04-11-2010, 10:01 AM
Παραθέτω το από 29-10-2010 δημοσίευμα της "Αμαρυσίας", όπου αναφέρονται λεπτομέρειες για την έγκριση από το δημοτικό συμβούλιο ( του Δήμου Αμαρουσίου για την επιβολή κομίστρου στα λεωφορεία της Δημοτικής Συγκοινωνίας:
Πας μη Μαρουσιώτης... πληρώνει!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΜΑΡΟΥΣΙ
Παρασκευή, 29 Οκτωβρίου 2010 14:00
Μετά από πάνω από μία δεκαετία δωρεάν μεταφοράς προς όλους ανεξαιρέτως τους πολίτες με τα λεωφορεία της δημοτικής συγκοινωνίας, η δημοτική αρχή εισηγήθηκε και το Δ.Σ αποφάσισε την επιβολή κομίστρου για ετεροδημότες και όσους δεν κατοικούν στο Μαρούσι!
Ρεπορτάζ: Γιάννης Μπεθάνης
Η απόφαση ελήφθη στην τελευταία, πριν από την προεκλογική διακοπή, συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, παρουσία ελάχιστων δημοτικών συμβούλων στην αίθουσα συνεδριάσεων, προκαλώντας την έντονη αντίδραση από τα έδρανα της μειοψηφίας.
Σύμφωνα με τη σχετική εισήγηση του προέδρου της Κοινωφελούς Επιχείρησης Συγκοινωνίας & Κυκλοφορίας Γιώργου Ζήκου, το τιμολόγιο των εισιτηρίων θα διαμορφωθεί ως εξής:
● Απλό εισιτήριο (διάρκεια 2 ώρες): 0,50 ευρώ
● Ημερήσιο εισιτήριο: 1 ευρώ
● Εβδομαδιαίο εισιτήριο: 5 ευρώ (για τις 6 ημέρες της εβδομάδας, την Κυριακή η μετακίνηση θα είναι δωρεάν για όλους)
● Μηνιαία κάρτα: 15 ευρώ
● Ετήσια κάρτα: 180 ευρώ
Τα στοιχεία της μελέτης
Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό που παρέθεσε ο κ. Ζήκος, ο Δήμος προσδοκά να έχει έσοδα ύψους 694.000 ευρώ ετησίως, ενώ τα έξοδα υπολογίζονται περίπου στα 190.000 ευρώ (εισιτήρια 100.000 ευρώ, ακυρωτικά μηχανήματα 15.000 ευρώ, ελεγκτές - διανομή εισιτηρίων 67.000 ευρώ), αφήνοντας καθαρό κέρδος στα ταμεία του Δήμου το ποσό των 504.000 ευρώ. Παράλληλα, τόνισε ότι στόχος της δημοτικής αρχής είναι να απευθυνθεί στις υπερτοπικές εταιρείες και επιχειρήσεις, προκειμένου να προωθήσει τα «πακέτα» των μηνιαίων και ετήσιων καρτών στους εργαζομένους τους, που έρχονται από το υπόλοιπο λεκανοπέδιο στο Μαρούσι.
Τα στοιχεία που παρατέθηκαν προς το Σώμα προέρχονται από σχετική μελέτη που πραγματοποίησε η Κοινωφελής Επιχείρηση, σύμφωνα με την οποία, από τους περίπου 17.000 επιβάτες που χρησιμοποιούν καθημερινά τα «κόκκινα» λεωφορεία, το 52,31% εξ αυτών είναι ετεροδημότες ή επισκέπτες στο Μαρούσι. Επίσης, η συχνότητα μετακίνησής τους είναι σε ποσοστό 48,9% σε καθημερινή βάση, κατά 41,5% σε εβδομαδιαία, κατά 8,7% σε μηνιαία βάση και μόλις το 1% δήλωσε ότι τη χρησιμοποιεί σπάνια. Όπως υπογράμμισε ο κ. Ζήκος, «η ικανοποίηση των ερωτηθέντων επιβατών από τη λειτουργία της δημοτικής συγκοινωνίας (πολύ/αρκετά) φτάνει στο 90%».
Με την επίδειξη Artemis Card
Σύμφωνα με την απόφαση που ενέκρινε το Δημοτικό Συμβούλιο, ό-
σοι δικαιούνται δωρεάν μετακίνηση
(δημότες - κάτοικοι) θα πρέπει να προμηθευτούν την κάρτα Artemis Card, που πρόσφατα εξέδωσε ο Δήμος, προκειμένου να την επιδεικνύουν στους ελέγχους που θα διενεργούνται στο επιβατικό κοινό.
