Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Τομέας 5
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Σελίδες: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Οι Δήμοι και Κοινότητες/Οικισμοί της Περιοχής Εξυπηρέτησης των Αστικών Συγκοινωνιών ομαδοποιούνται στους παρακάτω 11 Τομείς Αστικών Συγκοινωνιών, οι οποίοι χρησιμοποιούνται και για την αρίθμηση των κεντρικών, διαδημοτικών και τοπικών λεωφορειακών γραμμών (οι γραμμές-κορμοί έχουν δική τους αρίθμηση):

Τομέας 0 : ΑΘΗΝΑ
Τομέας 1 : ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ, ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ, ΑΛΙΜΟΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ, ΓΛΥΦΑΔΑ, ΒΟΥΛΑ, ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ, ΒΑΡΗ
Τομέας 2 : ΔΑΦΝΗ, ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΥΜΗΤΤΟΣ, ΒΥΡΩΝΑΣ, ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ, ΖΩΓΡΑΦΟΥ
Τομέας 3 : ΓΕΡΑΚΑΣ, ΑΝΘΟΥΣΑ, ΓΛΥΚΑ ΝΕΡΑ, ΠΑΛΛΗΝΗ, ΣΠΑΤΑ, ΠΑΙΑΝΙΑ, ΚΟΡΩΠΙ, ΑΡΤΕΜΙΔΑ, ΣΑΡΩΝΙΔΑ
Τομέας 4 : ΠΑΠΑΓΟΣ, ΧΟΛΑΡΓΟΣ, ΝΕΟ ΨΥΧΙΚΟ, ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, ΧΑΛΑΝΔΡΙ, ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ, ΠΕΝΤΕΛΗ, ΝΕΑ ΠΕΝΤΕΛΗ, ΜΑΡΟΥΣΙ
Τομέας 5 : ΠΕΥΚΗ, ΛΥΚΟΒΡΥΣΗ, ΜΕΛΙΣΣΙΑ, ΚΗΦΙΣΙΑ, ΝΕΑ ΕΡΥΘΡΑΙΑ, ΕΚΑΛΗ, ΑΝΟΙΞΗ, ΔΡΟΣΙΑ, ΔΙΟΝΥΣΟΣ, ΜΠΑΛΑ, ΣΤΑΜΑΤΑ, ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ, ΚΡΥΟΝΕΡΙ, ΒΑΡΥΜΠΟΜΠΗ, ΜΑΡΟΥΣΙ
Τομέας 6 : ΨΥΧΙΚΟ, ΦΙΛΟΘΕΗ, ΓΑΛΑΤΣΙ, ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ, ΝΕΑ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ, ΝΕΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ, ΜΑΡΟΥΣΙ, ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ, ΝΕΑ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑ
Τομέας 7 : ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ, ΝΕΑ ΛΙΟΣΙΑ, ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ, ΚΑΜΑΤΕΡΟ, ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ, ΑΧΑΡΝΑΙ, ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΕΣ, ΖΕΦΥΡΙ, ΦΥΛΗ
Τομέας 8 : ΧΑΙΔΑΡΙ, ΑΙΓΑΛΕΩ, ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ, ΤΑΥΡΟΣ, ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΕΝΤΗΣ, ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ, ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ, ΠΕΡΑΜΑ, ΜΑΝΔΡΑ, ΜΑΓΟΥΛΑ, ΕΛΕΥΣΙΝΑ, ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΣ
Τομέας 9 : ΚΑΛΛΙΘΕΑ, ΜΟΣΧΑΤΟ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Για παράδειγμα, μία γραμμή, που ο αριθμός της αρχίζει με το νούμερο 1 (π.χ. 101), έχει ως προορισμό τα νότια προάστια (τομέας 1).
Καθώς το Μαρούσι είναι η περιοχή μου, θα ήθελα να ξεκινήσω από εδώ τις προτάσεις μου για τις τοπικές γραμμές.

