Αξιολόγηση Θέματος:
  • 8 Ψήφοι - 2.75 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Οικονομική κρίση. Από πού μπορούν οι συγκοινωνίες να εξοικονομήσουν χρήματα;
#10
(05-05-2010, 12:05 AM)Citaro Έγραψε: Θα μου επιτρέψεις να γνωρίζω για τη Στουτγάρδη, καθώς την έζησα αρκετά χρόνια: Η επιχείρηση είναι δημοτική και φέρει την ευθύνη για τα τραμ και τα λεωφορεία του Δήμου Στουτγάρδης. Συμμετέχει στον "ΟΑΣΑ" (VVS) , ο οποίος εφαρμόζει ζωνικό εισιτήριο δίωρης διάρκειας. Το έλλειμα της SSB (20-25%) καλύπτεται από τον προϋπολογισμό του Δήμου Στουτγάρδης και από τους όμορους δήμους, εφ' όσον εξυπηρετούνται.
Να σημειώσω ότι πρόκειται για πρωτοπόρο επιχείρηση με άψογο προιόν και πλείστους όσους Έλληνες εργαζόμενους.

Όταν λες "τέρμα οι μετεπιβιβάσεις", τι εννοείς; Να πληρώνουμε ξανά για κάθε μέσο; Δεν μπορώ να διανοηθώ πχ να καταργηθεί η ενιαία κάρτα απεριορίστων. Συμφωνώ να εφαρμοστεί το pay as you go με e-ticketing, άλλως ένα ζωνικό και όχι χρονικό εισιτήριο που θα καθιστά δικαιότερη τη χρέωση. Όλα αυτά όμως θα ανεβάσουν το κόστος μεταφοράς σε μεσαίες και μεγάλες αποστάσεις (αυτές δηλ. που κάνει ο μέσος εργαζόμενος). Το αντιστάθμισμα της φθηνότερης χρέωσης για απόσταση 2-3 στάσεων θα το επωφεληθούν λίγοι.

Και για να συγκρίνουμε την τιμολογιακή πολιτική μεσογειακών πόλεων με όμοιο βιοτικό επίπεδο, η Ρώμη έχει το ίδιο εισιτήριο με εμάς.
Στην διαρκεια της ασχολιας μου με τα συγκοινωνιακα θεματα ειχα την τυχη - σε συνδυασμο με την επαγγελματικη μου δραστηριοτητα - να μελετησω τα συστηματα συγκοινωνιων αρκετων πολεων του εξωτερικου. Διαδικτυακα παλι και αναπτυσσοντας επαφες και ανταλλασσοντας πληροφοριες και αποψεις με στελεχη ολων σχεδον των συγκοινωνιακων οργανισμων της Ευρωπης ολοι συγκλινουν προς αυτα που γραφω παραπανω. Δεν αμφισβητω την εμπειρια σου απο την SSB αλλα και αυτην ειμαι σε θεση να την γνωριζω αρκετα καλα. Θα κρατησω μονο αυτα που αναφερεις ως προς τη λειτουργια της. Το ελλειμα της επιδοτειται απο τον ιδιοκτητη της και οχι απο το Ομοσπονδιακο Δημοσιο Ταμειο. Επισης καλυπτεται εν μερει και απο την κερδοφορια της στην δραστηριοτητα της στην πολωνικη αγορα. Επισης το αντιτιμο του εισιτηριου ειναι το μεσο κοστος μεταφορας του επιβατη.

Η μετεπιβιβαση με την καρτα απεριοριστων δεν εχει ουδεμια σχεση, και φυσικα τροπος καταμερισμου των εσοδων υπαρχει. Στο Λονδινο η Oyster Card ο,τι τυπο εισιτηριου και αν εχει, περναει απο το σκανερ οποτε και υπαρχει αμεση εικονα. Αλλα και παλι μπορει να γινει η κατανομη αναλογικα. Ολα αυτα δεν θα ανεβασουν το κοστος μεταφορας σε μεσες και μεγαλες αποστασεις αλλα την ΧΡΕΩΣΗ. Το κοστος ειναι δεδομενο. Ειναι σαφες φυσικα οτι οποιος χρησιμοποιει το λεωφορειο σε μεγαλυτερες διαδρομες το επιβαρυνει κοστολογιακα περισσοτερο απο καποιον που το χρησιμοποιει για λιγες στασεις (με εξαιρεση αυτον που το παιρνει για μια σταση, αυτος το επιβαρυνει υπερβολικα πολυ). Αρα και πρεπει να το πληρωνει. Συνεπως σαφως και μιλαμε για ζωνικο εισιτηριο. Αλλα η αηδια της μετεπιβιβασης πρεπει σιγα σιγα να παιρνει ενα τελος.

Αναφορικα με το παραδειγμα της Ρωμης που αναφερεις, υποθετω οτι δεν εχεις χρησιμοποιησει ΜΜΜ εκει... Ιδια τιμολογιακη πολιτικη, ιδια ποιοτητα υπηρεσιων... Ουνα φατσα ουνα ρατσα... Επισης μεσογειακη πολη ειναι και η Βαρκελωνη που δεν εχει σε καμια περιπτωση τετοια χρεωση ανα επιβατη (αλλα ταυτοχρονα εχει σοβαρη συγκοινωνια), καθως επισης και η Αλεξανδρεια οπου καλυτερα να μην αναφερθω... Διαλεγεις προτυπα, και καλυτερα υπαρχουν και χειροτερα...
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
[Χωρίς Θέμα] - από Cmaniac - 30-04-2010, 03:23 PM
RE: Οικονομική κρίση. Από πού μπορούν οι συγκοινωνίες να εξοικονομήσουν χρήματα; - από garvanitis - 05-05-2010, 06:30 PM

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)