28-10-2013, 08:51 PM
Μια νέα δημοτική συγκοινωνία αναμένεται να λειτουργήσει στα Τρίκαλα, στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος CityMobil2, με τα μικρά λεωφορεία να λειτουργούν χωρίς οδηγό!
Σύμφωνα με την ενημερωτική ιστοσελίδα trikalavoice.gr, το πιλοτικό πρόγραμμα θα ξεκινήσει στις αρχές του 2014 και το δρομολόγιο θα πραγματοποιείται στην περιοχή του Βαρουσίου και της κεντρικής πλατείας της πόλης των Τρικάλων και θα περιλαμβάνει επτά στάσεις.
Ο εν λόγω τρόπος μαζικής μετακίνησης δεν έχει στόχο να αντικαταστήσει κάποιο εκ των ΜΜΜ αλλά να υποστηρίξει τη λειτουργία τους σε εκείνα τα μέρη της πόλης όπου η ζήτηση για μεταφορά δεν δικαιολογεί την ύπαρξη μεγαλύτερων σε μεταφορική ικανότητα οχημάτων.
Η Δημοτική Αρχή έχει την ευχέρεια να επιλέξει μεταξύ δύο τύπων λεωφορείου και εδώ είναι που το συγκεκριμένο πιλοτικό πρόγραμμα αποκτά μια αύρα από το μέλλον.
Το πρώτο όχημα, λοιπόν, είναι ένα, συμβατικό λεωφορείο μικρού μεγέθους με οδηγό. Η χωρητικότητα είναι περί τους 20 επιβάτες, οι οποίοι μπορούν είτε να κάθονται είτε να είναι όρθιοι.
Το δεύτερο είναι ένα πλήρως αυτοματοποιημένο μικρό λεωφορείο χωρίς οδηγό, με χωρητικότητα και λοιπά χαρακτηριστικά παρόμοια με του συμβατικού. Στην προκειμένη περίπτωση το όχημα κινείται σε δική του λωρίδα «προτεραιότητας» και σταματά αυτόματα σε κάθε προβλεπόμενη στάση, στις ώρες αιχμής. Τις υπόλοιπες ώρες σταματά μόνο στις στάσεις από όπου έχει λάβει κλήση!
Το σύνολο των μικρών λεωφορείων αποτελούν το ένα μέρος του αυτοματοποιημένου συστήματος Group Rapid Transit (Σύστημα Ταχείας Μεταφοράς Ομάδας) με το άλλο να αποτελείται από το Κέντρο Ελέγχου. Το συγκεκριμένο σύστημα μεταφορών ανήκει στην ιδιωτική εταιρία 2getthere η οποία συμμετέχει επίσης στο CityMobil2 και έχει ήδη εφαρμοστεί με επιτυχία, μεταξύ άλλων και στο αεροδρόμιο του Αμστερνταμ.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα η επιλογή μεταξύ των δύο οχημάτων αναμένεται να γίνει εντός των προσεχών εβδομάδων από τον δήμο των Τρικάλων.
Για το πιλοτικό πρόγραμμα CityMobil2
Το πρόγραμμα CityMobil2 (πλήρης τίτλος «Cities demonstrating cybernetic mobility» -Πόλεις που επιδεικνύουν κυβερνητική κινητικότητα), χρηματοδοτείται από την Ε.Ε., είναι διάρκεια τεσσάρων ετών και ξεκίνησε επίσημα τον Σεπτέμβριο του 2012.
Σκοπός του προγράμματος είναι η διενέργεια επιδείξεων με αυτοματοποιημένα οχήματα (χωρίς οδηγό) σε συγκεκριμένα δρομολόγια εντός πέντε πόλεων/περιοχών. Η διαδικασία περιλαμβάνει πρώτα την επιλογή δύο εκ των πέντε κατασκευαστών οχημάτων, οι οποίοι θα πρέπει να προμηθεύσουν τις πόλεις με δύο σετ έξι οχημάτων, των οποίων τα χαρακτηριστικά θα προκύψουν στους πρώτους μήνες λειτουργίας του Προγράμματος.
