Αξιολόγηση Θέματος:
  • 8 Ψήφοι - 2.75 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Οικονομική κρίση. Από πού μπορούν οι συγκοινωνίες να εξοικονομήσουν χρήματα;
#21
Ιδιαιτερα ενδιαφερουσες τοσο οι προτασεις του mercedes elbo οσο και οι παρατηρησεις του Citaro. Να προσθεσω και τις δικες μου (κατα αριθμηση)

1)
Ιδιαιτερα ενδιαφερουσες τοσο οι προτασεις του mercedes elbo οσο και οι παρατηρησεις του Citaro. Να προσθεσω και τις δικες μου (κατα αριθμηση)

1) Εξορθολογισμος δικτυου

Μια ενσταση στις παρατηρησεις του Citaro... Η ΕΘΕΛ εχει το 40% του στολου της ανενεργο στα αμαξοστασια. Ο κανονας λεει οτι ακινητουν λογω βλαβων. Ο μεσος χρονος επισκευης της καθεμιας ειναι περιπου τρεις ωρες... Ενταξει, αν υπαρχουν ανταλλακτικα, διαθεση για εργασια κλπ. Αθροιστικα αν υπολογισουμε το συνολο των οχηματων των ΟΣΥ τοτε εχουμε ενα υπερβολικα μεγαλο πλεονασμα, τα οποια εχουν στοιχισει ενα καρο λεφτα!!! Απο τα αποχαρακτηρισμενα ΥΕΗ που ειναι προς πωληση ελαχιστα εχουν περασει - και μαλιστα οριακα - το ενα εκατομμυριο χιλιομετρα οταν τα Scania του ΟΑΣΘ για παραδειγμα πλησιαζουν το διπλασιο. Αν συνυπολογισουμε οτι ο προτεινομενος εξορθολογισμος θα περικοψει βαρδιες τοτε πρακτικα μπορουν να αποσυρθουν τα περισσοτερα EuroI και EuroII οχηματα και να εκποιηθουν. Χωρες οπως Βουλγαρια και Πολωνια τα περιμενουν πως και πως. Αρκει να φυγουν σε λογικο κοστος.

2) Διαφημισεις

Εδω περιπλεκεται λιγο το θεμα. Θα ηταν καπως διαφορετικα αν ηταν ιδιωτικη επιχειρηση, θα μπορουσε ο ιδιωτης να "παιξει" με τα κοστολογια. Μια ΔΕΚΟ ομως οχι, θα πρεπει να εχει καποια δεδομενες τιμες για τον εκαστοτε χωρο διαφορετικα ο κατα περιπτωση αρμοδιος θα πρεπει να λογοδοτει διαρκως για τις οποιες εκπτωσεις που μπορει να συμφωνησει. Και βεβαια η διαφημιστικη αγορα περναει μεγαλα ζορια αυτην την περιοδο οποτε δεν θα αποδωσει ιδιαιτερα. Για τα conrtavision θα συμφωνησω

3) Λαθρεπιβιβαση

Για την επικυρωση των εισιτηριων σιγουρα η επιβιβαση μονο απο την πρωτη πορτα θα μετριασει το προβλημα. Αλλα δεν θα το λυσει.Πως θα δει ο οδηγος αν το εισιτηριο που χτυπησες δεν ηταν ηδη ακυρωμενο? Θυμιζω στους παλιοτερους το κουτι και τις ροδελες, τα παξιμαδια και τα κουμπια που βρισκονταν στις καταμετρησεις.
Οσο για τα προστιμα, εδω τα πραγματα ειναι δυσκολα... Με δεδομενη τη ροπη προς την παρανομια την οποια τοσο εκ φυσης ως λαος οσο και λογω τρεχοντων συγκυριων διαθετει μεγαλο μερος του πληθυσμου καθως και με τις διαστασεις που θα παρει μια τετοια αποφαση απο τα ΜΜΕ θα λειτουργησει τελικα αντιθετα. Η λυση ειναι οι συστηματικοτεροι ελεγχοι.

