27-08-2013, 12:45 PM
Οποιοδήποτε σχήμα και να εφαρμοστεί, ένας είναι ο στόχος : Η συμπίεση των - καλώς εννοούμενων - εργασιακών δικαιωμάτων, δηλαδή : Αύξηση του ωραρίου, μείωση του μισθού, κατάργηση της ημιμονιμότητας των ΔΕΚΟ.
Ούτε αριστερός είμαι , ούτε συνδικαλιστής, ούτε τίποτα. Κάπου όμως πρέπει να υπάρχει ενα ελάχιστο επίπεδο σεβασμού στην αξιοπρέπεια του εργαζόμενου.
Και στο εξωτερικό τα ίδια γίνονται, ειδικά στη Γερμανία. Παράδειγμα το Μόναχο : Επειδή στη μητρική εταιρεία MVG (δημοτική επιχείρηση) υπάρχουν "κεκτημένα" που δεν βολεύουν το δημοτικό ταμείου του Δήμου Μονάχου, ίδρυσαν μια θυγατρική εταιρεία "κουφάρι", η οποία δεν διέπεται από τον κώδικα υπαλλήλων της MVG, ούτε από τη σχετική ΣΣΕ. Η θυγατρική εταιρεία αυτή προσλαμβάνει όλους τους νέους οδηγούς με ατομικές συμβάσεις και στη συνέχεια τους εκμισθώνει στη μητρική εταιρεία, της οποίας τα οχήματα οδηγούν.
Αποτέλεσμα : Οι νέοι οδηγοί έχουν πολύ χειρότερες συνθήκες εργασίας από τους παλιούς, δεν απολαμβάνουν διάφορα προνόμια και μπορεί να απέχουν μισθολογικά μέχρι και € 1.000 σε σχέση με κάποιον που δουλεύει στη μητρική δημοτική επιχείρηση. Αυτο είναι το ζητούμενο και τίποτε άλλο.
Κι εδώ ψάχνουν να εφαρμόσουν κάτι ανάλογο. Είτε δίνοντας έργο σε ιδιωτικές εταιρείες "φαντάσματα", χωρίς στόλο, χωρίς αμαξοστάσια, χωρίς υποδομές, μόνο και μόνο για να απασχολούν το προσωπικό κίνησης με εξευτελιστικούς όρους. Και όλα αυτά σ΄έναν τομέα όπου η διαύγεια, η ετοιμότητα και τα αντανακλαστικά είναι το Α και το Ω. Βάλτε έναν οδηγό να κάνει δέκα ώρες δρομολόγια μέσα στην Αθήνα. Αντέχει; Ή θα προκαλέσει άθελά του ατύχημα από την κόπωση;
Για μένα, το μόνο μοντέλο που εγγυάται νοικοκυρεμένα οικονομικά, αξιοπρεπή οχήματα και αξιοπρεπείς υπηρεσίες είναι αυτό που ξέρει η Ελλάδα εδώ και 60 χρόνια : Ο συνεταιρισμός τύπου ΚΤΕΛ. Θέλεις να οδηγήσεις λεωφορείο; Γίνε επαγγελματίας, ανάλαβε το όχημά σου, φρόντισέ το, δούλεψέ το καλά και με μεράκι για να βγάλεις κέρδος εσύ και ο συνεταιρισμός σου. Έχεις ρεπό και βαριέσαι; Ζήτα να δρομολογηθείς και να βγάλεις εξτρά χαρτζιλίκι. Κανένας άνθρωπος δεν παράγει χωρίς κίνητρο.
Για περάστε μια βόλτα από Λάρισα να δείτε ...
Ούτε αριστερός είμαι , ούτε συνδικαλιστής, ούτε τίποτα. Κάπου όμως πρέπει να υπάρχει ενα ελάχιστο επίπεδο σεβασμού στην αξιοπρέπεια του εργαζόμενου.
Και στο εξωτερικό τα ίδια γίνονται, ειδικά στη Γερμανία. Παράδειγμα το Μόναχο : Επειδή στη μητρική εταιρεία MVG (δημοτική επιχείρηση) υπάρχουν "κεκτημένα" που δεν βολεύουν το δημοτικό ταμείου του Δήμου Μονάχου, ίδρυσαν μια θυγατρική εταιρεία "κουφάρι", η οποία δεν διέπεται από τον κώδικα υπαλλήλων της MVG, ούτε από τη σχετική ΣΣΕ. Η θυγατρική εταιρεία αυτή προσλαμβάνει όλους τους νέους οδηγούς με ατομικές συμβάσεις και στη συνέχεια τους εκμισθώνει στη μητρική εταιρεία, της οποίας τα οχήματα οδηγούν.
Αποτέλεσμα : Οι νέοι οδηγοί έχουν πολύ χειρότερες συνθήκες εργασίας από τους παλιούς, δεν απολαμβάνουν διάφορα προνόμια και μπορεί να απέχουν μισθολογικά μέχρι και € 1.000 σε σχέση με κάποιον που δουλεύει στη μητρική δημοτική επιχείρηση. Αυτο είναι το ζητούμενο και τίποτε άλλο.
Κι εδώ ψάχνουν να εφαρμόσουν κάτι ανάλογο. Είτε δίνοντας έργο σε ιδιωτικές εταιρείες "φαντάσματα", χωρίς στόλο, χωρίς αμαξοστάσια, χωρίς υποδομές, μόνο και μόνο για να απασχολούν το προσωπικό κίνησης με εξευτελιστικούς όρους. Και όλα αυτά σ΄έναν τομέα όπου η διαύγεια, η ετοιμότητα και τα αντανακλαστικά είναι το Α και το Ω. Βάλτε έναν οδηγό να κάνει δέκα ώρες δρομολόγια μέσα στην Αθήνα. Αντέχει; Ή θα προκαλέσει άθελά του ατύχημα από την κόπωση;
Για μένα, το μόνο μοντέλο που εγγυάται νοικοκυρεμένα οικονομικά, αξιοπρεπή οχήματα και αξιοπρεπείς υπηρεσίες είναι αυτό που ξέρει η Ελλάδα εδώ και 60 χρόνια : Ο συνεταιρισμός τύπου ΚΤΕΛ. Θέλεις να οδηγήσεις λεωφορείο; Γίνε επαγγελματίας, ανάλαβε το όχημά σου, φρόντισέ το, δούλεψέ το καλά και με μεράκι για να βγάλεις κέρδος εσύ και ο συνεταιρισμός σου. Έχεις ρεπό και βαριέσαι; Ζήτα να δρομολογηθείς και να βγάλεις εξτρά χαρτζιλίκι. Κανένας άνθρωπος δεν παράγει χωρίς κίνητρο.
Για περάστε μια βόλτα από Λάρισα να δείτε ...