Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Τομέας 0
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Σελίδες: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Οι Δήμοι και Κοινότητες/Οικισμοί της Περιοχής Εξυπηρέτησης των Αστικών Συγκοινωνιών ομαδοποιούνται στους παρακάτω 11 Τομείς Αστικών Συγκοινωνιών, οι οποίοι χρησιμοποιούνται και για την αρίθμηση των κεντρικών, διαδημοτικών και τοπικών λεωφορειακών γραμμών (οι γραμμές-κορμοί έχουν δική τους αρίθμηση):

Τομέας 0 : ΑΘΗΝΑ
Τομέας 1 : ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ, ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ, ΑΛΙΜΟΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ, ΓΛΥΦΑΔΑ, ΒΟΥΛΑ, ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ, ΒΑΡΗ
Τομέας 2 : ΔΑΦΝΗ, ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΥΜΗΤΤΟΣ, ΒΥΡΩΝΑΣ, ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ, ΖΩΓΡΑΦΟΥ
Τομέας 3 : ΓΕΡΑΚΑΣ, ΑΝΘΟΥΣΑ, ΓΛΥΚΑ ΝΕΡΑ, ΠΑΛΛΗΝΗ, ΣΠΑΤΑ, ΠΑΙΑΝΙΑ, ΚΟΡΩΠΙ, ΑΡΤΕΜΙΔΑ, ΣΑΡΩΝΙΔΑ
Τομέας 4 : ΠΑΠΑΓΟΣ, ΧΟΛΑΡΓΟΣ, ΝΕΟ ΨΥΧΙΚΟ, ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, ΧΑΛΑΝΔΡΙ, ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ, ΠΕΝΤΕΛΗ, ΝΕΑ ΠΕΝΤΕΛΗ, ΜΑΡΟΥΣΙ
Τομέας 5 : ΠΕΥΚΗ, ΛΥΚΟΒΡΥΣΗ, ΜΕΛΙΣΣΙΑ, ΚΗΦΙΣΙΑ, ΝΕΑ ΕΡΥΘΡΑΙΑ, ΕΚΑΛΗ, ΑΝΟΙΞΗ, ΔΡΟΣΙΑ, ΔΙΟΝΥΣΟΣ, ΜΠΑΛΑ, ΣΤΑΜΑΤΑ, ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ, ΚΡΥΟΝΕΡΙ, ΒΑΡΥΜΠΟΜΠΗ, ΜΑΡΟΥΣΙ
Τομέας 6 : ΨΥΧΙΚΟ, ΦΙΛΟΘΕΗ, ΓΑΛΑΤΣΙ, ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ, ΝΕΑ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ, ΝΕΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ, ΜΑΡΟΥΣΙ, ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ, ΝΕΑ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑ
Τομέας 7 : ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ, ΝΕΑ ΛΙΟΣΙΑ, ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ, ΚΑΜΑΤΕΡΟ, ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ, ΑΧΑΡΝΑΙ, ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΕΣ, ΖΕΦΥΡΙ, ΦΥΛΗ
Τομέας 8 : ΧΑΙΔΑΡΙ, ΑΙΓΑΛΕΩ, ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ, ΤΑΥΡΟΣ, ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΕΝΤΗΣ, ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ, ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ, ΠΕΡΑΜΑ, ΜΑΝΔΡΑ, ΜΑΓΟΥΛΑ, ΕΛΕΥΣΙΝΑ, ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΣ
Τομέας 9 : ΚΑΛΛΙΘΕΑ, ΜΟΣΧΑΤΟ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Για παράδειγμα, μία γραμμή, που ο αριθμός της αρχίζει με το νούμερο 1 (π.χ. 101), έχει ως προορισμό τα νότια προάστια (τομέας 1).
[Εικόνα: area0.gif]
Το κέντρο της Αθήνας διατρέχεται από τις εξής "διακεντρικές" γραμμές (διερχόμενες χωρίς αφετηρία/τέρμα μέσα στο κέντρο) :
ΗΛΠΑΠ: 1, 2, 3, 4, 5, 11, 13, 15
ΕΘΕΛ: 022, 024, 035, 054, 057, 224, 227, 608, 622, 732, 813, 815, 856.
Οι βασικοί άξονες είναι οι εξής (στην παρένθεση η συχνότητα/ώρα σε αιχμή):
Από Πατησίων προς Συγγρού/Κουκάκι 5, 15 (10/ώρα)
Από Μεταξουργείο προς Αμαλίας 1, 057 (8/ώρα)
Από Πατησίων προς Παγκράτι 2, 4, 11 (18/ώρα)
Από Βασ. Σοφίας προς Πατησίων 3, 13, 054, 608, 622 (27/ώρα)
Από Λιοσίων προς κέντρο 024, 732 (12/ώρα)
Από Βουλιαγμένης προς Κέντρο 057, 856, 227 (13/ώρα)