Σύμφωνα, πάντα, με τον κ. Ζήκο, «όποιος διαπιστωθεί ότι δεν έχει εισιτήριο πάνω του, θα μπορεί να προμηθευτεί εισιτήριο των 3 ευρώ που θα έχουν μαζί τους οι ελεγκτές (ως πρόστιμο) και με αυτό θα συνεχίζει κανονικά να χρησιμοποιεί το λεωφορείο. Αυτό που δεν αποσαφηνίστηκε, όμως, από τον πρόεδρο της Κοινωφελούς Επιχείρησης Συγκοινωνίας & Κυκλοφορίας είναι τι θα γίνεται σε περίπτωση που κάποιος αρνηθεί να πληρώσει το πρόστιμο, αλλά και από ποιους θα διενεργούνται οι έλεγχοι στα λεωφορεία.
Στάθης Ραγκούσης: «Ανεφάρμοστο πλάνο»
Η συνολική εισήγηση του κ. Ζήκου δεν έπεισε τα μέλη της μειοψηφίας, η οποία άσκησε κριτική στη διοίκηση, τόσο για το σκεπτικό της επιβολής κομίστρου, όσο και για τον χρόνο και τον τρόπο με τον οποίο τέθηκε προς συζήτηση το θέμα.
Την αρχή έκανε ο δημοτικός σύμβουλος Στάθης Ραγκούσης, ο οποίος τόνισε ότι «δεν είναι δυνατόν να έρχονται για να συζητηθούν στο “πόδι” τόσο σημαντικά θέματα, όπως αυτό της επιβολής εισιτηρίου σε μια πετυχημένη κοινωνική υπηρεσία του Δήμου, που εδώ και 15 χρόνια έκανε πολύ κόσμο να αφήνει το Ι.Χ. του στο σπίτι», για να προσθέσει: «Αντί να φροντίσετε όλα αυτά τα τέσσερα χρόνια να αναβαθμίσετε αυτή την υπηρεσία, δεν το πράξατε. Δεν δώσατε ούτε 1 εκατ. ευρώ για να αποκτήσετε έστω 5 καινούργια λεωφορεία και τώρα μας μιλάτε για εισιτήρια και έσοδα - έξοδα. Θα έπρεπε να το ξανασκεφτείτε, το πλάνο σας είναι ανεφάρμοστο και θα αποδειχθεί στην πράξη, καθώς δεν ξέρουμε ούτε πώς θα γίνεται ο έλεγχος, ούτε πώς και πού θα διατίθενται εισιτήρια. Δεν πρέπει να πειράζετε τη λογική της δωρεάν συγκοινωνίας προς τον δημότη, η οποία για χρόνια έχει συμβάλει στη θετική εικόνα του Δήμου Αμαρουσίου προς τα έξω».
Ηλίας Γιαννακάκος: «Ντροπή το εισιτήριο εν μέσω κρίσης»
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Ηλίας Γιαννακάκος, που έλαβε το λόγο στη συνέχεια και ο οποίος
επιτέθηκε κατά της οικονομικής πολιτικής της διοίκησης, τονίζοντας: «Ένας Δήμος με έσοδα ετησίως 60 εκατ. ευρώ
προσπαθεί να επιβάλει εισιτήριο στους ασθενέστερους οικονομικά πολίτες, που κατά κανόνα εξυπηρετούνται στις μετακινήσεις τους με τη δημοτική συγκοινωνία, ένα μέσο που ήταν για χρόνια καμάρι του Αμαρουσίου, κι όλα αυτά με μια μελέτη που βασίζεται σε πολλές υποθέσεις και “αν”». Και πρόσθεσε: «Η προσέγγισή σας είναι λάθος συνολικά, θα μπορούσατε ένα μέρος από τα 2 εκατ. ευρώ που διατίθενται στην επικοινωνία του δημάρχου να τα δώσετε για την υποστήριξη της δημοτικής συγκοινωνίας. Είναι ντροπή για τη διοίκηση να περνάει μια τέτοια απόφαση σε μια τόσο δύσκολη για όλους οικονομική συγκυρία. Είστε σε κακό δρόμο. Δεν έχετε δημιουργήσει σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, δεν μας λέτε πόσα έχετε εισπράξει από τις κλήσεις της δημοτικής αστυνομίας, δεν έχετε κατασκευάσει κανένα πάρκινγκ και δίχως κανέναν προβληματισμό πάτε τώρα να φορτώσετε στους πολίτες ένα ακόμη χαράτσι».
