Αξιολόγηση Θέματος:
  • 24 Ψήφοι - 2.67 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Στόλος λεωφορείων ΟΣΥ
Tο midi 60260 είναι neoplan; θυμάμαι κάπου είχα διαβάσει ότι υπάρχουν Midi που μεταφέρθηκαν από Ανθούσα Βοτανικό αλλά δε το βρίσκω τώρα

Άκυρο βρήκα ότι οι αριθμοί των solaris τελειώνουν στο 220 οπότε είναι neoplan
Απάντηση
(25-02-2024, 11:21 PM)Leon377 Έγραψε: Τώρα που άνοιξα και είδα το θέμα "Solaris urbino 18" που έγραψαν πιο πάνω είδα και που μπερδεύτηκες

Όπως αναφέρεται το 888 "συγκρουστηκε πλαγιομετωπικα με τζιπ στην παραλιακη και υπεστη πολυ σοβαρες ζημιες στην δεξια εμπρος πλευρα του. Επειτα απο επισκευη ενταχθηκε ξανα στην δύναμη" 

Thanks. Είχα μπερδέψει τα νούμερα.
Απάντηση
Πάντως επειδή συζητάμε στο τοπικό των yutong για μετακινήσεις λεωφορειων και απόσυρση των Ν2, είπα να κάνω εδώ ένα πιο αναλυτικό post.
Αρχικά πέρα από τα urbanway 18, δεν είναι και κάποια ιταλοτουρκικα αεριου να έρθουν? Δεν θα μπορούσε θεωρητικά να πάρει όλα τα νέα η Ανθουσα (αφου αποσυρθουν Ν2 και agora), ίσως και κάποια τα Λιοσια, και να πάνε τα crossway πειραια ,μιας και υπάρχουν εκεί και τα agora s? (Για λόγους ανταλλακτικών και λοιπά).
Επίσης κάπου αναφέρθηκε πως τα ηλεκτρικά θα μπουν Α5. Το Α5 απασχολεί κυρίως τα crossway 12,8m, αυτα σε ποιες γραμμές θα μπορούσαν να απασχοληθουν αν φύγουν από εκεί? Και από θέμα ρύπων πάντως, καλύτερα να μείνουν τα ηλεκτρικά σε γραμμές κέντρου πάρα να ανεβαίνουν μέχρι Ανθουσα.
Τα Ν2 θεωρητικά με τη πλήρη είσοδο των yutong σε υπηρεσία θα μπορούσαν να αποσυρθούν, αντε να μείνουν καμία 10αρια ανθουσα και Άγιο Δημητριο για πιο ζόρικες γραμμές.

Και πέρα από ότι έχω πει εδώ είναι και αρκετά θέματα που δεν έχω λάβει υπόψιν. Θα αγοράστουν πχ τα leasing? Και αν ναι ,όλα? Δεν είναι στα σκαριά επίσης ένας ακόμα λογαριασμός για 300 καινούρια leasing?
Το μόνο σίγουρο ότι έχουμε πολλά να δούμε
Απάντηση
Η ΟΣΥ ανανέωσε τα στοιχεία στην ιστοσελίδα της που αφορούν την διάρθρωση του στόλου της. Διαπιστώνονται αρκετές διαφορές μεταξύ των προηγούμενων στοιχείων (τέλος του 2021) και των νέων (τέλος Μαρτίου 2024).
Συγκεκριμένα:

Θερμικά Λεωφορεία:

1. Οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO Ι – [Χρονολογίας κτήσεως 1993-1994]
2021: 77
2024:  0

2. Οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO ΙΙ – [Χρονολογίας κτήσεως 1998-2002]
2021: 408
2024: 360

3. Οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO ΙΙΙ [Χρονολογίας κτήσεως 2004-2005]
2021: 255
2024: 212

4. Οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO ΙV – [Χρονολογίας κτήσεως 2009]
2021: 220
2024: 201

5. Οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO V – [Χρονολογίας κτήσεως 2009-2010-2011]
2021: 98
2024: 235

6. Οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO V – EEV – [Χρονολογίας κτήσεως 2010-2011]
2021: --
2024: 84

7. Διώροφα οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO V – [Χρονολογίας κτήσεως 2011]
2021: 4
2024: 0

8. Χρονομισθωμένα λεωφορεία τεχνολογίας EEV και Euro V
2021: 293
2024:  ---

9. Οχήματα Φυσικού αερίου EURO III – [Χρονολογίας κτήσεως 2004-2005]
2021: 81
2024: 66

10. Οχήματα Φυσικού Αερίου EURO V – [Χρονολογίας κτήσεως 2009-2011]
2021: 199
2024: 162

Σύνολο Λεωφορείων (χωρίς τα 140 Yutong & χωρίς τα διώροφα)
2021: 1631
2024: 1370


Ηλεκτροκίνητα λεωφορεία:

1. Οχήματα σειράς 6000 [Χρονολογίας κτήσεως 1999-2000]
2021: 102
2024: 36

2. Οχήματα σειράς 7000 [Χρονολογίας κτήσεως 1999-2000]
2021: 109
2024:  67

3. Οχήματα σειράς 8000 [Χρονολογίας κτήσεως 2003-2004]
2021: 89
2024: 64

4. Οχήματα σειράς 9000 [Χρονολογίας κτήσεως 2004]
2021: 50
2024: 42

Σύνολο Τρόλει
2021: 350
2024: 210

*Τα νέα 140 Yutong E12 δεν έχουν προστεθεί στη λίστα παρότι έχουν βάλει φωτογραφίες τους.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ 
Ο συνολικός στόλος έχει μειώθεί από 1981 σε 1580, δηλαδή κατά 401 οχήματα. 
Μπορεί κάποιος να μας διαφωτίσει τι απέγιναν τόσα λεωφορεία και τρόλλει; Ιδίως τα τρόλει έχουν μειωθεί κατά 140. Επίσης 140 είναι και τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία. Θεωρώ και ελπίζω πως δεν σχετίζονται κάπως.

Τέλος, αν θεωρήσουμε ότι δεν υπάρχει έλλειμμα προσωπικού, η ΟΣΥ με τα 1720 οχήματα που ισχυρίζεται ότι διαθέτει δεν θα μπορούσε να εκτελεί όλα τα δρομολόγια στην περιοχή αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ χωρίς να χρειάζεται κάποια παραχώρηση γραμμών σε ιδιώτες;
Απάντηση
Γιατί να θεωρήσεις ότι δεν υπάρχει έλλειψη προσωπικού αφού υπάρχει?

Τα 6000αρα τρόλει είναι χρόνια εκτός με τα περισσότερα αρκετά πριν το 2021 οπότε απλά τα έχουν διαγράψει και επίσημα πλέον από το στόλο. Η τεράστια μείσω του αριθμού των Vanhool μου κάνει και μένα εντύπωση.
Απάντηση
(13-04-2024, 04:10 PM)Crabman Έγραψε: Τέλος, αν θεωρήσουμε ότι δεν υπάρχει έλλειμμα προσωπικού, η ΟΣΥ με τα 1720 οχήματα που ισχυρίζεται ότι διαθέτει δεν θα μπορούσε να εκτελεί όλα τα δρομολόγια στην περιοχή αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ χωρίς να χρειάζεται κάποια παραχώρηση γραμμών σε ιδιώτες;

1. Mόλις μπούν τα 140 Yutong στην κυκλοφορία, θα αποσυρθούν ισάριθμα ΕΛΒΟ 1999 12m. Το ότι έφτασαν τα Ν1 .. 30 χρονών, δεν σημαίνει ότι καλώς κυκλοφορούν ακόμη οχήματα 25ετίας.

2. Μόλις έρθουν οι 100 ρθρωτές γκαζιέρες (του χρόνου) θα αποσυρθούν τα αρθρωτά ΕΛΒΟ και VOLVO , για τους ίδιους λόγους. 