Η πρώτη είναι η εκμετάλλευση του ανατολικού σταθμού λεωφορείων του Ο.Α.Κ.Α. για την δημιουργία τοπικών/τροφοδοτικών γραμμών προς τις γραμμές περιορισμένων στάσεων Ε7 και Χ14, τον κορμό 7 και τα μέσα σταθερής τροχιάς από Νερατζιώτισσα, Ειρήνη και Κηφισίας, κατά τα πρότυπα της γραμμής 410. Ο σταθμός αυτός θα χρησιμοποιείται όχι μόνο από γραμμές του τομέα 5, αλλά και από τους τομείς 4 και 6.

Για τον τομέα 5, προτείνω τις εξείς 2 νέες γραμμές, που διέρχονται έξω από τον σταθμό της Ειρήνης, και κοντά στον σταθμό Νερατζιώτισσας:

502 Ο.Α.Κ.Α. - Σχ. Αγ. Ιωσήφ - Άνω Πεύκη
Ο αριθμός προέρχεται από μια παλιά γραμμή με διαδρομή Αθήνα - Κάτω Πεύκη, που καταργήθηκε το 1995 με την καθιέρωση των κορμών. Όμως η διαδρομή στην Κάτω Πεύκη είναι διαφορετική, για να καλύψει ένα τμήμα της Κάτω Πεύκης στα σύνορα με το Ηράκλειο, κοντά στην σχολή St. Joseph, που σήμερα εξυπηρετείται ανεπαρκώς μόνο από την Δημοτική Συγκοινωνία της Πεύκης.

515 Ο.Α.Κ.Α. - Πράσινος Λόφος - Λυκόβρυση
Εξυπηρετεί τις γειτονιές του Ηρακλείου κοντά στον Πράσινο Λόφο, και επίσης την Λεωφ. Ηρακλείου βόρεια της οδού Αμαρουσίου, που σήμερα την εξυπηρετεί μόνο το 070 της Συγκοινωνίας Αμαρουσίου, που λειτουργεί μόνο Δευτέρα-Σάββατο με δρομολόγια ανά 40 λεπτά.

[Εικόνα: 502515base.png]
Το 555, παρότι μερικές φορές το χρησιμοποιώ, δεν εξυπηρετεί. Δεν αναγράφουν τη διαδρομή όλα τα οχήματα της γραμμής, είναι αραιό και ο κόσμος δεν το έχει συνηθίσει. Ας καταργηθεί λοιπόν να χρησιμοποιηθούν αλλού τα οχήματα (αν βέβαια το εγκρίνει η τοπική αυτοδιοίκηση, που πρότεινε την ίδρυση αυτής της γραμμής).