Γιώργος Πατούλης: «Απύθμενη υποκρισία»
Απαντώντας ο δήμαρχος Γιώργος Πατούλης, υπερασπίστηκε την εισήγηση για επιβολή κομίστρου τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «ο Δήμος δεν μπορεί να είναι κοινωφελές ίδρυμα», ενώ απευθυνόμενος στη μειοψηφία την κατηγόρησε για «απύθμενη υποκρισία», υποστηρίζοντας ότι «οι ίδιοι που μας εγκαλούν σήμερα είναι οι ίδιοι που μας κατηγόρησαν πριν από τρία χρόνια όταν δημιουργήσαμε τη διαδημοτική συγκοινωνία Αμαρουσίου - Πεύκης - Λυκόβρυσης». Και πρόσθεσε: «Είδατε εσείς να υπάρχει επιδοματική πολιτική σε ΕΘΕΛ και ΟΑΣΑ, όπως τόσα χρόνια κάνει ένας άλλος δημόσιος φορέας, ο Δήμος Αμαρουσίου, προς τη δημοτική συγκοινωνία; Κανείς δεν λέει ότι ακόμη πληρώνουμε το leasing γι’ αυτά τα σαραβαλιασμένα λεωφορεία που έχουμε στο στόλο μας και για τα 5,5 εκατ. ευρώ που διαθέτουμε κάθε χρόνο για τα λειτουργικά έξοδα και για τα δάνεια που σύναψαν οι προηγούμενες διοικήσεις για την υποστήριξη, μεταξύ άλλων, της δημοτικής συγκοινωνίας και που καλούμαστε εμείς και όλοι οι Μαρουσιώτες να αποπληρώσουμε στο μέλλον. Και ομιλούν για υπερχρέωση, από τη στιγμή που στην υποθετική περίπτωση που ο “Καλλικράτης” εφαρμοζόταν από το 2002, ο Δήμος Αμαρουσίου δεν θα μπορούσε να δανειστεί ούτε 1 ευρώ».
Το Σώμα ενέκρινε εν τέλει κατά πλειοψηφία την εισήγηση για την επιβολή εισιτηρίου στη δημοτική συγκοινωνία για ετεροδημότες - επισκέπτες, με αρνητικούς τους κ.κ. Γιαννακάκο, Ραγκούση και Βλάχο που ήταν εκείνη τη στιγμή παρόντες στη συνεδρίαση από την πλευρά της μειοψηφίας.
-------------------------------------------------------------------
Πας μη Μαρουσιώτης... πληρώνει!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΜΑΡΟΥΣΙ
Παρασκευή, 29 Οκτωβρίου 2010 14:00
Μετά από πάνω από μία δεκαετία δωρεάν μεταφοράς προς όλους ανεξαιρέτως τους πολίτες με τα λεωφορεία της δημοτικής συγκοινωνίας, η δημοτική αρχή εισηγήθηκε και το Δ.Σ αποφάσισε την επιβολή κομίστρου για ετεροδημότες και όσους δεν κατοικούν στο Μαρούσι!
Ρεπορτάζ: Γιάννης Μπεθάνης
Η απόφαση ελήφθη στην τελευταία, πριν από την προεκλογική διακοπή, συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, παρουσία ελάχιστων δημοτικών συμβούλων στην αίθουσα συνεδριάσεων, προκαλώντας την έντονη αντίδραση από τα έδρανα της μειοψηφίας.
Σύμφωνα με τη σχετική εισήγηση του προέδρου της Κοινωφελούς Επιχείρησης Συγκοινωνίας & Κυκλοφορίας Γιώργου Ζήκου, το τιμολόγιο των εισιτηρίων θα διαμορφωθεί ως εξής:
● Απλό εισιτήριο (διάρκεια 2 ώρες): 0,50 ευρώ
● Ημερήσιο εισιτήριο: 1 ευρώ
● Εβδομαδιαίο εισιτήριο: 5 ευρώ (για τις 6 ημέρες της εβδομάδας, την Κυριακή η μετακίνηση θα είναι δωρεάν για όλους)
● Μηνιαία κάρτα: 15 ευρώ
● Ετήσια κάρτα: 180 ευρώ
Τα στοιχεία της μελέτης
Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό που παρέθεσε ο κ. Ζήκος, ο Δήμος προσδοκά να έχει έσοδα ύψους 694.000 ευρώ ετησίως, ενώ τα έξοδα υπολογίζονται περίπου στα 190.000 ευρώ (εισιτήρια 100.000 ευρώ, ακυρωτικά μηχανήματα 15.000 ευρώ, ελεγκτές - διανομή εισιτηρίων 67.000 ευρώ), αφήνοντας καθαρό κέρδος στα ταμεία του Δήμου το ποσό των 504.000 ευρώ. Παράλληλα, τόνισε ότι στόχος της δημοτικής αρχής είναι να απευθυνθεί στις υπερτοπικές εταιρείες και επιχειρήσεις, προκειμένου να προωθήσει τα «πακέτα» των μηνιαίων και ετήσιων καρτών στους εργαζομένους τους, που έρχονται από το υπόλοιπο λεκανοπέδιο στο Μαρούσι.
