12-07-2010, 06:02 PM
Με διαμάχες και έντονες διαμαρτυρίες σε τρία μέτωπα (έξω από το Προεδρικό, το Μακάρειο Στάδιο και το Υπουργείο Συγκοινωνιών) σφραγίστηκε η πρώτη μέρα λειτουργίας του συστήματος δημόσιων μεταφορών. Οι ιδιοκτήτες λεωφορείων που έμειναν εκτός του συστήματος απευθύνουν ένα δριμύ κατηγορώ προς το Υπουργείο Εργασίας και το Υπουργείο Συγκοινωνιών, για εξαπάτηση και για μεγάλες παρατυπίες. Ταυτόχρονα, κάνουν λόγο για βιαστικές αποφάσεις χωρίς προετοιμασία και καλή οργάνωση. Πάντως, η Υπουργός Συγκοινωνιών Ερατώ Κοζάκου-Μαρκουλλή χαρακτήρισε παράλογες τις αντιδράσεις των λεωφορειούχων κι υπογράμμισε ότι όποιος θέλει να ενταχθεί στο νέο δρομολόγιο των μεταφορών, η προθεσμία λήγει στις 31 Δεκεμβρίου. Χθες η Υπουργός συναντήθηκε με μια ομάδα λεωφορειούχων στην Πάφο, που θέλουν να ενταχθούν στο νέο σύστημα και διαβεβαίωσε ότι θα σταθεί στο πλευρό τους.
Εκκρεμεί το θέμα των αποζημιώσεων
Κατά την πρώτη μέρα της εφαρμογής του νέου συστήματος των δημόσιων μεταφορών, οι ιδιοκτήτες αγροτικών και αστικών λεωφορείων στάθμευσαν τα λεωφορεία τους έξω από το Προεδρικό, το Υπουργείο Συγκοινωνιών και το Μακάρειο Στάδιο, ως ένδειξη διαμαρτυρίας για την απόφαση εφαρμογής του συστήματος, τη στιγμή που εκκρεμεί το θέμα των αποζημιώσεών τους. Αποκαλώντας τους εαυτούς τους πρόσφυγες για δεύτερη φορά μετά το 1974 οι λεωφορειούχοι, απηυδησμένοι με την κατάσταση και την αδικία που νιώθουν, ανήρτησαν πανό έξω από το Μακάρειο Στάδιο που γράφει: «Η εισβολή μάς στέρησε τα χωριά και τις περιουσίες μας. Το κράτος μας στερεί τις δουλειές και τα εισοδήματά μας».
Ο Γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Ιδιοκτητών Αγροτικών Λεωφορείων Μαρίνος Κωνσταντινίδης, μιλώντας στη «Σ», είπε ότι η σύμβαση, η οποία τελικά υπογράφηκε, ήταν διαφορετική από την αρχική, λες και υπήρχε πρόθεση από την αρχή να τους εξαναγκάσουν να μείνουν εκτός φορέα. «Σήμερα», είπε, «είμαστε σε δεινή θέση, χωρίς δουλειά, χωρίς τις περιουσίες μας και είμαστε στο δρόμο. Εμείς είμαστε οι πρωτεργάτες που ζητήσαμε να αναβαθμίσουμε τις δημόσιες συγκοινωνίες και στο τέλος μείναμε απ' έξω», συμπλήρωσε. «Εμείς προσπαθούμε να κάνουμε διαβήματα για να αποκαταστήσουμε τις παρατυπίες που έχουν γίνει», πρόσθεσε.