4) Λεωφορειολωριδες

Μια και μονη λυση. Καμερα on board. Δεν με ενδιαφερει τι κανει ο καθενας στη λεωφορειολωριδα οταν δεν περναει λεωφορειο - ας κατασκηνωσει - να μην υπαρχει ομως τη στιγμη της διελευσης.

5) Ασκοπες δαπανες

Οι πρωμετωπιδες δεν εχουν μεγαλες απαιτησεις ενεργειας και δεν ειναι απαραιτητο να σβηνουν. Τα φωτα του σαλονιου ομως ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ!!! Εκτος ολων των αλλων μπορει να οδηγησει και στην ακινητοποιηση του οχηματος απο μπαταρια, κατι που συμβαινει συχνα - μαλιστα καποιες φορες επιδιωκεται!!! Μια ακομη προταση ειναι η ανακατανομη των οχηματων και των γραμμων στα αμαξοστασια για τον περιορισμο των νεκρων οχηματοχιλιομετρων ακομα κι αν οδηγησει σε αναμιξη τυπων λεωφορειων, στο φιναλε ας κανει μια κενη διαδρομη τον μηνα για συντηρηση αντι για καθε μερα για να αναλαβει υπηρεσια το λεωφορειο.
Τελος απαραιτητο ειναι να καταγραφονται οι καταναλωσεις ανα οχημα και ανα οδηγο, ειναι το κυριοτερο εξοδο και δεν μπορειτε καν να φανταστειτε τι διαφορες θα βρεθουν (θα γινει βεβαια σφαγη για αυτο για να περασει, απο απεργια σε απεργια θα πηγαινουν οι εργαζομενοι). Αλλα αν δωθει ενα κινητρο για οικονομικη οδηγηση τοτε τα πραγματα αλλαζουν. Και υπαρχουν πολλοι τροποι να ωφεληθουν οι οδηγοι απο αυτο.

6) Νεες τεχνολογιες

Για το ηλεκτρονικο εισιτηριο δεν χρειαζονται σχολια... Υλοποιηση ΧΘΕΣ. Για την τηλεματικη τωρα... Η δουλεια της δεν ειναι μονο η ενημερωση της αφιξης του οχηματος αλλα και η διαχειριση και παρακολουθηση του στολου. Με οτι συνεπαγεται σε ανακατανομες οχηματων σε πραγματικο χρονο, στην διαχειριση τοπικων κυκλοφοριακων προβληματων αλλα και στην αμεση αντικατασταση απο το πλησιεστερο εφεδρικο οποιουδηποτε οχηματος το οποιο αδυνατει να εκτελεσει εργο (βλαβη, ατυχημα κλπ.)

Επιπροσθετα καποια ακομη με μικρο αναλογικα κοστος αλλα σημαντικο κερδος

α) Εγκατασταση VHF
δεν χρειαζεται πιστευω λεπτομερειες

β) Αριθμηση στολου
το μπαχαλο των αριθμων παρμπριζ των λεωφορειων της Αθηνας δεν συνανταται πουθενα αλλου. Πρακτικα δεν ειναι αριθμος κινησης, ειναι αριθμος αμαξοστασιου. Το καθε οχημα θα πρεπει να παρει το δικο του μοναδικο αριθμο. Ειναι απαραιτητο εξαλλου για το παραπανω.

γ) Συστημα παρακολουθησης πιεσης ελαστικων
ενα λεωφορειο που εχει χαμηλη πιεση στα λαστιχα εστω και λιγο καιει πολυ περισσοτερο πετρελαιο (εως και 30%). Με αυτο το συστημα κατα την παραλαβη βλεπει ο οδηγος αν καποιο απο τα ελαστικα ειναι "καθισμενο" και φροντιζει για την αποκατασταση του προβληματος. Αν παρουσιασει κατι αναλογο στην εργασια τοτε συνηθως ειναι κλαταρισμα.
Απάντηση
#22
(30-12-2011, 03:45 PM)Citaro Έγραψε: Παράλληλα, βλέπουμε πόσοι οδηγοί (και οχήματα) θα απομείνουν διαθέσιμοι για τα λεωφορεία, τώρα που γλιτώσαμε την εφεδρία. Ανάλογα με το αποτέλεσμα, επανασχεδιάζουμε τις γραμμές που διατρέχουν το κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά.

