Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [E-Go.gr] Προς πλήρη ιδιωτικοποίηση ΟΛΠ και ΟΛΘ
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Η επιπλέον ιδιωτικοποίηση και όχι η κατά περίπτωση παραχώρηση δραστηριοτήτων θα φέρει περισσότερες εταιρείες τακτικών μεταφορών στην ελληνική λιμενική αγορά, σημείωσε ο κ. Αρβανίτης

Την πλήρη ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς και του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης και όχι τη διατήρηση του 51% του μετοχικού τους κεφαλαίου υπό τον έλεγχο του Δημοσίου, όπως προβλέπεται από το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα της κυβέρνησης, προκρίνουν ως τον πλέον ενδεδειγμένο τρόπο αξιοποίησης των υπεραξιών που διαθέτουν οι πράκτορες των ξένων τακτικών γραμμών που διακινούν φορτία μέσω των ελληνικών λιμένων.

Ο πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης -του φορέα εκπροσώπησης των μεγάλων ναυτιλιακών πρακτορείων της χώρας- Νίκος Αρβανίτης, χθες, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της «Η», ανέφερε ότι οι ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών -όχι μόνο του Πειραιά- δεν θα έπρεπε να αποτελούν ταμπού και διερωτήθηκε γιατί θα πρέπει το κράτος να διατηρήσει το 51%.

Ρυθμιστική Αρχή
Η πλήρης ιδιωτικοποίηση μέσα από ένα κανονιστικό πλαίσιο του οποίου την εφαρμογή θα εποπτεύει μία Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, όπως ήδη συμβαίνει με τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, σύμφωνα με τον κ. Αρβανίτη, θα αναβαθμίσει σημαντικά την αξία των ελληνικών λιμένων και θα αποσοβήσει τον κίνδυνο ενός «ξεπουλήματος». Η επιπλέον ιδιωτικοποίηση και όχι η κατά περίπτωση παραχωρήσεις δραστηριοτήτων θα φέρει περισσότερες εταιρείες τακτικών μεταφορών στην ελληνική λιμενική αγορά, σημείωσε ο κ. Αρβανίτης.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι έως τώρα υπάρχει μία απογοήτευση των ξένων γραμμών ως προς το μοντέλο διοίκησης το οποίο ακολουθείται στα λιμάνια και μίλησε για «συνδικαλιστική συνδιοίκηση». Αυτό το μοντέλο, είπε, έχει κάνει τον κύκλο της ζωής του και πρέπει πλέον να τελειώσει.

Εκτός από την αγορά των κοντέινερ, η οποία μετά την παραχώρηση της προβλήτας 2 του Πειραιά στην Cosco έχει επανέλθει για το πειραϊκό λιμάνι στα επίπεδα του 2007 με βάση τα στοιχεία των πρακτορείων, η Διεθνής Ναυτική Ένωση εκτιμά ότι υπεραξίες βρίσκονται τόσο στην κρουαζιέρα όσο και στο car terminal.

Κρουαζιέρα
Οσον αφορά την κρουαζιέρα, η ΔΝΕ κρίνει ως πρώτο σοβαρό βήμα την ψήφιση χωρίς καθυστερήσεις του νομοσχεδίου που περιλαμβάνει την άρση του καμποτάζ, την ασφάλεια των λιμανιών και τη λειτουργία ενός πανελλαδικού συστήματος αφιξο-αναχωρήσεων πλοίων, ώστε να είναι γνωστές στις εταιρείες οι διαθέσιμες θέσεις πρόσδεσης. Για το car terminal, ο κ. Αρβανίτης ανέφερε ότι υπάρχει ενδιαφέρον από ξένες εταιρείες για την παραχώρησή του, αλλά από την άλλη πλευρά ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς δεν προωθεί όσο γρήγορα θα έπρεπε το master plan για τις νέες υποδομές. Μάλιστα, σημείωσε ότι τέτοιες καθυστερήσεις, ή έργα όπως οι έξι νέες θέσεις για κρουαζιερόπλοια, θα είχαν προχωρήσει αμέσως αν στο λιμάνι υπήρχε ένας ιδιώτης επενδυτής που θα είχε στα χέρια του το 100% των μετοχών του.