«Κινδυνεύει το επιβατικό κοινό»
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο των διαμαρτυρόμενων λεωφορειούχων Μαρίνο Κωνσταντινίδη, η εφαρμογή του συστήματος των δημόσιων μεταφορών ξεκίνησε χωρίς τις προδιαγραφές που απαιτούνται και χωρίς να γίνουν εκτιμήσεις των αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν οι επιβάτες. «Τα λεωφορεία είναι ανασφάλιστα, χωρίς να γίνουν οι επιθεωρήσεις, χωρίς τα απαραίτητα ασφαλιστικά συμβόλαια. Κανείς δεν ενδιαφέρθηκε για την ηλικία των αυτοκινήτων και αν ειναι κατάλληλα για να μεταφέρουν τόσο κόσμο», είπε χαρακτηριστικά. Ο εκπρόσωπος των λεωφορειούχων δεν παρέλειψε να τονίσει ότι απουσιάζουν σύγχρονα έργα υποδομής, ενώ είναι ανύπαρκτοι οι σύγχρονοι σταθμοί επιβίβασης και αποβίβασης, που είχε υποσχεθεί η Κυβέρνηση. Από την πλευρά του ο διευθυντής του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, ο Σωτήρης Κολέττας, διέψευσε τα λόγια του κ. Κωνσταντινίδη, υποστηρίζοντας ότι όλα είναι υπό έλεγχον και το μόνο που πρέπει να ενδιαφέρει τους λεωφορειούχους είναι οι δύο ρεαλιστικές επιλογές που βρίσκονται ενώπιόν τους: θέλουν να αποσυρθούν από το επάγγελμα παίρνοντας την αποζημίωση, ή να παραμείνουν στο επάγγελμα;
«Διχασμένο» το ύψος των αποζημιώσεων
Η ΦΟΡΜΟΥΛΑ για καθορισμό των αποζημιώσεων, η οποία έχει αποφασιστεί από την Υπουργό Συγκοινωνιών, μετά από διαβουλεύσεις με τη Βουλή των Αντιπροσώπων αλλά και με τους ενδιαφερόμενους λεωφορειούχους, έχει διάφορους συντελεστές. Σύμφωνα με την κ. Κοζάκου-Μαρκουλλή, δεν υπάρχει μια «ταρίφα» για όλους τους λεωφορειούχους. Η αποζημίωση εξαρτάται από την ηλικία του λεωφορείου, από τα έτη που ασκούσαν το επάγγελμα, από τις περιοχές που εξυπηρετούσαν, τον αριθμό των κατοίκων που διακινούσαν, αλλά και από τα εισοδήματά τους. Η διαφορά συνίσταται στο γεγονός ότι οι λεωφορειούχοι ζητούν η αποζημίωση να υπολογιστεί με βάση τα εισοδήματα που είχαν το 2008, την αξία του λεωφορείου και τα χρόνια υπηρεσίας τους στο επάγγελμα, ενώ το Υπουργείο αντιπροτείνει η αποζημίωση να υπολογιστεί με βάση το κέρδος που είχαν το 2008 (μια χρονιά με πολύ χαμηλά κέρδη), την αξία του λεωφορείου τους και τα χρόνια υπηρεσίας τους στο επάγγελμα.
Ταξίδι με ένα ευρώ!
ΜΕ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ από μέρους των επιβατών ξεκίνησε σε όλες τις πόλεις και στις αγροτικές περιοχές το σύστημα επιβατικών συγκοινωνιών. Ο διευθυντής του Τμήματος Οδικών Μεταφορών Σωτήρης Κολέττας είπε ότι μέχρι στιγμής δεν έχουν εντοπιστεί ιδιαίτερα προβλήματα και τα δρομολόγια διεξάγονται κανονικά. «Αν εξαιρέσουμε τη Λευκωσία, όπου υπάρχει αντίδραση από αυτούς οι οποίοι εναντιώνονται στο σχέδιο, στις άλλες επαρχίες δεν υπάρχει καμιά αντίδραση και συνεργάζονται όλοι», είπε. «Ο κόσμος έχει αγκαλιάσει αυτό το σύστημα. Φαίνεται ότι περίμενε αυτήν τη στιγμή ώστε να πληρώνει το χαμηλό κόμιστρο τού ενός ευρώ, κάτι που τον βοηθά να ταξιδεύει σε όλη την επαρχία με την άνεσή του, με νέα λεωφορεία». Όσον αφορά τη μεταφορά των μαθητών από Σεπτέμβριο, ο κ. Κολέττας είπε ότι δεν θα υπάρχει κανένα πρόβλημα, διότι θα έχουν φτάσει τα καινούργια λεωφορεία.