Ενισχύουμε τις βασικές και τις κάνουμε κορμούς, όπως πολλές φορές έχω γράψει σε σχετικά thread. (040 >Α20, 608 >Α22, 732 >Α25, 843 >Α19 κλπ.) Οι κορμοί αυτοί θα έχουν minimum διελεύσεις ανά 7' / 10' / 15' / 20' ανάλογα με την ώρα και τη μέρα.

Πέρα από τους κορμούς (παλιούς και νέους) και τα διαμπερή των γειτονιών της Αθήνας που έχουν το δικό τους ρόλο, (δηλ. 022, 035, 046, 227, 025/6) δεν θα μπαίνει κανένα άλλο λεωφορείο μέσα στο κέντρο.
Συμφωνώ με τις προατασεις σου για το κεντρο αλλά όμως τι θα γίνει με τα 054, 622 που εχουν συχνότητες maximium 15' και 20' αντίστοιχα στην αιχμή. Και τα τονίζω αυτά καθώς γιατί ναι μεν μπορούν να τοπικοποιηθούν στον Ευαγγελισμό αλλά απ' το άλλο τους άκρο δεν συναντούν κάποιο μέσο σταθερής τροχιάς.

(30-12-2011, 03:45 PM)Citaro Έγραψε: Στους σταθμούς του μετρό θα γίνεται σωστή ανταπόκριση με γραμμές που θα έχουν συχνότητες της προκοπής και όχι αυτό που γίνεται σήμερα, με ένα σωρό γραμμούλες που έχουν από 1-2 οχήματα.
Ειδικά τις ώρες με μειωμένη διέλευση, πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχουν τακτές αναχωρήσεις ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΕΣ με το μετρό και τις επίγειες τροφοδοτικές γραμμές του ΟΣΥ. Δεν μπορεί να φτάνει το μετρό στο Κορωπί στις 23:31 και να έχει αναχώρηση το λεωφορείο στις 23:30.
Ούτε να φεύγει όλο το πλέγμα των λεωφορείων στις 23:40, όταν το μετρό έχει τελευταία δρομολόγια στις 00:20.
Όταν λέμε για το συντονισμό με τα μέσα σταθερής τροχιάς ενοούμε να περνάνε πριν ή μετά την διέλευση του συρμού και επίσης μην ξεχνάμε ότι με εξαίρεση τους τερματικούς στους άλλους σταθμούς οι συρμοί έχουν δυο κατευθύνσεις και πιστεύω θα γίνει μπέρδεμα. Τέλος, δεν πιστεύω να γίνουν και σημαντικές πυκνώσεις λόγω των οικονομικών δυσχερειών αλλά και συγχωνεύσεις δεν νομίζουν να μπορούν να γίνουν πολλές.
Απάντηση
#23
(04-01-2012, 04:26 PM)chrispan Έγραψε: γ) Συστημα παρακολουθησης πιεσης ελαστικων
ενα λεωφορειο που εχει χαμηλη πιεση στα λαστιχα εστω και λιγο καιει πολυ περισσοτερο πετρελαιο (εως και 30%). Με αυτο το συστημα κατα την παραλαβη βλεπει ο οδηγος αν καποιο απο τα ελαστικα ειναι "καθισμενο" και φροντιζει για την αποκατασταση του προβληματος. Αν παρουσιασει κατι αναλογο στην εργασια τοτε συνηθως ειναι κλαταρισμα.

