Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: [OnAir24.gr] Αντιδράσεις προκαλεί η άρση του καμποτάζ
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Αντιδράσεις προκαλεί το πολυνομοσχέδιο για την ενίσχυση του θαλάσσιου τουρισμού που αναφέρεται στο δικαίωμα πλοίων, με σημαία τρίτων χωρών, να πραγματοποιούν περιηγητικά ταξίδια με αφετηρία ελληνικό λιμάνι.

"Έκτρωμα" χαρακτηρίζουν το πολυνομοσχέδιο οι ναυτεργάτες. Τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ (μηχανικοί), Στέφενσων (κατώτερα πληρώματα), ΠΕΕΜΑΓΕΝ (μάγειροι), ΠΕΝΗΗΕΝ (ηλεκτρολόγοι), ΠΕΣ/ΝΑΤ (συνταξιούχοι) και η Επιτροπή Ανέργων Ναυτεργατών, υποστηρίζουν ότι με το νομοσχέδιο επεκτείνεται η πλήρης άρση του καμποτάζ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, σε σκάφη αναψυχής, ημερόπλοια, τουριστικά και στην ακτοπλοΐα, καταργούνται οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, ανατρέπεται ο καθορισμός των οργανικών συνθέσεων, των δρομολογίων της 10μηνης επάνδρωσης από 1-1-2012, ενώ εντάσσεται το ΝΑΤ στο υπουργείο Εργασίας.

"Σε καμία παράγραφο του πολυνομοσχεδίου δεν γίνεται καμία αναφορά για τους ναυτεργάτες και τα δικαιώματα τους, είναι ένα πολυνομοσχέδιο που τα δίνει όλα στο κεφάλαιο, υποβαθμίζοντας και επιβάλλοντας καθεστώς "εργασιακού μεσαίωνα" και διαλύοντας το ακτοπλοϊκό συγκοινωνιακό δίκτυο για την κερδοφορία των εφοπλιστών", αναφέρεται στην ανακοίνωση των ναυτεργατών.

Σύμφωνα με τον Γιώργο Κουμπενά, διευθυντή επιχειρήσεων της εταιρείας Louis Cruises, της μοναδικής εταιρείας που έχει απομείνει στον Ελλαδικό χώρο και διατηρεί την ελληνική σημαία σε δύο κρουαζιερόπλοιά της αλλά έχει και ελληνικά πληρώματα στα υπόλοιπα επτά πλοία της, στο νομοσχέδιο δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την ενίσχυση της ελληνικής σημαίας, αλλά και τη ναυτεργασία στα κρουαζιερόπλοια.

"Αυτή τη στιγμή ξένες εταιρείες με μικρότερες οργανικές συνθέσεις και φθηνότερα εργατικά χέρια, ανταγωνίζονται τη δικιά μας εταιρεία η οποία απασχολεί 250 Έλληνες ναυτικούς, πραγματοποιεί τις συντηρήσεις των πλοίων της σε ελληνικά ναυπηγεία ενώ διατηρεί γραφεία σε Αθήνα και Πειραιά με εκατοντάδες εργαζόμενους" υποστηρίζει το στέλεχος της Louis Cruises και αναφέρει πως, ενώ το νομοσχέδιο παρουσιάστηκε ως αναπτυξιακό, ωστόσο δεν έχει λάβει ρεαλιστικά υπόψη του τον διεθνή ανταγωνισμό.

Η Ένωση Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, ο νέος φορέας για την κρουαζιέρα, σε πρόσφατη επιστολή της προς τον υπουργό Ανάπτυξης και Ναυτιλίας Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, έθεσε μια σειρά από ζητήματα που θα πρέπει, όπως τονίζει, να επανεξεταστούν, προκειμένου το προϊόν της κρουαζιέρας να γίνει πιο ελκυστικό για τις ξένες εταιρείες, αλλά και να υπάρξουν κίνητρα ώστε να μη χαθεί καμιά θέση ναυτικού και να υπάρξει περισσότερη απασχόληση.

Όπως υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς κρουαζιέρας, η άρση του καμποτάζ για πλοία τρίτων χωρών δεν σημαίνει ότι θα υπάρξει και αύξηση του home porting για την Ελλάδα, καθώς υπάρχουν πολλοί αρνητικοί παράγοντες που απομακρύνουν πολλές ξένες εταιρείες, οι οποίες επιλέγουν τελικά, λόγω φθηνότερων χρεώσεων αλλά και καλύτερης παροχής λιμενικών υπηρεσιών, τη γειτονική Τουρκία.