3. Επειδή δεν προχωράει ο διαγωνισμός για τα υπόλοιπα οχήματα (άλλα 300) , θα μείνουμε αναγαστικά με τις παλιές γκαζιέρες μέχρι να χαλάσουν όλες. 

Κοντολογίς, ο στόλος όχι απλά δεν θα αυξηθεί, αλλά θα μειώνεται, αφού δεν έχουμε καμια ένδειξή α) για το τί θα γίνει με τα τρόλλεϋ β) τι θα γίνει με τα midi που ειναι 24 ετών και δεν έχει υπάρξει καμια παραγγελία. 

Αν, λοιπόν, υποθέσουμε ότι θα έχουμε +- 1300 οχήματα, θέλουμε 1300 χ 2,9= 3.770 οδηγούς. Ούτε πολιτική διάθεση υπάρχει για προσλήψεις αλλά ούτε και ενδιαφέρον εκ μέρους του κόσμου να δουλέψει με αυτες τις συνθηκες κ με 900€/μηνα όλα κ ολα.

Αυτή ειναι η αλήθεια και το ότι φέρνουν ...140 οχηματα μετά από 14 χρόνια, μόνο ως ανέκδοτο μπορεί να εκληφθεί. Ή το ότι διυλίζουν τον κώνωπα σχετικα με τις προδιαγραφές οχημάτων στους δημόσιους διαγωνισμούς, αλλά θα αγοράσουν εν τέλει οχήματα leasing που δεν πληρούν ΚΑΜΙΑ από τις προϋποθεσεις (Iveco 2πορτα, Citaro LEÜ)
Απάντηση
Τα van hool γενικά όσο περνάνε τα χρόνια γίνονται αυξανόμενα προβληματικά. Πολλές φορές σταματάνε σε στάση και δεν ξαναξεκινανε. Τώρα και με τη χρεωκοπία της Vanhool πριν καμιά βδομάδα, τα ανταλλακτικά που ηταν δυσκολα θα γίνουν ακόμα πιο δυσεύρετα
Απάντηση
(13-04-2024, 04:42 PM)Citaro Έγραψε: 1. Mόλις μπούν τα 140 Yutong στην κυκλοφορία, θα αποσυρθούν ισάριθμα ΕΛΒΟ 1999 12m. Το ότι έφτασαν τα Ν1 .. 30 χρονών, δεν σημαίνει ότι καλώς κυκλοφορούν ακόμη οχήματα 25ετίας.

2. Μόλις έρθουν οι 100 ρθρωτές γκαζιέρες (του χρόνου) θα αποσυρθούν τα αρθρωτά ΕΛΒΟ και VOLVO , για τους ίδιους λόγους. 

3. Επειδή δεν προχωράει ο διαγωνισμός για τα υπόλοιπα οχήματα (άλλα 300) , θα μείνουμε αναγαστικά με τις παλιές γκαζιέρες μέχρι να χαλάσουν όλες. 

Κοντολογίς, ο στόλος όχι απλά δεν θα αυξηθεί, αλλά θα μειώνεται, αφού δεν έχουμε καμια ένδειξή α) για το τί θα γίνει με τα τρόλλεϋ β) τι θα γίνει με τα midi που ειναι 24 ετών και δεν έχει υπάρξει καμια παραγγελία. 

Αν, λοιπόν, υποθέσουμε ότι θα έχουμε +- 1300 οχήματα, θέλουμε 1300 χ 2,9= 3.770 οδηγούς. Ούτε πολιτική διάθεση υπάρχει για προσλήψεις αλλά ούτε και ενδιαφέρον εκ μέρους του κόσμου να δουλέψει με αυτες τις συνθηκες κ με 900€/μηνα όλα κ ολα.

Αυτή ειναι η αλήθεια και το ότι φέρνουν ...140 οχηματα μετά από 14 χρόνια, μόνο ως ανέκδοτο μπορεί να εκληφθεί. Ή το ότι διυλίζουν τον κώνωπα σχετικα με τις προδιαγραφές οχημάτων στους δημόσιους διαγωνισμούς, αλλά θα αγοράσουν εν τέλει οχήματα leasing που δεν πληρούν ΚΑΜΙΑ από τις προϋποθεσεις (Iveco 2πορτα, Citaro LEÜ)

Δυστυχώς η παραπάνω πραγματικότητα έρχεται να διαψεύσει κάθε πανηγυρικό ρεπορτάζ, που δεν μπαίνει στον κόπο να κάνει μία αποτίμηση με αριθμούς και γεγονότα.

