14-09-2011, 12:04 AM
Οι ιδιοκτήτες των σκαφών φωνάζουν για οικονομική καταστροφή με παράπλευρες απώλειες
Το ενδεχόμενο προσφυγής στα δικαστήρια μελετούν μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης Επαγγελματικών Τουριστικών Ημερόπλοιων Σκαφών για το θέμα της μη εγκυρότητας των πιστοποιητικών κλάσης που εκδόθηκαν από το εν Ελλάδι γραφείο του Ρωσικού Νηογνώμονα και γι' αυτό τον λόγο έχουν καθηλωθεί τα πλοία για περίπου 10 ημέρες μετά το «απαγορευτικό απόπλου» που επέβαλε το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.
Μιλώντας στο «Βήμα» ο πρόεδρος της Ένωσης κ. Δημήτρης Τριανταφύλλου έκανε λόγο για μεγάλη οικονομική ζημιά των συναδέλφων του που βλέπουν τα πλοία τους δεμένα και πρόσθεσε: «Είμαστε σε επαφή με νομικούς συμβούλους και μελετάμε όλες τις πιθανότητες για τα επόμενα βήματά μας». Σύμφωνα με εκτιμήσεις, αυτή τη στιγμή έχουν ακινητοποιηθεί 74 ημερόπλοια.
«Έχουμε καταστραφεί. Όσα χρήματα κερδίσαμε το καλοκαίρι το χάνουμε αυτή τη στιγμή» επεσήμανε ο κ. Τριανταφύλλου κάνοντας λόγο και για «μεγάλες παράπλευρες οικονομικές απώλειες». Ειδικότερα, σημείωσε ότι «κάθε σκάφος μεταφέρει κατά μέσο όρο 400 επιβάτες. Αν υπολογίσουμε ότι καθημερινά μετακινούνται με τα σκάφη των μελών περίπου 10.000 επιβάτες και αυτοί ξοδεύουν για την κρουαζιέρα (συμπεριλαμβανομένων των εισιτηρίου, φαγητού, σουβενίρ κ.ά.) περίπου 100 ευρώ, τότε το κόστος δεν είναι σημαντικό μόνο για εμάς αλλά και για ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που σχετίζονται με τον τουρισμό. Κοινώς επηρεάζεται αρνητικά η οικονομία των "μικρών" νησιών και τα χρήματα που επρόκειτο να δώσει ο τουρίστας τα παίρνει πίσω στην πατρίδα του».
Ποινικές ρήτρες και άνεργοι...
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Ένωση με αφορμή την κινητοποίηση των μελών της τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου έξω από το παράρτημα του υπουργείου στην Ακτή Βασιλειάδη στον Πειραιά τονίζεται ότι «δεκάδες χιλιάδες τουρίστες δεν πραγματοποίησαν τις προγραμματισμένες θαλάσσιες εκδρομές τους ενώ ποινικές ρήτρες με γραφεία του εξωτερικού ενεργοποιούνται και ναυτιλιακές επιχειρήσεις κινδυνεύουν με αποζημιώσεις εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ... Περίπου 1.500 εργαζόμενοι μένουν άνεργοι και χιλιάδες νησιώτικες οικογένειες καταστρέφονται από την πρόωρη και απρόσμενη λήξη της τουριστικής σεζόν».
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ιδιοκτήτες ημερόπλοιων αναγκάστηκαν να καταφύγουν στο παράρτημα του Ρωσικού Νηογνώμονα λίγο πριν από την έναρξη της εφετινής τουριστικής περιόδου, καθώς έχει γίνει άρση εργασιών στον Ελληνικό Νηογνώμονα (είχε τις πιο προσιτές τιμές) ενώ οι άλλοι ξένοι οργανισμοί που μπορούν να χορηγήσουν πιστοποιητικά είτε δεν δέχονταν να εντάξουν στην κλάση τους τέτοια σκάφη είτε έθεταν πολλές προϋποθέσεις. Μάλιστα κάποιοι φέρεται να έδωσαν ακόμη και 30.000 ευρώ για να αποκτήσουν ένα πιστοποιητικό κλάσης από τον Ρωσικό Νηογνώμονα και μέσα στην τιμή αυτή περιλαμβάνονταν ο έλεγχος, η μετάφραση των εγγράφων στα ρωσικά κ.ά.