cmaniac
Τομεας 4, 555. Δηλαδη στον τομεα 5 τι να βαλουμε? Το 408?
Το 555 έχει όντως το μειονέκτημα ότι κάποια λεωφορεία αναγράφουν απλά τον αριθμό 555, ενώ άλλα αναλώνουν την μισή προμετωπίδα για να γράψουν ότι είναι διαδημοτική γραμμή, συγκεκριμένα η πάνω σειρά γράφει ΔΙΑΔΗΜ. ΣΥΓΚΟΙΝ. ενώ η κάτω εναλλάσσεται μεταξύ ΒΟΡ. ΠΡΟΑΣΤΕΙΩΝ και ΒΡΙΛ.-ΑΜΑΡ.-ΛΥΚ., λες και ήταν τόσο δύσκολο να γράφει απλά ΛΥΚΟΒΡΥΣΗ - ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ σε δύο σειρές. Εκτός αυτού, όταν ο κ. Πατούλης συνέλαβε την ιδέα για την δημιουργία διαδημοτικής συγκοινωνίας, είχε προτείνει ιδιαίτερο χρωματισμό στα λεωφορεία και τις στάσεις ώστε η γραμμή αυτή να γίνει γνωστή στο επιβατικό κοινό με σωστό marketing. Ως προπομπός της έγινε η Διαδημοτική Συγκοινωνία Αμαρουσίου - Πεύκης - Λυκόβρυσης με αριθμό 001, στην οποία κυκλοφόρησαν αρχικά τα Ikarus 260 που είχε ενοικιάσει ο Δήμος Αμαρουσίου από την Ε.ΘΕ.Λ. για τον σκοπό αυτό, τα οποία αργότερα αντικαταστάθηκαν από τα Neoplan φυσικού αερίου και κατόπιν από τα γνωστά ΜΑΝάκια. Τελικά όμως το μόνο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό ήταν ένα απλό αυτοκόλλητο σε ένα περίεργο λαχανί χρώμα που απεικόνιζε φύλλα και έγραφε ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΒΟΡΕΙΩΝ ΠΡΟΑΣΤΙΩΝ, το οποίο αφαιρέθηκε μετά από λίγες μέρες, κάνοντας αυτήν την γραμμή να μην διαφέρει σε τίποτα από μια γραμμή της Ε.ΘΕ.Λ. Το μόνο έντυπο πληροφοριακό υλικό είναι φυλλάδια που τύπωσε ο Δήμος Αμαρουσίου τα οποία διατίθενται μόνο στο περίπτερο πληροφόρησης του Δήμου (όχι το τραμάκι, αλλά το κουβούκλιο που βρίσκεται απέναντι από τα Everest). Όσον αφορά το 001, όχι απλά δεν καταργήθηκε, αλλά αναβαθμίστηκε με την χρήση των "Βεργίνων", πήρε αριθμό 070 αντί 001, και από τότε που κυκλοφόρησαν οι "Βεργίνες" η κίνησή του έχει αυξηθεί αρκετά, καθώς μπορεί να είναι αραιά τα δρομολόγιά του σε σχέση με τις 010-020-030-040, όμως είναι μια γραμμή πιο εύχρηστη για το κοινό καθώς έχει δικές τις στάσεις, με χάρτες και ακριβή ωράρια διέλευσης, μεγάλα λεωφορεία σε καλή κατάσταση, έστω κι αν είναι μεταχειρισμένα, αντί για τους "τσιμεντόλιθους" (Neoplan N4007) του 555 που δεν είναι σε καλή κατάσταση, κάτι για το οποίο εξέφρασε την δυσαρέσκειά του ο κ. Πατούλης.

Αναφορικά με το σχόλιο του Cmaniac για το ότι η γραμμή έχει αριθμό από 5 ενώ μεγάλο μέρος της είναι στον τομέα 4, αυτό είναι σωστό εν μέρει, αλλά υπάρχουν όμως δύο παράγοντες στους οποίους στηρίχθηκε η επιλογή του αριθμού:
1) Ήθελαν έναν εύκολο αριθμό, οπότε εξετάστηκαν δύο ενδεχόμενα: ή στρογγυλό αριθμό, ή και τα τρία ψηφία ίδια. Αυτό αυτομάτως απέκλειε τα 400, 444 και 500 που ήδη ανήκουν σε άλλες γραμμές.
2) Η γραμμή εξυπηρετεί 5 Δήμους, από τους οποίους οι 3 (Λυκόβρυση, Πεύκη, Μαρούσι) είναι στον τομέα 5 ενώ οι 2 (Μελίσσια, Βριλήσσια) στον 4, άρα από αυτής της άποψης ο τομέας 5 υπερισχύει.
(29-12-2009, 10:04 AM)panos81 Έγραψε: [ -> ]2) Η γραμμή εξυπηρετεί 5 Δήμους, από τους οποίους οι 3 (Λυκόβρυση, Πεύκη, Μαρούσι) είναι στον τομέα 5 ενώ οι 2 (Μελίσσια, Βριλήσσια) στον 4, άρα από αυτής της άποψης ο τομέας 5 υπερισχύει.
Λίγο off-topic, αλλά το Μαρούσι ανοίκει στους τομείς 4, 5 και 6. (δες το πρώτο post). Μπορεί οι πρώτες γραμμές 514/527/529 να είχαν το 5 ως πρώτο αριθμό, αλλά στο παρελθόν είχαμε και γραμμές με τα άλλα νούμερα: 600, 643, 449.
Χθες ήμουν Βριλήσσια, και αποφάσισα να πάρω το 555 για να πάω σπίτι (σύνορα Πεύκης - Αμαρουσίου, Νέο Τέρμα) για να μην αλλάζω πολλά μέσα. Προς εκνευρισμό μου, δεν εκτελέστηκαν τα δρομολόγια των 17:20 και 17:55, και όταν τελικά έφτασε λεωφορείο κατά τις 18:05, ο οδηγός αντί να τσακιστεί να εκτελέσει το δρομολόγιο των 17:55 έστω και με 10λεπτη καθυστέρηση, έκατσε στην γαλαρία και κατανάλωνε φραπεδιά, τσιγάρο και αθλητική εφημερίδα.

