Αξιολόγηση Θέματος:
  • 19 Ψήφοι - 2.95 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Τομέας 5
#13
Με το σχέδιο "Καλλικράτη", όλη η περιοχή ευθύνης του Ο.Α.Σ.Α. βόρεια της Κηφισιάς θα είναι πλέον δύο Δήμοι. Ο Δήμος Κηφισιάς (με έδρα την Κηφισιά και θα περιλαμβάνει επίσης την Νέα Ερυθραία και την Εκάλη) και ο Δήμος Διονύσου (με έδρα τον Άγιο Στέφανο, που θα περιλαμβάνει επίσης την Δροσιά, την Σταμάτα, την Ροδόπολη, τον Διόνυσο, την Άνοιξη και το Κρυονέρι).

Το λεωφορειακό δίκτυο στην περιοχή χαρακτηρίζεται από αρκετές γραμμές με αραιή συχνότητα και διαρκή "μπαλώματα" που γίνονται μετά από διαμαρτυρίες των κατοίκων. Επίσης πολλές γραμμές αλληλοκαλύπτονται. Το πλέγμα των τοπικών γραμμών της Κηφισιάς, με αφετηρία τον σταθμό του Η.Σ.Α.Π., πολλές φορές είναι αρκετά πολύπλοκο σε επίπεδο γειτονιάς και αρκετοί επιβάτες που δεν είναι τακτικοί χρήστες συγχύζονται με τις τοπικές γραμμές, κάποιες από τις οποίες είναι πραγματικά φαντάσματα (560, 561), ενώ η 525 έχει ήδη εξοντωθεί από... κυνηγούς φαντασμάτων (aka Ghostbusters)...

Οι σκέψεις μου για το δίκτυο των λεωφορειακών γραμμών στην περιοχή είναι οι ακόλουθες:
- Για τις γραμμές προς τον Δήμο Διονύσου (507, 508, 509, 535, 536), δεν προτείνω μεγάλες αλλαγές. Σκέφτομαι ότι το 507 μπορεί να σταματήσει να εξυπηρετεί την Ροδόπολη, και να τροποποιηθεί το 536 του Διονύσου ώστε να κατευθύνεται προς αυτή. Κατά τα άλλα, πέρα από έναν καλλίτερο συντονισμό των ωρών διέλευσης, το δίκτυο είναι ικανοποιητικό. Μόνο αν αυξηθεί η συχνότητα των τρένων του Ο.Σ.Ε. προς Χαλκίδα και έχουμε τουλάχιστον 2 την ώρα να περνούν από τον Άγιο Στέφανο, θα ωφελούσε η σύντμηση των 509 και 535 σε τοπικά με σημείο αναφοράς τον σταθμό Αγ. Στεφάνου, με πύκνωση παράλληλα του 508 που είναι η σημαντικότερη γραμμή του πλέγματος.

Περισσότερες αλλαγές θα πρότεινα για τις τοπικές γραμμές του διευρυμένου Δήμου Κηφισιάς.

Συγκεκριμένα:
- Το 524 επεκτείνεται μέσω της οδού Γεωργίου Παπανδρέου/Ρόδων προς την Εκάλη, και καταλήγει στην Πλατεία Βασιλέως Παύλου (εκεί που έκανε αναστροφή το Α7 όταν συνέχιζε προς Νέα Ερυθραία). Έτσι εξυπηρετεί τις περιοχές Κοκκιναρά, Πολιτείας, Νέας Ερυθραίας και Εκάλης.
- Το φάντασμα 561 καταργείται.
- Καταργείται και το 526. Αντ' αυτού δημιουργείται νέα τοπική κυκλική γραμμή που εξυπηρετεί το εμπορικό κέντρο της Κηφισιάς, το Κεφαλάρι και την Άνω Κηφισιά. Ενδεικτική διαδρομή: Από σταθμό Κηφισιάς, Γρηγορίου Λαμπράκη (Βίλλα Καζούλη), αριστερά λεωφ. Κηφισίας, δεξιά Κυριαζή, ευθεία Λεβίδου, δεξιά Ξενίας, δεξιά Χαρ. Τρικούπη, αριστερά Φιλαδελφέως, δεξιά Πευκών, δεξιά Παύλου Μπακογιάννη, δεξιά Χαριλάου Τρικούπη, αριστερά Λέσβου, ευθεία Αλωνιών, δεξιά Λεβίδου, αριστερά Δηλιγιάννη, αριστερά Τατοϊου, αριστερά Όθωνος, δεξιά Γρ. Λαμπράκη.

- Το Β7 καταργείται. Τα δρομολόγια από το κέντρο της Αθήνας προς Κηφισιά είναι όλα Α7. Επίσης καταργούνται τα Ε6 και Ε14/Χ14 και επανέρχεται το Ε7 με αφετηρία όμως στο Σύνταγμα, και λειτουργία Δευτέρα - Παρασκευή ως το βράδυ (9:00 μ.μ.) και το Σάββατο έως 17:00. Για τις νυχτερινές ώρες η εξυπηρέτηση θα γίνεται από την νέα νυχτερινή γραμμή Ν7 Σύνταγμα - Νέα Ερυθραία με τέρμα στις Καμάρες ή κάπου κοντά.