Χιλιάδες ευρώ για πιστοποιητικό αξιοπλοΐας
«Αντί να βρισκόμαστε στο εξωτερικό κάνοντας συμφωνίες για το επόμενο καλοκαίρι, βρισκόμαστε εγκλωβισμένοι εδώ ζητώντας να δοθεί άμεσα λύση στο θέμα που έχει δημιουργηθεί» σημείωσε ο κ. Τριανταφύλλου και συμπλήρωσε: «Αναρωτιέμαι πού θα βρούμε του χρόνου περίπου 70.000 ευρώ που χρειάζονται για νέο πιστοποιητικό, έλεγχο του πλοίου στη δεξαμενή, ενδεχόμενες επισκευές κ.λπ.». Παράλληλα εξέφρασε την πεποίθηση πως «το 2012 θα «δέσουμε» τα ημερόπλοια και τα μεγάλα ταξιδιωτικά γραφεία να προτιμήσουν ταξίδια για «μεγάλα» νησιά και ηπειρωτικές περιοχές όπου δεν θα χρειάζεται η μεταφορά των πελατών τους με τα σκάφη μας εφόσον θα θέτουν ζήτημα ασφάλειας της ναυσιπλοΐας».
Επίσης ανοικτή επιστολή «διαμαρτυρίας» - όπως τη χαρακτηρίζει - προς τον αρμόδιο υπουργό κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη απέστειλε η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Σύμης στην οποία σημειώνεται, μεταξύ άλλων, ότι «το μόνο που καταφέρατε με το δέσιμο των πλοίων αυτών είναι να ταξιδεύουν οι πολίτες, για την ασφάλεια των οποίων κόπτεστε, με βάρκες, καΐκια και με πλαστικά σκάφη που δεν τηρούν τους διεθνείς κανονισμούς ασφαλείας».
Τι λένε οι Ρώσοι
Ακόμη σε ανακοίνωση που εξέδωσε την Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου ο Ρωσικός Νηογνώμονας αναφέρεται στη συνάντηση που είχαν τη Δευτέρα (12/9) εκπρόσωποί του με τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου κ. Νίκο Λίτινα και διαβεβαιώνει πως τα μη έγκυρα έγγραφα που κρατούν δεμένα τα σκάφη θα αντικατασταθούν με καινούργια μόλις ολοκληρωθούν οι επιθεωρήσεις των πλοίων. Παράλληλα επεσήμανε πως δεν έχει καμία ανάμειξη στην έκδοση των συγκεκριμένων εγγράφων και πρόσθεσε πως από την πλευρά του υπουργείου Ανάπτυξης τέθηκε το αίτημα της λειτουργίας νέου παραρτήματος του Νηογνώμονα στην Ελλάδα.
Τελικά, σύμφωνα με πληροφορίες, «έδεσαν» 74 πλοία στα οποία βρέθηκαν μη έγκυρα πιστοποιητικά κλάσης από τον Ρωσικό Νηογνώμονα. Στη συνέχεια κάποιοι πλοιοκτήτες μετέτρεψαν τα πλοία τους από επιβατηγά - οχηματαγωγά σε τύπου Ρο-Ρο, δηλαδή μεταφοράς φορτηγών και φορτίων.
Σχετικά με τα δρομολόγια κυρίως σε πορθμειακές γραμμές λόγω του απαγορευτικού απόπλου σε επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία που τροποποιήθηκαν, στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης έλεγαν πως καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να αποκατασταθεί το πρόβλημα το ταχύτερο δυνατό.
