Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: Mercedes-Benz ΕΛΒΟ Ο405
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Σελίδες: 1 2 3
Τα mercedes benz o405 ΕΛΒΟ ήταν τα πρώτα λεωφορεία στην Ελλάδα με ηλεκτρονική προμετωπίδα και αν δεν κάνω λάθος τα πρώτα και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Οι αριθμοί κίνησης των οχημάτων ο405 ήταν 801-898 όπου το πρώτο όχημα ταξινομήθηκε στης 18 Ιουλίου 1991 και το τελευταίο 25 Ιουνίου 1992 και αποσύρθηκαν τον Δεκέμβριο του 2004 με αρχές Ιανουαρίου του 2005 και αντικαταστάθηκαν ορισμένα από αυτά από τα b7l 2004 (441-494) αλλά από τα irisbus cityclass 2004 (351-398) και από b7LA 2004 (701-722).

Οι γραμμές που δούλεψαν τα ο405 ήταν 15,16,17(στα τελευταία τους),21,24,26,28,29,34 (στα τελευταία τους),35,51,56,57,58,64 και ήτανε ένα από τον καλύτερο τύπου λεωφορείου που πέρασε από τον ΟΑΣΘ και σε μένα τουλάχιστον δεν έχει χαλάσει ούτε μια φορά δεν μου έχει τύχει

Όποιος γνωρίζει τίποτα παραπάνω ας το αναφέρει όποιος θέλει



Τα ο405 του ΟΑΣΘ πλέον δουλεύουν για την Κέρκυρα,Αίγινα,Χαλκιδική και στο εξωτερικό Γεωργία
Kαι στο 89 ειχαν δουλεψει...οταν δημιουργηθηκαν οι γραμμες 81-89 πηραν και αυτες mercedes...και να συμπληρωσω οτι του 28 τα οχηματα τα ειχαν αλλαξει σε scania το 2002 και 2003...
Στο 89 ναι δούλεψαν στο 81 δεν θύμαμαι mercedes σκάνια ξέρω. Επίσης με το 89 τι μου θύμησες τώρα νόμιζα τότε το 2004 όταν έδειχνε 89Β φαινόταν σαν 898

Το 89 θυμάσαι πια ο405 είχε;

Επίσης μια απορία έχω αυτά του 64 τα οχήματα ακόμα και όταν την φέρανε την γραμμή στον ΝΣΣ ακόμα έγραφαν στην ταμπέλα Π.ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ-ΦΥΛΙΡΟ ή όταν μπαίναν στο 56 γράφανε ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ-ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ ακόμα και όταν άλλαξε δυο τρια τέρματα μέσα στην πόλη μέχρι που αποσύρθηκαν μπορεί να απαντήσει κάποιος;
Τα πρωτα λεωφορεια στο ΟΑΣΘ με αυτοματο κιβωτιο ταχυτητων ηταν τα B10MA του 1982. Ηδη με semi-automatic ειχαν κυκλοφορησει απο το 1966 τα Leyland και αργοτερα τα SB756 καθως και τα Pegaso το 1978-80.

Μιλωντας με ανθρωπο που τα γνωρισε απο την πρωτη μερα τους παραθετω καποιες προσθετες πληροφοριες σχετικα με τις πρωτες γραμμες που ανελαβαν (τα ορια στην αριθμηση δεν ειναι δεσμευτικα και τα στοιχεια ειναι απο μνημης με ο,τι πιθανως να συνεπαγεται σε ενδεχομενα λαθη)

801-809 στο 29
810-816 στο 15
817-824 στο 26
825-830 στο 28
831-837 στο 35
838-840 στο 24
841-849 στο 30
850-870 στα 57-58
871-878 στο 37
879-884 στο 21
885-895 στο 11
896-898 στο 23

Το 822 στην ΔΕΘ το 1991 στο περιπτερο της ΕΛΒΟ
Τα 801-825 ειχαν διαφορετικες προμετοπιδες και οχι τις γνωστες της LLE.
Το 898 παραδοθηκε καθυστερημενα σε σχεση με τα υπολοιπα και ειχε τεχνικες μικροδιαφορες.
Απο τον συγκεκριμενο τυπο (U90) παρηχθησαν απο την ΕΛΒΟ αλλα δυο, ενα Ο405 για την ΔΕΑΣ στην Κω το οποιο υπηρχε στο προσπεκτ της εταιριας και ενα Renault ως demo που υπαρχει φωτογραφημενο στην εισοδο της ΔΕΘ το 1992 και κατεληξε μαζι με τον προαναφερομενο στην ιδια επιχειρηση.
(06-11-2012, 04:11 PM)dimitris84 Έγραψε: [ -> ]801-809 στο 29
810-816 στο 15
817-824 στο 26
825-830 στο 28
831-837 στο 35
838-840 στο 24
841-849 στο 30
850-870 στα 57-58
871-878 στο 37
879-884 στο 21
885-895 στο 11
896-898 στο 23