Ειδικά αυτό είναι πολύ εύκολο να γινει και θα είναι σωτήριο μιας και το, γνωστό σε όλους όσους ασχολούνται με την ασφάλεια, TPMS (Tire Pressure Monitoring System) έχει σώσει κόσμο απο άσχημα ατυχήματα μιας και ουσιαστικά δείχνει στον οδηγό τις πιέσεις ελαστικών σε κάθε τροχό συνέχεια και σε περίπτωση κάποιας αποτομης μεταβολής ειδοποιεί ηχητικά. Αξίζει να αναφερθει ότι στην αμερικανική αγορά είναι πλέον υποχρεωτικό σε κάθε τύπο οχήματος (αν κάνω λάθος ας με διορθώσει κάποιος, για τα ΙΧ ισχύει πάντως). Είναι μια πολύ σωστή ιδέα γενικά και αν τοποθετούνταν σε όλο το στόλο θα γινόταν και οικονομία σε πετρέλαιο αλλά και σε κούραση αποφεύγοντας τους "προληπτικούς ελέγχους" πιέσεων ελαστικών (οσο αυτοί γίνονται...) αλλα και αποφυγή απροόπτων (πχ κλαταρισμάτων κλπ όπως ανέφερε και ο chrispan)
Απάντηση
#24
(08-01-2012, 02:45 AM)mercedes elbo Έγραψε: Συμφωνώ με τις προατασεις σου για το κεντρο αλλά όμως τι θα γίνει με τα 054, 622 που εχουν συχνότητες maximium 15' και 20' αντίστοιχα στην αιχμή. Και τα τονίζω αυτά καθώς γιατί ναι μεν μπορούν να τοπικοποιηθούν στον Ευαγγελισμό αλλά απ' το άλλο τους άκρο δεν συναντούν κάποιο μέσο σταθερής τροχιάς.

Έχεις δίκιο γι' αυτές τις γραμμές. Συμπληρώνω και το 856 που είναι στην ίδια κατάσταση, όπως επίσης και το 203, το 220/1 και το 235, που η πρώτη στάση μετρό που συναντούν είναι ο Ευαγγελισμός και δεν ενδείκνυται μετεβιβίβαση για μια - δύο στάσεις. Αυτά θέλουν πράγματι ψάξιμο.

(08-01-2012, 02:45 AM)mercedes elbo Έγραψε: Όταν λέμε για το συντονισμό με τα μέσα σταθερής τροχιάς ενοούμε να περνάνε πριν ή μετά την διέλευση του συρμού και επίσης μην ξεχνάμε ότι με εξαίρεση τους τερματικούς στους άλλους σταθμούς οι συρμοί έχουν δυο κατευθύνσεις και πιστεύω θα γίνει μπέρδεμα. Τέλος, δεν πιστεύω να γίνουν και σημαντικές πυκνώσεις λόγω των οικονομικών δυσχερειών αλλά και συγχωνεύσεις δεν νομίζουν να μπορούν να γίνουν πολλές.

Συντονισμός χρειάζεται οπωσδήποτε στον άξονα Πλακεντίας - Κορωπί. Στα λοιπά σημεία (Νομισματοκοπείο, Άμυνα, Κατεχάκη, Δάφνη, Αγ. Δημήτριο, Αγ. Αντώνιο, Αιγάλεω) αρκεί να ταιριάζουν οι τελευταίες αναχωρήσεις των λεωφορείων με την άφιξη του μετρό από κέντρο Αθήνας.


Απάντηση
#25
Από την Ναυτεμπορική, τα μέτρα κατά της λαθρεπιβίβασης:
Στην αναδιάταξη του μηχανισμού ελέγχων στα μέσα μαζικής μεταφοράς (ΜΜΜ), σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, προχωρά άμεσα το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων με στόχο τον περιορισμό της λαθρεπιβίβασης κατά 50% μέχρι το τέλος του 2012.


Με την ολοκλήρωση των διαβουλεύσεων με τις διοικήσεις και τα σωματεία των εργαζομένων ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος κατέληξε σε μια σειρά αμέσων (εντός του μηνός) και βραχυπροθέσμων μέτρων (μέχρι τέλος Οκτώβριου) για την ενίσχυση των διαδικασιών έλεγχου και την περιστολή της λαθρεπιβίβασης στα ΜΜΜ. Αναλυτικά τα μέτρα αυτά έχουν ως εξής :

Αμεσα Μέτρα (εντός του μηνός)

ΜΕΣΑ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ

Από τη Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2012, οι έλεγχοι σε επιλεγμένους κεντρικούς σταθμούς και σταθμούς μετεπιβίβασης θα διπλασιαστούν σε διάρκεια, προσωπικό και ένταση.