Επανάσταση στο χώρο των μεταφορών
ΑΝ ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΟΥΜΕ το παρελθόν, με την αστική συγκοινωνία να υποφέρει και τα κατεστημένα να εμποδίζουν μιαν ανανέωση, σίγουρα μπορεί να συνειδητοποιήσει κάποιος τη ριζική αλλαγή που επήλθε με το νέο σύστημα μεταφορών και την ανάσα που δίνεται στους πολίτες που δεν μπορούν να κινηθούν. Η υπουργός Συγκοινωνιών, χαρακτηρίζοντας το γεγονός ως μια επανάσταση στον τόπο μας, κάλεσε όλους να συμμετάσχουν. «Όλοι να δώσουμε τις εμπειρίες μας και να φέρουμε την αλλαγή στον τόπο μας», είπε κατά την επίσκεψή της στην Πλατεία Σολωμού, στη Λευκωσία, όπου ενημερώθηκε για την πορεία εφαρμογής του νέου σχεδίου δημόσιων συγκοινωνιών.
Παράλληλα, εξέφρασε την πεποίθηση ότι «όλοι οι λεωφορειούχοι, οι οποίοι για χρόνια τώρα με το μόχθο και τις εμπειρίες τους έχουν συμβάλει στις συγκοινωνίες της Κύπρου, θα συνδράμουν και αυτήν την προσπάθεια, ώστε να εκσυγχρονίσουμε τις συγκοινωνίες στον τόπο μας». Η Υπουργός Συγκοινωνιών επισκέφθηκε χθες και το εργοτάξιο του κυκλοφοριακού κόμβου παρά το ΓΣΠ και ενημερώθηκε για την πορεία εκτέλεσης του έργου, το οποίο χαρακτήρισε πρωτοποριακό για την Κύπρο και θα συμβάλει τα μέγιστα στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στη Λευκωσία. «
Τα έργα προχωρούν πάρα πολύ καλά και είμαι εντυπωσιασμένη και από τους σχεδιασμούς, αλλά και από την πορεία του έργου, ενώ αυτό που μας ικανοποιεί ιδιαίτερα είναι το γεγονός ότι το έργο θα ολοκληρωθεί μέχρι το Μάρτιο του 2012, όπως και το υπόλοιπο του έργου των έξι λωρίδων», δήλωσε η κ. Μαρκουλλή. Πρόσθεσε ότι «έγκαιρα, αρκετούς μήνες πριν από την Κυπριακή Προεδρία της ΕΕ, θα έχουμε πραγματικά ολοκληρωμένο, ένα υπερσύγχρονο δίκτυο στην είσοδο της Λευκωσίας, που θα βοηθήσει πάρα πολύ στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας».
Χαιρετίζει η ΟΕΒ
ΟΙ ΠΡΟΣΦΕΡΟΜΕΝΕΣ υπηρεσίες και το χαμηλό κόστος χρήσης του νέου συστήματος αναμένεται να καλύψουν σημαντικές ανάγκες του επιβατικού κοινού και να αμβλύνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα στα αστικά κέντρα, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Εργοδοτών & Βιομηχάνων, χαιρετίζοντας την έναρξη του νέου συστήματος δημόσιων συγκοινωνιών. Χαρακτηρίζοντας το νέο σύστημα ως θετική εξέλιξη στην όλη προσπάθεια για εκσυγχρονισμό και ενίσχυση των δημόσιων επιβατηγών μεταφορών, η ΟΕΒ τονίζει τη σημασία του εγχειρήματος του επιβατικού κοινού, ειδικότερα των εργαζομένων που διαμένουν σε μεγάλη απόσταση από τους χώρους εργασίας τους.