Τα 885-894 δεν ήταν οχήματα του 56; το 23 πότε κυκλοφόρησε με 12μέτρα; αφού εκεί δεν χωράνε

Επίσης 29 με 57-58 απ΄ότι έχω ακούσει είχαν αλλάξει οχήματα λόγω απ΄τα πολλά χιλιόμετρα που είχαν τα οχήματα του 57-58

Θυμάμαι ότι το 850 είχε γκρι προφυλακτήρα σε σχέση με τα άλλα οχήματα που είχαν μαύρο το έβλεπες και νόμιζες από μακριά ότι ήταν σκάνια

Μήπως ξέρεις που πουλήθηκε το καθένα; πχ το 858 στην Αίγινα

Φωτογραφικό υλικό από το 822 στην ΔΕΘ υπάρχει;
Το 56 τα πηρε μετα το 1995. Ολα τα Ο405 ειναι μικροτερα των 12 μετρων, προσθεσε και το εκπληκτικο κοψιμο του τιμονιου και να πως χωρανε. Εξαλλουν ηταν προσωρινη η τοποθετηση τους μεχρι να ερθουν τα Volvo, για τον ιδιο λογο ειχαν κρατηθει και καποια Magirus παρολο που επρεπε να εχουν κοπει πολυ πριν. Το τελευταιο μαλιστα (που ηταν και το πρωτο 11μετρο που παρηχθη, το 151) απεσυρθη το καλοκαιρι του 1993. Ειχαν παντως καποια μικροπροβληματα στην Ανω Πολη.

Και το 29 και το 15 ειχαν αλλαξει αμοιβαια με τα 57-58. Αλλα γραφω την αρχικη κατανομη τους. Αργοτερα δουλεψαν και στο 5 ακομα και στο 3.

Το 850 ΕΙΧΕ προφυλακτηρα απο Scania λογω τρακαρισματος.

Το 858 ΔΕΝ πουληθηκε στην Αιγινα. Γνωστα ειναι τα 820 στο εξωτερικο (Γεωργια, μαλλον δωρεαν), 828, 834, 840, 853, 854, 872 στην Αιγινα μαζι με καποια ακομη για ανταλλακτικα, καθως και πεντε στην Κερκυρα και ενα τουλαχιστον στο ΚΤΕΛ Χαλκιδικης τα οποια δεν εχουν ταυτοποιηθει. Για το ενα της Κερκυρας υπαρχει ταυτοποιηση αλλα δεν ταιριαζει ο αριθμος πλαισιου - θελει περαιτερω διερευνηση. Της Χαλκιδικης εικαζεται (δεν ειναι σιγουρο) οτι ειναι το 837. Επισης πολλα οχηματα αυτου του τυπου διαλυθηκαν. Κατα καιρους εχουν αναφερθει και αλλα στο εξωτερικο ομως στην πορεια αποδειχθηκε οτι ηταν Unicar, μαλιστα αρκετα απο αυτα Pegaso.

Φωτογραφικο αρχειο απο το 822 στην ΔΕΘ υπαρχει και μαλιστα πολυ πλουσιο. Το ιδιο ισχυει και για διαφορα ακομη της ΕΛΒΟ εκεινη την εποχη, για παραδειγμα η δοκιμη του Ο405Ν της Αθηνας, το Europe, το Midas, ή το δειγμα της Beulas για τον μετεπειτα Ποσειδωνα αλλα και τα Scania απο οπου και υπαρχει υλικο απο την μετασκευη του πλαισιου (πχ. σμικρυνση ψυγειων για παραδειγμα για να χωρεσει η γαλαρια). Δεν ειναι δικα μου ομως και ο κατοχος του δεν τα εκχωρει σε κανεναν που δεν γνωριζει προσωπικα για ευνοητους λογους. Αν θελεις μπορεις να μου στειλεις στοιχεια επικοινωνιας να του τα προωθησω, μαλιστα τωρα ειναι μαζι μου οποτε και θα τα παρει αμεσα.
Για το 858 δικό μου το λάθος στην Κέρκυρα πουλήθηκε.

