07-10-2010, 01:12 PM
Συνοδό «εδάφους» θα αποκτήσουν πολύ σύντομα οι επιβάτες του Τράμ ενώ σε εφαρμογή αναμένεται να μπει το πολυσυζητημένο «πράσινο ρεύμα» στις διασταυρώσεις, ένα μέτρο που θα επιτρέψει την μετακίνηση έως και 35 λεπτά γρηγορότερα όσων χρησιμοποιούν το «φιλικό» προς το περιβάλλον μέσο μαζικής μεταφοράς.
Το σχέδιο σκιαγράφησε, μιλώντας σε δημοσιογράφους ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπύρος Βούγιας, παρουσιάζοντας μερικές από τις συγκοινωνιακές πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει στο πλαίσιο των νέων καθηκόντων του.
Όπως είπε, ο συνοδός εδάφους θα παίζει το ρόλο του «ελεγκτή» εισιτηρίων αλλά ταυτόχρονα θα παρέχει και υπηρεσίες υποστήριξης σε ηλικιωμένους και άτομα με ειδικές κινητικές ανάγκες, υιοθετώντας αντίστοιχα πρότυπα του εξωτερικού.
Σήμερα στο Τράμ οι ελεγκτές δεν υπερβαίνουν τους 20, με τους «τζαμπατζήδες» να αποτελούν μία ακόμη μεγάλη πληγή για τα ΜΜΜ με τις απώλειες να φτάνουν τα 40 εκατ. ευρώ το 2009 έναντι 18 εκατ. ευρώ
που ήταν πριν τρία χρόνια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, έως και 25% των επιβατών χρησιμοποιεί τα δημόσια μέσα μεταφοράς είτε χωρίς να επικυρώσει εισιτήριο είτε χρησιμοποιώντας πλαστό εισιτήριο είτε με δανεικά εισιτήρια που αλλάζουν χέρια.
Ταυτόχρονα, ο κ. Βούγιας εμφανίστηκε πρόθυμος να ενεργοποιήσει το σύστημα του «πράσινου» ρεύματος που θα επιτρέψει την αλλαγή της σηματοδότησης στο Τράμ ώστε να μην σταματά στα κόκκινα φανάρια και να… ανεβάσει γκάζι αφού οι χαμηλές ταχύτητες αποτελούν την σοβαρότερη αδυναμία του.
Οι σχετικές ανακοινώσεις αναμένεται να γίνουν σε λίγες μέρες. Με βάση τα μέτρα που είχε παρουσιάσει ο προκάτοχος του κ. Βούγια κ. Νίκος Σηφουνάκης, ο νέος σχεδιασμός, θα μειώσει τον χρόνο διαδρομής ανά δρομολόγιο έως και 15 λεπτά και με την ολοκλήρωση των έργων, οι νέοι χρόνοι των διαδρομών του τραμ θα μειωθούν ως εξής:
Από 50 λεπτά σήμερα σε 40 λεπτά για το δρομολόγιο «Σύνταγμα- ΣΕΦ». Από 65 σε 50 λεπτά για το «Σύνταγμα- Βούλα» και για το «ΣΕΦ- Βούλα» από 45 σε 35 λεπτά.
Το Τράμ προβλέπεται να επεκταθεί προς Ελληνικό αλλά και Πειραιά και φυσικά προς Πατησίων ένα σχέδιο που έχει ανακοινώσει στο πλαίσιο των παρεμβάσεων που θα γίνουν μέσα στην πόλη έως το 2014, η υπουργός Περιβάλλοντος κ. Τίνα Μπιρμπίλη.
Η επέκταση προς Πειραιά έχει κατακυρωθεί από την περασμένη Άνοιξη αλλά κατόπιν ενστάσεων και καταγγελίας άλλων συνυποψηφίων στην ΕΕ η διαδικασία έχει παγώσει.
Το σχέδιο σκιαγράφησε, μιλώντας σε δημοσιογράφους ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπύρος Βούγιας, παρουσιάζοντας μερικές από τις συγκοινωνιακές πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει στο πλαίσιο των νέων καθηκόντων του.
Όπως είπε, ο συνοδός εδάφους θα παίζει το ρόλο του «ελεγκτή» εισιτηρίων αλλά ταυτόχρονα θα παρέχει και υπηρεσίες υποστήριξης σε ηλικιωμένους και άτομα με ειδικές κινητικές ανάγκες, υιοθετώντας αντίστοιχα πρότυπα του εξωτερικού.
Σήμερα στο Τράμ οι ελεγκτές δεν υπερβαίνουν τους 20, με τους «τζαμπατζήδες» να αποτελούν μία ακόμη μεγάλη πληγή για τα ΜΜΜ με τις απώλειες να φτάνουν τα 40 εκατ. ευρώ το 2009 έναντι 18 εκατ. ευρώ
που ήταν πριν τρία χρόνια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, έως και 25% των επιβατών χρησιμοποιεί τα δημόσια μέσα μεταφοράς είτε χωρίς να επικυρώσει εισιτήριο είτε χρησιμοποιώντας πλαστό εισιτήριο είτε με δανεικά εισιτήρια που αλλάζουν χέρια.
Ταυτόχρονα, ο κ. Βούγιας εμφανίστηκε πρόθυμος να ενεργοποιήσει το σύστημα του «πράσινου» ρεύματος που θα επιτρέψει την αλλαγή της σηματοδότησης στο Τράμ ώστε να μην σταματά στα κόκκινα φανάρια και να… ανεβάσει γκάζι αφού οι χαμηλές ταχύτητες αποτελούν την σοβαρότερη αδυναμία του.
Οι σχετικές ανακοινώσεις αναμένεται να γίνουν σε λίγες μέρες. Με βάση τα μέτρα που είχε παρουσιάσει ο προκάτοχος του κ. Βούγια κ. Νίκος Σηφουνάκης, ο νέος σχεδιασμός, θα μειώσει τον χρόνο διαδρομής ανά δρομολόγιο έως και 15 λεπτά και με την ολοκλήρωση των έργων, οι νέοι χρόνοι των διαδρομών του τραμ θα μειωθούν ως εξής:
Από 50 λεπτά σήμερα σε 40 λεπτά για το δρομολόγιο «Σύνταγμα- ΣΕΦ». Από 65 σε 50 λεπτά για το «Σύνταγμα- Βούλα» και για το «ΣΕΦ- Βούλα» από 45 σε 35 λεπτά.
Το Τράμ προβλέπεται να επεκταθεί προς Ελληνικό αλλά και Πειραιά και φυσικά προς Πατησίων ένα σχέδιο που έχει ανακοινώσει στο πλαίσιο των παρεμβάσεων που θα γίνουν μέσα στην πόλη έως το 2014, η υπουργός Περιβάλλοντος κ. Τίνα Μπιρμπίλη.
Η επέκταση προς Πειραιά έχει κατακυρωθεί από την περασμένη Άνοιξη αλλά κατόπιν ενστάσεων και καταγγελίας άλλων συνυποψηφίων στην ΕΕ η διαδικασία έχει παγώσει.