26-11-2011, 08:58 PM
Μορφή και σχήμα στην αναμονή για το καραβάκι της Θεσσαλονίκης ή απλά στην παραλιακή ρέμβη με θέα τον Θερμαϊκό Κόλπο, επιχείρησαν να δώσουν οι αρχιτέκτονες που κέρδισαν το πρώτο βραβείο στον Πανελλήνιο Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό που προκήρυξε το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με αντικείμενο τον σχεδιασμό των κτιριακών εγκαταστάσεων της Θαλάσσιας Αστικής Συγκοινωνίας στις προβλήτες των στάσεων.
Η υποψηφιότητα που κέρδισε το πρώτο βραβείο ανήκει στους Κωνσταντίνο Χρυσό και Μαριάνθη Τατάρη και προβλέπει τη δημιουργία κυλινδρικών δακτυλίων κατασκευασμένων με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτρέπουν στο φως να τους διαπερνά αλλά και να δημιουργούν συνθήκες σκίασης για τον ήλιο. Οι δακτύλιοι, που θα δημιουργούν ένα είδος οικίσκου, έχουν διαφορετικό πάχος και μήκος και χάρη στα προτεινόμενα φωτιστικά σώματα οι περσίδες μετατρέπονται σε αγωγούς φωτός, αναδεικνύοντας με κομψό τρόπο και το νυκτερινό τοπίο της στάσης.
Το δεύτερο βραβείο στο διαγωνισμό, στον οποίο συμμετείχαν 52 μελετητικές ομάδες, κέρδισαν οι Αλέξανδρος Τσολάκης και Μπαστιάν Βιμπρανέκ (Bastian Wibranek), χάρη σε μια ευφυή γεωμετρική χάραξη, με δύο ασύμμετρα καταστρώματα αναμονής και επιβίβασης: ένα ανοιχτό και ένα στεγασμένο. Όταν το ευνοούν οι καιρικές συνθήκες, τα δύο καταστρώματα μπορούν να ενωθούν, παράγοντας έναν ευρύχωρο ενιαίο χώρο αναμονής που επικοινωνεί με το σύνολο της επιφάνειας του προβλήτα. Επιπλέον, χάρη σε ένα εύρημα της τομής, η οροφή της προτεινόμενης κατασκευής εξελίσσεται σε μια βατή, ευθειογενή επιφάνεια διπλής καμπυλότητας, η οποία προσφέρεται ως συνέχεια της παραλιακής βόλτας, ως περιοχή ρέμβης και ως σημείο πανοραμικής θέας.
Το τρίτο βραβείο κέρδισε η πρόταση των Χρήστου Κύρου και της Γεωργίας Παρθενίου με έναν ελλειψοειδή θόλο που έχει δύο υποπεριοχές: μία στεγασμένη και άλλη μία ημιυπαίθρια. Στην τελευταία οι περσίδες μπορούν να περιστρέφονται, ώστε να παρέχεται κατά περίπτωση προστασία από τον άνεμο ή το δυνατό ήλιο. Η στιλπνή επιφάνεια του θόλου είναι στραμμένη προς Νότο και καλύπτεται από αυτοκαθαριζόμενους υαλοπίνακες, σε συνδυασμό με φωτοβολταϊκά πάνελς.
Όλες οι προτάσεις για τις στάσεις της αστικής θαλάσσιας συγκοινωνίας εκτίθενται στο συνεδριακό κέντρο της Τράπεζας Πειραιώς, όπου και έγινε η βράβευση των νικητών του διαγωνισμού.
Σε ό,τι αφορά στις διαδικασίες για την υλοποίηση του εγχειρήματος, αναμένεται το επόμενο χρονικό διάστημα η σύσταση διαδημοτικού φορέα ο οποίος θα προκηρύξει την εκδήλωση ενδιαφέροντος προς τους ιδιώτες. Παράλληλα, για να μην χαθεί χρόνος, γίνεται προσπάθεια, μέσω της αντιπεριφέρειας Θεσσαλονίκης, για την ένταξη του έργου της κατασκευής των στάσεων στα περιφερειακά προγράμματα του ΕΣΠΑ.