Οι συνδέσεις αυτές είναι απαραίτητες, παρά την ολοκλήρωση (προς το παρόν) των ΜΣΤ μέσα στην Αθήνα, καθώς καλύπτουν επιμέρους διαδρομές που είναι χρονοβόρες με το Μετρό πχ Βασ. Σοφίας προς Πολυτεχνείο, Μετς προς κέντρο κλπ.
Όμως, ορισμένες γραμμές από αυτές κυκλοφορούν όλη τη μέρα με λίγους επιβάτες μέσα στο κέντρο, πχ το 1, 024, 057, 856, ενώ άλλες εχουν μεγάλη ζήτηση (όλες του άξονα Βασ. Σοφίας/Αμαλίας-Πατησίων, το 813 και το 224).
Κατά τη γνώμη μου, το γεγονός αυτό δεν είναι τυχαίο. Τα 024, 057 και 856 έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό : Τόσο από δυτικά, όσο και προς ανατολικά, βρίσκουν την ίδια γραμμή μετρό (2), δηλ. πηγαίνουν σχεδόν παράλληλα. Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει φερ' ειπείν με τη Βασ. Σοφίας, γιατί στον Ευαγγελισμό βρίσκουν τη γραμμή 3, και στην άλλη πλευρά του κέντρου βρίσκουν ή τη γραμμή 2, ή τον ΗΣΑΠ.
Άρα, το συμπέρασμα είναι ότι οι διακεντρικές γραμμές που έχουν μεγάλο φόρτο μέσα στο κέντρο της Αθήνας είναι αυτές που διαδοχικά συναντούν δύο γραμμές μετρό, κάτι που σημαίνει ότι ο επιβάτης που χρησιμοποιεί τις γραμμές αυτές, παρ' ότι μποτιλιαρίζεται, εν τούτοις τις προτιμάει γιατί γλιτώνει τις κουραστικές και χρονοβόρες αλλαγές μεταξύ δύο γραμμών στο μετρό.
Ενώ στις γραμμές 1, 024, 057, 856 είτε από ανατολικά, είτε από δυτικά ερχόμενος, συμφέρει να κάνει ο επιβάτης μια μόνο μετεπιβίβαση στη γραμμή 2 του μετρό και να φτάσει γρήγορα στην άλλη άκρη του κέντρου της Αθήνας.
Συνεπώς, πρέπει να εξεταστούν ως προς τη χρησιμότητά τους οι διακεντρικές διαδρομές με τα μισοάδεια λεωφορεία των γραμμών 024, 057 και 856, και να ισχυροποιηθούν οι διακεντρικές συνδέσεις που εξοικονομούν δύο μετεπιβιβάσεις μετρό.

Πάμε τώρα:
024 Από Λιοσίων υπάρχει το 732, που εξασφαλίζει διακεντρική σύνδεση μέχρι το Σύνταγμα (Βουλή). Η περιοχή γύρω από τη Φραντζή (Θεοδ. Βρεσθένης/Κασομούλη κλπ) δίνει πλεον ελάχιστους επιβάτες, λόγω τράμ και μετρό.
057 Από Σεπόλια μέχρι Στ. Λαρίσης έχει καλώς. Από Μεταξουργείο και μέχρι Αγ. Ιωάννη ακριβώς παράλληλα με το μετρό - εξ ου και με 10-15 επιβάτες το πολύ στο κομμάτι αυτό. Μετά τον Αγ. Ιωαννη κάνει τοπική διαδρομή Δάφνης και έχει χρησιμότητα.
856 Στην Ιερά Οδό, αν και παράλληλο με τη γραμμή 3, θα φανεί χρήσιμο μόλις κοπεί η σαβούρα (ΑΒ17, 839, 851, 812). Από Ομόνοια μέχρι Αγ. Ιωάννη και αυτό παράλληλα με τη γραμμή 2 του μετρό και με το 057.