Αυτό ήταν η κορωνίδα στην ταλαιπωρία που προσφέρει το πολυδιαφημισμένο στο Μαρούσι 555. Μια γραμμή με πολλά αρνητικά: αναξιόπιστη, με αραιά δρομολόγια, με πολλά ζιγκ-ζαγκ στις γειτονιές, και με τους όχι και τόσο ελκυστικούς "τσιμεντόλιθους" του Α/Σ Ανθούσας, αρκετοί από τους οποίους είναι σε κακή κατάσταση.

Στον αντίποδα, το 070 Μαρούσι - Πεύκη - Λυκόβρυση της Συγκοινωνίας Αμαρουσίου, που πλέον όμως επανδρώνεται από οδηγούς των Δήμων Πεύκης και Λυκόβρυσης. Αραιά μεν τα δρομολόγια, όμως με ώρες διέλευσης που αναγράφονται σε κάθε στάση και τηρούνται, με χάρτες διαδρομής, διέρχεται από το κέντρο της Πεύκης (που το 555 περνάει "ξώφαλτσα" και μόνο προς Λυκόβρυση) με λεωφορεία μεγάλα, καθαρά και σε πολύ καλλίτερη κατάσταση παρά την ηλικία τους, όμως δεν λειτουργεί πια βράδυα και Κυριακές. Επίσης, το 541 της Ε.ΘΕ.Λ. με πολύ παρόμοια διαδρομή με το 070, όμως πάλι σταματά νωρίς το βράδυ. Το τροχαίο υλικό του είναι τα ολοκαίνουρια Solaris Urbino 8.6, πολύ καλλίτερα από τους "Τσιμεντόλιθους" του 555.

Επίσης, πόσοι ταξιδεύουν απευθείας από τους Δήμους ανατολικά του Αμαρουσίου (Μελίσσια, Βριλήσσια), προς αυτούς δυτικά (Πεύκη, Λυκόβρυση), ώστε να είναι απαραίτητη μια διαμπερής γραμμή; Μάλλον ελάχιστοι...

Το 555 είναι μια γραμμή ουσιαστικά άχρηστη όπως είναι. Στην σύνδεση Αμαρουσίου - Πεύκης - Λυκόβρυσης υπάρχουν 3 γραμμές, όμως καμμία δεν μπορεί να καλύψει απόλυτα τις ανάγκες των κατοίκων καθώς καθεμία έχει μειονεκτήματα.