«Το θετικό είναι ότι αυτή τη στιγμή είναι θέμα των τοπικών φορέων να προχωρήσουν την προσπάθεια και δεν υπάρχει εξάρτηση από την κεντρική εξουσία» αναφέρει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο τέως υφυπουργός Σπύρος Βούγιας, που παρακολουθεί από κοντά την εξέλιξη του έργου. Εκτιμά, άλλωστε, ότι εφόσον προχωρήσουν οι διαδικασίες, σε έναν χρόνο από τώρα θα μπορούν να ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγια της θαλάσσιας συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη.
Η υποψηφιότητα που κέρδισε το πρώτο βραβείο ανήκει στους Κωνσταντίνο Χρυσό και Μαριάνθη Τατάρη και προβλέπει τη δημιουργία κυλινδρικών δακτυλίων κατασκευασμένων με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτρέπουν στο φως να τους διαπερνά αλλά και να δημιουργούν συνθήκες σκίασης για τον ήλιο. Οι δακτύλιοι, που θα δημιουργούν ένα είδος οικίσκου, έχουν διαφορετικό πάχος και μήκος και χάρη στα προτεινόμενα φωτιστικά σώματα οι περσίδες μετατρέπονται σε αγωγούς φωτός, αναδεικνύοντας με κομψό τρόπο και το νυκτερινό τοπίο της στάσης.
Το δεύτερο βραβείο στο διαγωνισμό, στον οποίο συμμετείχαν 52 μελετητικές ομάδες, κέρδισαν οι Αλέξανδρος Τσολάκης και Μπαστιάν Βιμπρανέκ (Bastian Wibranek), χάρη σε μια ευφυή γεωμετρική χάραξη, με δύο ασύμμετρα καταστρώματα αναμονής και επιβίβασης: ένα ανοιχτό και ένα στεγασμένο. Όταν το ευνοούν οι καιρικές συνθήκες, τα δύο καταστρώματα μπορούν να ενωθούν, παράγοντας έναν ευρύχωρο ενιαίο χώρο αναμονής που επικοινωνεί με το σύνολο της επιφάνειας του προβλήτα. Επιπλέον, χάρη σε ένα εύρημα της τομής, η οροφή της προτεινόμενης κατασκευής εξελίσσεται σε μια βατή, ευθειογενή επιφάνεια διπλής καμπυλότητας, η οποία προσφέρεται ως συνέχεια της παραλιακής βόλτας, ως περιοχή ρέμβης και ως σημείο πανοραμικής θέας.
Το τρίτο βραβείο κέρδισε η πρόταση των Χρήστου Κύρου και της Γεωργίας Παρθενίου με έναν ελλειψοειδή θόλο που έχει δύο υποπεριοχές: μία στεγασμένη και άλλη μία ημιυπαίθρια. Στην τελευταία οι περσίδες μπορούν να περιστρέφονται, ώστε να παρέχεται κατά περίπτωση προστασία από τον άνεμο ή το δυνατό ήλιο. Η στιλπνή επιφάνεια του θόλου είναι στραμμένη προς Νότο και καλύπτεται από αυτοκαθαριζόμενους υαλοπίνακες, σε συνδυασμό με φωτοβολταϊκά πάνελς.
Όλες οι προτάσεις για τις στάσεις της αστικής θαλάσσιας συγκοινωνίας εκτίθενται στο συνεδριακό κέντρο της Τράπεζας Πειραιώς, όπου και έγινε η βράβευση των νικητών του διαγωνισμού.
Σε ό,τι αφορά στις διαδικασίες για την υλοποίηση του εγχειρήματος, αναμένεται το επόμενο χρονικό διάστημα η σύσταση διαδημοτικού φορέα ο οποίος θα προκηρύξει την εκδήλωση ενδιαφέροντος προς τους ιδιώτες. Παράλληλα, για να μην χαθεί χρόνος, γίνεται προσπάθεια, μέσω της αντιπεριφέρειας Θεσσαλονίκης, για την ένταξη του έργου της κατασκευής των στάσεων στα περιφερειακά προγράμματα του ΕΣΠΑ.
«Το θετικό είναι ότι αυτή τη στιγμή είναι θέμα των τοπικών φορέων να προχωρήσουν την προσπάθεια και δεν υπάρχει εξάρτηση από την κεντρική εξουσία» αναφέρει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο τέως υφυπουργός Σπύρος Βούγιας, που παρακολουθεί από κοντά την εξέλιξη του έργου. Εκτιμά, άλλωστε, ότι εφόσον προχωρήσουν οι διαδικασίες, σε έναν χρόνο από τώρα θα μπορούν να ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγια της θαλάσσιας συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
Stephen Hawking.