Δλδ το 56 με την άφηξη των scania του 1995 πήρε τα mercedes άρα τα όχηματα του 11; είχα ρωτήσει τον χρήστη chrispan για αυτό το θέμα και είχε πει
(25-10-2011, 09:38 PM)chrispan Έγραψε: [ -> ]Το 56 με MAN (ηταν η προτελευταια γραμμη που πηρε Ο405) και το 57/58 με Volvo. Πριν το 1989 και οταν ουσιαστικα συγχωνευθηκε η γραμμη 59 με την 62 και προεκυψε το συγκροτημα 57/58 χρησιμοποιηθηκαν τα υπαρχοντα στις γραμμες λεωφορεια, ΜΑΝ στην περιπτωση της Εξοχης και Magirus απο το Πανοραμα, τα οποια μαλιστα ηταν τα πρωτα που ειχαν αγοραστει και απο το 1973 μεχρι το 1989 απεδιδαν περιφημα παρα τα χρονια και τις δυσκολιες της γραμμης. Δεν ειναι τυχαιο οτι ειχαν αναλαβει εργολαβια τις γραμμες "παλουκια".

Εδώ τώρα δεν ξέρω τι να πω για το ποιος λέει την αλήθεια

Μετά τα οχήματα του 23 τι απέγιναν τα 896-898;

Υπήρχαν και με τα ο405 στην πλάτεία Δικαστηρίων σε φωτογραφίες στο site αλλά τις διέγραψαν

Πάντως αυτά τα οχήματα το έβγαλαν το ψωμί τους και με το παραπάνω ακόμα και τώρα οι οδηγοί τα νοσταλγούν κρίμα πάντως που δεν πήραν μεγάλη παράταση σαν τα σκάνια του 1998 και με ένα καλό βαψιματάκι ότι πρέπει

Επίσης είχα δει ο405 σε 19 και 27
Για το 56 αν το καταλαβαινω σωστα δεν λεμε κατι διαφορετικο με τον chrispan. Φανταζομαι οτι εννοει οτι ηταν η προτελευταια γραμμη που πηρε Ο405 (νομιζω μαλιστα οτι ειναι σωστο, τελευταιο ηταν το 64 την ιδια εποχη). Σου υπενθυμιζω οτι τα παραπανω ειναι οι πρωτες τοποθετησεις τους. Σιγουρα παντως καποια απο αυτα ειναι φωτογραφημενα στον Σταθμο στο 11 (885, 888, 891) ενω υπαρχει και η αναφορα ενος τροχαιου με νεκρο στο Συντριβανι για το 890 καπου στο 1993-95.

Για τα 896-898 πρεπει να εγιναν επικουρικα. Διαφορες κατα καιρους φωτογραφιες τους τα "δινουν" σε διαφορες γραμμες, ενω σιγουρα εχω επιβιβαστει στο 898 το καλοκαιρι του 1999 σε δρομολογιο 58/61. Δεν εχω ομως επαρκεις πληροφοριες για να το επιβεβαιωσω. Καποιες πληροφοριες παλι τα θελουν στο 64. Σε αυτην την περιπτωση εχει λαθος ο chrispan και το 56 ειναι η τελευταια γραμμη που πηρε Ο405.

Ως λεωφορεια ηταν αρκετα καλα, αντεχαν στα δυσκολα, ηταν αρκετα ευελικτα, ενω ηταν "καλοδεμενα" απο κατασκευαστικης αποψης. Στα μειον τους οι συχνες ζημιες - ειδικα στα τελευταια τους - εξαιτιας της εκτεταμενης κακομεταχειρισης τους, η μετρια διαρυθμιση του εσωτερικου τους, καθως και οτι - περιεργως - πετουσαν σαπιλες ευκολα. Ειδικα για το τελευταιο ολα εχουν κανει μια με δυο ανακατασκευες. Οι οδηγοι βεβαια τα λατρευαν και για αλλους λογους. Μου εχει συμβει προσωπικα στο "πεταλο" της Αναξιμανδρου στη Χαριλαου καποιο του 11 να "πεταει κ...ο" (απο σταση, τερμα αριστερα το τιμονι και kick down) ενω σιγουρα θα γνωριζεις και για την ανατροπη ενος στο Πανοραμα με επιβατες. Με πιο απλα λογια εβγαλαν τα απωθημενα τους σε αυτα, αυτος ειναι και ο λογος που δεν συμπαθουν ιδιαιτερα τα Volvo, αυτα βγαζουν ζημιες οταν κανεις καφριλες οι οποιες δεν αρεσουν στον Οργανισμο. Μην ξεχνας ομως και το αλλο. Στις περισσοτερες περιπτωσεις αντικατεστησαν Magirus, αν λοιπον σκεφτεις τις διαφορες ηταν μιας μορφης "επανασταση" για την εποχη τους.