Αναβαθμίζεται η ποιότητα ζωής των κατοίκων της Κύπρου
ΜΙΑΝ ΑΛΛΗ άλλη Κύπρο, εκσυγχρονισμένη και εναρμονισμένη στα ευρωπαϊκά δεδομένα όσον αφορά τις δημόσιες συγκοινωνίες, μπορούν να απολαύσουν οι Κύπριοι και οι ξένοι κάτοικοι του νησιού. Οι πρόνοιες του νέου συστήματος των δημόσιων μεταφορών υπόσχονται άριστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Τα δρομολόγια είναι διαμορφωμένα έτσι ώστε να εξυπηρετούν τους πάντες, ενώ το κόμιστρο μπορεί να το... επωμιστεί καθε πορτοφόλι. Το σύστημα καλύπτει 5 γεωγραφικές περιοχές. Λευκωσία, Λεμεσό, Λάρνακα, Πάφο και Αμμόχωστο. Διαφορετική εταιρεία είναι υπεύθυνη για κάθε πόλη, η οποία έχει δικό της λογότυπο. Μέχρι το τέλος του 2011 προνοείται πως σε ποσοστό 33%, τα οχήματα που χρησιμοποιούν οι εταιρείες πρέπει να είναι καινούργια, ενώ μέχρι το τέλος του 2012 ο μέσος όρος ηλικίας των οχημάτων που χρησιμοποιούνται, δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 12 έτη.
Ποινή για κακή εξυπηρέτηση!
Το επίπεδο εξυπηρέτησης και φροντίδας των πελατών είναι ένα θέμα στο οποίο δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση. Σε περίπτωση που δεν τηρούνται οι διαδρομές, επιβάλλεται ποινή ανά διαδρομή. Στην περίπτωση που υπάρχουν περισσότερες από μία ποινές, επιβάλλεται η μεγαλύτερη. Επίσης, οι ποινές ισχύουν μόνο για καθυστερήσεις στην έναρξη του δρομολογίου και όχι για τις μετέπειτα στάσεις -δεν ευθύνεται ο οδηγός αν έχει γίνει καραμπόλα και υπάρχει τρομερή κίνηση στο δρόμο. Η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να εκπαιδεύσει το προσωπικό της, να διεξάγει σεμινάρια σε θέματα ορθής συμπεριφοράς, οδικής ασφάλειας και φιλοπεριβαλλοντικής οδήγησης. Οι οδηγοί πρέπει να επιμελούνται το παρουσιαστικό τους, να συμπεριφέρονται με ευγένεια και να εξυπηρετούν πρόθυμα το κοινό, να μην προκαλούν εντάσεις και προστριβές με τους επιβάτες και το κοινό, να δίνουν τα στοιχεία τους όταν κάποιος επιβάτης τους τα ζητήσει.
Τιμές - Value for money
Το ζητούμενο στον καθορισμό των τιμών είναι το value for money. Για τις διαδρομές εντός των Καθορισμένων Περιοχών (εκτός των διαστικών διαδρόμων δηλαδή) ανάλογα με το είδος εισιτηρίου -μονό, aller-retour, ημερήσιο, εφταήμερο, μηνιαίο, ή ετήσιο- η τιμή κυμαίνεται από 1 ευρώ μέχρι και 300 για αγοραστές του ετησίου εισιτηρίου. Για μονή διαδρομή το κόμιστρο κυμαίνεται από €3-€5, ανάλογα με το δρομολόγιο φυσικά.