Το πρόγραμμα αναδιάταξης των ελέγχων έχει ως εξής:

Σημεία Ελέγχου Επιβατών

1. Ομόνοια (Γραμμές 1,2 )

2. Σύνταγμα (Γραμμές 2,3)

3. Μοναστηράκι (Γραμμές 1,3)

4. Αττική (Γραμμές 1 και 2)

5. Πειραιάς (Τερματικός Γραμμής 1)

6. Νομισματοκοπείο (Γραμμή 3)

7. Αμπελόκηποι (Γραμμή 3)

8. Συγγρού Φιξ (Γραμμή 2 και Τραμ )

9. Νέος Κόσμος (Γραμμή 2. και Τραμ )

10. Δουκίσσης Πλακεντίας (Τερματικός Γραμμής 3)

11. Αγιος Δημήτριος (Γραμμή 2)

12. Εθνική Αμυνα (Γραμμή 3)

13. Νέα Ιωνία (Γραμμή 1)

14. Καλλιθέα (Γραμμή 1)

15. Κάτω Πατήσια (Γραμμή 1)

16. Νερατζιώτισσα (Γραμμή 1 και Προαστιακός)

Διαδικασίες ελέγχου

Στα παραπάνω σημεία οι έλεγχοι θα είναι καθημερινοί από ομάδες ελεγκτών που θα εργάζονται σε 2 βάρδιες ημερησίως ( 8 ώρες). Εκτός από τις ώρες αιχμής θα ενισχυθεί η παρουσία τους κατά τις νυχτερινές ώρες.


ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΔΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ στην ανακοίνωση του υπουργείου αναφέρεται ότι οι έλεγχοι θα ενισχυθούν με την ενεργοποίηση των εθελοντών ελεγκτών, σε συμφωνία με τις διοικήσεις και την εθελοντική συμμέτοχη των σωματείων. Ειδικότερα θα εφαρμοστούν:

1) προοδευτική γενίκευση της επιβίβασης επιβατών από την εμπρόσθια θύρα των οχημάτων (αρχικά σε γραμμές με χαμηλή επιβατική κίνηση) με επίδειξη εισιτηρίου/ κάρτας στον οδηγό.

2) προοδευτική εισαγωγή εισιτήριου στο λεωφορείο που θα πωλείται από τον οδηγό. Τις αμέσως επόμενες μέρες θα ανακοινωθούν από την διοίκηση της ΟΣΥ οι γραμμές και οι αφετηρίες από τις οποίες θα αρχίσει η σχετική διαδικασία.

3) συστηματικός έλεγχος των γραμμών όπου το φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης έχει πάρει διαστάσεις.


Βραχυπρόθεσμα μέτρα (τέλος Οκτωβρίου)

Δωρεάν παροχή στον επιβάτη ενός (1) εισιτηρίου για κάθε δέκα (10) ίδιας αξίας ακυρωμένα εισιτήρια που επιστρέφει μόνο στα εκδοτήρια του Ομίλου, για να αποφεύγεται το φαινόμενο της μεταβίβασης εισιτηρίων μεταξύ των επιβατών.

Δυνατότητα έκπτωσης του επιβληθέντος προστίμου όταν πραγματοποιείται άμεση καταβολή επί τόπου ή εντός 10 ημερών.

Έκδοση πολλαπλού εισιτηρίου (δεσμίδα των 10 εισιτηρίων) με έκπτωση επί της αξίας του κομίστρου.

Ενημερωτική καμπάνια για την αντιμετώπιση της λαθρεπιβίβασης καθώς και για χαρακτηριστικά ασφαλείας των γνήσιων εισιτηρίων, ώστε να αποφεύγεται η πλαστογράφηση εισιτηρίων.