Το ενδεχόμενο προσφυγής στα δικαστήρια μελετούν μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης Επαγγελματικών Τουριστικών Ημερόπλοιων Σκαφών για το θέμα της μη εγκυρότητας των πιστοποιητικών κλάσης που εκδόθηκαν από το εν Ελλάδι γραφείο του Ρωσικού Νηογνώμονα και γι' αυτό τον λόγο έχουν καθηλωθεί τα πλοία για περίπου 10 ημέρες μετά το «απαγορευτικό απόπλου» που επέβαλε το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.
Μιλώντας στο «Βήμα» ο πρόεδρος της Ένωσης κ. Δημήτρης Τριανταφύλλου έκανε λόγο για μεγάλη οικονομική ζημιά των συναδέλφων του που βλέπουν τα πλοία τους δεμένα και πρόσθεσε: «Είμαστε σε επαφή με νομικούς συμβούλους και μελετάμε όλες τις πιθανότητες για τα επόμενα βήματά μας». Σύμφωνα με εκτιμήσεις, αυτή τη στιγμή έχουν ακινητοποιηθεί 74 ημερόπλοια.
«Έχουμε καταστραφεί. Όσα χρήματα κερδίσαμε το καλοκαίρι το χάνουμε αυτή τη στιγμή» επεσήμανε ο κ. Τριανταφύλλου κάνοντας λόγο και για «μεγάλες παράπλευρες οικονομικές απώλειες». Ειδικότερα, σημείωσε ότι «κάθε σκάφος μεταφέρει κατά μέσο όρο 400 επιβάτες. Αν υπολογίσουμε ότι καθημερινά μετακινούνται με τα σκάφη των μελών περίπου 10.000 επιβάτες και αυτοί ξοδεύουν για την κρουαζιέρα (συμπεριλαμβανομένων των εισιτηρίου, φαγητού, σουβενίρ κ.ά.) περίπου 100 ευρώ, τότε το κόστος δεν είναι σημαντικό μόνο για εμάς αλλά και για ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που σχετίζονται με τον τουρισμό. Κοινώς επηρεάζεται αρνητικά η οικονομία των "μικρών" νησιών και τα χρήματα που επρόκειτο να δώσει ο τουρίστας τα παίρνει πίσω στην πατρίδα του».
Ποινικές ρήτρες και άνεργοι...
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Ένωση με αφορμή την κινητοποίηση των μελών της τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου έξω από το παράρτημα του υπουργείου στην Ακτή Βασιλειάδη στον Πειραιά τονίζεται ότι «δεκάδες χιλιάδες τουρίστες δεν πραγματοποίησαν τις προγραμματισμένες θαλάσσιες εκδρομές τους ενώ ποινικές ρήτρες με γραφεία του εξωτερικού ενεργοποιούνται και ναυτιλιακές επιχειρήσεις κινδυνεύουν με αποζημιώσεις εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ... Περίπου 1.500 εργαζόμενοι μένουν άνεργοι και χιλιάδες νησιώτικες οικογένειες καταστρέφονται από την πρόωρη και απρόσμενη λήξη της τουριστικής σεζόν».
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ιδιοκτήτες ημερόπλοιων αναγκάστηκαν να καταφύγουν στο παράρτημα του Ρωσικού Νηογνώμονα λίγο πριν από την έναρξη της εφετινής τουριστικής περιόδου, καθώς έχει γίνει άρση εργασιών στον Ελληνικό Νηογνώμονα (είχε τις πιο προσιτές τιμές) ενώ οι άλλοι ξένοι οργανισμοί που μπορούν να χορηγήσουν πιστοποιητικά είτε δεν δέχονταν να εντάξουν στην κλάση τους τέτοια σκάφη είτε έθεταν πολλές προϋποθέσεις. Μάλιστα κάποιοι φέρεται να έδωσαν ακόμη και 30.000 ευρώ για να αποκτήσουν ένα πιστοποιητικό κλάσης από τον Ρωσικό Νηογνώμονα και μέσα στην τιμή αυτή περιλαμβάνονταν ο έλεγχος, η μετάφραση των εγγράφων στα ρωσικά κ.ά.