Το ημερήσιο καταβάλλεται από €5-€9 και το εφταήμερο €25-€45. Για όλους τους τακτικούς ταξιδιώτες εκτός πόλεων, ένα μηνιαίο εισιτήριο θα κόστιζε γύρω στα €70-€130, ενώ το ετήσιο: €700-€1300. Τι γίνεται με όσους ταξιδεύουν εντός κι εκτός πόλεων; Θα πρέπει να πληρώσουν €10 για ημερήσιο, €50 για εφταήμερο, €150 για μηνιαίο, και €1500 για το ετήσιο. Οι μαθητές, στρατιώτες, παιδιά κάτω των 12 ετών, κάτοχοι κοινωνικής κάρτας, θα μπορούν να διακινούνται δωρεάν. Σημειώστε ότι για φοιτητές πανεπιστημίου, το κόμιστρο θα καταβάλλεται στη μισή τιμή.
Εκκρεμεί το θέμα των αποζημιώσεων
Κατά την πρώτη μέρα της εφαρμογής του νέου συστήματος των δημόσιων μεταφορών, οι ιδιοκτήτες αγροτικών και αστικών λεωφορείων στάθμευσαν τα λεωφορεία τους έξω από το Προεδρικό, το Υπουργείο Συγκοινωνιών και το Μακάρειο Στάδιο, ως ένδειξη διαμαρτυρίας για την απόφαση εφαρμογής του συστήματος, τη στιγμή που εκκρεμεί το θέμα των αποζημιώσεών τους. Αποκαλώντας τους εαυτούς τους πρόσφυγες για δεύτερη φορά μετά το 1974 οι λεωφορειούχοι, απηυδησμένοι με την κατάσταση και την αδικία που νιώθουν, ανήρτησαν πανό έξω από το Μακάρειο Στάδιο που γράφει: «Η εισβολή μάς στέρησε τα χωριά και τις περιουσίες μας. Το κράτος μας στερεί τις δουλειές και τα εισοδήματά μας».
Ο Γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Ιδιοκτητών Αγροτικών Λεωφορείων Μαρίνος Κωνσταντινίδης, μιλώντας στη «Σ», είπε ότι η σύμβαση, η οποία τελικά υπογράφηκε, ήταν διαφορετική από την αρχική, λες και υπήρχε πρόθεση από την αρχή να τους εξαναγκάσουν να μείνουν εκτός φορέα. «Σήμερα», είπε, «είμαστε σε δεινή θέση, χωρίς δουλειά, χωρίς τις περιουσίες μας και είμαστε στο δρόμο. Εμείς είμαστε οι πρωτεργάτες που ζητήσαμε να αναβαθμίσουμε τις δημόσιες συγκοινωνίες και στο τέλος μείναμε απ' έξω», συμπλήρωσε. «Εμείς προσπαθούμε να κάνουμε διαβήματα για να αποκαταστήσουμε τις παρατυπίες που έχουν γίνει», πρόσθεσε.