Αυτα που ειδες στο 19 και το 27 ειναι "τσοντες", δανεικα λεωφορεια για να βγει η βαρδια σε περιπτωση βλαβης και μη διαθεσιμοτητας αλλου, αυτο που περιγραφω παραπανω ειναι διαφορετικο, τα λεωφορεια ηταν κανονικα δρομολογημενα στις γραμμες το 1995 για αλλο ομως λογο.
Μάλλον chrispan δεν θα μου έδωσε μια διευκρίνηση πότε μπήκαν στο Ωραιόκαστρο γιατί με τις ημερομηνίες που είχε δώσει και με τημ προτελευταία γραμμή που πήρε έβγαλα το συμπέρασμα ότι το 1992 πήγαν στο 56.

Στο 3 σαν ΙΚΕΑ είχαν μπει ή πριν δημιουργηθεί το ΙΚΕΑ;

Μια περίοδος ήταν σε εκείνην την μηχανή κερμάτων που στα οχήματα του 56 ήταν βουλωμένα εκεί πο έριχνες 100δρχ ενώ σε 57-58 έριχνες κανονικά δεν ξέρω το γιατί

Επίσης κάποια οχήματα είχαν και από πίσω από τον οδηγό τις τρεις θέσεις και τα μηχανήματα κερμάτων σαν τα σκάνια του 1995 και το 866 πάνω στο μπροστινό τζάμι κάτι έγραφε δεν μπόρεσα να βγάλω άκρη

Ακόμα και στις ζέστες ήταν δροσερά οχήματα παρόλο που δεν είχαν κλιματισμό.

Θα ήθελα να ξανά κάνω μια βόλτα κυκλοφορούν ακόμα;

Πιος ο λόγος που μπήκαν κανονικά σε γραμμές το 1995;
Πριν το ΙΚΕΑ φυσικα, ειπαμε το 1995. Αληθεια, ο ΑΣ ΙΚΕΑ ποτε εγινε? Αν δεν κανω λαθος ειναι εργο του Βουγια, συνεπως μετα το 2000 ή κανω λαθος. Ο λογος που κυκλοφορουσαν 12μετρα τοτε σε πολλες γραμμες ηταν η ελλειψη σε προσωπικο για καποιους λογους (δεν γνωριζω ακριβως, καποια ενδεχομενη εμπλοκη σε διαγωνισμο προσωπικου ισως?). Τα αρθρωτα δεν ειχαν κερματοδεκτες συνεπως επιστρατευτηκαν τα 12μετρα σε αναλογες περιπτωσεις. Υπαρχει και αλλη μια περιπτωση βεβαια με Magirus στο 3 την οποια ομως μου την διηγηθηκαν. Ηταν Χριστογεννα 1987 με την πολη αποκλεισμενη απο τα χιονια σε τετοιο βαθμο που ακομη και η Ολγας ειχε 15 ποντους χιονι. Τα λεωφορεια κυκλοφορουσαν με αλυσιδες σε ολο το πολεοδομικο συγκροτημα και βεβαια ο τυπος που "εβγαλε τα καστανα απο τη φωτια" ηταν τα "κομμαντα".

Για τους καταργημενους κερματοδεκτες στο 56 δεν γνωριζω, ισως να ηταν η εποχη της καταργησης του παλιου συστηματος (εισπρακτορας-κερματοδεκτης). Αν δεν κανω λαθος εγινε σταδιακα.

Δροσερα δεν τα θυμαμαι ποτε τα καλοκαιρια, ουτε καν σε βραδινα δρομολογια στο Πανοραμα, αλλα σκεψου ποσο εχει αλλαξει το κλιμα τα τελευταια χρονια.

Κυκλοφορουν κατα πληροφοριες σε Αιγινα και Κερκυρα. Στην τελευταια καποια εχουν αποσυρθει ηδη, Αιγινα καλως εχοντων των πραγματων θα ειμαι τελος του μηνα, θα σε ενημερωσω. Για της Χαλκιδικης τωρα, ενα ολοκληρο καλοκαιρι δεν το ειδα πουθενα. Της Γεωργιας δεν νομιζω να θελεις να πας να το βολταρεις. Απο κει και περα αν συμβιβαζεσαι με την αισθηση και τον εσωτερικο χωρο μπορεις να πας μια βολτα σε καποια επαρχιακη πολη τριγυρω και να ανεβεις σε καποιο Ο405. Δεν εχει σοβαρες διαφορες.

Απο που καταλαβες οτι πηραν γραμμες το 1995? Αυτα που γραφω οτι εγιναν το 1991-2 τι ειναι?
Σελίδες: 1 2 3