Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Κέρδος] Η ακτοπλοϊα βυθίζεται στις ζημιές
#1
Του Σάββα Ν. Αθανασιου

Στα 76,1 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν οι συνολικές ζημιές των τεσσάρων εισηγμένων εταιρειών της ακτοπλοΐας στο 9μηνο, γεγονός που προεξοφλεί τραγικές εξελίξεις στον χώρο των εσωτερικών ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Πλην της ΑΝΕΚ, που είχε οριακές ζημιές 1 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 16 εκατ. ευρώ, οι υπόλοιπες τρεις εταιρείες είχαν πάνω από 20 εκατ. ευρώ ζημιές.

Αναλυτικότερα, η Attica Group είχε ζημιές 26,4 εκατ. ευρώ, οι Μινωικές Γραμμές είχαν 22,3 εκατ. ευρώ και η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου είχε 26,4 εκατ. ευρώ ζημιές. Επισημαίνεται ότι σε όλο το 9μηνο παρατηρήθηκε μείωση της επιβατικής κίνησης γύρω στο 30%, ενώ στη διακίνηση Ι.Χ. αυτοκινήτων η μείωση έφθασε το 25% και στα φορτηγά αυτοκίνητα το 30%.

Επίσης, να επισημανθεί ότι τα οικονομικά αποτελέσματα επηρεάστηκαν σημαντικά από την κατά 32% αύξηση της τιμής των καυσίμων. Ο τόνος πετρελαίου, για παράδειγμα, των συμβατικών πλοίων, από 385 ευρώ ανήλθε στα 510 ευρώ. Αξίζει να επισημανθεί ότι από το 2009 η τιμή των καυσίμων αυξήθηκε κατά 75%.

ATTICA

Αναλυτικότερα, τα ενοποιημένα αποτελέσματα της Attica Group στα οποία περιλαμβάνονται κέρδη 3,9 εκατ. από την πώληση του Superferry II, παρουσιάζουν ζημιές μετά από φόρους 26,45 εκατ. ευρώ (έναντι ζημιών 23,63 εκατ. ευρώ).

Κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2011, η Attica Group δραστηριοποιήθηκε στην Αδριατική θάλασσα και στην ελληνική ακτοπλοΐα με πέντε πλοία Superfast και οκτώ πλοία Blue Star (μέχρι την πώληση του «Superferry II»). Σύμφωνα με τα στοιχεία των ελληνικών λιμεναρχείων, η συνολική κίνηση στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας σημείωσε μείωση 8% σε επιβάτες και 6% σε φορτηγά και Ι.Χ. οχήματα σε συνολικά 12% λιγότερα δρομολόγια στο αντίστοιχο διάστημα του 2010.

Στις γραμμές αυτές, τα πλοία της Attica Group, «Superfast VI», «Superfast XI», «Superfast I» και «Superfast II», με 3% λιγότερα δρομολόγια από το εννεάμηνο 2010, μετέφεραν 478.375 επιβάτες, 87.350 φορτηγά οχήματα και 100.750 Ι.Χ. οχήματα με μερίδια αγοράς 30% στους επιβάτες, 32% στα φορτηγά οχήματα και 28% στα Ι.Χ. οχήματα επί του συνόλου των μεταφερθέντων επιβατών, φορτηγών οχημάτων και Ι.Χ. οχημάτων στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα στους πρώτους εννέα μήνες του 2011. Τα μερίδια αγοράς προέρχονται από στοιχεία των ελληνικών λιμενικών Αρχών.

Στις γραμμές εσωτερικού ο όμιλος δραστηριοποιήθηκε στις θαλάσσιες συνδέσεις Πειραιάς-Κυκλάδες, Πειραιάς-Δωδεκάνησα και Πειραιάς-Ηράκλειο και λόγω της πώλησης του «Superferry II» δεν δραστηριοποιήθηκε στη σύνδεση Ραφήνα-Κυκλάδες.

ΑΝΕΚ

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του 9μηνου o κύκλος εργασιών του ομίλου της ΑΝΕΚ ανήλθε σε 205,4 εκατ. ευρώ έναντι 214,6 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2010, καταγράφοντας μικρή μείωση κατά 4,3%. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών της μητρικής ανήλθε σε 170,3 εκατ. ευρώ έναντι 190,7 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο. Τα μικτά κέρδη του ομίλου στο εννεάμηνο του 2011 ανήλθαν σε 39,4 εκατ. ευρώ έναντι 30,9 εκατ. ευρώ τη συγκρίσιμη περίοδο του 2010, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 27,2%.

Το κόστος πωληθέντων μειώθηκε κατά 9,6% ως αποτέλεσμα της αποδοτικότερης εκμετάλλευσης του στόλου παρά τη σημαντική άνοδο των τιμών των καυσίμων που αποτελούν τον σημαντικότερο συντελεστή λειτουργικού κόστους για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας του ομίλου της ΑΝΕΚ για το εννεάμηνο του 2011 βελτιώθηκαν σημαντικά και διαμορφώθηκαν σε οριακές ζημιές 1,0 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 15,6 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2010.