«Κινδυνεύει το επιβατικό κοινό»
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο των διαμαρτυρόμενων λεωφορειούχων Μαρίνο Κωνσταντινίδη, η εφαρμογή του συστήματος των δημόσιων μεταφορών ξεκίνησε χωρίς τις προδιαγραφές που απαιτούνται και χωρίς να γίνουν εκτιμήσεις των αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν οι επιβάτες. «Τα λεωφορεία είναι ανασφάλιστα, χωρίς να γίνουν οι επιθεωρήσεις, χωρίς τα απαραίτητα ασφαλιστικά συμβόλαια. Κανείς δεν ενδιαφέρθηκε για την ηλικία των αυτοκινήτων και αν ειναι κατάλληλα για να μεταφέρουν τόσο κόσμο», είπε χαρακτηριστικά. Ο εκπρόσωπος των λεωφορειούχων δεν παρέλειψε να τονίσει ότι απουσιάζουν σύγχρονα έργα υποδομής, ενώ είναι ανύπαρκτοι οι σύγχρονοι σταθμοί επιβίβασης και αποβίβασης, που είχε υποσχεθεί η Κυβέρνηση. Από την πλευρά του ο διευθυντής του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, ο Σωτήρης Κολέττας, διέψευσε τα λόγια του κ. Κωνσταντινίδη, υποστηρίζοντας ότι όλα είναι υπό έλεγχον και το μόνο που πρέπει να ενδιαφέρει τους λεωφορειούχους είναι οι δύο ρεαλιστικές επιλογές που βρίσκονται ενώπιόν τους: θέλουν να αποσυρθούν από το επάγγελμα παίρνοντας την αποζημίωση, ή να παραμείνουν στο επάγγελμα;
«Διχασμένο» το ύψος των αποζημιώσεων
Η ΦΟΡΜΟΥΛΑ για καθορισμό των αποζημιώσεων, η οποία έχει αποφασιστεί από την Υπουργό Συγκοινωνιών, μετά από διαβουλεύσεις με τη Βουλή των Αντιπροσώπων αλλά και με τους ενδιαφερόμενους λεωφορειούχους, έχει διάφορους συντελεστές. Σύμφωνα με την κ. Κοζάκου-Μαρκουλλή, δεν υπάρχει μια «ταρίφα» για όλους τους λεωφορειούχους. Η αποζημίωση εξαρτάται από την ηλικία του λεωφορείου, από τα έτη που ασκούσαν το επάγγελμα, από τις περιοχές που εξυπηρετούσαν, τον αριθμό των κατοίκων που διακινούσαν, αλλά και από τα εισοδήματά τους. Η διαφορά συνίσταται στο γεγονός ότι οι λεωφορειούχοι ζητούν η αποζημίωση να υπολογιστεί με βάση τα εισοδήματα που είχαν το 2008, την αξία του λεωφορείου και τα χρόνια υπηρεσίας τους στο επάγγελμα, ενώ το Υπουργείο αντιπροτείνει η αποζημίωση να υπολογιστεί με βάση το κέρδος που είχαν το 2008 (μια χρονιά με πολύ χαμηλά κέρδη), την αξία του λεωφορείου τους και τα χρόνια υπηρεσίας τους στο επάγγελμα.
Ταξίδι με ένα ευρώ!
ΜΕ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ από μέρους των επιβατών ξεκίνησε σε όλες τις πόλεις και στις αγροτικές περιοχές το σύστημα επιβατικών συγκοινωνιών. Ο διευθυντής του Τμήματος Οδικών Μεταφορών Σωτήρης Κολέττας είπε ότι μέχρι στιγμής δεν έχουν εντοπιστεί ιδιαίτερα προβλήματα και τα δρομολόγια διεξάγονται κανονικά. «Αν εξαιρέσουμε τη Λευκωσία, όπου υπάρχει αντίδραση από αυτούς οι οποίοι εναντιώνονται στο σχέδιο, στις άλλες επαρχίες δεν υπάρχει καμιά αντίδραση και συνεργάζονται όλοι», είπε. «Ο κόσμος έχει αγκαλιάσει αυτό το σύστημα. Φαίνεται ότι περίμενε αυτήν τη στιγμή ώστε να πληρώνει το χαμηλό κόμιστρο τού ενός ευρώ, κάτι που τον βοηθά να ταξιδεύει σε όλη την επαρχία με την άνεσή του, με νέα λεωφορεία». Όσον αφορά τη μεταφορά των μαθητών από Σεπτέμβριο, ο κ. Κολέττας είπε ότι δεν θα υπάρχει κανένα πρόβλημα, διότι θα έχουν φτάσει τα καινούργια λεωφορεία.
