26-09-2011, 08:07 PM
Τον κίνδυνο για «ανάκτηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση της κοινοτικής συνδρομής», αν τα έργα επεκτάσεων του Μετρό προς το Ελληνικό και την Ανθούπολη αντίστοιχα δεν καταστούν λειτουργικά μέχρι 30/06/2012 και 31/03/2013 επισημαίνει ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης με έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή προς απάντηση ερώτησης του βουλευτή της ΝΔ Σταύρου Καλογιάννη για την ολοκλήρωση των υπό κατασκευή σταθμών του Μετρό της Αθήνας.
Όπως ενημερώνει ο υφυπουργός, οι υπό κατασκευή επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας προς Ελληνικό, Ανθούπολη και Αγία Μαρίνα Χαϊδαρίου έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό περίπου 95%, όσον αφορά στις εργασίες της βασικής σύμβασης κάθε έργου.
Προϋπόθεση όμως για να ολοκληρωθούν πλήρως και να τεθούν σε λειτουργία τα έργα αυτά είναι η υλοποίηση του συστήματος σηματοδότησης.
Ο κ. Μαγκριώτης διευκρινίζει, όμως, ότι η υπογραφή της σχετικής σύμβασης για το σύστημα σηματοδότησης με την εταιρεία Siemens δεν έχει προχωρήσει μέχρι σήμερα, εξαιτίας της εκκρεμότητας του θέματος, αν και ο σχετικός διαγωνισμός έχει ουσιαστικά ολοκληρωθεί περιλαμβανομένης και της θετικής απόφασης του ελέγχου από τη μείζονα σύνθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου πρόσφατα.
Η εκκρεμότητα αυτή αποτελεί τον κύριο λόγο της καθυστέρησης ολοκλήρωσης των έργων, για τα οποία θα απαιτηθεί, προκειμένου να τεθούν σε λειτουργία, χρονικό διάστημα περίπου 8 έως 10 μήνες, μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης για τα συστήματα σηματοδότησης.
«Για τα έργα των επεκτάσεων προς Ελληνικό και Ανθούπολη, εφόσον αυτά δεν καταστούν λειτουργικά μέχρι 30/06/2012 και 31/03/2013 αντίστοιχα, υφίσταται κίνδυνος για ανάκτηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση της κοινοτικής συνδρομής», αναφέρει ο υφυπουργός, σημειώνοντας πάντως ότι «παρόμοιος κίνδυνος δεν υφίσταται για το έργο της επέκτασης προς Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι), καθώς η περίοδος επιλεξιμότητας του ΕΣΠΑ για το έργο αυτό λήγει στο τέλος του 2015».
Όπως ενημερώνει ο υφυπουργός, οι υπό κατασκευή επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας προς Ελληνικό, Ανθούπολη και Αγία Μαρίνα Χαϊδαρίου έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό περίπου 95%, όσον αφορά στις εργασίες της βασικής σύμβασης κάθε έργου.
Προϋπόθεση όμως για να ολοκληρωθούν πλήρως και να τεθούν σε λειτουργία τα έργα αυτά είναι η υλοποίηση του συστήματος σηματοδότησης.
Ο κ. Μαγκριώτης διευκρινίζει, όμως, ότι η υπογραφή της σχετικής σύμβασης για το σύστημα σηματοδότησης με την εταιρεία Siemens δεν έχει προχωρήσει μέχρι σήμερα, εξαιτίας της εκκρεμότητας του θέματος, αν και ο σχετικός διαγωνισμός έχει ουσιαστικά ολοκληρωθεί περιλαμβανομένης και της θετικής απόφασης του ελέγχου από τη μείζονα σύνθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου πρόσφατα.
Η εκκρεμότητα αυτή αποτελεί τον κύριο λόγο της καθυστέρησης ολοκλήρωσης των έργων, για τα οποία θα απαιτηθεί, προκειμένου να τεθούν σε λειτουργία, χρονικό διάστημα περίπου 8 έως 10 μήνες, μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης για τα συστήματα σηματοδότησης.
«Για τα έργα των επεκτάσεων προς Ελληνικό και Ανθούπολη, εφόσον αυτά δεν καταστούν λειτουργικά μέχρι 30/06/2012 και 31/03/2013 αντίστοιχα, υφίσταται κίνδυνος για ανάκτηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση της κοινοτικής συνδρομής», αναφέρει ο υφυπουργός, σημειώνοντας πάντως ότι «παρόμοιος κίνδυνος δεν υφίσταται για το έργο της επέκτασης προς Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι), καθώς η περίοδος επιλεξιμότητας του ΕΣΠΑ για το έργο αυτό λήγει στο τέλος του 2015».