Η σκέψη μου είναι η εξής:
- Το 555 καταργείται. Ο κλάδος του ανατολικά του Αμαρουσίου καλύπτεται, όσον αφορά τις γειτονιές των Μελισσίων, από το 410 και το 446. Οπότε δημιουργείται μια νέα γραμμή από το Μαρούσι προς Μελίσσια, Βριλήσσια και Χαλάνδρι, η οποία θα εξεταστεί στον τομέα 4.
- Το 070 ενισχύεται, ίσως και με επιδότηση από τον Ο.Α.Σ.Α. από τα κονδύλια που θα εξοικονομηθούν από την περικοπή του 555, ή και με παραχώρηση οδηγών. Έτσι η γραμμή λειτουργεί πλέον με 2 λεωφορεία (12μετρα) του Δήμου Αμαρουσίου (είτε "Βεργίνες" είτε τα Neoplan φυσικού αερίου), έχει συχνότητα 20-25 λεπτά και καλύπτει την σύνδεση των κέντρων Αμαρουσίου, Πεύκης και Λυκόβρυσης.
- Το 541 τροποποιείται και συνδέει το Μαρούσι με την Μεταμόρφωση, εξυπηρετώντας την Άνω Πεύκη σε επίπεδο γειτονιάς, όπως κάνει σήμερα (υποτίθεται) το 555. Για να υπάρξει εξορθολογισμός, το 541 κινείται προς Άνω Πεύκη μέσω της Δημοκρατίας και προς Μαρούσι μέσω της Πλαστήρα, ενώ αντίστοιχα αλλάζει το 527 και κινείται προς Μαρούσι μέσω Πίνδου και Πλουτάρχου, όπως πάει σήμερα το "κόκκινο" 050 και το 555.
- Τόσο το 527 όσο και το 501 επεκτείνονται μέχρι τον σταθμό "Κηφισίας" του Προαστιακού (δαχτυλίδι). Έτσι συνδέονται με τον προαστιακό σιδηρόδρομο και βελτιώνεται η σύνδεσή τους και με τις λεωφορειακές γραμμές της Λεωφ. Κηφισίας.
- Παλαιότερα είχα προτείνει και δύο νέες γραμμές, την 502 Ο.Α.Κ.Α. - Σχολή Αγ. Ιωσήφ - Άνω Πεύκη, και την 515 Ο.Α.Κ.Α. - Πράσινος Λόφος - Λυκόβρυση. Με δεδομένη την ενίσχυση του 070 όμως, η 515 μπορεί εν τέλει από την Λεωφ. Ειρήνης να συνεχίζει ευθεία προς την Καραολή & Δημητρίου, με τέρμα κοινό με το Α9.[/align]
(26-02-2010, 11:03 AM)panos81 Έγραψε: [ -> ]Χθες ήμουν Βριλήσσια, και αποφάσισα να πάρω το 555 για να πάω σπίτι (σύνορα Πεύκης - Αμαρουσίου, Νέο Τέρμα) για να μην αλλάζω πολλά μέσα. Προς εκνευρισμό μου, δεν εκτελέστηκαν τα δρομολόγια των 17:20 και 17:55, και όταν τελικά έφτασε λεωφορείο κατά τις 18:05, ο οδηγός αντί να τσακιστεί να εκτελέσει το δρομολόγιο των 17:55 έστω και με 10λεπτη καθυστέρηση, έκατσε στην γαλαρία και κατανάλωνε φραπεδιά, τσιγάρο και αθλητική εφημερίδα.

Φέταααα! Η αφήγηση σου, μου θυμίζει το 324 όταν είχε τέρμα στο Πικέρμι. Θυμάμαι αναμονές 40+ λεπτών στην Κάντζα, δράμα...

