Την ενοχή των πέντε μελών του διοικητικού συμβουλίου του ΚΤΕΛ Ημαθίας, που κατηγορούνται ότι τον Απρίλιο του 2003 επέτρεψαν την κυκλοφορία του λεωφορείου στο οποίο επέβαιναν οι 21 άτυχοι μαθητές του δυστυχήματος των Τεμπών, ζήτησε η εισαγγελέας της έδρας του κακουργιοδικείου Θεσσαλονίκης.
Πρότεινε επίσης την απαλλαγή των δύο υπαλλήλων της διεύθυνσης Συγκοινωνιών, που επίσης κατηγορούνται.
Μέλη του ΚΤΕΛ και υπάλληλοι δικάζονται από το Μεικτό Κακουργιοδικείο Θεσσαλονίκης κατηγορούμενοι για τα αδικήματα της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών με συνέπεια τον θάνατο κατά συρροή, της ψευδούς βεβαίωσης και της πλαστογραφίας με χρήση. Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, τα στοιχεία του λεωφορείου που χρησιμοποιήθηκε για τη μοιραία εκδρομή του λυκείου Μακροχωρίου Ημαθίας είχαν παραποιηθεί, προκειμένου να μην αποσυρθεί από την κυκλοφορία, παρότι είχε συμπληρώσει τα χρόνια ζωής του.
Στην πρότασή της η εισαγγελέας πρωτοδικών Ευαγγελία Καρανίκα ανέφερε πως οι κατηγορούμενοι μέλη του συμβουλίου του ΚΤΕΛ γνώριζαν την παραποίηση του οχήματος αλλά επέτρεψαν να κυκλοφορεί. Αντίθετα, ζητώντας την αθώωση των υπαλλήλων της διεύθυνσης Συγκοινωνιών επισήμανε πως είχαν στείλει στις εισαγγελικές αρχές έγγραφο για τις επιφυλάξεις που είχαν για το λεωφορείο, τις οποίες εξέφρασαν και κατά τη διαδικασία έκδοσης της άδειας κυκλοφορίας.
Στις απολογίες τους τα μέλη του συμβουλίου αρνήθηκαν ότι γνώριζαν για την παραποίηση του αριθμού πλαισίου του λεωφορείου που αγοράστηκε από το ΚΤΕΛ Ημαθίας. Οι υπάλληλοι επέμειναν πως αυτοί ήταν που αποκάλυψαν την παραποίηση των στοιχείων του λεωφορείου στις αρχές και έτσι ξεκίνησαν οι έρευνες που κατέληξαν στη δίκη. Η διαδικασία συνεχίζεται με τις αγορεύσεις των συνηγόρων πολιτικής αγωγής και υπεράσπισης.
Πρότεινε επίσης την απαλλαγή των δύο υπαλλήλων της διεύθυνσης Συγκοινωνιών, που επίσης κατηγορούνται.
Μέλη του ΚΤΕΛ και υπάλληλοι δικάζονται από το Μεικτό Κακουργιοδικείο Θεσσαλονίκης κατηγορούμενοι για τα αδικήματα της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών με συνέπεια τον θάνατο κατά συρροή, της ψευδούς βεβαίωσης και της πλαστογραφίας με χρήση. Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, τα στοιχεία του λεωφορείου που χρησιμοποιήθηκε για τη μοιραία εκδρομή του λυκείου Μακροχωρίου Ημαθίας είχαν παραποιηθεί, προκειμένου να μην αποσυρθεί από την κυκλοφορία, παρότι είχε συμπληρώσει τα χρόνια ζωής του.
Στην πρότασή της η εισαγγελέας πρωτοδικών Ευαγγελία Καρανίκα ανέφερε πως οι κατηγορούμενοι μέλη του συμβουλίου του ΚΤΕΛ γνώριζαν την παραποίηση του οχήματος αλλά επέτρεψαν να κυκλοφορεί. Αντίθετα, ζητώντας την αθώωση των υπαλλήλων της διεύθυνσης Συγκοινωνιών επισήμανε πως είχαν στείλει στις εισαγγελικές αρχές έγγραφο για τις επιφυλάξεις που είχαν για το λεωφορείο, τις οποίες εξέφρασαν και κατά τη διαδικασία έκδοσης της άδειας κυκλοφορίας.
Στις απολογίες τους τα μέλη του συμβουλίου αρνήθηκαν ότι γνώριζαν για την παραποίηση του αριθμού πλαισίου του λεωφορείου που αγοράστηκε από το ΚΤΕΛ Ημαθίας. Οι υπάλληλοι επέμειναν πως αυτοί ήταν που αποκάλυψαν την παραποίηση των στοιχείων του λεωφορείου στις αρχές και έτσι ξεκίνησαν οι έρευνες που κατέληξαν στη δίκη. Η διαδικασία συνεχίζεται με τις αγορεύσεις των συνηγόρων πολιτικής αγωγής και υπεράσπισης.