Δεν βλέπω υπό την επικρατούσα πρακτική να μπορεί να εφαρμοστεί κάτι άλλο εκτός από οχήματα leasing και παραχωρήσεις γραμμών, με ο,τι αυτό συνεπάγεται για τα οχήματα... Και δεν τα αντέχω αυτά τα iveco τα τρίπορτα Big Grin
Απάντηση
(13-04-2024, 04:25 PM)ecoj Έγραψε: Γιατί να θεωρήσεις ότι δεν υπάρχει έλλειψη προσωπικού αφού υπάρχει?

Τα 6000αρα τρόλει είναι χρόνια εκτός με τα περισσότερα αρκετά πριν το 2021 οπότε απλά τα έχουν διαγράψει και επίσημα πλέον από το στόλο. Η τεράστια μείσω του αριθμού των Vanhool μου κάνει και μένα εντύπωση.
Αρχικά ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας.
 
Πράγματι η ερώτηση μου ήταν εντελώς υποθετική καθώς η κατάσταση στις συγκοινωνίες (Αθήνας & Θεσσαλονίκης) έχει πάρει τον δρόμο της και ευελπιστούμε στην βελτίωση των υπηρεσιών. 

Χώρις να έχω λόγο να είμαι αρνητικός στην παραχώρηση τμήματος των συγκοινωνιών σε ιδιώτες και δη στις ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΕ, ήθελα να καταλάβω πως φτάσαμε εδώ που φτάσαμε. Και φαίνεται ότι είναι ένας συνδυασμός των πολλών και διαδοχικών κρίσεων που περνάμε σε συνδυασμό με την έλειψη βούλησης για κάτι καλύτερο. 
Εφόσον τα οχήματα υπάρχουν αυτό που λείπει είναι οι οδηγοί και η σωστή συντήρηση. Αυτά χρειάζονται χρήματα και κίνητρα. Και αν υπήρχαν αυτά θα μπορούσε η ΟΣΥ να έχει ακόμα όλες τις γραμμές αφου πρακτικά ο ακέραιος αριθμός των οδηγών είναι ο ίδιος και τα οχήματα υπερ επαρκούν. Και οι οδηγοί είτε οδηγούν οχήματα της ΟΣΥ είτε ενός ιδιώτη είναι οι ίδιοι άνθρωποι. Για να μην προτιμούν την μονιμότητα του δημοσίου σημαίνει ότι στον ιδιώτη βρίσκουν καλύτερα λεφτά. Ο ιδιώτης όμως πληρώνεται από το κράτος συγκεκριμένα χρήματα με τα οποία αγοράζει και συντηρεί οχήματα, πληρώνει το προσωπικό, και φτιάχνει αμαξοστάσια. Πως επομένως με τα ίδια χρήματα ο ιδιώτης τα κάνει όλα αυτά και προσελκύει/πληρώνει καλύτερα τους οδηγούς ενώ το κράτος έχοντας ήδη οχήματα, αμαξοστάσια, και τεχνογνωσία δεν μπορεί να τα διαχειριστεί σωστά με αποτέλεσμα να το συμφέρει περισσότερο οικονομικά να παραχωρεί το έργο σε ιδιώτες. 
Είμαστε σίγουροι πως είναι οικονομικό το ζήτημα ή μηπως απλώς θέλουν να βγάζουν ευθύνες από πάνω τους βρίσκοντας συμβιβαστικές λύσεις και εκμεταλλευόμενοι τις ανάγκες της πανδημίας ακόμα και αν τους κοστίζει περισσότερο; 
Το σίγουρο πάντως είναι πως όλο αυτό είναι ένας φαύλος κύκλος και κάποια σημαντική διαφορά προς το καλύτερο δεν έχουμε δει ακόμα.