Σοβαρά τώρα, το 555 θέλει κατάργηση, όποτε μπαίνω είναι άδειο!
Κάθησ και είδα τη διαδρομή που κάνει το 538 ΚΥΚΛΙΚΗ ΔΙΟΝΥΣΟΥ,η γραμμή περνάει από παρθένες περιοχές αλλά η ποιό σωστή ονομασία θα ήταν 538 ΔΙΟΝΥΣΟΣ-ΡΟΔΟΠΟΛΗ-ΔΡΟΣΙΑ-ΕΚΑΛΗ (ΚΥΚΛΙΚΗ)
Η 538 ναι μεν εξυπηρετεί τις περιοχές που λες, αλλά έχει και κάποια αρνητικά:

1) Δεν συνδέεται με κανένα μέσο σταθερής τροχιάς.
2) Είναι κυκλική με την πραγματική έννοια του όρου, με την - ας πούμε - άνοδο από τον Διόνυσο προς την Λεωφ. Σταμάτας να εξυπηρετεί τις γειτονιές του Διονύσου, όμως η "κάθοδος", με εξαίρεση την γειτονιά νότια της Λεωφ. Διονύσου, να αντιγράφει εν πολλοίς τις 507 και 536. Αποτέλεσμα, αν κάποιος από την περιοχή στα σύνορα του Διόνυσου με την Ροδόπολη θέλει να βγει στην Λεωφ. Διονύσου, πρέπει να κάνει κύκλο.

Θα πρότεινα αναδιαμόρφωση της 538, σε συνδυασμό με τις 507, 524 και 561.

Δηλαδή:

- Η 507 παύει να πηγαίνει στην Ροδόπολη, αλλά συνεχίζει από την Δροσιά μόνο προς Σταμάτα. Η νέα της ονομασία είναι συνεπώς Ζηρίνειο - Δροσιά - Σταμάτα.

- Η υφιστάμενη 538 "απορροφά" την υπεράγονη 561.
Έτσι αναλαμβάνει την σημερινή διαδρομή της 524 προς Πολιτεία μέσω Κοκκιναρά, με την 524 να αλλάζει διαδρομή και να εξυπηρετεί τις γειτονιές της Άνω Κηφισιάς και του Κεφαλαρίου, πρωτού κατευθυνθεί προς την Πλατεία της Πολιτείας. Κατόπιν, η 538 αναλαμβάνει το τμήμα της καταργούμενης 561 μέχρι τα σύνορα (πάλαι ποτέ πλέον) της Κηφισιάς και της Νέας Ερυθραίας, συνεχίζει μέσω της οδού Ρόδων και βγαίνει στην Λεωφ. Διονύσου. Από εκεί εκτελεί την σημερινή διαδρομή μέσω των οδών Πλαστήρα, Καποδιστρίου, Μαγνησίας, Εθν. Αντιστάσεως, Αιολίδος, Αδραμυτίου και Πεζοναυτών, και κατόπιν ως έχει το τμήμα της μέσω της Ροδόπολης, βγαίνει στην Δροσιά και συνεχίζει για Άγιο Στέφανο, όπου τερματίζει στον σταθμό του Ο.Σ.Ε. ώστε μελλοντικά να παρέχει σύνδεση και με τον προαστιακό.

Υπάρχει βεβαίως η δυνατότητα να εξυπηρετεί και την Άνοιξη σε επίπεδο γειτονιάς, ξεφεύγοντας από την Λεωφ. Θησέως / Μαραθώνος, από όπου ήδη διέρχονται οι γραμμές 508 και 509.

Στην κάθοδο η διαφοροποίηση πρέπει να είναι μεγαλύτερη, ώστε να γίνει η διαδρομή όσο το δυνατόν πιο παραπλήσια με αυτή της ανόδου.
Ανοίγω το ζήτημα της Νέας Κηφισιάς..... Νομίζω είναι προφανές ότι η εξυπηρέτηση του άξονα Κηφισίας-Τρικούπη-Ελαιών από το Β7 είναι τελείως λανθασμένη, για πολλούς λόγους..... πιστεύετε ότι θα μπορούσαν τα Α7 και Β7 να συγχωνευθούν σε μια γραμμή, με τέρμα τον Πλάτανο;;; Και αν ναι, τι θα απογίνει το κομμάτι "Κέντρο Κηφισιάς-Νέα Κηφισιά";;;;;
Σελίδες: 1 2 3 4 5 6 7 8 9