ΠΡΟΤΑΣΗ
Το 024 κόβεται από Λιοσίων στο Στ. Λαρίσης (αφετηρία) και επιστροφή για Αγ. Αναργύρους.
Το 057 παραμένει από Σεπόλια μέχρι Φιλελλήνων όπως είναι, όμως μετά αναλαμβάνει α) τον τμήμα Θεοδ. Βρεσθένης του 024, β) το τοπικό της Δάφνης. Δηλ. θα γίνει μια παράλληλη μεν γραμμή του μετρό, αλλά με τελείως εξειδικευμένη εξυπηρέτηση (3 τοπικά σε ένα)
Το 856 θα παραμείνει ώς έχει, γιατί θα κληθεί να μείνει το μόνο υπέργειο μέσο στην Ιερά Οδό (μαζί με το 813) και συμπληρωματικά στην αρχή της Βουλιαγμένης, όπου η πρότασή μου είναι να μείνουν μόνο το Α3, το 206 και το 856.
Με το σχέδιο αυτό, εξοικονομούνται 3-4 οχήματα που γυροβολάνε σαν την άδικη κατάρα άδεια και λυπημένα!
(08-03-2010, 01:25 AM)Citaro Έγραψε: [ -> ]Το κέντρο της Αθήνας διατρέχεται από τις εξής "διακεντρικές" γραμμές (διερχόμενες χωρίς αφετηρία/τέρμα μέσα στο κέντρο) :
ΗΛΠΑΠ: 1, 2, 3, 4, 5, 11, 13, 15
ΕΘΕΛ: 022, 024, 035, 054, 057, 224, 227, 608, 622, 732, 813, 815, 856.
Στις διακεντρικές θα πρόσθετα και τις 10 και 550 πολύ σημαντικές γραμμές για τον άξονα Κηφισίας/Βασ.Σοφίας.
Όντως αν και περνάνε "ξώφαλτσα" το κέντρο είναι σημαντικές γραμμές. Βεβαίως με την ίδια λογική θα μπορούσαμε να θεωρήσουμε διακεντρικό και το 14 που πάλι περνά από τα όρια του κέντρου (Λεωφ. Αλεξάνδρας).

Οι προτάσεις του Citaro με βρίσκουν σύμφωνο, μόνο που θα πρόσθετα ότι το 724 που πλέον γίνεται τροφοδοτική γραμμή μπορεί να επεκταθεί λίγο βορειότερα προς την Ανάκασα για να έχει κοινή αφετηρία με το 720 και το Γ10 (που κατ' εμένα θα έπρεπε να καταργηθεί με 2 πλέον γραμμές να τροφοδοτούν το Μετρό από Αγ. Αναργύρους, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία...).
(08-03-2010, 11:04 AM)panos81 Έγραψε: [ -> ]Οι προτάσεις του Citaro με βρίσκουν σύμφωνο, μόνο που θα πρόσθετα ότι το 724 που πλέον γίνεται τροφοδοτική γραμμή μπορεί να επεκταθεί λίγο βορειότερα προς την Ανάκασα για να έχει κοινή αφετηρία με το 720 και το Γ10 (που κατ' εμένα θα έπρεπε να καταργηθεί με 2 πλέον γραμμές να τροφοδοτούν το Μετρό από Αγ. Αναργύρους, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία...).

Πάνο εννοείς το 024, το 724 είναι λίγο μακριά.Tongue

Το θέμα των γραμμών των Αγίων θέλει ψάξιμο και σχετίζεται με το πότε θα ανοίξουν οι σταθμοί του προαστιακού "Άγιοι Ανάργυροι" (και με τι συχνότητα θα περνούν τα τρένα) και "Αχαρναί" (η τελευταία βρίσκεται στην μονή γραμμή Άνω Λιοσίων-Αεροδρομίου, στην οδό Φιλαδελφείας απ' όπου περνά το Γ9). Όχι βέβαια ότι δεν μπορούν να γίνουν και τώρα αλλαγές. Περισσότερα προσεχώς στο ανάλογο τόπικ.
(08-03-2010, 01:45 AM)abc Έγραψε: [ -> ]Στις διακεντρικές θα πρόσθετα και τις 10 και 550 πολύ σημαντικές γραμμές για τον άξονα Κηφισίας/Βασ.Σοφίας.