(13-04-2024, 04:42 PM)Citaro Έγραψε: 1. Mόλις μπούν τα 140 Yutong στην κυκλοφορία, θα αποσυρθούν ισάριθμα ΕΛΒΟ 1999 12m. Το ότι έφτασαν τα Ν1 .. 30 χρονών, δεν σημαίνει ότι καλώς κυκλοφορούν ακόμη οχήματα 25ετίας.

2. Μόλις έρθουν οι 100 ρθρωτές γκαζιέρες (του χρόνου) θα αποσυρθούν τα αρθρωτά ΕΛΒΟ και VOLVO , για τους ίδιους λόγους. 

3. Επειδή δεν προχωράει ο διαγωνισμός για τα υπόλοιπα οχήματα (άλλα 300) , θα μείνουμε αναγαστικά με τις παλιές γκαζιέρες μέχρι να χαλάσουν όλες. 

Κοντολογίς, ο στόλος όχι απλά δεν θα αυξηθεί, αλλά θα μειώνεται, αφού δεν έχουμε καμια ένδειξή α) για το τί θα γίνει με τα τρόλλεϋ β) τι θα γίνει με τα midi που ειναι 24 ετών και δεν έχει υπάρξει καμια παραγγελία. 

Αν, λοιπόν, υποθέσουμε ότι θα έχουμε +- 1300 οχήματα, θέλουμε 1300 χ 2,9= 3.770 οδηγούς. Ούτε πολιτική διάθεση υπάρχει για προσλήψεις αλλά ούτε και ενδιαφέρον εκ μέρους του κόσμου να δουλέψει με αυτες τις συνθηκες κ με 900€/μηνα όλα κ ολα.

Αυτή ειναι η αλήθεια και το ότι φέρνουν ...140 οχηματα μετά από 14 χρόνια, μόνο ως ανέκδοτο μπορεί να εκληφθεί. Ή το ότι διυλίζουν τον κώνωπα σχετικα με τις προδιαγραφές οχημάτων στους δημόσιους διαγωνισμούς, αλλά θα αγοράσουν εν τέλει οχήματα leasing που δεν πληρούν ΚΑΜΙΑ από τις προϋποθεσεις (Iveco 2πορτα, Citaro LEÜ)
1. Σαφώς και χρειάζεται ανανέωση ο στόλος. Και εκτός απο ανανέωση χρειάζεται και καλύτερη συντήριση και καθαρισμό. Όσων αφορά στα 140 Yutong νόμιζα ότι αντικαθιστούν όλα τα Ν1 και μέρος από τα Ν2 και όχι εξ ολοκλήρου 140 από τα Ν2. Τουλάχιστον μετά από 30 χρόνια φαίνεται πως αποσύρθηκαν όλα τα Ν1. Αλήθεια που βρίσκονται; Έχουν πάει θριάσιο;

2. Και τα 100 θα πάνε Ανθούσα; Στα λιόσια δε θυμάμαι 18μετρα. Χωράει η ανθούσα 100 αρθρωτά;

3. Τα υπόλοιπα 200 12μετρα CNG εννοείς μαλλον, αφού τα υπόλοιπα 100 είναι οι αρθρωτές γκαζιέρες που περιμένουμε του χρόνου, και είναι και τα 200 των τμημάτων 1 και 4 του διαγωνισμού που βγήκαν άγονα και σιωπηλά ξεχάστηκαν από τους αρμόδιους. 
Κατ'εμέ πρέπει οι διαγωνισμοί να είναι πιο ρεαλιστικοί και ευέλικτοι στις προδιαγραφές τους. 
Όσων αφορά τα Leasing συμφωνώ απόλυτα μαζί σου, ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι μια καλή εναλλακτική η οποία «μας ζει» 4 χρόνια τώρα και μας έβγαλε από μια ξαφνική ανάγκη εν μέσω μιας παγκόσμιας πρωτοφανούς υγειονομικής κρίσης. Ο ερχομός των Yutong ίσως να είναι ένα πρώτο βήμα μπροστά σε αυτά που χρειάζονται αλλά όχι και ανέκδοτο. Μπορεί να έχει γίνει καραμέλα από τους κυβερνώντες ως κάτι το τεράστιο, πιθανών και για προσωπικό τους όφελος, αλλά οι άμεσα εμπλέκόμενοι δηλαδή οι επιβάτες και οι οδηγοί σε καλύτερες συνήθες θα κυκλοφορούν και θα εργάζονται. Προσωπικά δεν περίμενα να δούμε από τώρα ηλεκρικά λεωφορεία στην Αθήνα και πόσο μάλλον το πρώτο τμήμα του διαγωνισμού που ολοκληρώθηκε να είναι αυτό.