Ο όμιλος της ΑΝΕΚ στο εννεάμηνο του 2011 δραστηριοποιήθηκε σε γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία), της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο), των Δωδεκανήσων, των Κυκλάδων και του ανατολικού Αιγαίου.

ΜΙΝΩΙΚΕΣ

O κύκλος εργασιών των Μινωικών Γραμμών το εννεάμηνο του 2011 διαμορφώθηκε σε 157,4 εκατ. ευρώ, ενώ το λειτουργικό αποτέλεσμα (EBITDA) ανήλθε σε -2,6 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά αποτελέσματα των Μινωικών Γραμμών μετά από φόρους το εννεάμηνο του 2011 διαμορφώθηκαν σε -22,3 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδο ομίλου, το εννεάμηνο του 2011, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 157,5 εκατ. ευρώ, ενώ τόσο η λειτουργική κερδοφορία (ΕBITDA) όσο και τα καθαρά αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα ίδια επίπεδα με αυτά της μητρικής εταιρείας.

Η εταιρεία, πραγματοποιώντας το 38,4% των ταξιδιών στην αγορά της Βόρειας Αδριατικής, διακίνησε το 48,1% των επιβατών, το 46,5% των Ι.Χ. αυτοκινήτων και το 44,7% των φορτηγών αυτοκινήτων. Περαιτέρω, η Minoan Lines κατά το εννεάμηνο του 2011 συνολικά μετέφερε 569.000 επιβάτες, 144.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα και 66.000 φορτηγά αυτοκίνητα.

Τον Οκτώβριο του 2009 δρομολογήθηκε στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Ανκόνα το πλοίο «Cruise Europa», ενώ τον Ιούλιο του 2010 δρομολογήθηκε στην ίδια γραμμή και το αδελφό του πλοίο «Cruise Olympia». Με χωρητικότητα για το κάθε πλοίο 3.000 επιβατών, 3.000 γραμμικών μέτρων φορτίου (180 φορτηγών διεθνών μεταφορών και 250 Ι.Χ. αυτοκινήτων ή εναλλακτικά 1.000 περίπου Ι.Χ. αυτοκινήτων) τα πλοία «Cruise Europa» και «Cruise Olympia» σηματοδοτούν μία νέα εποχή στη θαλάσσια σύνδεση μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας. Συγκεκριμένα, η Minoan Lines κατά το εννεάμηνο του 2011 μετέφερε 391.000 επιβάτες (αύξηση 17,2%), 95.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα (αύξηση 25,8%) και 51.000 φορτηγά αυτοκίνητα (αύξηση 17,4%).

Στη γραμμή «Ηράκλειο - Πειραιάς» η Minoan Lines το εννεάμηνο του 2011 διατήρησε την ισχυρή της θέση στην αγορά, ενώ πέτυχε να αυξήσει περαιτέρω το μεταφορικό της έργο και τα μερίδια αγοράς τόσο στους επιβάτες όσο και στα Ι.Χ. αυτοκίνητα σε σχέση με το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2010. Η εταιρεία το εννεάμηνο του 2011 μετέφερε 747.000 επιβάτες, 102.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα και 40.000 φορτηγά αυτοκίνητα.

Τα μερίδια αγοράς διαμορφώθηκαν σε 61,1% στους επιβάτες, 56,3% στα Ι.Χ. αυτοκίνητα και 39,3% στα φορτηγά αυτοκίνητα, ενώ τα πλοία της εταιρείας πραγματοποίησαν το 43,0% των συνολικών ταξιδιών της γραμμής.

Η ΝΕΛ

Κατά το εννεάμηνο του τρέχοντος έτους οι πωλήσεις της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου ανήλθαν σε 65,8 εκατ. ευρώ έναντι πωλήσεων 41 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο και συγκριτικά αυξήθηκαν κατά 60,45%. Το αντίστοιχο λειτουργικό όμως μικτό αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε ζημιά 26.493,92 χιλ. ευρώ έναντι ζημιάς 3.516,53 την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Τα αποτελέσματα (ζημιές) πριν και μετά από φόρους της περιόδου ανήλθαν σε ζημιά ποσού 37.334,56 χιλ. ευρώ έναντι ζημιάς ποσού 20.173,49 χιλ. ευρώ την προηγούμενη περίοδο.

Οι πωλήσεις της εταιρείας ανήλθαν σε 52.343,84 χιλ. ευρώ έναντι πωλήσεων 32.120,83 χιλ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο και συγκριτικά αυξήθηκαν κατά 62,96 %.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Εικόνα: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  [Τα Νέα] «Πνίγεται» η ακτοπλοΐα στην ύφεση και τις ζημιές GeorgIrisbus 0 1.683 23-06-2012, 12:21 PM
Τελευταία Δημοσίευση: GeorgIrisbus

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)