Επανάσταση στο χώρο των μεταφορών
ΑΝ ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΟΥΜΕ το παρελθόν, με την αστική συγκοινωνία να υποφέρει και τα κατεστημένα να εμποδίζουν μιαν ανανέωση, σίγουρα μπορεί να συνειδητοποιήσει κάποιος τη ριζική αλλαγή που επήλθε με το νέο σύστημα μεταφορών και την ανάσα που δίνεται στους πολίτες που δεν μπορούν να κινηθούν. Η υπουργός Συγκοινωνιών, χαρακτηρίζοντας το γεγονός ως μια επανάσταση στον τόπο μας, κάλεσε όλους να συμμετάσχουν. «Όλοι να δώσουμε τις εμπειρίες μας και να φέρουμε την αλλαγή στον τόπο μας», είπε κατά την επίσκεψή της στην Πλατεία Σολωμού, στη Λευκωσία, όπου ενημερώθηκε για την πορεία εφαρμογής του νέου σχεδίου δημόσιων συγκοινωνιών.
Παράλληλα, εξέφρασε την πεποίθηση ότι «όλοι οι λεωφορειούχοι, οι οποίοι για χρόνια τώρα με το μόχθο και τις εμπειρίες τους έχουν συμβάλει στις συγκοινωνίες της Κύπρου, θα συνδράμουν και αυτήν την προσπάθεια, ώστε να εκσυγχρονίσουμε τις συγκοινωνίες στον τόπο μας». Η Υπουργός Συγκοινωνιών επισκέφθηκε χθες και το εργοτάξιο του κυκλοφοριακού κόμβου παρά το ΓΣΠ και ενημερώθηκε για την πορεία εκτέλεσης του έργου, το οποίο χαρακτήρισε πρωτοποριακό για την Κύπρο και θα συμβάλει τα μέγιστα στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στη Λευκωσία. «
Τα έργα προχωρούν πάρα πολύ καλά και είμαι εντυπωσιασμένη και από τους σχεδιασμούς, αλλά και από την πορεία του έργου, ενώ αυτό που μας ικανοποιεί ιδιαίτερα είναι το γεγονός ότι το έργο θα ολοκληρωθεί μέχρι το Μάρτιο του 2012, όπως και το υπόλοιπο του έργου των έξι λωρίδων», δήλωσε η κ. Μαρκουλλή. Πρόσθεσε ότι «έγκαιρα, αρκετούς μήνες πριν από την Κυπριακή Προεδρία της ΕΕ, θα έχουμε πραγματικά ολοκληρωμένο, ένα υπερσύγχρονο δίκτυο στην είσοδο της Λευκωσίας, που θα βοηθήσει πάρα πολύ στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας».
Χαιρετίζει η ΟΕΒ
ΟΙ ΠΡΟΣΦΕΡΟΜΕΝΕΣ υπηρεσίες και το χαμηλό κόστος χρήσης του νέου συστήματος αναμένεται να καλύψουν σημαντικές ανάγκες του επιβατικού κοινού και να αμβλύνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα στα αστικά κέντρα, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Εργοδοτών & Βιομηχάνων, χαιρετίζοντας την έναρξη του νέου συστήματος δημόσιων συγκοινωνιών. Χαρακτηρίζοντας το νέο σύστημα ως θετική εξέλιξη στην όλη προσπάθεια για εκσυγχρονισμό και ενίσχυση των δημόσιων επιβατηγών μεταφορών, η ΟΕΒ τονίζει τη σημασία του εγχειρήματος του επιβατικού κοινού, ειδικότερα των εργαζομένων που διαμένουν σε μεγάλη απόσταση από τους χώρους εργασίας τους.