- Με δεδομένη την ύπαρξη αρκετών γραμμών κατά μήκους της Λεωφ. Κηφισίας και της συνέχειάς της (Ελ. Βενιζέλου) στην Νέα Ερυθραία, το αποκομμένο τμήμα του Β7 που γίνεται τοπικό με ενδεικτικό αριθμό 517, διέρχεται από την Λεωφ. Κηφισίας δεξιά Ξενίας και αριστερά Χαριλάου Τρικούπη, αντίστοιχα στην επιστροφή από την Χαριλάου Τρικούπη δεξιά Δηλιγιάννη. Έτσι υπάρχει εξυπηρέτηση για όλη την Χαρ. Τρικούπη, μεγάλο τμήμα της οποίας μένει σήμερα ακάλυπτο.

- Το Β9 παραμένει, όμως το χώριμο 12μετρων και αρθρωτών λεωφορείων στους στενούς συνοικιακούς δρόμους μόνο προβλήματα δημιουργεί. Έτσι προτείνω την αλλαγή διαδρομής του ώστε να συνεχίζει ευθεία την οδό Λύρα για να βγαίνει στην Ελαιών. Ομοίως προτείνω τον εξωστρακισμό των λεωφορείων των γραμμών 503, 504 και 721 από τους στενούς δρόμους. Έτσι:

Το 503 και το 537 είναι πολύ αραιές γραμμές, όπως και το 721. Οπότε τις ενοποιούμε σε μία, Κηφισιά - Βαρυμπόμπη - Αχαρνές. Το να κάνει έναν κύκλο μέσω της Πλατείας Βαρυμπόμπης δεν προσθέτει πάνω από 10 λεπτά στον χρόνο διαδρομής. Η διέλευση γίνεται πλέον μέσω της οδού Αγίων Σαράντα και όχι μέσω των συνοικιακών δρόμων της Νέας Ερυθραίας.

Το 504 αλλάζει αφετηρία και μεταφέρεται στην κάτω πλευρά του σταθμού Κηφισιάς, εκεί που τώρα περνά το Β9. Η διαδρομή του αντικαθιστά εν μέρει το Β9 καθώς θα προσεγγίζει τον σταθμό Κηφισιάς από την Αχαρνών και θα φεύγει από την Όθωνος. Μετά θα φτάνει στους Θρακομακεδόνες μέσω των οδών Λύρα, Καλυφτάκη και Λεωφ. Κύμης.

Για την τοπική εξυπηρέτηση της Κάτω Κηφισιάς, του Νοσοκομείου Αγίων Αναργύρων, των Αδαμών και του Μορτερού, προτείνω την κατάργηση των υφιστάμενων 522/523, 543 και 560. Για την εξυπηρέτησή τους, χωρίζουμε τις περιοχές και καθεμία θα έχει την δική της, απλούστερη τοπική γραμμή χωρίς πολλά ζιγκ-ζαγκ:

543 Στ. Κηφισιάς - Καλυφτάκη - Νοσοκομείο Άγιοι Ανάργυροι
522 Στ. Κηφισιάς - Στροφύλι - Αδάμες
523 Στ. Κηφισιάς - Κάτω Κηφισιά - Μορτερό.

Αυτές θα προσπαθήσω να τις φτιάξω σε χάρτη για να είναι πιο κατανοητές.
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
Απλοποίηση του συστήματος στους διευρυμένους Δήμους Κηφισιάς και Διονύσου - από panos81 - 17-12-2010, 12:30 PM

Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Κορμοί / Express Citaro 436 640.303 22-07-2023, 12:21 AM
Τελευταία Δημοσίευση: Leon377
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Τομέας 3 Cmaniac 42 64.921 15-07-2023, 11:51 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Larioupol
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Τομέας 8 Cmaniac 166 203.762 16-04-2023, 05:22 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Aggele
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Τομέας 1 Cmaniac 273 364.167 16-04-2023, 02:41 AM
Τελευταία Δημοσίευση: panos44
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Τομέας 0 Cmaniac 116 161.593 05-03-2023, 02:49 PM
Τελευταία Δημοσίευση: abc
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Τομέας 2 Cmaniac 264 378.628 09-02-2023, 03:21 PM
Τελευταία Δημοσίευση: MitsosDaBest
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Τομέας 6 Cmaniac 46 63.190 11-11-2022, 01:51 PM
Τελευταία Δημοσίευση: MitsosDaBest
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Τομέας 7 Cmaniac 60 92.492 03-05-2022, 10:00 PM
Τελευταία Δημοσίευση: kostas720
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Γραμμών Τρόλεϊ cmegas 168 175.906 19-10-2021, 09:47 PM
Τελευταία Δημοσίευση: kostas720
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Τομέας 4 Cmaniac 44 69.882 15-11-2019, 04:44 PM
Τελευταία Δημοσίευση: N1Ellinikou

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)