Τα στοιχεία που παρατέθηκαν προς το Σώμα προέρχονται από σχετική μελέτη που πραγματοποίησε η Κοινωφελής Επιχείρηση, σύμφωνα με την οποία, από τους περίπου 17.000 επιβάτες που χρησιμοποιούν καθημερινά τα «κόκκινα» λεωφορεία, το 52,31% εξ αυτών είναι ετεροδημότες ή επισκέπτες στο Μαρούσι. Επίσης, η συχνότητα μετακίνησής τους είναι σε ποσοστό 48,9% σε καθημερινή βάση, κατά 41,5% σε εβδομαδιαία, κατά 8,7% σε μηνιαία βάση και μόλις το 1% δήλωσε ότι τη χρησιμοποιεί σπάνια. Όπως υπογράμμισε ο κ. Ζήκος, «η ικανοποίηση των ερωτηθέντων επιβατών από τη λειτουργία της δημοτικής συγκοινωνίας (πολύ/αρκετά) φτάνει στο 90%».
Με την επίδειξη Artemis Card
Σύμφωνα με την απόφαση που ενέκρινε το Δημοτικό Συμβούλιο, ό-
σοι δικαιούνται δωρεάν μετακίνηση
(δημότες - κάτοικοι) θα πρέπει να προμηθευτούν την κάρτα Artemis Card, που πρόσφατα εξέδωσε ο Δήμος, προκειμένου να την επιδεικνύουν στους ελέγχους που θα διενεργούνται στο επιβατικό κοινό.
Σύμφωνα, πάντα, με τον κ. Ζήκο, «όποιος διαπιστωθεί ότι δεν έχει εισιτήριο πάνω του, θα μπορεί να προμηθευτεί εισιτήριο των 3 ευρώ που θα έχουν μαζί τους οι ελεγκτές (ως πρόστιμο) και με αυτό θα συνεχίζει κανονικά να χρησιμοποιεί το λεωφορείο. Αυτό που δεν αποσαφηνίστηκε, όμως, από τον πρόεδρο της Κοινωφελούς Επιχείρησης Συγκοινωνίας & Κυκλοφορίας είναι τι θα γίνεται σε περίπτωση που κάποιος αρνηθεί να πληρώσει το πρόστιμο, αλλά και από ποιους θα διενεργούνται οι έλεγχοι στα λεωφορεία.
Στάθης Ραγκούσης: «Ανεφάρμοστο πλάνο»
Η συνολική εισήγηση του κ. Ζήκου δεν έπεισε τα μέλη της μειοψηφίας, η οποία άσκησε κριτική στη διοίκηση, τόσο για το σκεπτικό της επιβολής κομίστρου, όσο και για τον χρόνο και τον τρόπο με τον οποίο τέθηκε προς συζήτηση το θέμα.
Την αρχή έκανε ο δημοτικός σύμβουλος Στάθης Ραγκούσης, ο οποίος τόνισε ότι «δεν είναι δυνατόν να έρχονται για να συζητηθούν στο “πόδι” τόσο σημαντικά θέματα, όπως αυτό της επιβολής εισιτηρίου σε μια πετυχημένη κοινωνική υπηρεσία του Δήμου, που εδώ και 15 χρόνια έκανε πολύ κόσμο να αφήνει το Ι.Χ. του στο σπίτι», για να προσθέσει: «Αντί να φροντίσετε όλα αυτά τα τέσσερα χρόνια να αναβαθμίσετε αυτή την υπηρεσία, δεν το πράξατε. Δεν δώσατε ούτε 1 εκατ. ευρώ για να αποκτήσετε έστω 5 καινούργια λεωφορεία και τώρα μας μιλάτε για εισιτήρια και έσοδα - έξοδα. Θα έπρεπε να το ξανασκεφτείτε, το πλάνο σας είναι ανεφάρμοστο και θα αποδειχθεί στην πράξη, καθώς δεν ξέρουμε ούτε πώς θα γίνεται ο έλεγχος, ούτε πώς και πού θα διατίθενται εισιτήρια. Δεν πρέπει να πειράζετε τη λογική της δωρεάν συγκοινωνίας προς τον δημότη, η οποία για χρόνια έχει συμβάλει στη θετική εικόνα του Δήμου Αμαρουσίου προς τα έξω».