Αναβαθμίζεται η ποιότητα ζωής των κατοίκων της Κύπρου
ΜΙΑΝ ΑΛΛΗ άλλη Κύπρο, εκσυγχρονισμένη και εναρμονισμένη στα ευρωπαϊκά δεδομένα όσον αφορά τις δημόσιες συγκοινωνίες, μπορούν να απολαύσουν οι Κύπριοι και οι ξένοι κάτοικοι του νησιού. Οι πρόνοιες του νέου συστήματος των δημόσιων μεταφορών υπόσχονται άριστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Τα δρομολόγια είναι διαμορφωμένα έτσι ώστε να εξυπηρετούν τους πάντες, ενώ το κόμιστρο μπορεί να το... επωμιστεί καθε πορτοφόλι. Το σύστημα καλύπτει 5 γεωγραφικές περιοχές. Λευκωσία, Λεμεσό, Λάρνακα, Πάφο και Αμμόχωστο. Διαφορετική εταιρεία είναι υπεύθυνη για κάθε πόλη, η οποία έχει δικό της λογότυπο. Μέχρι το τέλος του 2011 προνοείται πως σε ποσοστό 33%, τα οχήματα που χρησιμοποιούν οι εταιρείες πρέπει να είναι καινούργια, ενώ μέχρι το τέλος του 2012 ο μέσος όρος ηλικίας των οχημάτων που χρησιμοποιούνται, δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 12 έτη.
Ποινή για κακή εξυπηρέτηση!
Το επίπεδο εξυπηρέτησης και φροντίδας των πελατών είναι ένα θέμα στο οποίο δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση. Σε περίπτωση που δεν τηρούνται οι διαδρομές, επιβάλλεται ποινή ανά διαδρομή. Στην περίπτωση που υπάρχουν περισσότερες από μία ποινές, επιβάλλεται η μεγαλύτερη. Επίσης, οι ποινές ισχύουν μόνο για καθυστερήσεις στην έναρξη του δρομολογίου και όχι για τις μετέπειτα στάσεις -δεν ευθύνεται ο οδηγός αν έχει γίνει καραμπόλα και υπάρχει τρομερή κίνηση στο δρόμο. Η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να εκπαιδεύσει το προσωπικό της, να διεξάγει σεμινάρια σε θέματα ορθής συμπεριφοράς, οδικής ασφάλειας και φιλοπεριβαλλοντικής οδήγησης. Οι οδηγοί πρέπει να επιμελούνται το παρουσιαστικό τους, να συμπεριφέρονται με ευγένεια και να εξυπηρετούν πρόθυμα το κοινό, να μην προκαλούν εντάσεις και προστριβές με τους επιβάτες και το κοινό, να δίνουν τα στοιχεία τους όταν κάποιος επιβάτης τους τα ζητήσει.
Τιμές - Value for money
Το ζητούμενο στον καθορισμό των τιμών είναι το value for money. Για τις διαδρομές εντός των Καθορισμένων Περιοχών (εκτός των διαστικών διαδρόμων δηλαδή) ανάλογα με το είδος εισιτηρίου -μονό, aller-retour, ημερήσιο, εφταήμερο, μηνιαίο, ή ετήσιο- η τιμή κυμαίνεται από 1 ευρώ μέχρι και 300 για αγοραστές του ετησίου εισιτηρίου. Για μονή διαδρομή το κόμιστρο κυμαίνεται από €3-€5, ανάλογα με το δρομολόγιο φυσικά.
Το ημερήσιο καταβάλλεται από €5-€9 και το εφταήμερο €25-€45. Για όλους τους τακτικούς ταξιδιώτες εκτός πόλεων, ένα μηνιαίο εισιτήριο θα κόστιζε γύρω στα €70-€130, ενώ το ετήσιο: €700-€1300. Τι γίνεται με όσους ταξιδεύουν εντός κι εκτός πόλεων; Θα πρέπει να πληρώσουν €10 για ημερήσιο, €50 για εφταήμερο, €150 για μηνιαίο, και €1500 για το ετήσιο. Οι μαθητές, στρατιώτες, παιδιά κάτω των 12 ετών, κάτοχοι κοινωνικής κάρτας, θα μπορούν να διακινούνται δωρεάν. Σημειώστε ότι για φοιτητές πανεπιστημίου, το κόμιστρο θα καταβάλλεται στη μισή τιμή.