συγκοινωνιακός κόμβος αντίστοιχος με την Αθήνα.
ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΤΡΑΜ ΞΕΚΙΝΑ
Ένα πολύκροτο σήριαλ, αυτό της επέκτασης του Τραμ από το Φάληρο στο λιμάνι του Πειραιά ετοιμάζεται για happy end. Παρότι o διαγωνισμός έχει βγάλει μειοδότη, υπήρχε δικαστική εμπλοκή λόγω προσφυγής. Οι πληροφορίες μιλούν για επίλυση σύντομα και υπογραφή της σύμβασης.
Τα έργα θα ξεκινήσουν άμεσα με διαδρομή από την Μικράς Ασίας, Λαμπράκη, Βασιλέως Γεωργίου, πλατεία Καραϊσκάκη (τερματισμός), Εθνικής Αντιστάσεως, και επιστροφή στο Φάληρο. Ο χρόνος ολοκλήρωσης τοποθετείται στο 2015.
Εκτός άλλων έρχονται τα πολύ μεγάλα έργα επέκτασης της γραμμής 3 και της υπογειοποίησης του ΗΣΑΠ.
MONORAIL ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ
Το νέο μέσο που θα έρθει είναι το monorail. Το έργο θα δημοπρατηθεί το επόμενο διάστημα και τα έργα αν δεν υπάρξουν δικαστικές εμπλοκές τα έργα αναμένονται το δεύτερο εξάμηνο του 2011. Θα κατασκευαστεί σε ύψος 6 μέτρων και θα αποτελείται από δύο μόνες γραμμές (κατασκευασμένες πάνω σε γέφυρα) και 8 σταθμούς που θα «περικυκλώσουν» το λιμάνι. Το έργο πιθανολογείται να λειτουργήσει το 2015.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΝΕΑ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΤΡΑΜ ΣΕ ΠΕΙΡΑΙΚΗ, ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΕΙΟ, ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ
Στον σχεδιασμό του Τραμ εδώ και καιρό υπάρχει και το έργο επέκτασης του Τραμ στην Πειραϊκή και στο Κερατσίνι. Η επέκταση στην Πειραϊκή (Χατζηκυριάκειο και Φρεαττύδα) συνδυάζεται και με τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση του ΟΛΠ. Υπάρχει ήδη προμελέτη για το έργο αυτό, αλλά ο σχεδιασμός του επανεξετάζεται από την «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» σε συνεργασία με το Δήμο Πειραιά.
Όσον αφορά στην επέκταση προς Κερατσίνι, εξετάζεται επί του παρόντος η χάραξη του έργου και ως πλέον επιθυμητή εκδοχή υιοθετείται η υπόγεια χάραξη κατά μήκος του παλαιού τροχιοδρόμου Περάματος.
Μετά το υπόγειο τμήμα του έργου η χάραξη επανέρχεται επιφανειακά και συνεχίζει προς Πέραμα, ενώ εξετάζεται η δυνατότητα δημιουργίας και ενός κλάδου της γραμμής Πειραιάς-Κερατσίνι, ο οποίος να οδεύει από το λιμάνι προς Δραπετσώνα.
Τα ανωτέρω βρίσκονται υπό διερεύνηση αλλά περιμένουμε την ολοκλήρωση του σχεδιασμού, προκειμένου να προχωρήσουν βάσει αυτού οι μελέτες για την ωρίμανση του έργου (τοπογραφικά, γεωτεχνικές έρευνες, Προμελέτη, ΜΠΕ, Οριστική Μελέτη).
ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΤΡΑΜ ΞΕΚΙΝΑ
Ένα πολύκροτο σήριαλ, αυτό της επέκτασης του Τραμ από το Φάληρο στο λιμάνι του Πειραιά ετοιμάζεται για happy end. Παρότι o διαγωνισμός έχει βγάλει μειοδότη, υπήρχε δικαστική εμπλοκή λόγω προσφυγής. Οι πληροφορίες μιλούν για επίλυση σύντομα και υπογραφή της σύμβασης.
Τα έργα θα ξεκινήσουν άμεσα με διαδρομή από την Μικράς Ασίας, Λαμπράκη, Βασιλέως Γεωργίου, πλατεία Καραϊσκάκη (τερματισμός), Εθνικής Αντιστάσεως, και επιστροφή στο Φάληρο. Ο χρόνος ολοκλήρωσης τοποθετείται στο 2015.
Εκτός άλλων έρχονται τα πολύ μεγάλα έργα επέκτασης της γραμμής 3 και της υπογειοποίησης του ΗΣΑΠ.
MONORAIL ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ
Το νέο μέσο που θα έρθει είναι το monorail. Το έργο θα δημοπρατηθεί το επόμενο διάστημα και τα έργα αν δεν υπάρξουν δικαστικές εμπλοκές τα έργα αναμένονται το δεύτερο εξάμηνο του 2011. Θα κατασκευαστεί σε ύψος 6 μέτρων και θα αποτελείται από δύο μόνες γραμμές (κατασκευασμένες πάνω σε γέφυρα) και 8 σταθμούς που θα «περικυκλώσουν» το λιμάνι. Το έργο πιθανολογείται να λειτουργήσει το 2015.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΝΕΑ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΤΡΑΜ ΣΕ ΠΕΙΡΑΙΚΗ, ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΕΙΟ, ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ
Στον σχεδιασμό του Τραμ εδώ και καιρό υπάρχει και το έργο επέκτασης του Τραμ στην Πειραϊκή και στο Κερατσίνι. Η επέκταση στην Πειραϊκή (Χατζηκυριάκειο και Φρεαττύδα) συνδυάζεται και με τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση του ΟΛΠ. Υπάρχει ήδη προμελέτη για το έργο αυτό, αλλά ο σχεδιασμός του επανεξετάζεται από την «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» σε συνεργασία με το Δήμο Πειραιά.
Όσον αφορά στην επέκταση προς Κερατσίνι, εξετάζεται επί του παρόντος η χάραξη του έργου και ως πλέον επιθυμητή εκδοχή υιοθετείται η υπόγεια χάραξη κατά μήκος του παλαιού τροχιοδρόμου Περάματος.
Μετά το υπόγειο τμήμα του έργου η χάραξη επανέρχεται επιφανειακά και συνεχίζει προς Πέραμα, ενώ εξετάζεται η δυνατότητα δημιουργίας και ενός κλάδου της γραμμής Πειραιάς-Κερατσίνι, ο οποίος να οδεύει από το λιμάνι προς Δραπετσώνα.
Τα ανωτέρω βρίσκονται υπό διερεύνηση αλλά περιμένουμε την ολοκλήρωση του σχεδιασμού, προκειμένου να προχωρήσουν βάσει αυτού οι μελέτες για την ωρίμανση του έργου (τοπογραφικά, γεωτεχνικές έρευνες, Προμελέτη, ΜΠΕ, Οριστική Μελέτη).