Ηλίας Γιαννακάκος: «Ντροπή το εισιτήριο εν μέσω κρίσης»
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Ηλίας Γιαννακάκος, που έλαβε το λόγο στη συνέχεια και ο οποίος
επιτέθηκε κατά της οικονομικής πολιτικής της διοίκησης, τονίζοντας: «Ένας Δήμος με έσοδα ετησίως 60 εκατ. ευρώ
προσπαθεί να επιβάλει εισιτήριο στους ασθενέστερους οικονομικά πολίτες, που κατά κανόνα εξυπηρετούνται στις μετακινήσεις τους με τη δημοτική συγκοινωνία, ένα μέσο που ήταν για χρόνια καμάρι του Αμαρουσίου, κι όλα αυτά με μια μελέτη που βασίζεται σε πολλές υποθέσεις και “αν”». Και πρόσθεσε: «Η προσέγγισή σας είναι λάθος συνολικά, θα μπορούσατε ένα μέρος από τα 2 εκατ. ευρώ που διατίθενται στην επικοινωνία του δημάρχου να τα δώσετε για την υποστήριξη της δημοτικής συγκοινωνίας. Είναι ντροπή για τη διοίκηση να περνάει μια τέτοια απόφαση σε μια τόσο δύσκολη για όλους οικονομική συγκυρία. Είστε σε κακό δρόμο. Δεν έχετε δημιουργήσει σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, δεν μας λέτε πόσα έχετε εισπράξει από τις κλήσεις της δημοτικής αστυνομίας, δεν έχετε κατασκευάσει κανένα πάρκινγκ και δίχως κανέναν προβληματισμό πάτε τώρα να φορτώσετε στους πολίτες ένα ακόμη χαράτσι».
Γιώργος Πατούλης: «Απύθμενη υποκρισία»
Απαντώντας ο δήμαρχος Γιώργος Πατούλης, υπερασπίστηκε την εισήγηση για επιβολή κομίστρου τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «ο Δήμος δεν μπορεί να είναι κοινωφελές ίδρυμα», ενώ απευθυνόμενος στη μειοψηφία την κατηγόρησε για «απύθμενη υποκρισία», υποστηρίζοντας ότι «οι ίδιοι που μας εγκαλούν σήμερα είναι οι ίδιοι που μας κατηγόρησαν πριν από τρία χρόνια όταν δημιουργήσαμε τη διαδημοτική συγκοινωνία Αμαρουσίου - Πεύκης - Λυκόβρυσης». Και πρόσθεσε: «Είδατε εσείς να υπάρχει επιδοματική πολιτική σε ΕΘΕΛ και ΟΑΣΑ, όπως τόσα χρόνια κάνει ένας άλλος δημόσιος φορέας, ο Δήμος Αμαρουσίου, προς τη δημοτική συγκοινωνία; Κανείς δεν λέει ότι ακόμη πληρώνουμε το leasing γι’ αυτά τα σαραβαλιασμένα λεωφορεία που έχουμε στο στόλο μας και για τα 5,5 εκατ. ευρώ που διαθέτουμε κάθε χρόνο για τα λειτουργικά έξοδα και για τα δάνεια που σύναψαν οι προηγούμενες διοικήσεις για την υποστήριξη, μεταξύ άλλων, της δημοτικής συγκοινωνίας και που καλούμαστε εμείς και όλοι οι Μαρουσιώτες να αποπληρώσουμε στο μέλλον. Και ομιλούν για υπερχρέωση, από τη στιγμή που στην υποθετική περίπτωση που ο “Καλλικράτης” εφαρμοζόταν από το 2002, ο Δήμος Αμαρουσίου δεν θα μπορούσε να δανειστεί ούτε 1 ευρώ».
Το Σώμα ενέκρινε εν τέλει κατά πλειοψηφία την εισήγηση για την επιβολή εισιτηρίου στη δημοτική συγκοινωνία για ετεροδημότες - επισκέπτες, με αρνητικούς τους κ.κ. Γιαννακάκο, Ραγκούση και Βλάχο που ήταν εκείνη τη στιγμή παρόντες στη συνεδρίαση από την πλευρά της μειοψηφίας.
-------------------------------------------------------------------