(13-04-2024, 06:23 PM)Thanos2265 Έγραψε: Τα van hool γενικά όσο περνάνε τα χρόνια γίνονται αυξανόμενα προβληματικά. Πολλές φορές σταματάνε σε στάση και δεν ξαναξεκινανε. Τώρα και με τη χρεωκοπία της Vanhool πριν καμιά βδομάδα, τα ανταλλακτικά που ηταν δυσκολα θα γίνουν ακόμα πιο δυσεύρετα
Αλήθεια είναι αυτό, όμως νομίζω πως η σειρά των 7000χίλιαρων ήταν/είναι μια από τις πιο αξιόπιστες. Ωστόσο εξακολουθεί να είναι ιδιαίτερα λυπηρή η αντιμετώπιση που δέχεται ο κλάδος των τρόλλει τόσο στην Ελλάδα όσο και σε κάποιες περιπτώσεις στο εξωτερικό.
Απάντηση
Τα Ν1 ουσιαστικά αντικαταστάθηκαν από τα leasing αφού ο κύριος όγκος τους αποσύρθηκε το 2021 όταν δηλαδή ήρθαν τα leasing. Όσα έμειναν μετά το 2021 ήταν λίγα και ο αριθμός τους μειώθηκε σταδιακά μέχρι που τέλος του 2023 που αποσύρθηκαν τα τελευταία ήταν καμιά 10αρια.
Τα Yutong φτάνουν για να αντικαταστήσουν και τα Ν2 και τα Neoplan midi αν θέλουν. Δεν υπάρχουν 140 Ν2 διαθέσιμα σε κανένα σενάριο ενώ τα Neoplan midi μπορεί να είναι περίπου 40 (?) αλλά στην πράξη δεν έχω δει να βγαίνουν ταυτόχρονα πάνω από 15 έξω.
Άλλωστε έχει ειπωθεί ότι το 171 θα επιστρέψει στα ΚΤΕΛ και άρα θα μπορούσε να απαλλάξει κάποιες νταλίκες οι οποίες θα μπορούσαν να καλύψουν Β2 και τα 1-2 12μετρα που μπορεί να βγάζει τη μέρα η Ράλλη στο 049 και άρα να μη χρειάζεται η Ράλλη 12μετρα. Μένουν 3-4 οχήματα που έχει η Ράλλη στα 841 και 842. Αν πάντως πάνε Yutong στη Ράλλη δεν μπορώ να καταλάβω που θα τα δρομολογήσουν.
Αν στην Ανθούσα πάνε μόνο 10 Yutong για να καλύψουν το υπόλοιπο μέχρι τα 20 Ν2 μπορούν να πάνε πίσω τις παλιές γκαζιέρες από τα Λιόσια πίσω που χρησιμοποιούνται ελάχιστα. Λογικά γύρω στις 10 πρέπει να 'ναι. Το κενό στα Λιόσια μπορεί να καλύφθεί πηγαίνοντας μερικά ακόμα Solaris midi ή βγάζοντας κι άλλα Citelis έξω. Εδώ πρόσφατα επανήλθε το 9004 που ήταν εκτός από το 2019.
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  Στόλος λεωφορείων ΚΤΕΛ MrVanHool 141 72.514 20-05-2024, 06:33 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Man Lion's city

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 3 Επισκέπτης (ες)