Χιλιάδες ευρώ για πιστοποιητικό αξιοπλοΐας
«Αντί να βρισκόμαστε στο εξωτερικό κάνοντας συμφωνίες για το επόμενο καλοκαίρι, βρισκόμαστε εγκλωβισμένοι εδώ ζητώντας να δοθεί άμεσα λύση στο θέμα που έχει δημιουργηθεί» σημείωσε ο κ. Τριανταφύλλου και συμπλήρωσε: «Αναρωτιέμαι πού θα βρούμε του χρόνου περίπου 70.000 ευρώ που χρειάζονται για νέο πιστοποιητικό, έλεγχο του πλοίου στη δεξαμενή, ενδεχόμενες επισκευές κ.λπ.». Παράλληλα εξέφρασε την πεποίθηση πως «το 2012 θα «δέσουμε» τα ημερόπλοια και τα μεγάλα ταξιδιωτικά γραφεία να προτιμήσουν ταξίδια για «μεγάλα» νησιά και ηπειρωτικές περιοχές όπου δεν θα χρειάζεται η μεταφορά των πελατών τους με τα σκάφη μας εφόσον θα θέτουν ζήτημα ασφάλειας της ναυσιπλοΐας».
Επίσης ανοικτή επιστολή «διαμαρτυρίας» - όπως τη χαρακτηρίζει - προς τον αρμόδιο υπουργό κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη απέστειλε η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Σύμης στην οποία σημειώνεται, μεταξύ άλλων, ότι «το μόνο που καταφέρατε με το δέσιμο των πλοίων αυτών είναι να ταξιδεύουν οι πολίτες, για την ασφάλεια των οποίων κόπτεστε, με βάρκες, καΐκια και με πλαστικά σκάφη που δεν τηρούν τους διεθνείς κανονισμούς ασφαλείας».
Τι λένε οι Ρώσοι
Ακόμη σε ανακοίνωση που εξέδωσε την Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου ο Ρωσικός Νηογνώμονας αναφέρεται στη συνάντηση που είχαν τη Δευτέρα (12/9) εκπρόσωποί του με τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου κ. Νίκο Λίτινα και διαβεβαιώνει πως τα μη έγκυρα έγγραφα που κρατούν δεμένα τα σκάφη θα αντικατασταθούν με καινούργια μόλις ολοκληρωθούν οι επιθεωρήσεις των πλοίων. Παράλληλα επεσήμανε πως δεν έχει καμία ανάμειξη στην έκδοση των συγκεκριμένων εγγράφων και πρόσθεσε πως από την πλευρά του υπουργείου Ανάπτυξης τέθηκε το αίτημα της λειτουργίας νέου παραρτήματος του Νηογνώμονα στην Ελλάδα.
Τελικά, σύμφωνα με πληροφορίες, «έδεσαν» 74 πλοία στα οποία βρέθηκαν μη έγκυρα πιστοποιητικά κλάσης από τον Ρωσικό Νηογνώμονα. Στη συνέχεια κάποιοι πλοιοκτήτες μετέτρεψαν τα πλοία τους από επιβατηγά - οχηματαγωγά σε τύπου Ρο-Ρο, δηλαδή μεταφοράς φορτηγών και φορτίων.
Σχετικά με τα δρομολόγια κυρίως σε πορθμειακές γραμμές λόγω του απαγορευτικού απόπλου σε επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία που τροποποιήθηκαν, στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης έλεγαν πως καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να αποκατασταθεί το πρόβλημα το ταχύτερο δυνατό.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
Stephen Hawking.