Σωστά τις προσθέτεις, αλλά στην προκειμένη με "κέντρο" εννοώ Ακαδημίας, Σταδίου, Πανεπιστημίου, Σόλωνος, Ομόνοια, Σύνταγμα, Πειραιώς, Πατησίων.
Ο κλάδος της Βασ. Κωνσαντίνου είναι περιοχή "Μετς" - "Πολεμικό Μουσείο" - "Κάραβελ" και δεν συμπεριλαμβάνεται στην κλασική έννοια του πολύ κέντρου της Αθήνας.
(08-03-2010, 11:15 PM)Citaro Έγραψε: [ -> ]Σωστά τις προσθέτεις, αλλά στην προκειμένη με "κέντρο" εννοώ Ακαδημίας, Σταδίου, Πανεπιστημίου, Σόλωνος, Ομόνοια, Σύνταγμα, Πειραιώς, Πατησίων.
Ο κλάδος της Βασ. Κωνσαντίνου είναι περιοχή "Μετς" - "Πολεμικό Μουσείο" - "Κάραβελ" και δεν συμπεριλαμβάνεται στην κλασική έννοια του πολύ κέντρου της Αθήνας.

Με τον ορισμό που δίνεις πρέπει να προσθέσεις και τις 7, 8, 025, 026, 027, 060, 200, Ε6.
Θα έρθω και σε αυτά. Δεν έχουμε thread για ανακατανομή των τρόλλευ, ας το γράψω εδω:
Τα 7 και 8 κάνουν άσκοπες βόλτες στο κομμάτι από Αμπελοκήπους μέχρι Βασ. Σοφίας/Σύνταγμα. Θα ήταν προτιμότερο να ενωθούν και να κάνουν την εξής διαδρομή:
ΑΦΕΤΗΡΙΑ/ΤΕΡΜΑ εκεί που είναι το 7 σήμερα, εν συνεχεία αναστροφή Μεσογείων-Φειδιππίδου-Αλεξάνδρας, συνέχεια Αλεξάνδρας - αριστ. Πατησίων - αριστ. Χαλκοκονδύλη, συνέχεια Ακαδημίας , αναστροφή Ιπποκράτους - Πανεπιστημίου - δεξ. Πατησίων - δεξ . Αλεξάνδρας. Να εξυπηρετούν δηλ. το κομμάτι που έχει κίνηση επιβατική, και όχι το τμήμα της Βασ. Σοφίας που καλύπτεται πλήρως με τα 3/13 και το μετρό.
Το Ε6 είναι απορίας άξιον γιατί υπάρχει στο χάρτη ακόμη. Το 200 όπως και το 100 και το 060 είναι τα "εσωτερικά" λεωφορεία του κέντρου. Ειδικά το 100 αργοπεθαίνει όμως , καθώς ούτε η "αγορά" υπάρχει πλέον, ούτε υπάρχει καμια δραστηριότητα πίσω από την Ομόνοια (πλην εγκληματιών).
Επειδή η κατάσταση στο κέντρο έχει παραγίνει (ναρκωτικά, ληστείες κλπ), επειδή η Ζήνωνος και η ευρύτερη αυτής περιοχή έχει καταντήσει απελπισία και δεν παλεύεται, μήπως θα έπρεπε το 051 που το χρησιμοποιούν και τουρίστες για τα ΚΤΕΛ, να αλλάξει αφετηρία; Μπορεί να τερματίζει έξωθεν σταθμού Λαρίσης (σύνδεση με τρένα) παρέα με Α/Β15 ή να τερματίζει παρέα με το Α5 στην Ακαδημίας και κατεβαίνοντας από Σίνα-Πανεπιστημίου να πηγαίνει ΚΤΕΛ.
Ξέρει κανείς γιατί παίζουν την κολοκυθιά με την αφετηρία του 051;Dodgy
Σελίδες: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12