Στη συνέχεια, οι δώδεκα πόλεις θα εκπονήσουν μελέτες σχετικά με την πιθανότητα διενέργειας των δοκιμών στις περιοχές τους. Αφού επιλεγούν οι πέντε καλύτερες υποψήφιες, θα διενεργηθούν εκ περιτροπής εξαμηνιαίες δοκιμές σε αυτές τις πόλεις, οι οποίες θα αναλάβουν σειρά νέων υποχρεώσεων. Σε περίπτωση μη επιλογής για δοκιμή, θα επιλεγούν πέντε από τις υπόλοιπες επτά πόλεις για να πραγματοποιήσουν σύντομες στατικές επιδείξεις 1-2 εβδομάδων (showcases) των δυνατοτήτων των οχημάτων.
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν συνολικά 45 Ευρωπαίοι εταίροι. Από τη Ελλάδα συμμετέχει η Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία Ο.Τ.Α., e-Trikala Α.Ε., η οποία ανήκει κατά 99% στο Δήμο Τρικκαίων και κατά 1% στο Εμπορικό Επιμελητήριο Τρικάλων. Από την Ελλάδα συμμετέχει επίσης και το «Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών» του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Δώδεκα εκ των εταίρων εκπροσωπούν ισάριθμες πόλεις/περιοχές (Τρίκαλα, Ρέτζιο Καλάμπρια, Λεόν, Σεν Σουλπίς, Σοφία Αντίπολις, Βάντα, Βρυξέλλες, Λα Ροσέλ, Σαν Σεμπαστιάν, CERN, Μιλάνο, Οριστάνο) ενώ άλλοι 5 εκπροσωπούν κατασκευαστές αυτοματοποιημένων οχημάτων, (YAMAHA, Robosoft, 2GetThere, Induct, Movemile).
Δείτε και το video http://www.youtube.com/watch?feature=pla...n6f4uLAdG4
Πηγή
Σύμφωνα με την ενημερωτική ιστοσελίδα trikalavoice.gr, το πιλοτικό πρόγραμμα θα ξεκινήσει στις αρχές του 2014 και το δρομολόγιο θα πραγματοποιείται στην περιοχή του Βαρουσίου και της κεντρικής πλατείας της πόλης των Τρικάλων και θα περιλαμβάνει επτά στάσεις.
Ο εν λόγω τρόπος μαζικής μετακίνησης δεν έχει στόχο να αντικαταστήσει κάποιο εκ των ΜΜΜ αλλά να υποστηρίξει τη λειτουργία τους σε εκείνα τα μέρη της πόλης όπου η ζήτηση για μεταφορά δεν δικαιολογεί την ύπαρξη μεγαλύτερων σε μεταφορική ικανότητα οχημάτων.
Η Δημοτική Αρχή έχει την ευχέρεια να επιλέξει μεταξύ δύο τύπων λεωφορείου και εδώ είναι που το συγκεκριμένο πιλοτικό πρόγραμμα αποκτά μια αύρα από το μέλλον.
Το πρώτο όχημα, λοιπόν, είναι ένα, συμβατικό λεωφορείο μικρού μεγέθους με οδηγό. Η χωρητικότητα είναι περί τους 20 επιβάτες, οι οποίοι μπορούν είτε να κάθονται είτε να είναι όρθιοι.
Το δεύτερο είναι ένα πλήρως αυτοματοποιημένο μικρό λεωφορείο χωρίς οδηγό, με χωρητικότητα και λοιπά χαρακτηριστικά παρόμοια με του συμβατικού. Στην προκειμένη περίπτωση το όχημα κινείται σε δική του λωρίδα «προτεραιότητας» και σταματά αυτόματα σε κάθε προβλεπόμενη στάση, στις ώρες αιχμής. Τις υπόλοιπες ώρες σταματά μόνο στις στάσεις από όπου έχει λάβει κλήση!