Πιστοποίηση των καταστημάτων πώλησης εισιτηρίων με ειδικό σήμα που θα επικολλάται στην προθήκη του καταστήματος και ενημερωτική καμπάνια για τα πιστοποιημένα σημεία διάθεσης.

Δημιουργία ειδικής ομάδας ελεγκτών η οποία θα διενεργεί ελέγχους πλαστότητας των εισιτηρίων σε επιβάτες και σημεία πώλησης (περίπτερα, καταστήματα ψιλικών).


ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ

1. Οι έλεγχοι στα σημεία σταθερής τροχιάς θα είναι μεικτοί και προγραμματισμένοι σε μηνιαία βάση ταυτόχρονα από την ΣΤΑΣΥ και την ΟΣΥ, με επίβλεψη του ΟΑΣΑ και του Υπουργείου, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η βέλτιστη χρησιμοποίηση του υπάρχοντος προσωπικού αλλά και των εθελοντών που συμμετέχουν στα πρόγραμμα έλεγχου

2. Οι διοικήσεις έχουν ήδη αρχίσει τις απαραίτητες αναδιατάξεις προσωπικού καθώς και την συνεργασία με εργαζόμενους και εκπροσώπους τους έτσι ώστε να αυξηθεί άμεσα (διπλασιαστεί) το εμπλεκόμενο προσωπικό (μόνιμο και εθελοντικό) στις διαδικασίες έλεγχου και εμπορικής λειτουργίας.

3. Στη διαδικασία λειτουργικής συγχώνευσης των εταιρειών που συνενωθήκαν (ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ) ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί - σε συνεργασία με τους εργαζομένους – στην περαιτέρω ενίσχυση τόσο του έλεγχου όσο και της εμπορικής λειτουργίας, με την περαιτέρω επάνδρωση εκδοτηρίων και μηχανισμών έλεγχου. Στόχος είναι, στο τέλος του 2012, ο συνολικός αριθμός εμπλεκόμενων σε εκδοτήρια και έλεγχους να έχει διπλασιαστεί σε σχέση με την τρέχουσα κατασταση (αρχές Σεπτεμβρίου). Οι διοικήσεις των εταιρειών απογραφουν ήδη το εμπλεκόμενο προσωπικό.


Ερχονται και οι μπάρες σε Μετρό - ΗΣΑΠ

Εν τω μεταξύ όπως κάνει γνωστό το υπουργείο, ήδη προγραμματίζεται το κλείσιμο των σταθμών μέσων σταθερής τροχιάς με μπάρες. Οπως διευκρινίζεται, οι εργασίες αυτές περιλαμβάνονται στο φυσικό αντικείμενο του διαγωνισμού για το ηλεκτρονικό εισιτήριο μέσω ΣΔΙΤ, ο οποίος θα κατακυρωθεί στα μέσα του 2013 και αφορά το σύνολο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Ο σχετικός διαγωνισμός βρίσκεται στη Β' Φάση καθως έχει εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο

«Στόχος να αποφευχθεί η αύξηση του εισιτηρίου»

Επισημαίνεται ακόμη ότι στόχος των δράσεων για την αντιμετώπιση του προβλήματος της λαθρεπιβίβασης, σε συνδυασμό και με τον περιορισμό του λειτουργικού κόστους, είναι η αποφυγή της αύξησης του κομίστρου στα ΜΜΜ, με μέτρα που θα λειτουργήσουν ως ισοδύναμα, πριν από την προβλεπόμενη αναπροσαρμογή του κομίστρου.

Κλείνοντας -και εν όψει των κινητοποιήσεων που φέρεται να ετοιμάζουν οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ- το υπουργείο δηλώνει ότι για την αποτελεσματικότητα των μέτρων συνεργάζεται με τις διοικήσεις και τα σωματεία των φορέων και στο πλαίσιο αυτό καλεί τόσο τους πολίτες, όσο και τους εργαζόμενους να συμβάλουν στην προσπάθεια προκειμένου «να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των αστικών συγκοινωνιών».
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)