Το σύνολο των μικρών λεωφορείων αποτελούν το ένα μέρος του αυτοματοποιημένου συστήματος Group Rapid Transit (Σύστημα Ταχείας Μεταφοράς Ομάδας) με το άλλο να αποτελείται από το Κέντρο Ελέγχου. Το συγκεκριμένο σύστημα μεταφορών ανήκει στην ιδιωτική εταιρία 2getthere η οποία συμμετέχει επίσης στο CityMobil2 και έχει ήδη εφαρμοστεί με επιτυχία, μεταξύ άλλων και στο αεροδρόμιο του Αμστερνταμ.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα η επιλογή μεταξύ των δύο οχημάτων αναμένεται να γίνει εντός των προσεχών εβδομάδων από τον δήμο των Τρικάλων.
Για το πιλοτικό πρόγραμμα CityMobil2
Το πρόγραμμα CityMobil2 (πλήρης τίτλος «Cities demonstrating cybernetic mobility» -Πόλεις που επιδεικνύουν κυβερνητική κινητικότητα), χρηματοδοτείται από την Ε.Ε., είναι διάρκεια τεσσάρων ετών και ξεκίνησε επίσημα τον Σεπτέμβριο του 2012.
Σκοπός του προγράμματος είναι η διενέργεια επιδείξεων με αυτοματοποιημένα οχήματα (χωρίς οδηγό) σε συγκεκριμένα δρομολόγια εντός πέντε πόλεων/περιοχών. Η διαδικασία περιλαμβάνει πρώτα την επιλογή δύο εκ των πέντε κατασκευαστών οχημάτων, οι οποίοι θα πρέπει να προμηθεύσουν τις πόλεις με δύο σετ έξι οχημάτων, των οποίων τα χαρακτηριστικά θα προκύψουν στους πρώτους μήνες λειτουργίας του Προγράμματος.
Στη συνέχεια, οι δώδεκα πόλεις θα εκπονήσουν μελέτες σχετικά με την πιθανότητα διενέργειας των δοκιμών στις περιοχές τους. Αφού επιλεγούν οι πέντε καλύτερες υποψήφιες, θα διενεργηθούν εκ περιτροπής εξαμηνιαίες δοκιμές σε αυτές τις πόλεις, οι οποίες θα αναλάβουν σειρά νέων υποχρεώσεων. Σε περίπτωση μη επιλογής για δοκιμή, θα επιλεγούν πέντε από τις υπόλοιπες επτά πόλεις για να πραγματοποιήσουν σύντομες στατικές επιδείξεις 1-2 εβδομάδων (showcases) των δυνατοτήτων των οχημάτων.
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν συνολικά 45 Ευρωπαίοι εταίροι. Από τη Ελλάδα συμμετέχει η Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία Ο.Τ.Α., e-Trikala Α.Ε., η οποία ανήκει κατά 99% στο Δήμο Τρικκαίων και κατά 1% στο Εμπορικό Επιμελητήριο Τρικάλων. Από την Ελλάδα συμμετέχει επίσης και το «Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών» του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Δώδεκα εκ των εταίρων εκπροσωπούν ισάριθμες πόλεις/περιοχές (Τρίκαλα, Ρέτζιο Καλάμπρια, Λεόν, Σεν Σουλπίς, Σοφία Αντίπολις, Βάντα, Βρυξέλλες, Λα Ροσέλ, Σαν Σεμπαστιάν, CERN, Μιλάνο, Οριστάνο) ενώ άλλοι 5 εκπροσωπούν κατασκευαστές αυτοματοποιημένων οχημάτων, (YAMAHA, Robosoft, 2GetThere, Induct, Movemile).
Δείτε και το video http://www.youtube.com/watch?feature=pla...n6f4uLAdG4
Πηγή